Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: kjkjkgjk 
Päivämäärä:   4.8.22 11:29:40

Olen odottanut että terveet yli 60v pääsee koronarokottautumaan täällä Helsingossä ja nyt sain ajan. Olen niin tyytyväinen. Syksyllä tautia tulee olemaan paljon. Toistaiseksi en ole tautia saanut, olen ollut varovainen. Yksi mua vanhempi ystävä menehtyi koronaan ja toisella on long covid, keväällä sairasti ja vieläkään ei ole kunnossa. Jos voisi välttyä...

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: ** 
Päivämäärä:   4.8.22 20:38:47

Minulla tiistaina. En ole myöskään saanut koronaa, vaikka kierrellyt on ympärillä.

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: Tosi 
Päivämäärä:   8.8.22 09:52:38

En ole ottanut yhtään piikkiä vaikka isäukko kuoli koronaan oli yli ysikymppi ja kolme piikkiä saanu.
Et ei leikinasia. Ite kohta kuuskymppiä.

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: Q 
Päivämäärä:   10.8.22 20:16:49

Kolme rokotusta ja sairastettu korona. En ole ottamassa neljättä rokotusta ihan äkkiä.

Teen työtä varhaiskasvatuksessa., eli etätyömahdollisuutta ei ole ollut eikä tule.

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.8.22 22:44:48

Kohta 5 piikki

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   18.10.22 19:15:28

kolme piikkiä ja lievä korona syyskuussa. Meinaan ottaa 4. piikin vuodenvaihteessa. ikää 62v.

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

LähettäjäOkarino 
Päivämäärä:   19.10.22 19:04:29

Korona sairastettu vuosi sitten, eikä yhtään piikkiä ja nyt on sitten työttömyyteen ja kotimaahan vangittu hylkiö, kun vain rokotetut ovat oikeita ihmisiä.. :(
-En ole katkera, mutta kuitenkin..

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: Pötkylä 
Päivämäärä:   22.10.22 21:22:43

Kolme rokotusta ja tällä viikolla bingo! Kaksi viivaa. Enpä taida lämmetä enää neljännelle rokotteelle, tosin ihan vähään aikaan sitä ei minulle annettaisikaan

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: tupu 
Päivämäärä:   23.10.22 16:08:31

Kukin ottakoon piikin silloin kun haluaa. Olen 9 kymppisenä kolme
piikkiä ottanut ja enään en ota yhtään. Olen tavavannut kansalaisia
jotka ovat liikkuneet monessa maassa suomen lisäksi. Kuulunen
siihen parjattuun riskiryhmään.

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: Pirkko 
Päivämäärä:   15.11.22 14:20:26

Okarino: mihin maahan ei pääse ilman rokotteita?

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   15.11.22 16:54:39

Matkustusrajoituksia on ja vielä karumpaa ettei voi edes hakea töihin, kun pitää olla se rokotussuoja mm. hoiva-avustajien kurssille, kun kunto ei salli siivoustöitä. Ihan hyvä suojata vanhuksia, mutta jääköhän tämä nyt pysyväksi..?
Soittoharjoitukset toista viikkoa hyllyllä, kun neljästi rokotetut vanhemmat soittajat ovat petin pohjalla, ehkä jäävät henkiin ja parempi niin.

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: Pirkko 
Päivämäärä:   19.11.22 05:54:18

Et vastannut mihin maahan? Kesällä moni maa poisti matkustusrajoituksia ja kysyn ihan aidosti mielenkiinnosta mitkä maat jättivät vielä voimaan? Kolme reissua tehnyt kesäkuusta alkaen ja yhdessäkään ei enää rajoituksia ollut.

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: Paha köhä 
Päivämäärä:   21.11.22 14:20:01

Nelosrokote lokakuussa, siihen mennessä ei koronaa.
Viime viikonlopulla ihan puskista, todella kipeäksi, lämpö nousi, kovat säryt, kurkkukipu jne.
Positiivinen kotitesti, myös puolisolla, hänkin 4 kertaa rokotettu.
Että ei estänyt nelonen tartuntaa ja jos tämä on se lievempi koronatarunta rokotettuna niin...Viikko mennyt ja vieläkin kotitesti näytti positiivista, haalea viiva tosin mutta kuitenkin, muuttunut kovaksi yskäksi ja säryt jatkuu.
Maski palautuu käyttöön, kaduttaa kun vähitellen jätettiin pois kun lupa oli, ei olis kannattanut jos tartunnalta olisi sillä säästynyt. Pelkkä käsidesin käyttö/käsien pesu ei näemmä riitä, en edes uskalla kuvitella mitä olisi ollut ilman rokotuksia, josko niihin nyt uskoo.
.

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   22.11.22 21:58:01

Kun sairastaa sen, niin saa rokotuksia kestävämmän suojan, luulen.

