Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kenellä virtsankarkailua?

Lähettäjä: mummo 
Päivämäärä:   10.10.22 12:46:03

Täällä mummolassa varmaan voi keskustella: Olen synnyttänyt 3 lasta, ikää 58v ja viime vuosina on tullut tämä virtsankarkailuongelma. Ei koko ajan mutta ponnistaessa, yskiessä jne. Ja välillä, jos ei aika pian pääse vessaan kun on pissahätä, niin sieltä se tulee, ei pysty pidättämään.
Käytän lähes aina virtsankarkailusuojia kun olen ulkona, kotona ei tarvitse, ja onneksi nukun koko yön, ei tarvis käydä yöllä veskissä.

Miten muut tädit ja mummot?

  Re: Kenellä virtsankarkailua?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.10.22 20:00:29

Ei onneksi ole, ehkä runsaalla ratsastuksella on ollut vaikutusta. Ikää 63v.

Oletko käynyt gynellä tai virtsankarkailuun erikoistuneella fysioterapeutilla? Olet sen verran nuori, että tuohon olisi hyvä saada hoitoa.

  Re: Kenellä virtsankarkailua?

LähettäjäOkarino 
Päivämäärä:   10.10.22 21:36:12

Kuumeessa ei lihakset pelaa, eikä ihan kovissa yskänkohtauksissa, 9/55, mutta kokeile treenata lihaksiasi, aina jos veitsellä kajotaan voidaan saada enempi harmia aikaan.

  Re: Kenellä virtsankarkailua?

Lähettäjä: Jaa 
Päivämäärä:   11.10.22 08:19:41

Ton tapasta on, mutta myös jotenkin psyykkistä koska töissä tai kylässä ollessa tätä ongelmaa ei ole. Ainoastaan kotona on joskus päivisin kiire vessaan.

  Re: Kenellä virtsankarkailua?

Lähettäjä: samavene 
Päivämäärä:   11.10.22 20:23:45

55 ja 3 lasta, ja olen myös miettinyt, onko normaalia. Ennen olin hyvä pidättämään, vaikka virtsarakko sattui. Nyt rakolla on jotenkin oma elämänsä.

  Re: Kenellä virtsankarkailua?

Lähettäjä: Toinen Ope 
Päivämäärä:   11.10.22 20:49:32

Minulla tuli vaikeana noin 40-vuotiaana syöksysynnytyksen seurauksena. Kävin TVT- leikkauksessa 42- vuotiaana ja ongelma poistui. Ilmeisesti pitää uusia jossain vaiheessa. Lääkäri sanoi, että noin 10 vuotta ja leikkaus uusitaan. Saapa nähdä.

  Re: Kenellä virtsankarkailua?

Lähettäjä: Tuitikki 
Päivämäärä:   2.11.22 17:47:48

Minulla oli ja oli kyllä ratsastus ja muu liikunta hankalaa. Mutta kun poistettiin hormonikierukka niin vaiva loppui. Kokonaan.

  Re: Kenellä virtsankarkailua?

Lähettäjä: Hoitoa saatavilla 
Päivämäärä:   3.11.22 22:35:03

Ikää yli 40v, ei synnytyksiä, muuten perusterve ja liikunnallinen, seksielämä vakiintuneena vuosikausia. Ratsastanut olen koko ikäni ja normaalipaino.
Ja jep, virtsankarkailua on huolimatta siitä, etten ollut itse valmistautunut tähän harmiin.
Onneksi hakeuduin lääkärille ihan terkkariin. Olin myös todella iloinen tavasta, jolla lääkäri kohtasi minut, ainahan se ärsyttää itseään alapää aivoista lääkärille mennä.
Hoito 1tabl aamuisin, ja vaiva poistui. Helpotus!
Jos vaivat palaa, niin aattelin mennä myös asiansa osaavalle fyssarille.
Ei se kyllä ole normaalia, että menettää pidätyskyvyn alle vanhusikäisenä. Yleistä kylläkin. Eikä sen tarvi yhtään johtua siitä, etteikö olisi lihaksisto ja kropankäyttö kunnossa, kyllähän sitä pidättämistä on harjoittanut taaperosta lähtien.
Toivottavasti saat yhtä hyvää apua kuin minä, ja pian. Mukavaa syksyä!

  Re: Kenellä virtsankarkailua?

Lähettäjä: Erittäin hyvä apu 
Päivämäärä:   3.11.22 22:41:06

PilatesLû

  Re: Kenellä virtsankarkailua?

Lähettäjä: Jepa 
Päivämäärä:   8.11.22 15:39:49

jep, on kyllä pari kertaa töistä tullessa käynyt niin, että kotiin vessaan asti en ehtinyt. Ei vaan kertakaikkiaan pystynyt pidättämään. Ihan hirveetä.

  Re: Kenellä virtsankarkailua?

Lähettäjä: miu 
Päivämäärä:   22.12.22 23:56:58

Kukaan käynyt ko alueen leikkauksessa?

  Re: Kenellä virtsankarkailua?

Lähettäjä: Assi 
Päivämäärä:   25.1.23 23:11:16

Kyllä, lantionpohjalihakset pitäisi olla kunnossa ja pilatesharjoitukset tuttuja.
Alkoi vaihdevuosien myötä. Hemmetin hankalaa ratsastaessa kun se suoja hankaa jostain kohtaa. Vinkkejä kellään siihen?

