Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Miitta. 
Päivämäärä:   24.3.18 09:55:43

Tyhmä lainaus edellisestä, mutta menköön

http://forum.hevostalli.net/read.php?f=18&i=77265&t=77265

Lähettäjä: Miitta.
Päivämäärä: 24.3.18 09:47:39

Ai onko vuoristossa lunta?
-En tiedä kuinka kauan on, kun kaikkii vyöryy alaspäin tänne rannalle pitkin kivikoita. Mutta kyllä sitä näyttäisi tulevan koko ajan lisää, ettei eihan kesken lopu.

Jännä juttu muuuten tuli mieleen. Suomalaiset ovat aivat hulluina täkäläisten kalojen suhteen. Pitää pilkkiä vaikka missä jotta saisi sen taimenen täkyyn.

Monilla vaan ei näytä olevan minkäänlaista käsitystä siitä, että se kalastus on luvatonta esim. Puolustusvoimien ampuma-alueella.
-Miksi? No ettei tule ammutuksi.

Entä jonkun järven jäällä.
-Miksi? Se saattaa olla juomavesilähde.

Vaikka siellä on neljällä kielellä kyltit ja hirmuiset vaaranmerkit niin eikös sinne vaan yksi suomalainen kuitenkin parkkeraa autonsa pahimpaan mutkaan ja ottaa mukaansa koko suvun ja sitten mennään pilkille.

"Täällä ei tarvi kenenkään huonojalkaisen tarpoa hangessa, kyllä me hoidetaan moottorikelkkakyyti ensimmäiseltä pilkkireiältä seuraavalle."
-Näillä sanoilla mainosti yksi matkailuyrittäjä itseään ja hänen palveluitaan. Suomeksi tietenkin. Häntä erityisesti ärsytti se, että hänelle ei voitu noin vain osoittaa tonttia, mihin hän voi "laittaa pisnekset pyörimään".

Siis ajeluttaa turisteja juomavesialueella moottorikelkalla ja laittaa ilmoitusta miten hienoja kaloja sieltä nousee. Minun on pakko ilmoittaa siitä, mutta vähän hankalaa koska ns. tiedän liikaa. Vaitiolovelvollisuus. Pitää vähän tuumia.

Voimia Pähkis, se kirpaisee vain kerran!

Tirsku, koska sinä yleisesti ottaen tiedät kaikesta kaiken, niin varmaan hoksit pilvenpoltonkin oireet ja seuraamukset kun vähän mietit.

XXX: <3 Kiitos kohteliaisuudesta.

Tässä toissapäivänä tuli yksi rakennuslupa-asiakas hakemaan neuvoa ja pyysin sitten hänen sähköpostiosoitettaan. Sain sen: etunimi at gmail. com. Sanoin ajatukseni ääneen, että tuo on kyllä lyhyin mailiosoite mihin olen koskaan törmännyt. Hän siihen sitten vastasi, että oli niitä ensimmäisiä gmail-asiakkaita 1990-luvun loppupuolella..."Mutta sinähän et ollut silloin edes syntynyt".

Ihan oikeasti! Kyllä nauroin ja hyvin!!

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   24.3.18 15:07:09

Onnittelut nuorekkuudesta Miitalle.

Bisneksen moraalilla ja haitoilla ei ole väliä jos se tuottaa, se on nykytrendin mukainen näkemys.

Lähinnä pilveilystä olisi kiva tietää miten siinä voi käyttäjän käydä ilman terminologiaa ja teoriaa, lapseni kun ovat edes niin reiluja että kertovat käytöstään itse. :(

Täällä maksaa taimenjoelle iltapäivän lupa kalastusmaksujen lisäksi enempi kuin kaupan kilohinta, eikä mitään edes taata sillä saavan, eli ehkäpä se saalistus on teilläpäin jopa matkoineenkin halvempaa.

Keli on meillä liukahinen ja päivä harmaa eli perustalvea.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Hoitsu 
Päivämäärä:   25.3.18 00:16:33

Itse olen törmännyt pössyttelijöihin vain akuuttipuolella, mutta ainakin nukutukseen liittyen tarvitsevat enemmän nukutusaineita, heräämössä harhat ovat yleisiä vaarantaen sekä itse potilaan että henkilökunnan ( ja toiset potilaat välillisesti vaatiessaan useamman hoitajan läsnäolon). Erittäin vaativia ja arvaamattomia potilaita, voivat reagoida täysin arvaamattomasti sekä tilanteeseen että lääkitykseen. En halua hoitaa!

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   25.3.18 09:40:39

Pilvestä ei ole omia kokemuksia, mutta huumehan se on vaikkakin varmaan miedoimmasta päästä.
Täällä vietetty viikonloppua oksennustaudin parissa, mahtavaa. Tänään näyttää jo siltä, että päästään ulkoilemaan, huh.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   25.3.18 10:32:04

Miitalle kysymys; Onko olemassa joku yleissaamenkieli? Pisti mietityttämään, että millä kielellä he hoitavat esim. saamelaiskäräjien istunnot. Siitä laittamastasi linkistä selvisi niitä murteita/kieliä olevan useita ja ne eroavat toisistaan paljon.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: inari 
Päivämäärä:   25.3.18 17:23:57

Sori Miitta, mutta tungen tähän väliin.. Eli käräjien istunnoissa tms. jokainen puhuu omaa kieltään, ja sitten tulkit tulkkaa.

