Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Musta tulee mummo!!!

Lähettäjä: leelia 
Päivämäärä:   27.9.23 01:20:26

Voi tätä onnen päivää! Pakko hehkuttaa! Lapseni kertoi että heille syntyy keväällä vauva. Olen niin odottanut ja toivonut salaa, ja nyt se on totta. Voi kun kaikki vielä menisi hyvin...

  Re: Musta tulee mummo!!!

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   27.9.23 14:51:24

Onneksi olkoon, toivottavasti kaikki sujuu mallikkaasti.

Itse en ole kovin mummoiluun taipuvainen, enkäpä näin ollen lastenlapsia järin tapaakaan, heitä on pian liki parikymmentä ja ehkä olisi hyvä tuntea heidät edes ulkonäön puolesta. ;D

On myös mielenkiintoista nähdä poikkeaako heistä kukaan mummolassaan, kun pääsevät itse liikkumaan ja ovat muuttaneet omilleen lasteni tyköä.
Maailma on tavallaan sillain karu, että jos sinusta ei ole hyötyä, niin olet yhdentekevä, jos olisin rikas niin varmaan tänne mopoilisi kuka milloinkin käsi ojossa, mutta kun ei ole annettavana kuin elämänkokemusta, teetä ja sympatiaa, niin eipä tule vieraita. :)

En tarkoita etteikö aloittajalle voisi mummous ollakin jotain lämmintä yhdessäoloa ja toivon vilpittömästi että sellainen lisääntyisi tässä ahdistavassa maailmassa. <3

  Re: Musta tulee mummo!!!

Lähettäjä: Sad Lisa 
Päivämäärä:   27.9.23 16:18:17

Onnea! Mummona oleminen on hieno ja arvokas asia. Ei tarvita mitään rikkauksia, yhdessä oleminen ja vilpitön rakkaus riittää.

  Re: Musta tulee mummo!!!

Lähettäjä: Naapurissa 
Päivämäärä:   27.9.23 17:33:54

Musta kans, mutta en ole vielä jaksanut seota. Eiköhän nuista tärkeitä tule, kun syntyvät. Oma elämä on niin täyttä ja kiireistä, ettei oikeasti ole edes ehtiny ajatusta uhrata mummoksi tulemisen suhteen.

  Re: Musta tulee mummo!!!

Lähettäjä: Mm 
Päivämäärä:   27.9.23 17:39:27

Onnea kaikille tuleville ja oleville mummoille t. mummu

  Re: Musta tulee mummo!!!

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   28.9.23 08:55:14

Kunpa ne lapsenlapsetkin kokevat sitten että on onnenpäivät omata ko. mummo. Ettei menisi niin, että pidetään sitä lapsenlasta vain oman egon pönkittäjänä ja jos ei syystä tai toisesta sovikaan tehtävään tai on jo tämän tarpeen täyttänyt, niin saa olla omissa oloissaan tai suoranaisesti kiusataan tavatessa.

  Re: Musta tulee mummo!!!

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   3.11.23 08:45:55

Mummous on tavallaan kriisissä.

Me ollaan fossiileja näihin uusiin 'diginatiiveihin' verrattuna, en tarkoita ettei joku olisi mummoista ja vaareistakin datainsinööri, mutta se on opiskeltu, siihen ei olla synnytty, niin kuin nykyään lapsilla on vauvaiästä alkaen joku härpäke hyppysissä.

Säännöt ovat sääntöjä, eli ei sitä kännyä tai 'tablettia' sinne ruoka- tai kahvipöytään, mutta kun ehdottaa vaikka jotain perinteistä peliä pelattavaksi, niin kokee olevansa julma, kun lapsen pitäisi erota älypuhelimestaan.

On mukava olla mummo, kun lapsenlapsi räplää kännyä pöydän toisella puolella ja naureskelee itsekseen, välillä innoissaan: "Katso mummo, KeijoAnnikki lähetti tällaisen emojin ja kato mikä gifi, ootko nähnyt tällaista meemiä, mä laitan sille pari vanhaa.."
-Öööö.. heh, kiva juttu..?

Ei voi sanoa mitään, kun se on useimman nykyelämää.

Yksi lapsistani on joku tehosuorittaja, hänen lapsensa muistuttavat zombeja.
Kun saan heidät, tiukalla aikataululla, viettämään päivää mummolaan, he katselevat äänettöminä kasvot kalvakkaina ja suorittavat kivoiksi luulemani puuhat konemaisesti, ikähaarukka on kympin kummallakin puolen.
-Oli mukavaa kun kävitte..
Tuijotusta ja ehkä hei. ;D

Menee ihan huumorin puolelle, kun jää siihen sitten kertaamaan päivän tulosta, niin on ennemminkin hämmentyneen kiusaantunut, kuin olisi pahaa tehnyt velvollisuuden varjolla.

Muutama lapsi ottaa ihan osaa kaikkeen, kun tulevat ja haluavat jopa opiskella esim. virkkausta, kutomista, soittamista ja myös pasiansseja, joita itse pelailen ja mummoni jo pelasi aikoinaan, kun minua ja veljeäni kaitsi äidin ollessa töissä.

Sitten on 'hurrikaanipesue', kuusi kappaletta, he tulevat kuin tuulenpyörre, koskevat kaikkeen, kyselevät kaikkea, hilaavat kaikki lelut ja palapelit joka puolelle, sirkuttavat ja hälisevät, kinaavat ja leikkivät.
Heidän lähdettyään on väliin helpottunut, mutta pääosin hellämielinen olo, hymy jää jäljelle, vaikka heitä saa ojentaakin ehtimiseen.

