Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aina kipuja

Lähettäjä: Outoako 
Päivämäärä:   26.7.18 10:15:22

Olen koko ikäni kärsinyt liikkumiseen liittyvästä koko kehon kivuliaisuudesta, joka kait lähinnä tulee lihaksista. En ole koskaan antanut sen haitata liikuntaharrastuksiani, mutta en ole niistä kyllä fyysisesti kauheasti koskaan nauttinutkaan. Minulla ei ole tiedossa mitään perussairauksia ja kaikki nivelet ovat hyvässä kunnossa. Leposärkyä ei myöskään ole. En ole oikeastaan edes tajunnut asian epänormaaliutta ennen kuin nyt yli viisikymppisenä, kun ikätoverit ovat alkaneet puhua siitä, miten heillä on ALKANUT tulla kipuja liikkumiseen liittyen. Ja nyt tarkoitan itseni kohdalla ihan kaikkea liikkumista. Kävely, portaiden nousu, tuolilta ylös kampeaminen, puhumattakaan lattialta ylös nousu, kaikki sattuu. Joskus todella paljon, joskus vain lievästi.
Kohtalotovereita? Ehkä kyseessä on vain ihan normaali ominaisuus tai vääristynyt tuntoaistimus? Kipukynnykseni on muuten aika korkea. Yllättys se ei sinänsä tietysti taida olla, koska kivut eivät ole estäneet minua tekemästä, mitä olen halunnut. Kun en ole tajunnut, että tuo kipu ei olekaan normaalia...

  Re: Aina kipuja

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   26.7.18 12:09:19

Oikea elämä ei satu mihinkään, eli vikaa on ja sitä ei pidä sietää tai hyväksyä.

Kerro että mihin ja miten tuntuu?

  Re: Aina kipuja

Lähettäjä: Outoako 
Päivämäärä:   26.7.18 12:25:59

Niin, tuntuu vähän siltä lihaksissa, kun kovan treenin jälkeen normaali lihaksipu. Mutta kun aloitin salitreeniin, niin kipu laadultaan ei ole kyllä ihan samanlaista yksyhteen vaikka melkein. Lopetin kyykyt ja maven, kun aloin olla kroonisesti jo liian kipeä (venyttelyt kohdillaan, samoin muu lihashuolto pilatesrullineen etc), mutta eihän ne kivut lopppuneet esim. portaiden nousussa, vaikka olin kuukauden treenaamatta, lievenivät toki. Jos kyykin tai olen maassa istumassa ns. hyvässäkin asennossa, on ylösnousun jälkeen hetki oltava paikallaan, kun jalat tuntuvat siltä, että olisin vuoden kökkinyt jotenkin huonossa asennossa. Tämä tapahtuu silloinkin, kun olen istuntut lattialla tyynyllä jalat mukavasti edessä suorina tai hieman koulussa. Yksi ahaa hetki oli, kun ystäväni nousi lattialta kerran reippaasti istuttuaan siellä tunnin. Minun oli pakko kysyä, etteikö missään tunnu kipua. Hän oli hyvin hämmästynyt kysymästäni. Joka kerta kun lähden liikkelle vaikka vain kävelemään, muutama ensimmäinen askel menee pienen kivun kanssa liikeesseen totuttautumisessa, sen jälkeen sujuu, kunhan ei tuntemuksia ajattele. Enpä ole tästä kasvokkain kenenkään kanssa puhunut, kun en halua leimautua valittajaksi. Enkä toivottavasti saa täälläkään sitä leimaa.

  Re: Aina kipuja

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   26.7.18 15:11:37

Oletko ollut jossain yhteydessä esim.verikokeissa tai vastaavissa, oliko kaikki ok?

Juotko tarpeeksi vettä tai oletko kokeillut lisätä vettä kuuriluontoisesti testataksesi vaikuttaako mihinkään?

