Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lääkärillä: Mihin kaikkeen vaihdevuodet syynä?

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   25.12.23 11:56:13

Olin kunnon räkiksessä. Poskiontelotulehdus valutti limaa nieluun maatessa ja tämä esti nukkumista. En saanut saikkua koska poskiontelotulehdus ei tartu ja unettomuus johtuu vaihdevuosista = sille ei tarvitse tehdä mitään?
Mihin kaikkeen teillä on tarjottu hoitamatta jättämistä diagnoosilla vaihdevuodet? Minusta moinen käytäntö on ihan peffasta ja joutaisi jäädä historiaan?

  Re: Lääkärillä: Mihin kaikkeen vaihdevuodet syynä?

Lähettäjä: Jihu 
Päivämäärä:   25.12.23 18:14:24

Mitä hoitoa olisit toivonut? Vielä 30 v. sitten sinuiittiin tarjottiin aina antibiootteja, onneks ei enää. Kuivattavien lääkkeiden sivuvaikutukset on inhoja. Kohotetun asennon osasit varmaan itsekin tehdä. Yliväsynyt ihminen on tietty vaaraks itselleen ja muilkw, joten parin päivän saikku ois ollu kohtuullinen.

  Re: Lääkärillä: Mihin kaikkeen vaihdevuodet syynä?

Lähettäjä: ei 
Päivämäärä:   26.12.23 14:43:44

Ei ole koskaan jätetty hoitamatta vedoten vaihdevuosiin.
Eikä koskaan ole sanottu, että johtuu vaihdevuosista. Viimeksi yöheräilyyn lääkäri arveli syyksi alhaista hemoglobiinia.
Kaikkiin vaivoihin saanut apua.

  Re: Lääkärillä: Mihin kaikkeen vaihdevuodet syynä?

Lähettäjä: Koska tämä muuttuu 
Päivämäärä:   1.1.24 21:23:14

Enpä ole kokeillut sanoa lääkärille vaihdevuosistani.
Ainut mitä lääkäri niihin osaa sanoa on luullakseni kysymys aloitetaanko hormonikorvauslääkitys.
Jos ei sitä halua niin varmasti keksivät tuollaisia juttuja koska vaihdevuosivaivoihin ei osata empaattisesti suhtautua, niistä pitää päästä vaan eroon jotenkin tai sitten ajatellaan että kaikki vaivat johtuvat niistä. Aika tyypillistä.

  Re: Lääkärillä: Mihin kaikkeen vaihdevuodet syynä?

Lähettäjä: Ilona 
Päivämäärä:   28.1.24 01:49:11

Ei ole kyllä koskaan niihin vedottu sanallakaan.. Menisi lääkäri vaihtoon mulla.

  Re: Lääkärillä: Mihin kaikkeen vaihdevuodet syynä?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   29.2.24 01:33:19

Typerää että kaikkiin vaivoihin syytetään vaihdevuosia.

  Re: Lääkärillä: Mihin kaikkeen vaihdevuodet syynä?

Lähettäjä: Asta 
Päivämäärä:   29.2.24 10:59:03

Minä ajelin sairaalaan ambulanssilla muutaman kerran sydänvaivojen takia ja jouduin vielä isompaan sairaalaan tutkimuksiin. 3 vuotta tutkittiin ja tapasin sekä nuoria että vanhoja kardiologeja , yksi oli jopa minua vanhempi nainen eikä kukaan missään vaiheessa maininnut, että sydänvaivat voivat aiheutua vaihdevuosista. Olin silloin 49-53 vuotias ..mitään vikaa ei löytynyt ja minä luulin, että kuolen.
Sitten alkoi tulla ensin alakuloisuus, itkuisuus, raivokohtaukset sitten herättivät työterveyden epäilemään vaihdevuosia.

Aloitin hormonikorvaushoidon 53 vuotiaana , siihen loppuivat sydänoireet, nivelkivut, plantaarifaskiitti, alakuloisuus ja raivo. Nyt olen tasapainoinen oma itseni taas, mitä nyt silmät turvoksissa (yläluomet) aamuisin ja divigeliin vaihtamisen myötä kiloja tuli n 5 kg.

Mutta en ainakaan kiukuttele enää. Eikä itketä!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.