Suomessa siis pohjois-, inarin- ja koltansaame tai suomi.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   25.3.18 17:50:47

Osanotto Gerdalle, jälleen. Onneksi tuo virus on nopea myös poistumaan.

Hoitsulle kiitos, valistanpa tuollakin lisätiedolla lapsiääliöitäni.

Täällä sataa lunta ja minusta se on aivan ihanaa!
Sain niiiiiin vesikelistä kesällä/syksyllä tarpeekseni. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   26.3.18 08:04:59

Kiitos tiedosta inari. Sehän on sitten samaa kuin EU:n hallintoelimissä.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   26.3.18 12:58:07

No se menee just noin kuin inari kertoi, tukki kantsuu olla matkassa.

Olen sisällä talossa sulamassa. Minä en siis keksi miten tuolla hangessa voi asustaa palelematta. Vaikka lapioi kuinka lunta teltan ympärille ja on ilman vaatteita tai sitten vaatteet päällä makuupussissa, niin aina jotain kohtaa palelee.
Nyt heräsin siihen, että takaliston alle oli kaivautunut kuoppa, eli siinä eristyksessä on jotain vialla. Takapuoli on siis liian suuri tai pieni?
Mies lähti aamulla töihinsä ja minulla on lomaa, hän kehoitti ottamaan porontaljan mukaan.Ehdin vielä tehdä tätä testiäni huomisaamuun.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   26.3.18 13:01:55

No se menee just noin kuin inari kertoi, tukki kantsuu olla matkassa.

...Tai ehkä kuitenkin tulkki.

Ei hemmetti, olen vieläkin kohmeessa.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   26.3.18 14:02:55

Tukki ja parikin ollisi hyvä olla matkassa talvioloissa, niihin ei tule helposti 'kuoppaa' ja jos kyllästyy niin voi aina pistää pesän hehkumaan, eli rakovalkean.. ;)

Mie voisin vaikka soittaa johonkin auttavaan puhelimeen kun jälleen riipii.

Hengästyn jo kävelemisen AJATTELUSTA, ihan rapaolo, äsken poltin pahvilootia, kuten sata kertaa aiemminkin, yksi pidempi lähti palamaan ja työnsin sitä aina eteenpäin ja samantien papukaija ilmestyi jostain reiästä rikkomaan piironkia, syöksyin hätistämään ja vaikka ovelle on muurilta 2m matkaa ehti pahvin loppu pudota ja sytyttää yhtäsun toista pesään menossa olevaa roskaa.
Jopa oli ehtinyt istuimekseni kääntäneen pirttipenkin päälle riiskan itsestään lennättää.
Sammutin hätäiseen kaikkea siitä neliön alueelta, mutta penkissä on nyt avokämmenen kokoinen musta jälki ja teinin toisen kengän narut paloivat poikki.

Ihan kun ei nyppisi jo muutenkin taas tasaiseen. :(
Juuri nyt elämänhallintani asenteet ja periaatteet ovat tiellä tietymättömillä ja olen tympiintyneenä läskinä vailla suuntaa ja tolkkua. :/

Täytyy kutoa jotakin ja kuunnella vaikka Sherlock Holmesia äänikirjana kunnes taas idealistinen positiivisuus pääsee valtaan, sitä odotellessa toivotan teille leppoisaa 'hiljaista viikkoa'.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   27.3.18 08:08:32

Huomenta.
Porontalja auttoi, mut en ole enää niin nuorekas kuitenkaan, joten pakottava vessahäta sai minut taivaltamaan kotikartanolle. Vatsa ihan kunnolla sekaisin ja neljä vaatekerrosta päällä ei oikein taivu niin jouhevasti kyykkyyn hankeen.

Nyt seuraan kahta harakkaa ja yhtä varista, niillä on joku kiistely jostain.
Krääk krääk.
Niistä variksista toinen on sellainen siipirikko, lepattaa vähän milloin mitenkin, Olen monta kertaa miettinyt, että pitäisikö se haaviloida jotenkin kiinni mutta sitten olis vastuulla tuollainen lintu, mikä on varmaan papukaijaakin pahempi joten törmäilköön pitkin tikapuita, seiniä ja ikkunoita.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   28.3.18 17:42:20

Nyt on pääsiäinen tulossa, huomenna ajetaan paholaisia pois nurkista ja tonteilta soihduin ja padoin..
-tai sit siivotaan pyhiä varten. ;D

Tänään mässäiltiin kuntouttavassa liikunnalla, huhhuh. :)

Menen nyt syömään hävikistä tulleita kanasuikaleita, niitä on säkillinen..

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   28.3.18 19:05:21

Huh, taudista selvitty. Minähän se vasta sairastuin edellisen viestin jälkeen ja vietin kaksi päivää vaakatasossa, tosin vessa tuli turhan tutuksi.
Perjantaina meillä varmaan vasta pääsiäisvalmistelut, jos siivoisi ja laittaisi muutamia koristeita esille.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: lukija 
Päivämäärä:   2.4.18 12:53:18

Ompas täällä hiljaista mites mummojen ja pappojen pääsiäinen sujui?

