Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Elämään tarkoitusta

Lähettäjä: Onneton 
Päivämäärä:   17.2.19 18:54:19

Olen eronnut neljä vuotta sitten. Yksinäisyys on aivan kamalaa. Mistä löytäisi tarkoitusta elämälle? Kaikki aika menee töihin, että pystyisin elämisen maksamaan. Luulin, että pahin masennus olisi jo ohitse mutta välillä iskee suuri toivottomuus.

Mitä olette kohtalotoverit tehneet vastaavassa tilanteessa?

  Re: Elämään tarkoitusta

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   17.2.19 21:05:29

En ole eronnut, mutta eikö sinulla ole mitään sellaisia kiinnostuksen kohteita, joissa ei tarvita rahaa?

  Re: Elämään tarkoitusta

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   17.2.19 23:49:17

Pystyisitkö elämään halvemmalla, että jäisi itselkesikin aikaa?

  Re: Elämään tarkoitusta

Lähettäjä: simpukka 
Päivämäärä:   18.2.19 09:36:06

Mäkin erosin 4 vuotta sitten. Miestä en enää ota vaikean historian takia eikä aikuisiässä enää ystäviäkään saa.

Mä olen opetellut tekemään itselle kivoja asioita yksin. Matkustan yksin, teen viikonloppulomia läheisen kaupunkiin, jossa käyn syömässä ja kävelemässä kaupungilla, käyn avantosaunalla, hiihdän, liikun paljon luonnossa...näistä saan iloa ja voimaa arkeen.

  Re: Elämään tarkoitusta

Lähettäjä: yksinainen 
Päivämäärä:   18.2.19 16:17:22

Koira on niin mainio kaveri, että huomaan etten ihmisseuraa aina niin kaipaakaan. Koiran kanssa pidetään kaupunkilomia, tehdään patikkareissuja ja käydään toreilla ja tapahtumissa. Vain ravintolaan (silloin harvoin kun viitsii) on ikävä mennä yksin.

  Re: Elämään tarkoitusta

Lähettäjä: Onneton 
Päivämäärä:   18.2.19 17:57:27

Siinähän se onkin kun ei oikein mikään kiinnosta. On minulla koiria pari, onneksi. Pitävät väkisin liikkeellä.

Talo pitäisi myydä, mutta sitäkään en jaksaisi alkaa ja jossakin pitäisi asua. Lapsi asuu vielä vuoden pari kotona. Ostin talon eron jälkeen mutta on totta, että liian kallista pitää yksin. Erossa kävi niin, että jäin aivan tyhjin käsin, älkää kysykö, miten se on mahdollista, on se.

  Re: Elämään tarkoitusta

Lähettäjä: Irma 
Päivämäärä:   19.2.19 12:42:40

Tähän ei varmaankaan ole hyviä neuvoja, mutta yritä edes muuttaa asennettasi.
Ajattele, mitä Sinulla vielä on. Onhan Sinulla lapsi vielä kotona ja ne pari koiraa.

Kävelytä koiriasi ja luo lapseesi hyvä suhde. Talon kerkiät myydä sittenkin, kun lapsi on omillaan. Koiria ulkoiluttaessa usein tapaa ihmisiä ja jonkun kanssa voi enemmänkin olla yhteistä.

  Re: Elämään tarkoitusta

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   21.2.19 12:44:09

Jos vaan pystyt niin odota siihen kun lapsi muuttaa omilleen. Katselet sitten pelkästään omiin tarpeisiisi sopivaa asuntoa, kulutkin pienenevät. Mitä asioita tykkäsit aikaisemmin tehdä?

  Re: Elämään tarkoitusta

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   21.2.19 13:16:49

Pitäisi, jaksaisi... anteeksi vaan, mutta nyt tarvitsisit ihan vaan potkun takamuksiin.
Ihminen löytää sata tekosyytä, ettei tarvitsisi tehdä muutosta elämäänsä.

Mä olen itse käyttänyt ihan samoja pitäisi, jos jaksaisi. Mutta kun sain elämältä rättiä naamalle kunnolla, niin käärin hihat ja aloin hoitamaan elämääni paremmaksi.

Myin talon, jätin miehen ja muutin asenteeni "minä pystyn" asenteeseen. Ja koko elämä alkoi hymyilemään

  Re: Elämään tarkoitusta

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   21.2.19 14:18:50

Onneton, ilmeisesti kuitenkin olet hevosista kiinnostunut kun täällä notkut? Missä päin? Minulla olisi muutama kavioterapeutti antamassa elämään tarkoitusta. Oulun seutu.

  Re: Elämään tarkoitusta

Lähettäjä: tant 
Päivämäärä:   22.2.19 13:09:34

Olisikohan se aikuisena ystävystyminen kumminkin kiinni vähän itsestäkin?

Harrastan koirien kanss,a ja vapaaehtoistoimintaa, ja molemmista on tullut ystäviä ja monta kaveria joiden kanssa ollaan tekemisissä muutenkin kuin harrastuksissa.

Ystävän saanut niinkin että aloin tervehtiä toista koiranulkoiluttajaa joka oli usein aamuisin samaan aikaan liikkeellä. Yksi iloinen hyvän huomenen toivotus muutti kahden ihmisen elämää.

  Re: Elämään tarkoitusta

Lähettäjä: peukaloinen 
Päivämäärä:   22.2.19 23:13:32

Ei kai se puoliso ollut sun elämän tarkoitus???

Juu, töitä sitä pitää tehdä eläkseen. Mutta kun itselle tekee, itse saa rahat ja itse ne käyttää. Voisi tietty, elää leveämmin, mutta onnea löytää muustakin kuin kulutuksesta.

Jos talo on iso ja kallis, voisiko osan siitä laittaa peruslämmölle ja asumattomaksi? Pieninisi ne kulut ja työmäärä.

  Re: Elämään tarkoitusta

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   4.5.19 17:05:14

Ala harrastaa lapsen kanssa tai osallistu lapsen harrastuksiin enemmän. Jos ei muuta, alkakaa lenkkeillä yhdessä tms. Vaihda asunto halvempaan, niin voit vähentää töitä. Välittäjä hoitaa asunnon myymisen, se myyminen ei rasita sinua. Opeta koirille uusia temppuja/harrastuksia. Esim. agilityä. Etsi halpoja harrastuksia (hevosten hoito, jos olet luotettava, pääset jossain vaiheessa myös ilmaiseksi ratsastamaan, seurakunnan/kaupungin järjestämät tapahtumat, jne). Tee jotain, missä tutustut uusiin ihmisiin, sitä kautta voit löytää uuden rakkaankin.

  Re: Elämään tarkoitusta

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   7.5.19 10:19:15

Elämisen kulut pienemmiksi, jotta kaikki aika ei mene töihin.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.