  Re: Kenellä virtsankarkailua?

Lähettäjä: Hilma 
Päivämäärä:   31.1.23 20:15:52

Assi, itsellä käytössä ratsailla pidemmät yösiteet, eivät ole hanganneet. Virtsankarkaussuojista en ole sopivaa löytänyt tähän, välillä mennyt ihan vaan kuukautispikkareillakin kun sen verran pitävät virtsaa jos ei kaikki läpi tule.

  Re: Kenellä virtsankarkailua?

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   1.2.23 14:08:41

Pieniin lirahduksiin lyhytkestoisella reissulla eli satunnaisiin kuten aivastus on riittävä ollut pidempi pikkuhousunsuoja, mutta ehkäpä voisi kokeilla sinnikkäästi, mutta kevyesti niitä lihasharjoituksia.
Nehän eivät näy, vaikka bussissa kiristelisi niin vatsaa sisään kuin myös 'alapäätä ylös', ne voivat auttaa, ellei ole tullut ihan jotain hermovauriota tai rakennevikaa.

  Re: Kenellä virtsankarkailua?

Lähettäjä: melkein 58v 
Päivämäärä:   14.2.23 12:01:17

Täälläkin tuota harmittavaa vaivaa, synnyttänyt en ole.
Koskaan ei tule juoksukiirettä vessaan, eli pidättämään pystyn ihan normaalisti vaikka olisin esim. kaupassa... kunhan ei tarvitse aivastaa... Jos on selkeästi rakko täynnä, niin naurukohtauskin voi aiheuttaa karkailua, ei muuten.
Suurin ongelma nyt kuitenkin on, että kävelylenkillä alkaa suorastaan valua, melkeinpä lenkin alkupuolella, vaikka olisin lähtiessä juuri käynyt vessassa. Jos kävelen hitaammin esim. metsässä, ei ongelmaa, mutta normaalisti reippaalla tahdilla kävellessä varustauduttava suojalla. Viimeksi gynekäynnillä gyne tarkisti alakerran lihaskunnon, jonka kertoi olevan melko normaali, mutta silloin ei tätä valumavikaa vielä ollutkaan. Nyt koetan jumppailla, ja jos ei auta, niin pitänee kääntyä gynen puoleen uudelleen.

  Re: Kenellä virtsankarkailua?

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   14.2.23 23:53:43

Mulla liittyy selvästi jännitykseen. Töissä voin olla tuntikausia käymättä vessassa ja hyvin pystyn pidättämään. Mutta ratsastustunnille mennessä tallille päästyä on pakko rynnätä vessaan vaikka olisin kotona lähtiessä käynyt. En tiedosta jännitystä mutta sitä se varmasti on.
Otan siteen pois just ennen tuntia koska hevosen selässä ja tunnin jälkeen ei lirahda yhtään.
On tää kanssa, tää ikä. Siis 60v.

  Re: Kenellä virtsankarkailua?

Lähettäjä: alli 
Päivämäärä:   24.2.23 10:10:01

pilatesta, ratsastusta, lantiopohjanjumppaa gynen mukaan lantionpohjanlihaksisto hyvässä kunnossa , SILTI yskiessä , nauraessa , reippaillessa , salilla oikeastaan missä vaan saattaa lirahtaa. ihan todella ärsyttävä vaiva ja muistan äitini kärsineen samasta .

jatkuuko tämä nyt loppuelämän ?

  Re: Kenellä virtsankarkailua?

Lähettäjä: Mimma 
Päivämäärä:   2.3.23 01:21:04

Lohduttavaa lukea näitä. Nyt kierukka pois ja sitten lääkäriin, jos ei auta.

  Re: Kenellä virtsankarkailua?

Lähettäjä: Mitä 
Päivämäärä:   8.5.23 18:47:49

On, ollut synnytyksestä lähtien enemmän ja vähemmän. Sekamuotoista, fyssarilla käyty, ei auta, hermo menee. Aina ennen kuukautisia pahenee, joten olisiko hormoneihin liittyvää? Pakko käyttää suojaa urheillessa, salilla..gyne lähetti tosiaan fyssarille mutta lääkehoito kiinnostaisi, lukenut vain että niissäkin paljon sivuvaikutuksia?

  Re: Kenellä virtsankarkailua?

Lähettäjä: Hoitoa saatavilla 
Päivämäärä:   9.5.23 21:58:51

Oli mulla alkuun lääkityksen sivuoireena päänsärkyä, ei ole enää nykyään.
Mulla tää menee jotenkin aalloissa. Nyt on taas parempi kausi. Olen myös miettinyt kierron vaikutusta, mutta en tästä asiasta faktaa mistään lukenut.

  Re: Kenellä virtsankarkailua?

Lähettäjä: samavene 
Päivämäärä:   10.5.23 18:44:16

Itse olen ihastunut Pirkka Inkopantseihin. Liru kun voi tulla yllättävässäkin tilanteessa, ja nämä ovat astetta varmempia kuin pikkuhousunsuojat.

  Re: Kenellä virtsankarkailua?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   29.5.23 18:38:53

Käytän urheillessa kuukuppia. Se tukee minulla lantionpohjaa sen verran, ettei karkailua ole sen kanssa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.