Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: N59 
Päivämäärä:   16.8.23 21:45:48

Ensi vuonna täytän 60 ja tuntuu, että se on elämän loppu. Vai onko? Onko edes missään miestä, joka haluaisi tutustua lähes kuusikymppiseen akkaan?

Kukaan nainen löytänyt miestä näillä kilometreillä?

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: On löytänyt 
Päivämäärä:   17.8.23 11:37:41

Juuri tänä keväänä osui kohdalle 59 vuotias mies jonka kanssa kolahti kunnolla. Itse olen 61v ja jo useita vuosia ollut yksikseni.
Eli elämä ei lopu 60 vuoteen, voi jopa alkaa ihan uusi hieno elämä siitä.

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: Mies 
Päivämäärä:   17.8.23 11:55:16

Olen 7-kymppinen ja nyt kuusi vuotta yksin elänyt mies. Vietän aktiivista elämää. Käyn esim. konserteissa, tansseissa ja syyskuussa lähden ruskamatkalle Lappiin. Elämä voi loppua huomenna, mutta se voi myös antaa monia hyviä vuosia.
En etsi aktiivisesti kumppania, mutta sopivan kohdalle sattuessa voisin vielä sitoutua.

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: liikkuva 
Päivämäärä:   18.8.23 12:55:00

Täällä kans 58v. Tunnen itseni noin nelikymppiseksi ajatuksiltani ja olemukseltani. En käsitä, miten voin olla pian 60v. Tuntuu hirveältä, kun nuoret kauhistelevat tämän ikäisiä. Työelämässä saa alle viisikymppisiltä silmien pyörittelyä ja alentuvaa suhtautumista, jos ikä tulee puheeksi: kuvittelevat, että kuuttakymmentä lähestyvä on muumio tai lähellä kuolemaa. Voi olla, että onkin, mutta kun itse en tunne itseäni sellaiseksi =D

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.23 20:27:06

Kyllä 80 vuotiaat voivat aloittaa parisuhteen.
Tuttu vuokrasi vanhuksen asunnon, kun tämä meni naimisiin ja muutti puolison okassa yhteiseen kotiin.

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: Hemesti 
Päivämäärä:   23.8.23 12:48:58

Ei todellakaan ole mitenkään järjetöntä :) Enemmin tämä oma elämäntapani tuntuu järjettömältä, kun olen elänyt sinkkuna jo 9 vuotta enkä edelleenkään (myös ensi vuonna 60 v) kaipaa tähän yhtään ketään vapaa-aikani täyttäjää.
Juu, rankkaa on vanhan talon ja kiinteistön ylläpito yksin, puhumattakaan kaikista lainojen ym. kulujen maksuista, mutta arvostan omaa rauhaa ja riippumattomuutta niin paljon, että en edes kykenisi aloittamaan mitään säätöjä kenenkään kanssa.

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: lissu 
Päivämäärä:   24.8.23 00:06:23

Mun paras ystävä meni tinderiin 61-vuotiaana. Tapasi 5 erittäin kiva ja fiksua 58-65-vuotiasta miestä. Valitsi yhden ja nyt ovat olleet yhdessä ja 3 vuotta.

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: ---+ 
Päivämäärä:   25.8.23 00:35:35

Miksi pitäisi etsiä miestä vielä mummoiässä? Siksi kun se on tapana ja vanhasta tottumuksesta?

Itse en ainakaan kaipaa enää ketään jonka kanssa olisi pakko harrastaa seksiä useammin kuin itse haluaisi - kuten parisuhteessa usein tuntuu olevan. Itselleni sellainen 3 kertaa vuodessa olisi sopiva 😄 Moni vaihdevuosi-ikäinen valittelee myös alakerran kuivuutta. Sekään ei haittaa, kun ei sinne tarvii tunkea mitään 😆

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   28.8.23 13:17:32

Olen saanut sen käsityksen, että parisuhteeseen liittyy vanhemmalla iällä enempi kaikkea muuta kuin ne petipuuhat.
Yhdessä on mukavampi matkustella, hoitaa puutarhaa, kokata tai vaikka vain täyttää ristikoita tai katsella töllöä, puhumattakaan rauhallisista kävelyretkistä, konserteista, ravintolassa käymisistä jne.