  Re: Aina kipuja

Lähettäjä: Outoako 
Päivämäärä:   26.7.18 16:57:46

Verikokeet ovat aina olleet ok. Senkkakin hyvä, joten tuskin mikään reumaattinen tila kyseessä. Juon vettä runsaasti ja syön terveellisesti. Ongelma on siis ollut kutakuinkin aina, vaikka elintapani ovat vaihdelleet, ikää jo reilusti yli 50 v., joten kaikenlaista matkanvarrella on sattunut ja tapahtunut. Mitään hälyttäväää ei ole koskaan terveydessä kuitenkaan ollut. Sen vuoksi olenkin miettinyt, voisiko kyseessä olla jonkinlainen häiriö siinä, miten aivoni käsittelevät ihan normaaleja lihasten lähettämiä viestejä olemassaolostaan. Sekasyöjä olen ollut aina, ja joskus on mielessä käynyt, pitäisikö kokeila eläinproteiinista luopumista tms., mutta ihan hakuammuntana en ole asiaan vielä ollut motivoitunut ja olisi kiva tietysti kuulla onnistuneita tuloksia samantapaisissa ongelmissa. Niitä ei varmaan kyllä helposti löydy. Mutta ehkä joku ravitsemusterapeutti osaisi kertoa tarkemmin. Ehkä olen ruvennut pohtimaan asiaa tarkemmin, kun ikä tietysti tuo jo hieman lisäkankeutta varsinkin aamuihin, niin ilmiö selkeästi "tuntuu" selkeämmin. Ei tähän varmaan mitään vastausta olekaan, mutta oikeakstaan ihan kiva pohtia jonkun kanssa asiaa edes pieni hetki, vaikka ei lopputulema sen kummempi olisikaan. Onko sinulla kokemusta erikoisruokavalioiden vaikutuksesta hyvinvointiin?

  Re: Aina kipuja

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   26.7.18 18:06:59

Elimistö vaan koostuu ihan älyttömän pienistä osasista, eikä voi tietää mikä mihinkäkin vaikuttaa.
Jos ei ole reumaa, ei proteiinit eroa, reumaan suositellaan vähäproteiinista ja kihtiin.

Kipusingnaali kulkee hermoissa, oletko kokeillut vahvaa B-vitamiinikuuria?

Entä kalkki?
Joskus kalkinkin niukkuus oireilee kummallisesti.

Olen ollut itse melkoisen terve, ylipaino on vuosikymmenet jatkuneena tehnyt nyky'aamuistani' kankeita.
Mutta kaikki kummat vaivat kiinnostavat tavattomasti.

'Ihmelääke' mystisiin ja muihinkin vaivoihin on ollut Noni-mehu, joskin se on kallista, mut on yllättävän paljon erilaisia vaihtoehtoja mitä voi kokeilla.
Hermoratahieronnat, vyöhyketerapia, energiahoidot jne voivat jopa parantaa kun lääketiede on ymmällään, ne eivät vahingoita ainakaan verrattuna turruttaviin särkylääkkeisiin..

  Re: Aina kipuja

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   26.7.18 21:52:40

Ah niin tuttua. Peruslabrat ei välttämättä kerro yhtään mitään. Ei näy tulehdusarvoissa minullakaan. Ei koskaan. Selkärankareuma. Entesiittitulehduksia tulee ja menee kaiken aikaa, eikä rajoitu pelkkään selkärankaan, vaikka nimestä vois luullakin. Lapsesta sakka olen oireillut kaikella kummallisella mitkä silloin laitettiin kasvukipujen piikkiin.

  Re: Aina kipuja

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   26.7.18 21:54:21

Mitä ruokavalioon tulee niin sokeri ja alkoholi pahentavat. Joillakin myös punainen liha.

  Re: Aina kipuja

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   27.7.18 07:57:50

Fibromyalgia? Tai joku muu samantyyppinen? Oletko yliliikkuva niveliltäsi? Monella yliliikkuvalla ihmisellä on nivelreseptorit yliherkistyneet, etteivät nivelet menisi sijoiltaan.
Suosittelen käyntiä neurologilla ja/tai fysiatrilla, ainakin Triptyl kannattaisi kokeilla....

  Re: Aina kipuja

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   28.7.18 20:09:57

Mulla samaa. Selkärankareuman ja fibromyalgian lääkärit taisivat papereihin kirjata.

  Re: Aina kipuja

Lähettäjä: Dram 
Päivämäärä:   2.8.18 12:11:13

Neuvoisin myös hakemaan luontaistuoteliikkeestä vahvan B- kuurin + kalsium & magnesium kuurit.

Pakko tunkea tähän lisäkysymystä selkärankareumasta, itselläni yöt ovat olleet @!#$ä jo monta monta vuotta kausittain. Nimittäin selkä, herään öisin siihen kun yritän vaihtaa asentoa niin tuntuu että koko ranka räjähtää... Ei auta tavalliset särkylääkkeet yhtään, lääkärissä käyty ja labrat ok, lääkäri määräsi vain vahvempia särkylääkkeitä ja yllätys yllätys masennuslääkkeitä..

  Re: Aina kipuja

Lähettäjä: Xx 
Päivämäärä:   2.8.18 15:58:48

Ihan ot, niitä masennuslääkkeitä käytetään myös (hermo)kivun hoitoon.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.