Nuorimmat lapsenlapset ovat uusioperheestä, heitä on poikani käynyt vilauttamassa syntymän jälkeen, kun kumpikaan hänen elämänsä naisista ei ole sietänyt minua, joten yhteyttä ei oikein ole, poikaani on hyvät välit, mutta perheet elävät yleensä naisen johdolla, joten heistä ei tiedä.
Poikani on joku 'datainssi' ja kuvia väliin tulee puhelimeen.
Vanhin, edellisen suhteen poika on kaupunkikasvatti ja kärsii jotakin biofobiaa ja siten käynnit maalla mummolassa ovat aina olleet kauhistuksenahdistus.
Hänkin lienee kohta lähempänä kymmentä vuotta, että ehkäpä maalaiskammo lientyy ajan myötä.

Mummous on siis todellista mysteeriä.

Väliin miettii, että mitähän heille jää isovanhemmistaan mieleen, olen aika jämpti ihminen luonteeltani ja auktoriteetti on vahva, mutta kyllä myös hymyilen ja osallistun keskusteluihin tuomitsematta tai arvostelematta, ellei sitä varta vasten kysytä.
Jos opetan jotain en hermostu, kärsivällisyys on varmaan rajaton, mutta ei sitä tiedä mitä kukin toivoo läheisiltään.
-Sitä pullantuoksuista mummoa ei minusta ehtinyt tulla näille lapsille kun osa on jo ohittanut sen kymmenen vuoden strategisen iän, jolloin vielä perhe voi olla kavereita tärkeämpi.

Jos elinvuosia siunaantuu, niin ehkä mummoutenikin lähestyy sitä pullaversiota, neljällä lapsella ei vielä ole omia lapsia, joten heille voipi tämäkin mummo olla ihan eri kokemus kuin näille ensimmäisille.

Olisi kiva kuulla miten teidän suhteenne lastenlapsiin on sujunut. :)

  Re: Musta tulee mummo!!!

Lähettäjä: Essi 
Päivämäärä:   9.11.23 10:11:05

Minulla on kaksi lapsenlasta tähän mennessä, oikein ihanat tytöt vaikkakin hyvin erilaiset. Toinen on rauhallinen niin kuin minäkin ja toinen vilkas, puhua pulputtaa ja touhuaa koko ajan. Rakkaita ovat ja kiva on touhuta heidän kanssaan kun tulevat mummilaan. Ovat kyllä läheisempiä mammansa kanssa joka on äidinäiti heille. Usein taitaa näin olla, olen sopeutunut ajatukseen. En ole liikaa sotkeutunut heidän elämäänsä, joskus pyydän syömään ja kahville. Tulevat kyllä ihan oma-aloitteisesti myös tännepäin. Oma anoppini on ollut hirveä päällepäsmäri, sellaista vältän itse ja välit pojan perheeseen onkin oikein hyvät sen takia. Apua annan jos pyydetään mutta en tuppaudu väkisin. Lapsenlapset on ihania, toivotan aloittajalle onnea odotukseen <3

  Re: Musta tulee mummo!!!

Lähettäjä: Alma 
Päivämäärä:   14.1.24 20:58:01

Ihanaa, toivottavasti minustakin vielä joskus…

  Re: Musta tulee mummo!!!

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   4.4.24 15:29:26

Joko mummous on ajankohtainen aloittajalla? <3

  Re: Musta tulee mummo!!!

Lähettäjä: leelia 
Päivämäärä:   4.4.24 21:57:26

On!!! Viikko sitten syntyi ihana pieni tyttö! Voio onnesta olla sekaisin... Vauvan äiti ja isä myös tietenkin äärettömän onnellisia. Juuri tänään käytiin taas katsomassa pientä tuhisevaa myttyä...
Haluan auttaa ja tukea uutta perhettä, mutta täysin heidän ehdoillaan ja toivomallaan tavalla.

  Re: Musta tulee mummo!!!

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   8.4.24 09:48:07

Loistavaa, suuresti onnea koko poppoolle! <3 <3
Oliko jo hiuksia näkyvissä?

Meidän suvussa myös myöhemmin vaalenneet kutrit ovat olleet syntyessä aina tummia.

  Re: Musta tulee mummo!!!

Lähettäjä: leelia 
Päivämäärä:   10.4.24 00:02:57

Kiitos kysymästä, vähän on tummaa tukka, ja 3,9kg oli tyttö. Maailman suloisin!

  Re: Musta tulee mummo!!!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   10.4.24 19:44:20

Jaa, en tiedä, tuskin tulee minusta mummoa. Toinen poika on homo, toinen kehitysvammainen. Taitaa jäädä lapsenlapset tulematta.

  Re: Musta tulee mummo!!!

Lähettäjä: Jepa 
Päivämäärä:   11.4.24 14:25:51

Onnittelut <3 Mummina olo tuo elämääsi aivan uuden aikakauden. Pääset kokemaan valtaisan rakkauden pieneen ihmiseen. Itse en tiedä elämässäni ihanampaa kuin tuon pienen ihmisen kanssa vietetty aika.

  Re: Musta tulee mummo!!!

Lähettäjä: leelia 
Päivämäärä:   13.4.24 18:31:44

Kiitos jepa! Just tolta musta tuntuu!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.