Meillä sujuu vanheneminen näin tapellessa perinteisesti, mutta on turvallisempaa ajatella että joku tulee kotiin yöksi ja jos minulle olisi tapahtunut jotain, niin apu ei tulisi viikkojen päästä.
Jos taas oltaisiin eläkkeellä, niin ei tarvitsisi kaikkia päiviäkään olla keskenään. :)

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: ---+ 
Päivämäärä:   28.8.23 13:40:30

"Olen saanut sen käsityksen, että parisuhteeseen liittyy vanhemmalla iällä enempi kaikkea muuta kuin ne petipuuhat."
Tämän voisi kertoa myös miehille. Omien ja ystävien kokemusten mukaan moni tuppaa pitämään sitä iäkkäämpänäkin kovin tärkeänä, vaikka ei ehkä itsekään enää oikein muistan miksi...

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   28.8.23 14:04:12

Eihän sillä ole mitään väliä, jos vaan kimpassa on samankaltaiset ihmiset, eikä suhteessa toinen kärvistelisi toisen ehdoilla. ;)
Kyllä seksihullut keinot keksivät vanhemmitenkin ja hyvä niin.

Itse olen kuulunut aktiivisiin aina, mutta ei tee tiukkaa olla vähemmälläkään, mutta en ole koskaan ymmärtänyt miksi nymfo ja frigidi tunkevat väkisin yhteen, se on ihan masokistisuhde kummallekin.
Tietääkö joku miksi tällaisia on?

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: Rimpi 
Päivämäärä:   28.8.23 22:58:29

Olen myös kokeillut seurustelua tässä viiden- ja kuudenkympin välillä, vaikkakin laiskanlaisesti etsinyt ketään.

Nuorena solmittu avioliitto tyssäsi kolmenkymmenen vuoden jälkeen, kun mies nakkasi mut pihalle uuden rouvan tieltä. Syitä oli moniaita, sysissä ja sepissä.

Netistä ei oikein löytynyt minulle mitään kestävämpää.

Tansseista sitten vanhanaikaisesti löysin mukiinmenevän miehen, jonka kanssa etäsuhteiltiin melko pitkään. Etäsuhteilu jo sinällään on vaativaa, vaikka on siinä se kiva puoli, että on paljon omaa vapautta. Olen aika liikkuvainen tyyppi ja harrastan kaikenlaista. Miesystävän kanssa ois myös kiva puuhata ja on puuhattukin kaikkea esim kulttuuriharrastuksiin ja ulkoiluun liittyiä juttuja.

Mutta se seksi on jonkinlainen ongelma tässä(kin) suhteessa. Itse haluaisin jo oikeastaan eläkkeelle koko hommasta. Ei se oikein onnistu kovin hyvin kummaltakaan, paikat prakaa ja on kömpelöä touhu. Hellyys ja hempeily kyllä sopisivat mulle edelleenkin.
Mies sanoo, ettei seksi hänellekään ole tärkeää, mutta kyllä se kumminkin tuntuu kiinnostavan ja haluja näyttäisi olevan (enemmän kuin kykyä). Se on jotenkin hiukan surullista. Olen ajatellut lopettaa suhteen, kun on tämmöistä hankalaa. Tunnen olevani epäreilu, kun "varaan" häntä, kun hän voisi vielä etsiä jonkun kiinnostuneen tyypin.

Tosin ei hänellekään mitään jonoa taida syntyä, kuten ei itsellenikään. Ikä ja vaivat ovat tehneet tehtävänsä.