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   2.4.18 15:36:14

Syötiin kanaa ja kinkkua, sunnuntaina olivat Suutarilikka perheineen ja Trubaduuripoika lapsineen syömässä, Mopopoika vietti pääsiäisen kotona, Sähkispoju kaupungissa.

Nyt siivoillaan lumen ripsoessa. :)

Kuinkas lukijan pyhät sujuivat?

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: lukija 
Päivämäärä:   2.4.18 15:44:23

Ihan rauhallisesti kotona miehen ja 4 kissan kanssa. Tänään oli siivouspäivä.

Aamulla mies oli lähdössä kauppaan ja kaatui kotipihalla niin pahasti, että kömpi takaisin kotiin ja minä lähdin kauppaan, no samassa paikassa minäkin selälleen ei kuitenkaan sattunut. Rännistä oli valunut vettä ja jäätynyt, päällä 5 cm lumikerros. Onneksi kuitenkin mies suht ehjä.

Huomista ja arkea odotellaan, pääsis asioille. Optikolle on ajat molemmille Itikseen.

Mukavaa helmikuuta mummolan porukoille.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: lukija 
Päivämäärä:   2.4.18 15:47:03

korjaus huhtikuuta piti sanoa

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   2.4.18 16:46:15

Ihana pitkä pääsiäisloma on vietetty pienen flunssan kourissa... kuumetta ei onneksi ole ollut, mutta kaikki vaiheet käyty klassisesti läpi :)

Nyt alkaa jo helpottaa ja onneksi on vielä 2 vapaapäivää jäljellä!

Muuten ei kuulu mitään uutta, tämä "muutosten vuosi" sujuu aikalailla entisten tapaan... :)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   2.4.18 22:40:57

Niin juu ja flunssassa ollaan enemmistön puolesta, mie ja muut. :(
-En oikein jaksa mitään.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   3.4.18 16:36:12

Varsan tunnistaja kävi, Heppalikka oli auttamassa tai oikeastaan hoiti koko jutun.

Autosta oli puhjennut rengas liki kotia kun miäs haki tyttöjä teoriaan. Ehti vaihtamaan, likoilla on koe paraikaa siellä.

Nuori hurttani varasti ulkona puhelimeni, rikkoi sen, 'söi', Heppalikka löysi, mut nyt kun kaikki lähtivät, söin itse jotakin ja aattelin pelastaa sim-korttini, vaan EN MUISTA MINNE SEN luurinrisan JÄTIN! :(
-Etsin jo kaikista kuvittelemistani paikoista, eikä mitään, ulos se jäi sen verran kai muistan..

Olen ihan kypsä ja väsynyt. :(

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   3.4.18 18:24:16

Onkos mummot käyttäneet minipillereitä? Sain moisiin reseptin (cezarette) ja googlettamalla käyttäjäkokemuksia aika kurjalta kuulosti.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   4.4.18 20:00:57

Jaahas, veroehdotukset tulivat... toiselle palautusta, toiselle mätkyjä. Plussalle sentään jäätiin, 5 euroa!! :)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   9.4.18 08:52:15

Siinä onkin miettimistä mihin veronpalautukset käyttäisi ;).
Kevät taitaa tulla sittenkin, hanget painuneet melkoisesti vesisateiden myötä.

Minipillereistä ei ole omaa kokemusta, mutta joillakin tutuilla ovat toimineet hyvin ja toisilla huonosti. Aika nopeasti selviää sopiiko vai ei.

Mites Tirlittan, löytyikö puhelin?

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   9.4.18 16:04:02

Heh, seuraavana aamuna löytyi takakansi irronneena karsinan oven edestä, oli sit jäätynyt sulamisveteen yöpakkasten aikana.
Löysin vanhemman luurini ja sain sen toimimaan kun Suutarilikka toi puk-koodin naapurista. ;)

Flunssainen olo on vähän vieläkin, mut maa lähenee täälläkin. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   11.4.18 01:02:38

Helou ystäväiset.

Täällä päivät ja viikot vain hujahtavat. Ympäristöihminen sanoi tänään näin:"Ethän sinä tee enää edes virheitä, senkun laitat ne käsittelypäätökset suoraan kunnanjohtajalle hyväksyttäväksi. Turha minun on näitä esiselata."

Kiitin kovin ja lähetin samantien seitsemän poikkeuslupapäätöstä kansalaisille, koska ne oli jo kuitenkin hyväksytty.

Niissä minun virheissäni on ollut sellaisia virheitä, että teksti on kirjoitettu jakokappaleissa Verdana 12-fontilla, vaikka pitäisi olla 11. Olen myös ymmärtänyt, että suomenkielen ja-sana tarvii joskus - tai aika monesti pilkun eteen.
...Yliopistossa tuollainen ei ketään kiinnostanut.

Nyt minä kirjotankin tänne nettiin sellasta kieltä, että ihan justiinsa kuin huvittaa!

