Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Naisena olemisen kurjuus

Lähettäjä: Ihmettelijä 
Päivämäärä:   8.7.19 13:47:21

..eilen tuli taas mieleen, että ikävää on olla ikääntynyt nainen. Sain viiskyt vuotiaana vaihevuosioireet. Todella hankalat. Käytännössä istuin hikilammikossa 24/7. Gyne antoi hormonikorvaushoidon, tosin hieman epäillen, koska äitini kuollut nuorella iällä rintasyöpään. No ensin niistä tuli vuoden aikana niin kauheat myomat, että kohtu piti poistaa. Merkkiä vaihdettiin ja sitten tulikin se rintasyöpä, joka leikattiin ja sen jälkeen tietysti loppui hormonikorvaushoito kuin seinään.

Nyt pahin hikoilu on takana, mutta seksi on menettänyt täysin merkityksensä. En tunne mitään. Eilen katsoin kun mies oli päälläni ihan hurmiossa ja mä mietin omiani. Kovin mies kehui vielä jälkeen päin, miten hyvä kyyti oli. Mies on kanssani saman ikäinen. Miksi hän saa nauttia seksistä ja itse en tunne muuta kuin hetkellistä kirvelyä. Ikinä en harrastaisi enää seksiä, jos en olisi naimisissa.

Mitäpä siihen sanot, kun toinen kehuu oloaan. En sanonut mitään. Ainoa mikä tuli mieleen, oli sanoa, että ihan kivat sulle! Mutta sain nielaistua.

Ei tällä kirjoituksella ole mitään funktiota muuta kuin, että miksen syntynyt mieheksi. Ei olisi kohtuleikkauksia, syöpää ja kuivuutta ja kirvelyä. :(

  Re: Naisena olemisen kurjuus

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   8.7.19 16:19:54

Ehkä kuitenkin naisena olo antaa enemmän Suomen oloissa liikkumavaraa.

Miehen pitää aina suorittaa, muuten ei ole mies, mies ei ole kropaltaan eduksi mekoissa, korut ja kampaukset ovat hyvin rajattuja, miehiä on enemmän, kilpailu kovempaa, miehet masentuvat helpommin jne
-..ja kyllä miehillä potenssiongelmat, 'kaljamaha', siittiöiden laatu, eturauhasvaivat ja kaikenmaailmaiset ovat uhkana alkoholisoitumisesta alkaen.

Sinulle on harvinaisen hankala arpa osunut elämässäsi, mutta kyllä naiseudessa on jotain oikeasti hienoa. :)

  Re: Naisena olemisen kurjuus

Lähettäjä: ei omalla 
Päivämäärä:   8.7.19 17:50:59

Joltakin osilta tuttua kirjoituksessasi...

En ole halunnut hormonikorvaushoitoa äitini rintasyövän takia, jotain paikallishoitoa olen pari kertaa kokeillut.

Aiemmin olen ollut seksuaalisesti hyvin aktiivinen, nykyisin olen vaan ihan turta. Mikään ei tunnu miltään, näin on ollut vaihdevuosien alettua jo n. 10v. Ei minua haittaa limakalvojen kuivuus, liukasteita on saatavilla, mutta kun en edes halua :(

Ehkä kerran vuodessa kiihotun jostain, esim. unesta, ja silloin käyn mieheni kimppuun, kuin sika limppuun :)

  Re: Naisena olemisen kurjuus

Lähettäjä: Ihmettelijä 
Päivämäärä:   9.7.19 08:52:34

Meilläkin liukasteet toki käytössä, muuten ei olisi mitään asiaa sinne reikään. Ei mene edes sisään, kun olen niin kuiva. Joskus reissussa unohtunut ottaa mukaan ja voi sitä ähellyksen (ja kivunkin) määrää. Ei mullakaan ole minkäänlaista halua. En koskaan edes ajattele seksiä. Ihan totaalisen palanut pakkopulla!!

  Re: Naisena olemisen kurjuus

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.7.19 06:01:43

Kyllä miehessäkin nyt on aika pahasti jotain vialla, kun painaa menemään pelkkään omaan vehkeeseensä keskittyenn. Hyi. Ei ihme, että halut menee.