Olen miettinyt, että liekö sitten parempi tällaisen ei-seksuaalisen tyypin pysyä itsenäisenä/yksinäisenä vaan, ettei turhaan kiusaa miehiä olemassaolollaan. Vaikea on löytää sopivaa tyyppiä.

Okarino kyseli, miten ne halulliset ja ei-halulliset sitten menee yhteen. Sitä olen itsekin pohtinut, mutta en ainakaan itse näitä nuorena oikein ymmärtänyt, ja halullisuudet muuttuvat elämän aikana suuntaan ja toiseen, ainakin omalla kohdallani.

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   29.8.23 08:35:04

Halulliset ja haluttomat menee yhteen kun ei seksin määrää sovita etukäteen. Eihän sitä tiedä jos ei asiasta tule puhuneeksi.

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: Tellervo 
Päivämäärä:   1.9.23 04:42:52

Löysin upean miehen 62-vuotiaana, 3 vuotta sitten. Olemme samanikäiset. Emme aio muuttaa yhteen, asumme parin km:n päässä toisistamme. Oma koti ja omat tapansa molemmilla, miksi niitä enää muuttamaan.

Alussa oli ihanaa seksiäkin mutta se on nyt jäänyt. Läheisyyttä kyllä on, halaillaan ja rapsutellaan toisiamme, mutta muuten yhteinen aika kuluu retkeillen, kahviloissa istuskellen, kulttuuririennoissa, risteilyillä, grillaten pihassa jne. Kaikkea kivaa puuhastellen. Olen edelleen hämmentyneen iloinen, että vielä tässä iässä löytyy jotain näin hyvää. Minua taisi lykästää.

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: Rimpi 
Päivämäärä:   5.9.23 23:27:06

Ihana kuulla. Tellervo!
Vaikuttaisi siltä, että on todella molemmilla osunut pienoinen lottovoitto toisissanne. Kaikkea hyvää jatkoon!

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: Siiri 
Päivämäärä:   24.10.23 16:40:07

73 mittarissa ja pari 6-kymppistä olisi valmiina otettaviksi, tykkäävät ja itsekin tykkään, saman ikäisiä pari, mutta ovat enemmän tuulella käyviä ja tasovaatimukset eivät ole alimmasta päästä.

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   23.11.23 16:40:04

Onko kukaan kokeillut Facebookin Datingia? Liityin ja laitoin ihan arkiset kuvat, vieläpä ilman meikkiä. Tuli paljon tykkäyksiä varsinkin alkuun. Yllättävintä oli se, että hyvin nuorilta tuli todella paljon tykkäyksiä. Samoja kokemuksia muiltakin ikätovereilta. Toistaiseksi en ole tavannut ketään, mutta kirjoitellut olen.

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: viisysi 
Päivämäärä:   7.12.23 15:25:36

"Miksi pitäisi etsiä miestä vielä mummoiässä? Siksi kun se on tapana ja vanhasta tottumuksesta?"

Eikun siksi kun seksi on parempaa kuin ikinä!

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   20.12.23 00:15:11

"seksi on parempaa kuin ikinä!"

Minua alkaa jotenkin itkettää, kun luen näitä. Olen 57, avioliittoa takana melkein 30 vuotta. Olen miestä nuorempi. Kaipaisin läheisyyttä ja erotiikkaa, olen yrittänyt siitä puhuakin jo seitsemän vuotta sitten ensimmäisen kerran. Sen jälkeen seksiä on ollut viisi kertaa. Viimeksi vuosi sitten jokin yritys, sitä edellinen kerta neljä vuotta sitten.

Kaikkea muuta hyvää suhteessa on, ja on huonoakin. Miehellä ei ole erektio-ongelmia. En kai vain kiinnosta. Olen kärsinyt erotiikan vähyydestä jo oikeastaan parikymmentä vuotta. Suhteen alussa seksi oli ihanaa. Sitten vähitellen se olin aina minä, joka teki aloitteen. Kyllä se vähän syö naista, kun toinen ei oikeastaan koskaan osoita haluavansa. Olen samoissa mitoissa kuin nuorena tyttönä ja pidän itsestäni huolta, vaikkei sillä nyt kai pitkässä suhteessa pitäisi olla edes merkitystä. Todellinen rakkaus ja halu tehdä toiselle hyvää tulee muista asioista.