Yöllä jyräsi panssarivaunu talon ohi. Luulin, että se oli aura-auto jonka pakoputki vähän paukahteli...Mut ei. Harjoitukset taas alkamassa, veivät jotain radiosysteemiä tuonne viddalle. Kolmetuhatta ihmistä on suoraanvärvättynä ja sitten epäsuoraan ties kuinka monta.

Talvi: Terje aikoo ostaa Kanarialta asunnon!!!

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Miitta. 
Päivämäärä:   11.4.18 01:18:28

..."Olen myös ymmärtänyt, että suomenkielen ja-sana tarvii joskus - tai aika monesti pilkun eteen."

Niin, siis suomeksi ei ainakaan aikoinaan tarvinnut useimmiten laittaa, mutta norjaksi tarvii.

Yötä! <3

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   11.4.18 08:12:29

Go Terje! :D

Minä päätin että hormonihommelit jääköön, on noilla kuitenkin vahingollisia seurauksia viimeistään ympäristölle.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   11.4.18 22:37:07

Mie olen kutonut 'viikon' (liivi+ 25cm-vartiset villasukat)kympin langoista, tänään sain siitä palkaksi 35e ja kahvipaketin, ostin narssisseja kympillä tusinan, kerän lankaa, sixpacin muratteja, suklaalevyn ja kannullisen maitoa. :)

Flunssani alkaa hellittää, mut 13v joutuu uusintakierroksen vuoksi olemaan loppuviikon pois koulusta.

Olimme paraolympialaisten hiihtäjän pronssikahveilla komiasti soittamassa, koko torvikerhon voimin, Porilaisten marssia, kakku oli hyvää, mutta hävetti 3000e stipendi, pro-mitali ja elinikäinen kunnan kuntosalin käyttöoikeus.
Köyhä on kunta tai ei arvosta vammaisiaan. :(

Vaikka miehellä on maatila, niin kyllä käyttöä voisi olla osakehuoneistolle tai edes kesämökkitontille, mutta näin myötähäpeä jäi vaikka omat soittomme menivät ihan hyvin.
Soitin siitä radioonkin aamulla kun kuulin imelän kunnanjohtajan selonteon niistä juhlista, onneksi sain samansuuntaista myötäeläytymistä sieltäkin.

Tein myös pihasiivoussuunnitelman:
Joka la ja su 12-16 pihalle siivoamaan satoi tai paistoi kesäkuun alkuun asti. ;D
-Laitoin viestin muksuillekin, että jos joku kulkee noihin aikoihin ohi, niin poiketessaan jotain roskaa nostamaan saa ainakin teetä tai kahvia, ehkä ruokaakin..
Rupeama ehkä tukee jojodieettiäni, kun onhan se jotakin olla 8h viikonloppuna poissa jääkaapilta. :D xD ;)

Yllätysminipukki syntyi maanantaina, nimesin hänet Teroksi.

Muuten on tasaista, lämmintä ja yöpakkasta, lumen alta kertyy(ilmestyy) uutta roinaa joka päivä, ettei ainakaan tulevassa viikonlopussa tarvitse tumput suorina sitä siistimistuokiota viettää.

Olen kutoessani katsellut sähkispojan Netflix-tunnuksilla eri-innoittavaa puutarhasarjan pätkää, missä Monty Don tukee aina kahta perhettä 'Suurissa unelmissa pienissä pihoissa', kertakaikkisen opettavaisia ohjelmia. :)
-Olen oppinut sen, etten edes yritä esikasvattaa mitään vaativaa, vaan ostan taimina taimistolta, jääpä aikaa vaikka muiden asioiden hoitoon ja säästyy mielipahalta kun mm.kissat olisivat tuhonneet kymmenet taimet jo ennen kesää.

Haasteensa siinäkin, sain sitä kokea heti tänään:
https://www.puutarha.com/collections/tarjoukset/products/jaloritarinkannus-mix-10-kpl
Sain hienosti kymmenen taimea, ne sopivat n.A4-arkille, eli rehottavat sormenpään kokoisessa multapaakussa uljaan 5cm korkuisina!
-Paniikki, siis munko pitäs saada niistä metrisiä perennoja?! ;)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   16.4.18 16:18:33

No niinhän siinä kävi että ne taisi kuolla ne taimet kun laitoin ne ruukkuihin. :(
-Enkä tiiä mitä tein väärin.

Yritin sit ahkeroida viikonlopun: eilen illalla nousi kuume ja nyt on aika päivystykseen kuudelta, ruusun se taas lykkäs säärihaavajalkaan.

Olen ihan flunssassa ja luulin että se kuume olisi liittynyt siihen, mut turha toivo oli se. :(

Tuntuu välillä kuin olisi ruumiinsa temppuilun armoilla vallan.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   18.4.18 07:00:21

Âlä nyt Tirsku, ei kai se maailma niihin kukkiin kaadu. Vaikka välillä voisi siltä vaikuttaakin: Maatalouspäällikkö ja maisema-arkkitehti ovat omin kätösin taiteilleet meidän kylän ainokaisen liikenneympyrän keskuksen ja nyt siitä on vain muisto jäljellä kun yksi telaketjuvaunu vetäisi ympyrästä suoraan yli. Kukkamullat ja kiviasetelmat olivat pitkin tietä ja nämä ko. naiset olivat Erittäin Vihaisia.

