Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lahjat kummilapselle tai kummitädille

Lähettäjä: Kummi 
Päivämäärä:   19.11.18 00:08:00

Kuinka kauan olette ostaneet synttäri - tai joululahjoja kummilapsillenne? Onko lapsi jossain vaiheessa alkanut ostaa teille? Tuntuu vähän hassulta lahjoa aikuisia kummilapsia, jotka ei koskaan osta kummeille mitään.

  Re: Lahjat kummilapselle tai kummitädille

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   19.11.18 08:15:00

En muista, sainko kummeiltani synttärilahjoja lapsena. Jos sain, olen ollut silloin tosi pieni.
Kaste-, rippi- ja häälahjat olen saanut.
Kummeille en ole antanut mitään.

  Re: Lahjat kummilapselle tai kummitädille

Lähettäjä: Kummitus 
Päivämäärä:   19.11.18 12:58:46

Mä ostin konfirmaatioon asti synttäri- ja joululahjat. Kortit toki edelleen ja seuraava lahja lakkiaisissa sekä mahdollisissa häissä. Samoin mun kummini tekivät aikanaan.

En todellakaan kummilapselta toivo lahjoja. En lapsena enkä aikuisena. Kiitos-sana on parhain. Hänen ollessaan pieni itsetehdyt joulukortit ilahduttivat.

Miksi sitten lahjot aikuisia kummilapsiasi? En yleisimminkään ole kuullut, että sellainen enää tapana.

  Re: Lahjat kummilapselle tai kummitädille

Lähettäjä: harmistunut 
Päivämäärä:   23.11.18 20:13:05

Lopetin kummityttöni lahjomisen hänen konfirmaatiopäivään ihan sen takia, kun koskaan ei mitään kiitosta mistään tullut, niin ei kai mikään lahja sitten onnistunut olemaan mieluinen. Oli se sitten koru, lahjakortti tai raha. Kortilla olen muistanut nykyään, tietenkään kiitosta ei siitäkään kuulu. Ei tämän kummijutunkaan pitäisi täysin yksipuolista olla. Lahjoja en ole kaivannut, mutta kiitos olisi lämmittänyt mieltä.

  Re: Lahjat kummilapselle tai kummitädille

Lähettäjä: Luumu 
Päivämäärä:   25.11.18 23:16:40

Rippilahja oli viimeinen. Häälahjana saa jos menee naimisiin ja kutsuu häihin.

  Re: Lahjat kummilapselle tai kummitädille

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.12.18 12:20:53

Mun kummityttö pääsi ripiltä toissa kesänä, mutta vielä olen laittanut synttärilahjat ja joululahjan aion taas laittaa. Itsekseni oon miettinyt että ehkä opiskeluajan vielä laitan, olettaisin että ainakin rahalahjat on tarpeen kun perheessä on monta lasta. Ehkä sitten lopetan kun valmistuu ammattiin. Tietysti mahdolliset kihla- ja häälahjat sittenkin ja ainakin kortti pyöreillä synttärivuosilla. Mulla ei ole itsellä lapsia eikä taloudesta nyt niin tiukkaa ettenkö voisi tyttöä muistaa.

Oma kummitätini on muistanut ripillepääsyyni saakka ja joulukortti tulee jouluisin. Nyt kun täytin 45, tuli käymään ja antoi 50 € lahjakortin. :) Itse laitan joulukortin aina hänelle.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.