|
Lähettäjä: Okarino
Päivämäärä: 6.8.26 14:01:53
Tässä hiukan kyyninen kommentti asiaan.
Ensinnäkin, anna itsellesi anteeksi tuo vahinko, se on normaalia ja tapahtuu Suomen teillä vähintäänkin viikoittain.
Jopa jotkut tekevät sen tarkoituksella kun ovat niin itseään täynnä olevia ääliöitä.
Kohta 1. Et tehnyt sitä tarkoituksella
Kohta 2. Vahinkoa ei sattunut ratsukolle.
Kohta 3. On myös ratsastajalla velvollisuus hallita hevosensa, jos maantiellä kulkee.
Kohta 4. Et voi hyvittää asiaa mitenkään, niin että itse vapautuisit siitä.
Kohta 5. Kukaan ei odota tilanteesta korvauksia.
Kohta 6. Olet saanut huomaamattasi trauman, joka voi vaikuttaa loppuikäsi, jollet selvennä tilannetta itsellesi.
Olen itse muutamia kertoja joutunut tiellä auton yllättämäksi, mutta selvitty on niin hevonen kuin ratsastajakin, joten lakkaa tuntemasta syyllisyyttä, ota se yhtenä elämän opetuksista, joka sisäistetään ja jatkossa varotaan enemmän jottei tilanne uusiudu.
Toisinaan jopa ratsastaja ylireagoi, vaikkei hevonen ole millänsäkään, on nähty tilanne ihan itse auton ratista ja olen mennyt sellaisellakin hevosella joka vaan odotti jotain ulkoista ärsykettä sännätäkseen kiitolaukkaan, ja siinäkin tapauksessa olisi ollut aivan yhdentekevää mitä vauhtia auto ajoi.
Laukka loppui aikanaan, ratsastuksessa tärkeintä on pysyä hevosen selässä siihen asti kunnes itse päättää sieltä tulla alas. :)
Joten katso totuutta silmiin, olet yksi niistä sadoista joiden auto on häirinnyt ratsukkoa tiellä, et ole mihinkään syyllinen, et korvausvelvollinen, etkä tehnyt mitään väärin.
Rennompaa hevosteluelämän jatkoa ja aurinkoa syksyyn. :)
|