Täällä sulaa niin että kohisee. Talviteltta roikkuu kuivumassa, on kai otettava kesäversio käyttöön.

Mies jatkaa sotaleikkejään ja minä lähden huoltamaan hänen lammaslaumaansa ja laamojani. Sit herätän lapset ja kaiketi saan heidät kouluun ja itseni töihin. Se vihoviimeinen lohikäärmetäti on taas täällä ja vei toisen auton joten ei edes pelkoa, että mies ilmaantuisi edes yllärivierailulle esim. huolehtimaan vesipuolesta lampaille. Nyt sitä tätiä ei saa edes ääneen moittia, koska hänen mielipiteestään on kiinni saako mies ostettua yhden iänkaikkisen sukuunkuuluvan suolaikun tuolta yhteislaitumilta jotta sinne saisi rakennettua jonkunlaisen paimenmökin.

Voi vitjat, minulla on suunnitelma jolla selviän päivästä toiseen:
Lähden Argentiinaan Aconcagualle seuraavalla lomalla joskus vuoden päästä.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   18.4.18 07:22:44

Voihan suopläntti. :) Minuakin alkaisi tuossa tätitilanteessa varmaan Argentiina houkutella.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   18.4.18 18:29:26

Toivottavasti Tirlittanin ruusu ei äitynyt kovin pahaksi?
Voi ei Miitta noita tätejä.. Tuo Argentiinan reissu kuulostaa kyllä todella hyvältä!
Täällä painetaan töitä, ihmeen kiire ollut viime viikot.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   18.4.18 23:35:01

Tervens teillen kaikillen. :)

Miitta vaan Andeille kipuilemaan, '..kaipaan mä niin Buenos Airesiin..'
https://www.youtube.com/watch?v=YMmXlPAShA4

Gerda, otin heti su varoiksi viimeksi saamiani lääkkeitä, käytin kinttuun kaalinlehteä, vaikka se olikin jo hiukan nahistunut eli ehkäpä ne lievensivät oireita.
Ma-iltana meni kuudeksi annettu aika puoli kasiin, vaikka minua ennenkin tullut (17->) potilas jäpitti siellä vaan, eli kukaan ei ehkä arvannut että ensiavussakin voisi olla vaikka lääkäri..
Tulehdusarvo oli 122, no tänään jo 46 eli huomenna pitäis olla viimeinen tippa.

Yskänkohtaukset ovat pahempia kuin jalka tällä hetkellä.
Kuntouduttiin Vapriikin museolla päivällä.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   20.4.18 14:56:33

Miksi Tirsku ei kokeile niihin säärihaavoihin pihkavoidetta? Sitä käytetään menestyksellä esim. makuuhaavoihin joihin mikään muu ei auta.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   20.4.18 18:22:39

Triplis:
Kokeilin ekana vuonna, mut se vaan taitaa hävitä kun paino putoaa 50kg ja viranomaiset jättää rauhaan. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   26.4.18 10:21:43

Mitäs tyä teettä, kun ette Mummolassa ehdi roikkua?

Mie poden henkistä kevätväsymystä, ei vaan jaksa. :/
Voihan siitä olla myös hyötyä, kun ei kiinnosta syöminenkään..

Flunssat lienevät täällä ihmisiltä selätetyt ja kun lumet ovat sulaneet, niin talven roskat näkyvät kaikkialla.
Soratiet ovat kynnöspeltoja petollisine yllätysreikineen, pihaan ei pääse autolla, kävelyä muutama sata metriä, mutta tilanne 'pihatien' suhteen paranee nopeasti jos kuivempi keli jatkuu.

Olen pysynyt viikonlopun 8h pihasiivousaikataulussa, mutta työsarka näyttää väliin mahdottomalta. :(
Sisällä on varastoitu hävikkiä pakkaselta paossa ja nyt raivattavaa riittää, mutta siihen on kiinnostus aivan loppu, ulos pakottaisi päästä ennemmin. Ennen joulua hankittu muovimattokin on edelleen laittamatta keittiöön.

Vappuviikonloppu alkaa huomisella Veteraanipäivän torvisoitolla ja jatkuu marssi-sisääntulosoitoilla lauantaiaamuna, sunnuntai on 'vapaa', aattoiltana lakitetaan musalla patsasta ja tiistaina juhlitaan työnpäivää 'suut messingillä' iltapäivä liki kokonaan.
En vaan löydä hamettani, mut kai mustilla housuillakin pärjää, pasunistin paikka on kuitenkin 'piilossa' takarivissä. ;)

Toukokuu alkaa, toivottavasti vähemmillä sateilla, jos hevosille kuivuisi joku pellonperä, kun ei tuossa mudassa kannata tarpoa, toista päivää ovat nyt sisällä, yritän aidata heille jonkun kuivemman läntin viikonloppuna.

