Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: Tina 
Päivämäärä:   29.9.18 20:51:26

Millaisia juhlia olette järjestäneet? Vai onko teille järjestetty?

En yleensä järjestä juhlia ollenkaan ja nyt tuntuu, että pitäisi. Ne olisivat kuitenkin kesällä, ja nyt kun alustavasti kysyn, ihmisillä on jo kesä täynnä suunnitelmia. Asuvat kaukana minusta, ja sanovat että aika kalliit juhlat jos pitää tänne tulla. Ajattelin sitten järjestää juhlat heidän paikkakunnalla mutta vähän hankalaa kun en tunne seutua ollenkaan ja täältä käsin hoitaa kaikki.
En ollenkaan tajunnut että juhliin pitää kutsua vuosi etukäteen eikä kukaan tee mitään asian eteen vaan juhlija järkkää koko homman.

Ehkä on sittenkin ok olla juhlimatta?

  Re: Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   30.9.18 20:35:13

Itse en viettänyt olenkaan.

  Re: Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   30.9.18 21:30:59

sattui sopivasti syntymäpäivälleni lempi-bändin keikka kaupunkiin. Mentiin ensin oman perheen kanssa syömään ja sit sinne keikalle. Sieltä kun lähdettiin pois niin mun paras ystävä miehineen tuli mulle ihan yllätyksenä porukkaan mukaan. Ja hups vaan perhe oli järkännyt mukaan kuohuviinit ja patongit jne. pikkuherkut. Niitä sitten syötiin kaupungin torilla perjantaimelskeessä :) Minä istuin auton puskurilla jalkoja heilutellen ja join kuoharia paperimukista. Poliisit kiersi toria, kun nuoriso välillä riehuu. Meille ei tulleet sanomaan mitään, oltiin varmaan kaikki niin vanhoja. Jäi tosi hyvät muistot, vaikka ei mitään isoja bileitä eikä vierasmäärää. Kaikki tärkeimmät ihmiset oli läsnä.

Sukulaiset ja kylänihmiset oli kahvitettu jo tyttären lakkiaisissa. Ei mitenkään niin, että olis kutsuttu sekä lakkiaisiin että syntymäpäiville, vaan maljoja nostaessa kerroin, että otetaan mulle kanssa... Eivät sitten enää odottaneet kutsua juhliin eivätkä joutuneet ostamaan mulle lahjoja. Osa tosin tiesi etukäteen ja toi kukkia mulle erikseen.

Olisi toki ollut kivaa järjestää vaikka isot grillijuhlat ja kutsua kaikki tallikaverit, ystävät, sukulaiset jne. Mutta koska juhlien järjestäminen on pirun kallista, niin en sitten halunnut laittaa kaksia juhlia samana kesänä. Ehkä nyt kun täytän 60v, niin järjestän isommat pirskeet. Paljon kuohuviiniä... :)

  Re: Teidän viiskymppiset?

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   30.9.18 21:45:42

Menivät ohi kaikkien noteeraamatta, en ole katkera, enempi tyytyväinen, enkä ainakaan jäänyt kiitollisuudenvelkaan kellekään. :)

  Re: Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   1.10.18 15:29:27

Mulla oli ihan kunnon 50 v. bileet. noin 40 kaveria, paljon hyvää ruokaa, hirveesti juomaa, teemana 60 luku, kun satun olemaan syntynyt juuri v. 1960. Oli livebändi ja sopivasti kaikkia kavereiden puheita ym. En kadu, että tuli järkättyä kunnon juhlat. Kohta uusintana kuuskymppiset :)

  Re: Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: hh 
Päivämäärä:   4.10.18 22:19:37

Olin kotona koirien kanssa, oli rauhallinen ja kiva kesäpäivä. Sisko ja aviomies muistivat syntymäpäiväni, kukaan muu ei, ei edes äiti, jolla on muistisairaus. :)

  Re: Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: MH 
Päivämäärä:   5.10.18 17:25:55

Käytiin miehen kanssa vanhempieni luona kakkukahvilla.

  Re: Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: 53v 
Päivämäärä:   5.10.18 17:38:54

Jäi juhlimatta...
Oltiin pari vuotta aiemmin oltu silloisen avokin (nyt siis ex) parin tutun viisikymppisillä, ja itsekin silloin mietin, että pitäisiköhän järjestää kunnon bileet. Synttäripäivä sitten läheni, ja tajusin etten enää ehdi kummempia juhlia järjestää, ja ajattelin että kutsun sitten vaikka lähimpiä ihan vaan kakkukahville kotiin. Sitten sain kunnon flunssan, enkä sitä potiessa jaksanut kakkukahvittelujakaan enää suunnitella, ja kun varsinainen synttäripäivä koitti, podin oikein vuosisadan oksennustautia. Olipahan ainakin ikimuistoinen viisikymppispäivä :D

  Re: Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: 111 
Päivämäärä:   5.10.18 23:34:52

50 kymppiset vietin kahdestaan äitini kanssa. Muisteltiin menneitä ja meillä oli oikein hauskaa. Sain töistä vapaapäivän ja muu perhe oli omissa menoissaan.

