Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Äidillä altzaimer

Lähettäjä: Seniori 
Päivämäärä:   11.12.21 22:34:09

Äitini ollessaan järjissään oli ikänsä erittäin ikävä ja suorastaan ilkeä ihminen minua kohtaan, haukkui eikä koskaan hyväksynyt mitään tekemisiäni.
Nyt hän on hoitolaitoksessa ja käyn tapaamaassa milloin suomessa käyn, pari kertaa vuodessa.
Joulu tulee ja paketin olen lähettänyt, silti tuntuu että olen hänet hyljännyt vaikken muuta voi.
Anteeksi ei koskaan pyytänyt vaikka keskustelimme hänen käytöksestään, kielsi kaiken.
Itse olen anteeksi antanut ja hän on äitini mutta rakastanko? En tiedä, koskaan en ole häneltä sitä kuullut.
Joskus mietin pitääkö rakastaa tällaisessa vaiheessa jos viitenkymmeneen vuoteen ei olla rakastettu?

  Re: Äidillä altzaimer

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   12.12.21 20:05:01

Ei tarvii rakastaa vaikka onkin äiti.

  Re: Äidillä altzaimer

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   14.12.21 07:35:06

Miksi edes kysyt? Äitisi on se, joka aikoinaan teki valintansa. Sinä varmaan tunnet sanonnat sitä saa mitä tilaa ja niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
Ei sinun rakastamisellasi olisi vieläkään äidillesi mitään merkitystä, sillä ei hän sitä ymmärtäisi. Suotta vain pahoittaisit oman mielesi, taas.

  Re: Äidillä altzaimer

Lähettäjä: pii 
Päivämäärä:   15.12.21 20:01:59

Omaisiaan ei voi valita.

Rakkaus ei vaadi vastarakkautta.

Sinulla on vain yksi äiti. Joo, hän ei ollut maailman paras äiti, mutta sinulle ainoa.

Mieti miten hänet oli kasvatettu, siirsikö vain opitun omaan lapseensa? Jos tahdot äidillesi kostaa, niin se olisi kannattanut tehdä vuosia sitten, ei nyt kun hän on sairas ja muistamaton.

  Re: Äidillä altzaimer

Lähettäjä: Seniori 
Päivämäärä:   18.12.21 19:55:40

Pii; missään nimessä kyse ei ole kostamisesta, käyn hänen luonaan jolloin tunteet ovat sekavat itselläni syystä mitä aiemmin kirjoitin.

  Re: Äidillä altzaimer

Lähettäjä: myy 
Päivämäärä:   22.12.21 20:28:19

Käyt hänen luonaan välillä, hoidat velvollisuutesi. Rakastaa ei todellakaan tarvitse. Hän on ollut huono ja toksinen äiti, sellaisia on. Atzheimer kun etenee, hän ei kohta enää edes tunnista sinua tai ylipäätään ketään.
Olet sattunut saamaan huonon äidin, sitä ei enää voi muuttaa, mutta oman elämäsi kulkuun ja onnellisuuteen pystyt vielä vaikuttamaan. Menneeseen ei kannata jäädä kiinni, vaan katsoa tulevaan.

  Re: Äidillä altzaimer

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   27.12.21 17:43:31

Miettisin ennemmin sitä, että on 50/50 mahikset, että sulla on geenimuunnos, joka aiheuttaa tautia. Elämäntavoilla voi vaikuttaa.

  Re: Äidillä altzaimer

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   5.1.22 19:14:45

Epa e testi kannattaa tehdä. Siitä näkee onko minkälaiset mahikset saada tauti. Verestä otetaan. Maksaa alle 100e

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.