Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Itsetehty shampoo

Lähettäjä: muuja 
Päivämäärä:   25.7.19 10:59:18

Haluaisin vähentää päivittäistä kemikaalikuormaa. Kokeilin viikon ainoastaan huutomalla vedellä hiukset, mutta olivat rasvaiset, päätä myöden ja päänahka alkoi kutisemaan.

Olisiko kenellekään hyviä shampooreseptejä?
Kokkailu ei ole ongelma, eiköhän valmis aine säily muutaman päivän jääkapissa.
Mielellään ainesosat sellaisia helposti saatavia mitä voi itse kasvattaa tai käydä metsästä poimimassa kuten mustikat.

Hiukseni ovat pitkät ja pitkälti harmaantuneet. Iho melko herkkä enkä pidä voimakkaista tuoksuista.

  Re: Itsetehty shampoo

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   25.7.19 12:05:44

Reseptejä minulla ei ole, mutta esim. tämä öljypohjainen saippua toimii shampoona eikä kuormita ympäristöä:

https://www.bio-naturel.de/sonett-kernseife/

Olen huomannut, että tuolta on helppo tilata. Hinnat ovat edulliset, tuotteet laadukkaat ja toimituskulut isollekin paketille muutaman euron.

  Re: Itsetehty shampoo

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   28.7.19 00:24:03

Suopaa vaan tai ekologista Amwayta.
Kantsii lainata alan kirjoja.
Voi toki lipeässä keittää possun suoliakin.. :)

  Re: Itsetehty shampoo

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   28.7.19 18:38:15

Oliiviöljypohjaisia luonnontuotesaippuoita on ainakin kaupoissa. Ei mitään käsitystä, miten niistä saisi puhdistavaa saippuaa, mutta kannattaa etsiä netistä niistä tietoa, varmaan voisi löytyä sisällysluetteloita tms, mistä saisi vähän vinkkiä.

  Re: Itsetehty shampoo

Lähettäjä: se.pienitalli 
Päivämäärä:   28.7.19 18:53:08

Mäntysuopa?

  Re: Itsetehty shampoo

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   29.7.19 13:03:48

Mä olen tehnyt itse palasaippuoita, siis ihan oliiviöljyä, kookosrasvaa ja lipeää ja sillä pesen hiukset ja muutenkin, toimii! Ei ole siis kovin vaikeaa tehdä itse tuota kylmämenetelmäsaippuaa.

  Re: Itsetehty shampoo

Lähettäjä: jnt 
Päivämäärä:   10.8.19 03:23:12

Minä kaupasta ostan aitoa 72% marseille saippuaa, hajusteetonta ja lisäaineetonta. Sillä hoituu koko kehon pyykkääminen. On vain harvassa kaupat joista löytyy aitoa marseilles laatua.

  Re: Itsetehty shampoo

Lähettäjä: Mude 
Päivämäärä:   14.8.19 11:34:50

Itse pesen päästä varpaisiin oliiviöljy pohjaisella saippualla, hiukset ja iho kiittää :)

  Re: Itsetehty shampoo

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   14.8.19 13:48:08

Mudella hyvä ohje. Samantapaisella luonnonmukaisella saippualla pesen itsekin kaiken, jopa hampaat ja villavaatteet. :)

  Re: Itsetehty shampoo

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.8.19 14:51:37

Ruisjauho. Pesee yllättävän hyvin. Eli puolisen tuntia ennen pesua teet vedestä ja ruisjauhoista löysän seoksen. N. 1,5dl vettä, pari ruokalusikallista jauhoja. Kokeilemalla löydät hyvän määrän, riippuu hiuksien pituudesta. Hieno sihtistä jauhoa kannattaa käyttää. Huuhtele hyvin. Seos ei tietenkään vaahtoa.
Toinen mitä voi kokeilla on viinietikka. Pariin desiin loraus etikkaa ja sillä pesu. Haju haihtuu nopeasti, molempia voit halutessa hajustaa eteerisillä öljyllä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.