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: Mummo 
Päivämäärä:   20.12.23 14:06:50

Mikä tässä elämässä on järkevää ja mikä järjetöntä?

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: hei vaan 
Päivämäärä:   26.12.23 19:44:02

Ajattelisin, että jos haluat miehen vaan sen takia että haluat miehen, niin ehkä on hankala löytää enää kun kaikki hyvät on jo varattu :D Mutta jos etsit elämääsi kumppania, kaveria jonka kanssa voi tehdä asioita ja puuhailla ja matkustella ja käydä tapahtumissa ja konserteissa, niin sehän on sama kuin asuisit sydänystävän kanssa. Erotiikka-asia pitää tosin jutella selväksi heti alussa, koska on ihmisiä joille se on vaan todella tärkeä ja olennainen osa elämää, ja sitten on ihmisiä joita ei enää kiinnosta alakerran värkkäykset vaan sielujen läheisyys.

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   30.12.23 21:03:35

Tiedä yhden 80 vuotiaana yhteen muuttaneen ja naimisiin menneen herttaisen parin.

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: Viivi 
Päivämäärä:   30.1.24 00:15:22

Kyllä se koskee, tai miten sen sanoisi. Tänään iski ensimmäistä kertaa epävarmuus. Olemme olleet pitkän parisuhteen yhdessä ja avioliitossa, mutta mieheni on edelleen vetävän näköinen. Liki 60v charmilla varustettu.
Kauppareissulla todella minua nuorempi, noin 30 vuotias nainen ei vaan saanut miehestäni silmiään irti. En tiedä huomasiko hän, vai miten, mutta itse kauempaa katsoessani tajusin, et joku kaunis tai karmea päivä voi olla että kuljen näitä reissuja yksin. Ikääntymiselleni en vaan voi mitään. Eikä aina kerkiä edes kaiken työn ym.keskellä huomioida kumppaniaan, sastikka itseään. Toivon vain, että rakkautta piisaisi puolin ja toisin sekä seksiäkin, ettei sitä ainakaan tarvitsisi muualta hakea.

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: Villasukka 
Päivämäärä:   27.3.24 08:20:51

Kyllä vanhemmalla iälläkin voi löytää kumppanin, mutta ei se sitä tarkoita, että naimisiin olisi pakko mennä. Mulla/meillä on tilanne se, että asutaan yhdessä, mutta kummallakin on myös paikka minne mennä jos tarvitsee omaa rauhaa. Lapset ja lastenlapset ovat rikkaus joka tuo (ainakin meille) paljon toimintaa arjen harmauteen, nyt kun sitä vielä (vähän) jaksaa.

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: kohtalotoveri 
Päivämäärä:   28.3.24 18:06:27

Lähettäjä: k
Päivämäärä: 20.12.23 00:15:11

"seksi on parempaa kuin ikinä!"

Minua alkaa jotenkin itkettää, kun luen näitä. Olen 57, avioliittoa takana melkein 30 vuotta. Olen miestä nuorempi. Kaipaisin läheisyyttä ja erotiikkaa, olen yrittänyt siitä puhuakin jo seitsemän vuotta sitten ensimmäisen kerran. Sen jälkeen seksiä on ollut viisi kertaa. Viimeksi vuosi sitten jokin yritys, sitä edellinen kerta neljä vuotta sitten.

