Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mikä pikkuauto kauppakassiksi?

Lähettäjä: Toi ota 
Päivämäärä:   12.5.19 17:39:40

Tuolla toisaalla valaistiin ettei kannata ostaa Toyotan Aygoa. Mutta entäs sitten Volkkarin up! ?

  Re: Mikä pikkuauto kauppakassiksi?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   12.5.19 18:36:37

Joku pieni Audi?

  Re: Mikä pikkuauto kauppakassiksi?

Lähettäjä: Lara 
Päivämäärä:   12.5.19 18:49:53

Seat. Tarvittaessa löytyy ytyä kauppamatkan ulkopuolellekin.

  Re: Mikä pikkuauto kauppakassiksi?

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   12.5.19 19:39:04

Me vaihdettiin n.vuosi sitten talliautoksi Hyundai i20. Ei ole ihan pikkuauto, samaa kokoluokkaa kuin esim. Ford Fiesta.
Tykkään kovasti, on näppärä kaupungissa, mutta myös joitakin kertoja on jouduttu ajamaan vähän pitempää matkaa, ja toimii hyvin motarillakin.
Getz tai i10 olisivat olleet pienempiä, mutta ne ovat ihan mopoja...

  Re: Mikä pikkuauto kauppakassiksi?

Lähettäjä: Peppi 
Päivämäärä:   12.5.19 19:51:12

Nissan Micrat on hyviä. Yllättävän isoja sisältä ja edullisia ajaa.

  Re: Mikä pikkuauto kauppakassiksi?

Lähettäjä: Hyne 
Päivämäärä:   12.5.19 20:51:56

Mulla oli Micra 1.0 koneella. Pitkillä matkoilla alle viisi litraa satasella eikä lyhyilläkään mennyt paljoa yli.

  Re: Mikä pikkuauto kauppakassiksi?

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   12.5.19 21:49:12

Mitsu asx

  Re: Mikä pikkuauto kauppakassiksi?

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   13.5.19 06:56:17

Kerro pikkasen tarkemmin tulevan autosi käyttötarpeesta. Paljonko suunnilleen km/kk, lapset, harraste välineitten kuljetustarve jne.?
Onko tarkoituksenasi ostaa uusi vai käytetty kumikäpälä? Sitten olisi hiukan helpompi vastata kysymykseesi.

  Re: Mikä pikkuauto kauppakassiksi?

Lähettäjä: Toi ota 
Päivämäärä:   13.5.19 09:54:58

Ei ole lapsia eikä harrastuksia. Yli 150km matkat kuljen julkisilla. Etsin alle 10 vuotta vanhaa autoa kauppakassiksi.

  Re: Mikä pikkuauto kauppakassiksi?

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   13.5.19 11:35:09

Ok. Sitten on sun päätettävissä miten paljon olet valmis taloudellisesti uhraamaan.
Itse katson aina huoltokirjan, onko huollot tehty ajallaan? Kuinka kauan katsastus on voimassa? Onko ruostesuojattu? Sekin on tärkeä pointti Suomen suolatuilla teillä. Mikäli löydät esim Kia Picanto joka on alle 5v ikäinen ja ajettu alle 150 000km, siinä on vielä takuuaikaa jäljellä. Itselläni ei ole Kia joten sen vuoksi en merkkiä maininnut.
Netistä luulisin löytyvän katsastustilaston joka kertoo eri merkkien ja mallien hylkäysmäärät ja tyyppiviat.
Tavaratilan kokoon ei kannata tuijottaa liikaa. Takapenkin selkänojat nurin ja jo on tilaa.
Automerkkien kanssa pätee vanha sanonta tyttärestä ja äidistä, yks tykkää yhdestä ja toinen toisesta. Molemmille on ottajansa.
Yksityiseltä saat auton edullisemmin kuin liikkeestä, mutta sitten ei ole muuta kuin perävalo takuu.
Millään tapaa naisia halveeraamatta pienenä vinkkinä, ota ostoreissulle joku autoista ymmärtävä mies mukaan. Tämä siksi, että automyyjien parissa on valitettavan usein käsitys; Ahaa, akka ostoksilla. Häntä voi pikkasen vedättää.

Onnea auton hankintaan.

  Re: Mikä pikkuauto kauppakassiksi?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.5.19 10:11:30

Golf?

  Re: Mikä pikkuauto kauppakassiksi?

Lähettäjä: Penny 
Päivämäärä:   16.5.19 14:39:42

Micra -98 on ihan paras.

  Re: Mikä pikkuauto kauppakassiksi?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   18.5.19 10:55:25

Minä ostaisin paljon vanhemman auton kotiajoon, hinta noin 200, huollot tehtynä. Esim. Toyota johon saa varaosia joka romarilta. Maksaa vain pakolliset vakuutukset, bensat ja isomman remontin tullessa laittaa paaliin ja ostaa toisen auton.

Olen ajanut 5 vuotta 90-lukulaisella autolla, toimii hyvin eikä harmita kolhut. Kilometrejä oli ostaessa tosi vähän. On huollettu tarpeen mukaan, ei vieläkään mitään isompaa, tai mitä ei olisi uudemmassakin autossa.

  Re: Mikä pikkuauto kauppakassiksi?

Lähettäjä: Toi ota 
Päivämäärä:   12.6.19 17:04:08

No just katoin 90-luvun loppupuolen Corollaa kesäautoksi. Täytyis töiden vuoksi viimeistään elokuussa saada joku menopeli.

  Re: Mikä pikkuauto kauppakassiksi?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.6.19 20:43:25

VW Golf ehdottomasti.

  Re: Mikä pikkuauto kauppakassiksi?

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   14.6.19 00:41:39

Poika sai vanhan Renun tuttavilta armeija-ajaksi, jolloin säästää dieselverot kun mersun pito olisi tullut kalliiksi.

  Re: Mikä pikkuauto kauppakassiksi?

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   11.7.19 17:48:58

Honda Jazz. Ihana auto, ja hurjan tilava sisältä, pieneksi autoksi. Vikalistatilastoissa pärjää hienosti vähäisellä vikojen määrällä. Jarrupalat omaani vaihdettiin, eipä paljon muuta. Auto lähes kymmenvuotias.

  Re: Mikä pikkuauto kauppakassiksi?

Lähettäjä: Veera 
Päivämäärä:   19.7.19 14:02:39

Minulla on jo toinen Peugeot. En olisi ensimmäistä ostaessani että Pösö on niin hyvä ja kestävä. Nyt mulla vm.2005. Siinä on ilmastointi mikä on must autossa jota ajetaan lyhyitä matkoja. Ajettu 270000 km. Pari niveltä uusittu samoin bensatankin vyö. Aina mennyt katsastuksesta ilman huomautusta. Uskomattoman hyvä auto. Ollut minulla nyt 9 vuotta.

  Re: Mikä pikkuauto kauppakassiksi?

Lähettäjä: Toi ota 
Päivämäärä:   21.7.19 21:02:40

Mitenkäs pieni pakettiauto? Esim. Uudempi Opel Corsa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.