Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsastusterapiaa toiminimellä - vähennykset?

Lähettäjä: Yrittäjäksi? 
Päivämäärä:   5.1.22 19:07:41

Jos siirtyisin tekemään ratsastusterapiaa toiminimissäni omilla hevosillani kotitilallani, niin katsotaanko tällöin kaikki hevosiin liittyvät kulut tulonhankintakuluina, kuten heinät, lisärehut, eläinlääkäri, hevosten vermeet, kuivikkeet, lannan käsittelykulut, sähköt, vesi, ratsastuskentän huoltokulut?

Re: Ratsastusterapiaa toiminimellä - vähennykset?

Lähettäjä: Cassis 
Päivämäärä:   5.1.22 22:23:55

Tuota kaikkea hevosen pito edellyyttää eli kyllä ne ihan asiaan kuuluvia kuitteja on.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   6.1.22 09:03:09

Minulla oli toiminimi voimassa vuoden verran, ennenkuin minut napattiin yhteen virkaan :)
Pidin muiden tuntien lisäksi tunteja myös omalla hevosellani ja ainakin kengitys- ja eläinlääkärikulut menivät läpi. Kaikkia kuluja en tosin laittanutkaan verotukseen.

Lähettäjä: Muringe 
Päivämäärä:   7.1.22 18:13:33

Kulut voi vähentää käytön suhteessa. Eli hevosta tai tiloja ei voi käyttää omaan käyttöön ollenkaan, jos haluaa saada 100% vähennykset.

Tee terapiaa niin, että vuokraat hevosen ja tilat käyttöön toisaalta. Terapeuteille on kyllä tarvetta!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.1.22 19:04:57

Tee terapiasta hyvät laskelmat. Ja sopimukset.

Yksi tutuksi tullut hoitaja puhui hommasta.
Eli sopimusta tehdessä pitää muistaa että hevonen pitää hakea tarhasta, satuloita, pitään tunti,
purkaa hevonen ja viedä se tarhaan.

Yhtä laskutettua tuntia kohti pitää tehdä noin 3 tuntia töitä. Noista 2 tunnista ei saa laskusta.
Ja monta asiakasta päivässä käyvällä terapeutilta menee paljon aikaa eläimiä laitellessa.
Ja tallin jossa terapiaa tehdään pitää olla aina siistit ja turvallinen.

Lähettäjä: Yrittäjäksi? 
Päivämäärä:   8.1.22 00:28:38

Olen tehnyt toiminimellä ratsastusterapiaa ns. alihankintana toisen yrityksen laskuun. Eli tilat, hevoset ja kaikki niihin liittyvä on ollut tämän toisen yrityksen, minun osuuteni on ollut osaaminen, jota olen tähän saakka myynyt.

Omia hevosia on kolme, omassa tallissa, omassa pihapiirissä. Omaa käyttöä näille hevosilleni ei ole ollut muutamaan vuoteen. Ja nyt sain kuulla eikä näillä näkymin tulekaan, eli ratsastamaan minusta ei enää fysiatrin mukaan ole. Ja periaatteen vuoksi en myy näitä pois, ovat kasvaneet nuoresta varsasta yhdessä ja kuuluvat tänne.

Niinpä aloin joululoman aikana pohtia, että miksipä en tekisi ratsastusterapiaa ihan omissa nimissä ja omilla hevosillani.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.1.22 20:35:02

Hyvä tiedät siis mitä ratsastus tai hevosterapia on työnä. Ja keneĺle tuota terapiaa voi myydä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.