Valon lisääntyminen on hieno juttu, samoin lämpöisemmät kelit, ahdistaa vaan kun haluaisi kiirehtiä kaikkiin töihin yhtäaikaa, eikä ole kahta kättä enempää, hitaahkot jalat ja vuorokaudessa vain se 24 tuntia.

Ritarinkannukset kuolivat, yllätys, jonkun mokan tein, sinänsä taas päivänsinit eivät vaan itivätkin.. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   1.5.18 18:44:14

Hyvää Vapun jälkimaininkia! ;)

Torvikerho läks kesälaitumille tämän sateisen päivän torikeikan siivittämänä.
Likoilla on enää omia harjoituksiaan jasoittotunteja kesäkuun alkuun.

Mites teitin vappuset menivät?

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   4.5.18 15:22:23

Täällä on satanut ja itsepintainen 'kurkkukuppa' piinaa jo kolmatta viikkoa, en tiiä mikä tällainen voi olla, enkä tiiä miten siitä pääsisin, kohta on paikat hajalla tästä yskimisestä. :(
Väliin tuntui jo keuhkoputken tulehdukseltakin, alkupuolella rohisi kuin keuhkokuumetta olisi tehnyt, nyt on jo kitalakikin kuin kynnöspeltoa. :(
En ole tämmöistä ennen kokenut.

Toivon että kun ruusu, soittokeikat ja harjoituksetkin loppuivat, ja jos tämä sai stressistä lisää puhtia, niin pääsisin voiton puolelle lähipäivinä. :/

Olin eilen toistamiseen edellisten elämien tulkitsijalla, ilmeni että säärihaavajalka on jossain elämistä ollut puujalka, ihmekös on niin rasittava, ei tulkitsija säärihaavastani tiennyt, mut itselle kävi huumorilla 'järkeen' heti kun kuulin. ;D

Parantaja minusta on tulossa, minkä olen aina tiennyt, olin sellainen jo intiaaniaikoinani, 'medicinebag' vyötäröllä, keskieuroopassa myöhempänä elämänä kansanparantajana astrologin mukaan ja ties kuinka monessa muussa elämässä. :)

-On vaan muutama homma tehtävä omassa arjessani että saan energiatasoni värähtelyt nousemaan kruunuchakran auki saamiseksi ja poistaakseni 'tukoksen' parantavan energian kanavasta.
-Eihän niitä 'hommia' kerrottu, kuten ei yleensäkään, mutta tunnen itse etten voi 'antautua tielleni' ennenkuin mielestäni ansaitsen sen arkeni hallitsemisen kautta.

Kuulemma minulla 'on aikaa, mutta ei aikaa hukattavaksi'. ;)

Muistutettiin että 'halpoja ja ilmaisiakin kursseja on', heh, eli en voi käyttää tekosyynä rahattomuutta asioihin tarttumisen jarruna. :D
Kurssit voivat antaa työkaluja energiaväylien kanssa, siksi niille kehoitettiin lähtemään, varmaankin 'heti, eikä hetken päästä'.
Katsonpa nyt samantien löytäisinkö netistä mitään 'halpaa kurssia henkisestä tietoisuudesta'.. ;)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   4.5.18 17:39:14

Heissan!
Meilläkin ollut tuollaista älyttömän kauan kestävää flunssaa, itse ihan hyvässä kunnossa, mutta lapset köhineet jo kaksi viikkoa.
Mistä olet Tirsku löytänyt tämän edellisten elämien tulkitsijan? Kuulostaa mielenkiintoiselta, vaikka tällainen tiedenainen ei kai oikeasti saisi mihinkään henkimaailman hommiin uskoa... mutta ehkäpä uskon sittenkin. Edes puolisalaa ;)

Miten muilla on toukokuu lähtenyt käyntiin?

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   4.5.18 20:11:21

Pirkanmaan henkinen kehitys-yhdistyksestä, hän asuu Tampereen lähellä ja ottaa vastaan kotonaan, mielestäni vielä edullisestikin.

Tiedekin on tavallaan yksi jumaluuden muoto, eli eipä rationaalinen sulje pois irrationaalista. :)

-En oikein löytänyt netistä sopivaa kurssia, jossain Kouvolan nurkilla on joku chakratyyppi, mut ei oikein napannut, täytyy tarkkailla tilannetta ja yrittää keskittyä näihin 'arjen häiriötekijöihin'..

-> Paitsi että just nyt, näiden lauseiden välissä kävin ilmoittautumassa päivän kukkaterapiakurssille, se ei ollut ihan halpa(n.100e), mut on lähellä ja aihe kiinnostaa varsin paljon. :)
Ilmoittautumisaika oli jo ohi, mut näköjään vielä mahtui. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   4.5.18 20:17:15

Olen aina uskonut johonkin hengellisen ja yliluonnolliseen, mutta esimerkiksi omassa työyhteisössä siitä on ihan turha avautua.
Toisaalta monesta asiasta on tullut ajan kanssa irrationaalisesta rationaalista, koskaan emme ole varmuudella tienneet kaikkea kaikesta, joten miksi tietäisimme nyt?

