Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko jättänyt vaikean puolison?

Lähettäjä: väsynyt 
Päivämäärä:   12.10.20 20:30:33

Otsikossa kysymys. Puolisolla mt-ongelmia, alkoholin liikakäyttöä, henkistä ja taloudellista väkivaltaa ei osaa antaa läheisyyttä eikä kommunikoida.
Onko ongelmia saatu ratkaistua vai oletteko eronneet?

  Re: Oletko jättänyt vaikean puolison?

Lähettäjä: Okarino 
Päivämäärä:   13.10.20 13:20:59

Miltä itsestäsi tuntuu, minkä ratkaisun tunnet olevan edessä?

Suostuuko mies vähentämään juomista, suostuuko teoriaan, pystyykö taloudellisia asioita ratkomaan jotenkin?

Tilanne on aina parikohtainen, narsisteja ei voi parantaa, eikä heille ole kuin yksi ihminen tärkeä ja se on he itse.

Jos taas ongelma johtuu vain alkoholista, niin mikä ajaa juomaan, mikä on liian vaikeaa selvittää selvinpäin, vai eikö haluakaan kuin kuolla, kuten useat masentuneet, ennen sopivan lääkkeen löytymistä?

  Re: Oletko jättänyt vaikean puolison?

Lähettäjä: Penny 
Päivämäärä:   18.10.20 08:40:09

Suosittelen lähtemään.

  Re: Oletko jättänyt vaikean puolison?

Lähettäjä: hhhh 
Päivämäärä:   19.10.20 23:06:43

Ei vanha mies enää mihinkään muutu, ihan turha toivo. Jos haluat itsellesi vielä muutaman rauhallisen ja onnellisen vuoden, niin eroa!

  Re: Oletko jättänyt vaikean puolison?

Lähettäjä: mies 
Päivämäärä:   3.11.20 00:05:05

Vain nainen - kuten aloittaja - on niin hylmö että uskoo että "kyllä Pena vielä muuttuu!"
hah. Ei muutu.

  Re: Oletko jättänyt vaikean puolison?

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   3.11.20 06:23:56

lähde ..mies ei muutu!

  Re: Oletko jättänyt vaikean puolison?

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   3.11.20 21:14:39

Millaiseksi puoliso muuttuu alkon myötä? Jotkuthan muuttuvat hauskemmiksi, ja ovat taas selvänä kiukkuisia ja kireitä.

  Re: Oletko jättänyt vaikean puolison?

Lähettäjä: d 
Päivämäärä:   14.11.20 11:06:47

Alkoholin käyttäjät muuttuvat väistämättä hankalammiksi. Siis pitkäaikaisessa käytössä, vaikka satunnainen pikkuhiprakka olisi kuinka lystiä.

Ja aloittaja on tainnut jo huomata, ettää kyllä se muuttuu - aina vaan pahemmaksi. En ole jättänyt ja tämä tieto perustuu vankkaan kokemukseen. Tai olen kyllä jättänyt pari edellistä, ja olisi pitänyt jättää tämä nykyinenkin ajat sitten. Vanhemmiten sitä vaan muuttuu hitaammaksi ja laiskemmaksi. On se niin vaivalloista alkaa taas muuttamaan koko elämä uuteen paikkaan, kun omaisuus ei enää mahdu edes peräkärryyn saati sitten auton peräkonttiin niin kuin ennen nuorempana.

  Re: Oletko jättänyt vaikean puolison?

Lähettäjä: luu 
Päivämäärä:   17.11.20 23:10:04

Itse voi valita: joko surkea loppuelämä jonkun ikävän juopun kanssa, tai normaali loppuelämä yksin. Kun on jo ikää ja elonpäiviä vähän, niin ne ovat liian arvokkaita hukattavaksi jonkun surkean, ilkeän ja alkoholisoituneen miehen kanssa.

  Re: Oletko jättänyt vaikean puolison?

LähettäjäAction 
Päivämäärä:   23.11.20 16:50:59

Olen jättänyt helppoja ja vaikeita puolisoita....

  Re: Oletko jättänyt vaikean puolison?

Lähettäjä: eevis 
Päivämäärä:   2.12.20 23:38:46

No, voit olla marttyyri ja kärsiä loppulelämän, tai sitten voit ottaa oman elämäsi ja onnesi omiin käsiisi ja rakentaa hyvän loppuelämän. Ihan sun oma valinta.

  Re: Oletko jättänyt vaikean puolison?

Lähettäjä: se on näin 
Päivämäärä:   26.12.20 01:05:48

Lähde. Ammattilaiset on sitä varten että hoitavat nämä erityistarpeiset, ei kenenkään parisuhde voi rakentua sille että toinen on vaan saamapuolella eli ei itse tee mitään suhteen tai elämisen eteen.

  Re: Oletko jättänyt vaikean puolison?

Lähettäjä: kas 
Päivämäärä:   11.2.21 21:54:07

Nämä tuntuvat enemmänkin vain pahentuvan aikaa myöten, mieti tarkkaan haluatko itsellesi vanhuuden alkkiksen kanssa?

  Re: Oletko jättänyt vaikean puolison?

Lähettäjä: Vaikea 
Päivämäärä:   17.2.21 21:40:47

Minä olin se vaikea jätetyksi tullut puoliso. Onnekseni.

  Re: Oletko jättänyt vaikean puolison?

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   21.2.21 08:17:56

Olen jättänyt. 17 vuotta meni ennen kuin tajusin, ettei mikään koskaan muutu jos en lähde.

  Re: Oletko jättänyt vaikean puolison?

Lähettäjä: lsnfkkbf 
Päivämäärä:   21.2.21 15:13:02

Aloittajan tilanne on ainakin mun mielestä semmoinen ettei tossa ole muuta ratkaisua kuin ero. Jos ei ole masokisti ja halua ehdoin tahdoin että koko ajan on paha olla.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.