Kaikkea muuta hyvää suhteessa on, ja on huonoakin. Miehellä ei ole erektio-ongelmia. En kai vain kiinnosta. Olen kärsinyt erotiikan vähyydestä jo oikeastaan parikymmentä vuotta. Suhteen alussa seksi oli ihanaa. Sitten vähitellen se olin aina minä, joka teki aloitteen. Kyllä se vähän syö naista, kun toinen ei oikeastaan koskaan osoita haluavansa. Olen samoissa mitoissa kuin nuorena tyttönä ja pidän itsestäni huolta, vaikkei sillä nyt kai pitkässä suhteessa pitäisi olla edes merkitystä. Todellinen rakkaus ja halu tehdä toiselle hyvää tulee muista asioista.

Oi voi. Itse olen vasta 51 v ( mies lähellä 60 v ) ja ilman seksiä ja minkäänlaista läheisyyttä tässä mennyt jo kolme vuotta, sitä ennen seksiä oli kerran vuodessa kesällä. En ole mikään nymfo, pari kolme kertaa vuodessa olisi ihan ok. No vaihdevuodet tässä jo ollut pari vuotta ja omatkin seksihalut on vähentyneet onneksi aika paljon, odottelen että hiipuu kokonaan. Aika nuorena loppui meikäläisen seksielämä siis. Ihan mielenkiinnosta eksyin vaan tänne lukemaan ja ihmettelen että oikeasti siis ilmeisesti on seksuaalisesti aktiivisia miehiä vielä 60 vuotiaissakin. Harmi että omani ei ole sellainen ja vieraat ei todellakaan kiinnosta.

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: Villasukka 
Päivämäärä:   28.3.24 20:53:42

Mulla tulee mieleen se neuvo, johon minäkin tartuin: onko huonossa suhteessa pakko olla? Epäröin jonkin aikaa kunnes tajusin pointin. Toivotan tsemppiä niille joilla on parisuhteessa vaikeaa ja muistutan, että kyllä se aurinko paistaa risukasaankin, mutta itse on tehtävä ne ns kovatkin ratkaisut ja päätökset. Mutta hei, Hyvää pääsiäistä kaikille.

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: Likipiti 
Päivämäärä:   15.4.24 22:10:21

k ; kylläpä niin ymmärrän tunteesi. 17 vuotta aviossa mutta seksiä 15 vuotta sitten. Hiipui juuri kuten kirjoitit. Enkä niin sitä itse seksiä kauheesti ehkä kaipaakkaan koska olen jo opetellut unohtamaan mutta se kaikki muu..... Kosketus, katse, rapsutulset ja hipsutukset ymym kauheeta olla yksin vaikkei ole yksin.
Muuten olisi kaikki ihan ok

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   22.4.24 09:36:34

Kiitos 'kohtalotoveri' ja 'Likipiti'.

Ihana tuo kohtalotoverin nimimerkki. Tuota sanaa niin harvoin enää kuulee tänä päivänä. Se kuuluu varmaan juuri meidän viisikymppisten ja sitä vanhempien sanavarastoon. Mukava huomata, että yhteiskunnassa on edelleen ihmisiä, jotka jakavat samantapaisen kokemusmaailman ja historian eli käyttävät samoja sanoja.

  Re: Onko järjetöntä 59v etsiä uusi mies?

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   22.4.24 23:48:35

Näitä viimeisiä lukiessa tulee surulliseksi. :(
-Olette varmaankin ottaneet asian puheeksi puolisoidenne kanssa, tai jos ette niin koskaan ei ole liian myöhäistä, 'nostaa kissaa pöydälle'..

Olen erittäin uskollinen luonnetyyppi ja toivon sitä myös muilta, mutta kyllä on todella ikävää, kun ei voi, jo tässä muutenkin ankarassa maailmassa, edes jotain iloa saada ruumiillisesti ja henkisesti.
Ajatus sattuu sisimpääni puolestanne.

Toivon todella että löydätte tarpeeksi korvaavaa lohtua muista askareista, harrastuksista ja vaikka en suosittele, niin ehkä ansaitsisitte myös rinnalle/tilalle suhteen, jossa teitä arvostetaan ja rakastetaan.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.