  Re: Naisena olemisen kurjuus

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   12.7.19 13:19:30

Kolmoispiste on taas yksi näitä 'narsisteja'.
Ei miestä voi syyttää kun vaimo on taitava näyttelijä ja mies vaimolle sen vaivan arvoinen. Eikä hänenkään miehensä halua satuttaa.

Tuntuu että täällä useimmat naiset ovat vain omaan napaansa tuijottavia ja itseään palvovia, miksi muka aina sen miehen pitäisi kärsiä?

Vai onko trendikästä jos vaikka mies on tienannut enemmän ja saanut luotua hyvän elintason, ja sitten vielä jaksaa rakastaa, haluta ja 'rakastella' rupsahtavaa muijaansa, että hänet perustarpeineen heitetään nurkkaan kuin roska??

Kuka kehtaa olla niin itsekäs?

Jos puoliso on oikeasti epäkelpo, heittää viisas hänet menemään jo aikoinaan.
Jos taas tullee muuten hyvin juttuun, eikä hirveästi kärsi esim.yhdynnästä, niin varmaan on mukavampi vanheta yhdessä vaikka joutuu välillä pois mukavuusalueeltaan.
Kyllä ne vanhempien miestenkin halut hissukseen hiipuvat, ellei nainen ole ollut aivoton puuma ja pyydystänyt nuoremman, mut silloin se onkin jo hinta mikä sopii maksaa omista valinnoistaan.

..ja homma on se että jokainen rupsahtaa ihan ruumiillisesti neljänkympin jälkeen kiihtyvässä tahdissa, mikään 'itsestä huolehtiminen' ei sitä poista ja sekin on facta että mies löytää sen nuoremman jos tahtoo missä iässä hyvänsä, nainen taas ei enää vanhemmiten, joten kantsii harkita ennenkuin nostaa itsensä jalustalle.

  Re: Naisena olemisen kurjuus

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.7.19 18:29:19

Jep, olen narsisti, jos natrsistin määritelmä on se, ettei pane ketään velvollisuuden tunnosta vastoin omia halujaan.

Kannattaa elää niin, ettei tarttee parisuhteessaankaan h*orata rahasta.

  Re: Naisena olemisen kurjuus

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   12.7.19 22:16:05

Totta, eikä silloin tarvitse parisuhdettakaan, jossa kumpikin antaa ja ottaa tasapuolisesti.
Sinkkuna on helpompaa. :)

ps. Turvallisuudentunnetta ei saa rahalla, joten aito h... on väärä työnkuva. :D

  Re: Naisena olemisen kurjuus

Lähettäjä: äijä 
Päivämäärä:   13.7.19 14:36:25

Nolottaahan se äijääkin, kun lakkaa seisomasta. Iän lisäksi tulee
monenlaisia onkelmia.

  Re: Naisena olemisen kurjuus

Lähettäjä: lehtokurppa 
Päivämäärä:   13.7.19 21:24:51

Nuorempana ei tullut mieleen mennä sänkyyn, jos mies ja tilanne eivät todella kiihottaneet. Miksi nyt, kun on enemmän varallisuutta ja kokemusta, yhtäkkiä pitäisi sietää sellaista kohtelua, jota nuorenakin olisi ymmärtänyt pitää luokattomana?

Todella surullista, jos jonkun mielestä puolison huono kohtelu on oikeutettua, 'koska pitäähän sen kestää vähän kirvelyä, kun on rupsahtanut, ja sen voisi vaihtaa helposti nuorempaan'.

Eiköhän siinä vaiheessa ero ole varteenotettava vaihtoehto jo monesta muustakin syystä kuin että seksi ei ole enää hyvää.

Seksi ja viini voivat myös parantua vanhetessaan....

  Re: Naisena olemisen kurjuus

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   14.7.19 14:53:48

Vaikea sanoa, kumpi on parempi. Jos on terve ja kaikki muuten hyvin,
kokisin miehenä olevan paljon velvollisuuksia naista kohtaan.
Miehen pitäisi osata olla kohtelias ja huomaavainen. Kyllä nainen
saattaa kiertää äijän pikkusormensa ympärille. Mutta ei se mitään, jos
se tuntuu mukavalta.

  Re: Naisena olemisen kurjuus

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   14.7.19 22:41:37

Höpsistä höö, onpa kurjaa joillain naisilla nuo vaihtarit.
En mäkään enään ihan parhaammillani ole, mut onneks seksi sujuu kuitenkin.
Ne paikallishoidot auttaa ja olen puhunut miehelle tästä muutoksesta.
Ymmärtää hyvin ettei pitkiä akteja harrasteta, kun sitten jo sattuu..
Muutoinkin voi seksiä harrastaa. Puhukaa asiasta, suosittelen.