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: liu 
Päivämäärä:   25.11.22 00:17:15

Miettikää jos olisitte sairastaneet ilman rokotuksia. Moni ei olis enää hengissä...

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: Lalleri 
Päivämäärä:   27.11.22 15:11:14

http://www.korhola.com/lang/fi/2022/10/tartuntatautilain-valiaikainen-pykala-48a/
Kannattaa lukea Eija-Riitta Korholan kirjoitus jossa hoitajat ovat kertoneet korona-ajasta työssä/haittavaikutuksista ym. Hiljaiseksi vetää..

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   3.12.22 09:42:41

Hups, tuli jo viides koronarokote influenssarokotuksen yhteydessä. Neljäs oli elokuun alkupuolella, joten väliä tuli vajaa 4kk. Olin aika varma, ettei sitä tarjota minulle, mutta kun mumisin sairastavani lievää munuaisten vajaatoimintaa, niin pisti kuitenkin :)

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: miu 
Päivämäärä:   18.12.22 00:17:17

Sain juuri 5. koronarokotteen ja influenssarokotteen. Elokuussa sairastin koronan, todella lievä oli. Keväällä sain myös pneumokokkirokotteen ja 2x punkkirokotetta.

On turvallinen olo. Erittäin nyvin olen voinut, pl muutaman päivän lievät koronaoireet elokuussa.

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: 55 
Päivämäärä:   22.12.22 15:00:35

Mä odotan jännityksellä joko tammikuussa työterveys saisi minut rokottaa, saisi sen neljännen.
Tietääkseni en vielä ole koronaa sairastanut.

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   7.1.23 19:30:19

Nyt ainakin Thaimaa on mainittu.

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   8.1.23 12:36:59

Menen viidenteen ensi viikolla, jos pysyn terveenä. Pari kuukautta neljännen rokotuksen jälkeen tuli kaksi viivaa testiin. Oireet onneksi samanlaiset kuin rokotusoireetkin. Eli päivän kesti kolotus ja kuume kohosi 37,5:een.

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   26.1.23 20:27:36

Japanikin kiellettyjen listalla.

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   4.4.23 15:38:24

Ei yhtään rokotusta, kaksi koronaa lievin oirein, matkustanut Suomi-Espanja-Dominikaaninen Tasavalta viimeisten parin vuoden aikana.
Eikä tule kyseiseen tautiin rokotetta mulle. Liikaa rokotehaittaan sairastuneita (pahasti) ja en koe tautia itselleni vaarallisemmaksi kuin muutkaan flunssat/influenssat.

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: ritu 
Päivämäärä:   8.4.23 21:41:26

"Keväällä sain myös pneumokokkirokotteen ja 2x punkkirokotetta.

On turvallinen olo."

Ohi otsikon, mutta punkkirokotteen suhteen ei kannata tuudittautua valheelliseen turvallisuudentunteeseen, se ei suojaa puutiaisaivokuumetta huomattavasti yleisemmältä borrelioosilta.

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: Y 
Päivämäärä:   24.5.23 18:16:14

3 pikkiä otettu ja korona oli vuosi sitten. En ota enää, ei myöskään työnantajalta, hyvinvointialue..oo tullut mitään asiasta, mitä pidän kyllä outona

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.8.23 13:31:58

Ei yhtään rokotusta eikä koronaa. En ole kuollut vielä?
Piikin varaan en aio jäädä. On oma vastustuskyky tallella ja hyvä niin.

Aika paljon kuolleita noita 2-3x
Rokotettu ja. Mitäköhän johtuisi??

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: Tjaah 
Päivämäärä:   31.8.23 15:34:04

No, kannattaa ehkä huomioida että koronarokotus ei suojaa liikenneonnettomuuksilta, syövältä, sydänkohtauksilta, haimatulehduksilta, aivoverenvuodoilta tai vaikkapa itsemurhilta.

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: Anå 
Päivämäärä:   18.9.23 18:27:32

Minäkin sairastin koronan jo ensimmäisessä aallossa lievin oirein, en ottanut rokotetta ja hyvin on pärjätty ilman. Isompana riskinä omalla kohdalla pitäisin rokotteen haittavaikutuksia kuin itse tautia. Tiedän sekä itse taudista että rokotteista pitkäaikaisesti kärsiviä..

  Re: 4. rokote maanantaina, jess!

Lähettäjä: kesäheinä 
Päivämäärä:   25.9.23 13:55:52

Ei yhtään rokotetta, ei yhtään sairastumista. Ja, kyllä normaalia elämää olen elänyt. Lähipiirissä valitettavasti toisin päin - kuolemiltakaan ei ole vältytty. On se kumma, kun näitä muutaman kerran rokotettuja ns. perusterveitä ihmisiä tipahtelee suorilta jaloilta. Mikähän virus on liikenteessä?

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.