Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mummokateus

Lähettäjä: SusiMummi 
Päivämäärä:   19.8.19 19:42:11

Ylen juttu: Mummokateus voi iskeä, vaikka ei saisikaan vertailla – mikä on sopiva annos isovanhemmuutta? https://yle.fi/uutiset/3-10925129

Kuika moni mummolan mummo hoitaa lapsenlapsiaan ja minkä verran?

Minä asun yli puolentuhannen kilometrin päässä lapsenlapsistani ja olen kokopäiväinen yrittäjä, jolla ei juuri vapaata ole. Ja ne niin sanotut vapaat menevät hyvin tarkasti oman tilan pyörittämiseen. Yksin kun maalla asuu eläimineen, niin ei siinä kummoistakaan joustoa vapaalla tekemisiin juurikaan ole. Lastenlasteni toinen mummo on jäänyt eläkkeelle ja taitaa olla se sen puolen vaarikin jo eläkeläinen. Minun puoleltani myös vaari on kokopäiväinen yrittäjä, vaikka asuukin siinä ihan lastenlasten tuntumassa. Mutta tuskinpa häneltäkään hirveästi sitä vapaata heruu hoitoavuksi.

Me elämme menneisyyden ihannoinnissa niistä pullantuoksuisista mummoloista. Nykyperheet asuvat hajalla pitkin maailmaa ja mummotkin ovat yleensä hyvin pitkälle työtä tekeviä ihmisiä.

Jos nyt vain tultaisiin tähän päivään ja todettaisiin tämä mummolaihanne menneenajan jäänteeksi.

  Re: Mummokateus

Lähettäjä: KanaMummu 
Päivämäärä:   19.8.19 21:21:10

Lapsenlapsi asuu n. 10 km päässä, autan, kun pyydetään (ei yleensä tapahdu) ja kutsun harvakseltaan kylään. Elän omaa elämääni työn, harrastusteni (hevoset), koirieni, kanojeni ja mieheni kanssa. Kaikki on balanssissa ja kukin tyylillään. Miksi syyllistää tai syyllistyä?

  Re: Mummokateus

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   20.8.19 14:25:05

Minä haluaisin olla se 'pullantuoksuinen' ihannemummo, mutta enpä vielä ole siihen yltänyt. ;D
Ehkä sitten joskus... :)

Olen vähän erilainen isoäiti, järkkään omaperäisiä teemapäiviä silloin tällöin, on ollut inkkarileiriä, askarteluaiheista yökyläilyä, ötökkähotellin tekoa ja nyt kun enemmistö lastenlapsista alkaa olla yli kolmevuotiaita, niin aattelin ampumaleiriä, lennokkipäivää, kummituskävelyä ja vaikka mitä villiä ja virkistävää.
(Työttömällä on aikaa.)

Sunnuntaisella 'kello viiden teellä' käy yleensä 5-9 lastenlasta.

Onnekseni tavallaan elämäntapani ei ole ulkovessoineen järin standardi, joten teinityttäreni käyvät lastenvahteina aikuisten sisarustensa kodeissa ja mie saan vaan vapaamatkustajana suunnitella ja mummoilla keskenäni. ;D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.