60 kymppiset oli sitten tyttären pihalla suuremmalla joukolla ja pelattiin pihapelejä ja otin pitopalvelusta tarjottavat.

  Re: Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: miekii 
Päivämäärä:   6.10.18 10:48:56

En aio järjestää mitään sukujuhlia, kun viisikymppiset on ajankohtaiset.

Inhottaa jatatus joistakin jäykistä juhlista, jonne on pakko kutsua ja jonne on pakko mennä.

Juhlia voin, mutta ihan fiilispohjalta sillein somasti.

  Re: Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.10.18 18:55:49

En jaksa. Järjestetty kolmet rippijuhlat ja kahdet lakkiaiset, yhdet vieä tulossa. Riittää tämä sukulaisten yksipuolinen ruokkiminen. Pidän TESsin mukaisen vapaapäiväni, käyn koirien kanssa metsässä ja se siitä.

  Re: Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: Winteriscoming 
Päivämäärä:   7.10.18 13:32:44

Ulkomailla salaa. Ei mtään pönötystä. Enkä jaksa biletystäkään. Introvertin toive on selvitä tällaisista aina mahdollisimman huomaamattomasti.

  Re: Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: TT 
Päivämäärä:   7.10.18 14:43:13

Ulkomailla miehen kanssa, oli kivaa.

  Re: Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: jassoo 
Päivämäärä:   10.10.18 20:34:25

Perheen kanssa kilisteltiin ja syötiin hyvin, mitään varsinaisia juhlia en pitänyt. Kukaan ulkopuolinen ei tiennyt asiasta enkä pitänyt töistä tes vapaapäivää. Olin kyllä poissa varmuuden vuoksi muuten vaan lomalla :D

Työnantajakin oli pari vuotta aiemmin luopunut tavasta lahjoa senioreita joten työpaikallakaan ei tarvinnut käydä kiusallista keskustelua kahvitarjoiluista.

  Re: Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: ninsku 
Päivämäärä:   13.10.18 18:40:06

En viettänyt niin yhtään mitenkään ja kielsi ehdottomasti mm. sisaruksiani järjestämästä mitään "kivoja" yllätysjuhlia, eli ohi meni kuin mikä tahansa arkipäivä.

  Re: Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   21.10.18 19:21:28

Mun 50-juhlat vietettiin mieheni kanssa Prahassa. Yllätysjuhlat oli.

  Re: Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   23.10.18 15:45:03

50 v täyttäneenä on jo kangistunut omin kuvioihin.

Ihmiselle on vaan muodostunut 50 vuoden aikana, työn, harrastusten, kavereiden jne. muodostama ympäristö.

Miten yhdistää kahden eripaikassa asuvan ihmisen työt ja muut menot? Ja uuden kumppanin
vieminen miun kuvioon.
50 vuotiaalle on kuitenkin jo muodostunut omat juttut.

  Re: Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   23.10.18 15:47:11

Tuli teksti ihan vika paikkaan. Anteeksi.

  Re: Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   29.10.18 13:01:16

"En aio järjestää mitään sukujuhlia, kun viisikymppiset on ajankohtaiset.

Inhottaa jatatus joistakin jäykistä juhlista, jonne on pakko kutsua ja jonne on pakko mennä."

Tätä jäin miettimään, että onhan ihmisillä toki oikeus järjestää ihan sellaiset juhlat kuin haluavat, ei siis mitään eikä ketään pakkokutsuttavia. Eikö voi kutsua vaan sellaisia ihmisiä, jotka oikeasti haluaa paikalle ja jotka oikeasti haluavat tulla.

  Re: Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: peukaloinen 
Päivämäärä:   29.10.18 18:53:07

Nykyään eläminen 50 vuotiaaksi, ei ole mitenkään ihmeellistä. Miksi sitä juhlimaan?

Jos tahdot juhlia, keksi niille jokin kiva syy, kutsu vain kivoja ihmisiä, ja mieti jotain "elämysjuhlaa".

  Re: Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   30.10.18 11:59:43

Oi, meittä pilkkujakin on pari täällä.
Oletko ollut kauan. Minä nelisen vuotta, mutta välillä sitten poissa.

  Re: Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: Juhlija 
Päivämäärä:   30.10.18 21:06:14

Järjestin kunnon juhlat enkä kadu yhtään. Ruokaa, juomaa, bändi, hyviä ystäviä, perhe ja mielettömän hyvät muistot. Koko rahalla kivaa!

  Re: Teidän viiskymppiset?

Lähettäjä: juhlin 
Päivämäärä:   9.12.18 07:49:44

Kutsuin juhliin vain viikkoja aiemmin. En pitäisi ystävinäni ihmisiä, joilta saisin yhtä törppöjä kommentteja kuin aloittaja omiltaan. En myöskään ottanut päänvaivaa niistä kutsutuista, jotka eivät osallistuneet. Oli hauskat bileet niiden kanssa, jotka osallistuivat. Kauimmaiset satojen kilometrien päästä. Itselläni ei onneksi ole mitään pakkokutsuttavia sukulaisia olemassa :D

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.