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: XXX 
Päivämäärä:   4.5.18 20:57:16

Näitä lukiessa on helpompi ymmärtää miksi miesten on vaikea ymmärtää naisten ajatusmaailmaa.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   4.5.18 22:00:53

Triplis, ja mikä parasta: ei edes tarvitse ymmärtää. :D

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   5.5.18 09:19:55

Jaa, minun ajatusmaailmaani on miehetkin pitäneet ihan ymmärrettävänä.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   14.5.18 00:40:10

No, kertokaa ny jotakin olostanne ja mietteistänne..??

Mie voin sanoa että varjossa oli 28 ja auringossa 49 lämpöastetta, enkä jaksanut tehdä mitään. :(

Äitienpäivälahjaksi sain kirjan kuinka tehdään hyönteishotelleja,, pienen maalauksen tiikerililjoista, tulilatvan, pelargonin, jäätelön ja äijäseltäni pari haraa, krysanteemin, istutuslapion ja puutarhasandaalit. ;D
-Olen siis varustettu ulkohommiin.. ;)

Mitäs te? :)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: akka 
Päivämäärä:   14.5.18 14:56:41

minä sain dominosuklaata ja ruusu-ja kirsikkalimsaa,tulilatvan ja ruisnachoja....=)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   14.5.18 15:39:30

En mitään, enkä olisi halunnutkaan.

Meillä ei muutenkaan osteta lahjoja edes synttäripäivinä, vaan niitä ostetaan ja annetaan tarpeen mukaan vaikka vuoden jokaisena päivänä :)

99-vuotiasta anoppia käytiin katsomassa, vietiin kahvikakku mukanamme.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   14.5.18 16:56:23

Ruusulimua, mitä se on? Itsekö tehtyä?

Eipä minunkaan 'äitiyteni' kaipaa lahjontaa, mut oli se silti piristävää. :)
-Rakastan yhtä paljon niitäkin neljää lastani joista yksi antoi kortin, yksi onnitteli tekstarilla, yksi teki pihahommia ja yhdestä ei kuulunut mitään. :D
Kortti kävi kyllä ihan lahjasta.

Tänään oli hiukan viileämpää auringossa, 40, mutta varjossa 33.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   14.5.18 18:29:14

Mieliaiheeni: Ruusut :)

Onko teillä ruusuja, jos, niin mitä lajia ja minkä värisiä?

Miten olette saaneet ne talven ylitse?

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   21.5.18 13:33:21

50 on hyvä luku, mutta kun omia kommentteja on niistäkin yli 20, niin tuntuu orvolta. :/

Toki tiiän että fiksuilla on muutakin elämää kuin Mummola, mutta kun Miittaa ja muita on kiva lueskella, niin on vähän yksinkertaista täällä.

Mä päätin perustaa ruusutarhan pieneen heppatarhaan jossa ei oikein mikään kasva siinä savijankossa, ei edes niittyleinikki. :D
Se on kooltaan jotain 10x5m, aattelin kahta suihkukaivoa, risteäviä käytäviä, keskelle pari vastakkaista penkkiä ja kulmiin sisäänkäynneiksi kaariportit, yritän niihin köynnösruusuja, mut ehkäpä jopa viiniköynnöksen saisi todennäköisemmin kasvamaan, eli taidan tyytyä humalaan ja johonkin kesäköynnökseen, kuten ruusupapu, köynnöskrassi, tuoksuherne tai vastaavaa. ;)
-Mielenkiintoista, jos saisi sillekin mutavellipläntille uuden elämän, se on kuitenkin tavallaan lähes keskellä pihaa n.20m ulko-ovesta ja 6m ulkovessasta. :D

Yskimistä poden vieläkin!
Uskomattoman sitkeä köhä, ehkäpä jos tämä hellekausi ei olisi tullut, olisiko edes lähtenyt paranemaan..??

Joo ja ne vimmatun ritarinkannukset! :D
Sain korvaavat kymmenen 'sormitainta', laitoin erilailla ja silti vain muutama niistä enää kitua sinnittelee ja kaikki 8 heliotrooppia kuihtuivat, se niistä 'perhoskasveista'. :(

Sitten kerron kyllä laventelihaaveistakin:
Taimistolta ilmoitettiin etteivät ne itäneet, joten menin netistä lähipuutarhat ja-kaupat läpi-ei oota.
Päädyin sit lopulta tilaamaan ritarinkannuspaikasta 13kpl lajitelman.
(Tilasin aiemminkin muutamia ruusuja ja '50 perennaa 30e'-tarjouksen.)

Viime viikolla sit mentiin heppalikan kanssa kauppapuutarhaan katsomaan tarjontaa, ensin odottelin häntä kuntouttavalla kolme tuntia, no hänen piti hakeakin miehensä yhdeltä pubiltaan ja näin jätti minut kauppakeskuksen parkin puutarhamyymälään(Honkong) taas odottamaan, mutta siellä oli laventelia kahta laatua ja päätin että ostan tuosta vaikka tarjous oli 3kpl/12e, ostin kuusi.