  Re: Naisena olemisen kurjuus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.7.19 23:12:00

Hyi miten oksettavaa kirjoittelua tältä Tirlittan-nimimerkiltä. Jos naisen pitää sietää tuskallista seksiä koska muuten mies vaihtaa nuorempaan, niin mahtaisikohan sen miehen häipyminen silloin niin suuri menetys olla?

Tirlittan paheksuu sitä, että nainen "nostaa itsensä jalustalle" (eli katsoo omaavansa seksuaalisen itsemääräämisoikeuden), mutta itse asettaa miehet jalustalle. Käsittämätöntä maassa matelemista aikuiselta naiselta. Jos mies pitää naista niin ällöttävän rupsahtaneena, että tätä tuskin kestää katsella, niin eikö itseään kunnioittava nainen ole ennemmin yksin, etsiköön mies sitten sitä nuorempaa?

Ja sitäpaitsi, jos mies aikoo vaihtaa nuorempaan niin kyllä se sen tekee oli seksiä kuinka paljon vain.

  Re: Naisena olemisen kurjuus

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   16.7.19 01:29:19

Täällä taas tahallinen väärinymmärrys kukkii, esim. pisteeltä puuttuu nyt oikolukukyky kokonaan.

Suhteen on oltava ehdottoman tasa-arvoinen, tajuatko, kumpikaan ei alista toista, mutta silloin joissain asioissa on kummankin pakko joustaa.

Miten joku voi kuvitella kenenkään enää nykyään puolustavan jotain kynnysmattoilua?

Naiset ovat kautta aikojen käyneet ruumiillaan kauppaa, niin hyvässä kuin pahassakin, nykypäivänäkin jotkut kiristävät jalkovälillä kotitöitä, nykySuomessakin ja se on mielestäni todella törkeää hyväksikäyttöä.

..mutta syy voi olla siinä etten tajua sellaista, en vaan käsitä, en tiskaamatonta miestä tai ilman oikeaa syytä pihtaavaa naista.
Aina on parempi olla yksin kun huonon kaverin kanssa, ja se koskee kumpaakin sukupuolta tasapuolisesti.

Vaikka itse en ole yli kolmeenkymmeneen vuoteen sanonut ei, niin olen silti kämppäni rupsahtanut kingi, joten se siitä miesten ylentämisestä..

  Re: Naisena olemisen kurjuus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.7.19 01:43:37

Mikä tahansa on ok syy kieltäytyä seksistä. Kenenkään ei pitäisi joutua harrastamaan seksiä jota ei halua. Ja mikä sitten sinusta olisi se hyväksyttävä syy, jos se, että seksi sattuu, ei ole?

  Re: Naisena olemisen kurjuus

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   16.7.19 03:11:12

Kyse on ymmärryksestä.

Ymmärrän aloittajan kurjalta tuntuvan tilanteen, hällä on ollut todella haastavaa, joka nyt vielä osuu juuri sukupuolesta riippuviin juttuihin.
Olisi voinut olla keuhkosyöpäkin joka on sukupuoleton tai mitä vain vastaavaakin.

Hällä on jutusta päätellen ihan kiva mies, josta hän välittää, enkä usko miehen häntä haluavan satuttaa ja aloittajakin sen tiedostaa.

Aloittajaa sapettaa kun kaikki vaivat kaatuu päälle, ok, hyvä että viitsii tunteen jakaa, mut mitäs täällä sitten vastataan: miehet on ihan kaameita petoja, hyihyi kuinka onkin niiin kauhia mies, mies joilla ei itsellään koskaan ole mitään ongelmia, ne vaan tahallaan niitä aiheuttavat jne

Se on mielestäni epäreilua lynkkausmielialaa, asiatontakin ja siksi viitsin tänne kirjoittaa miehiä puolustavasti.

Lukija taatusti käsittää etten hyväksy miestenkään puolelta mitään sortoa naisia kohtaan.

Aloittaja keskustellee tarvittaessa miehensä kanssa reilusti tilanteesta, tekstin mukaan 'kirvely' oli vielä lievää, se voisiko sitä jonkun mainitsemilla liukasteilla kokonaan poistaa olisi toki kokeilun arvoinen juttu, jos aloittaja ihan ITSE sitä tahtoisi.

Voisi myös ottaa kuuriluontoisesti vahvaa ruusunjuurivalmistetta luontaistuotekaupasta, se saattaisi helpottaa oloa kokonaisvaltaisesti.

  Re: Naisena olemisen kurjuus

Lähettäjä: Ihmettelijä 
Päivämäärä:   16.7.19 08:53:41

Tuskinpa tässä mitkään ruusunjuuret auttavat. Kokeilin ennen sitä varsinaista painajakseksi vaihtuvaa hormonikorvaushoitoa, näitä kaiken maailman luonnon tuotteita niihin oireisiini. EI MITÄÄN vaikutusta. Sama kun olisi merirosvorahoja syönyt ja odottanut, että hikilammikkoa ei tulisikaan. Menetin uskoni.

Siitä olen samaa mieltä, että periaatteessa tässä mun miehessä ei ole vikaa. Se olisi ihan sama kuka mies siinä olisi vaikka Antonio Banderas. Mielessäni ei ole yhtään seksuaalista ajatusta. En tunne itseäni edes seksuaaliseksi olennoksi. Olen menettänyt sen puolen itsessäni kokonaan. Seksielämä menee niin kuin menee. Mä makaan ja mietin omiani. Jos kauhean kauan kestää, pyydän toki lopettamaan, koska kirvelyn määrä kasvaa omnipotenssiin sata. Liukastetta on muutenkin vähän väliä lisättävä.

  Re: Naisena olemisen kurjuus

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   16.7.19 13:07:12

Että, ronskit on muummoilla puheet.

  Re: Naisena olemisen kurjuus

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   16.7.19 16:36:23

Se ruusunjuuri paransi omaa vointiani ja piristi yleistasolla ja siksi suosittelin kokeilemaan, en usko että on edes olemassa ainetta nykytietämyksellä joka vaihdevuosivaivat täysin saisi ja vielä turvallisesti katoamaan.

Totta kyllä on olemassa ihan luonnosta saatavia juttuja ihan joka vaivaan, mutta niiden tietojen haltijat ovat vieneet tiedot mennessään, eikä tiede ole vielä niin pitkällä. :)

  Re: Naisena olemisen kurjuus

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   22.7.19 22:43:47

Tuo on onneksi vain hetkellistä. Parin vuoden päästä vaihdevuodet ovat muisto vain. Siihen asti tsempillä, pärjäät kyllä!

  Re: Naisena olemisen kurjuus

Lähettäjä: Allah 
Päivämäärä:   10.8.19 07:48:00

En halua olla ilonpilaaja, mutta joillakin esim. kuumat aallot saattavat kestää 15 vuotta. :( No, useimmilla tietenkään ei.

Itse olen 49 eikä kuumista aalloista ole vielä havaintoa, mutta joka paikkaa kolottaa, on ihmeellisiä ärtymiä ja tulehduksia siellä täällä lihaksissa ja niiden kiinnityskohdissa. Aivan selkeitä hormonialamäen oireita. Kauhunsekaisella kiinnostuksella odotan, mitä tulevaisuus tuo.

  Re: Naisena olemisen kurjuus

Lähettäjä: hökö 
Päivämäärä:   12.8.19 10:02:52

Eihän siinä nyt mitään onkelmaa ole. Miehenä tässä nyt vanhana
perin nolo asia tullut, ei seiso vaikka kuin haluais.

  Re: Naisena olemisen kurjuus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   28.8.19 19:30:16

Voi kun oiskin vain noin pienet oireet. Mutta kun on mm hirveitä rytmihäiriöitä. Ei paljoo seksit mielessä käy.

  Re: Naisena olemisen kurjuus

Lähettäjä: ppp 
Päivämäärä:   30.8.19 09:33:07

Olis kiva tietää minkä ikäisiä olette?

Mä täytän kohta 55, menkat ovat olleet poissa reilun vuoden kokonaan. Mitään vaihdevuosioireita ei ole. Nukun huonosti, mutta niin olen nukkunut aina.

Mulla on uusi miesystävä. Mielettömän ihanaa rakastua tässä iässä vielä. Ja seksi maistuu! Saan orgasmeja ja haluja on.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.