Vihdoin päästiin sinne minne oltiin menossa, siellä oli hurmaavia päresaunoja ja suihkukaivojutskia, ostin kaksi 25cm korkeaa elinvoimaista ritarinkannusta ja vaik netti toista väitti niin löytyi laventelia 3,50e!
Katsoin tainta ja pahus sentään ne oli pikkutaimistolta joka on meiltä 10 kilsan päässä! :O
Soitin sinne samantien, "juu myydään, 2,50e". Aaargh..

Sain sitten torstaina sen yllätyssetin '50 perennaa', no 'sormitaimina' tietenkin ja arvatkaapa vain mitä niistä mm. löytyi??
10 ritarinkannusta ja 13 LAVENTELIA.

-Kyl maar vähän jurppii, mutta pääasiassa pistää huvittamaan, no jos jotain kerran tahtoi, niin näköjään etsivää kovin taas autettiin tarvitsemansa saamaan.
Laitoin nämä ritarinkannukset nyt kolmanteen eri multaseokseen ja katson miten käy.

Tässä sit vaan oottelemaan kun sieltä postista ilmoitellaan että se tilaamani 13 laventelin lajitelma on noudettavissa..

Jotenkin tuntuu että mikään ei ole yksinkertaista. :)
Mutta ainakaan ei ole tylsää, vaikkei oikein mikään suju niinkuin pitäisi, ehkä tämä tästä jotenkin taas asettuu.
Piharaivaus on nyt hiukan helpompaa kun on ollut viileämpää, mut hyttysiä inisee senkin edestä näin metsän reunassa asuvalla.
Kiirevaihde häämöttää, pari viikkoa aikaa ja siistimisprosentti on kympin luokkaa, loppukiri vaatii 45% per viikko urakasta.
Hoksottimet ovat kovilla oikoratkaisujen laatimisena pikaversioina.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   21.5.18 13:41:03

Joo ja tein vielä toiset sukat tämän ekojen tilaajan yli 80v äidille, nämä viimeiset olivat kin-palmikko-mallilla luonnonvalkoiset, edelliset olivat vaaleanharmaat, joissa oli pöllö palmikkona ja pari vaaleansinistä raitaa.
Hauskaa, kolmet sukat samaan perheeseen. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   24.5.18 11:09:48

Onko lohikäärmetäti vienyt Miitan mennessään vai karitsointikiireet päällä, kun ei ole ehtinyt mitään kirjoittaa? Muukin mummolan väki kovin hiljaista, onneksi Tirlittan vielä jaksaa kertoa kuulumisiaan. Täällä mummeli jonka päivää piristää lukea muiden tekemisistä ja tapahtumista, omissa kun ei ole kertomista.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   24.5.18 12:00:15

Hienoa Tuplapiste, joku edes on 'hengessä mukana', mutta kerro toki omastakin toukokuustasi, millä miettein ja mitä kesälle suunnitteilla? :)

Pitää aina muistaa että se 'pieni ja tavallinenkin arki voi olla tavattoman ihmeellinen'.

Muotopuutarhani tökkäsi ihan umpisaveen n.25cm päässä maanpinnasta, ihmekös on ollut kuin kura-allas kun ei tuosta mene läpi ei kanki eikä lapio! :O
Joku kohopenkkiratkaisu ehkä pelastaisi kun ruusutkin tarvitsisivat 50cm multatilaa ja läpäisevääkin vielä.

Taidan mennä heti sinne miettimään tilannetta ja avattiinhan toki likkojen kanssa vaihtoehtopenkkiäkin, ikivanhaa, jossa oli vadelmia ja mullan sisällä jotain hylättyjä myyrän/rotan/ties minkä pesiä johon oli käytetty muoviroskaa.
-Johonkin ne ruusunkarahkat on saatava etteivät mene vähät rahatkin hukkaan..

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   26.5.18 20:34:02

Heissan ja pahoittelut hiljaiselosta!
Tirskun puutarhasuunnitelmat kuulostavat kivoilta. Minulla on melkein päinvastaisia ongelmia maaperän kanssa, meillä on kuivaa hiekkakangasta ja omalla tavallaan hankalaa sekin. Havuja olen tänä keväänä laittanut lisää.

Jotenkin alkaa taas tuntua siltä, että surut alkavat väistyä ja uudet asiat valtaavat tilaa myös ajatuksissa. Yritän siis myös kirjoitella useammin vaikkei mitään ihmeellistä tapahtuisikaan.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   28.5.18 13:49:18

Hyvä Gerda, 'eteenpäin elävän mieli'. :)

7 'karahkaa' on nyt ekassa 'kolossa'. ;D

Kuivuus on melkoinen, toinen pintavesikaivo kuivui jo, sisältä pitää hakea vedet kaikkeen, toinen vanha kaivo on päälle vinoon kasvaneen pajun alla sementtikansineen, tänään kun mies kotiutuu pitää kaivaa sieltä edes kasvienkasteluvedet, millaista 'puuroa' se sitten lieneekin..

Heppalikka tuli pikaiseen eilen nimpparipiirakalle ja haki samantien karsinasta sen nelivuotiaan yllätysvarsani, jota ei ole oikeastaan talutettu edes riimussa, puki vehkeet päälle ja nousi selkään, 14v piti sentään suitsien alla olevan riimun narusta kiinni.
..että tällainen ratsukoulutus sitten tällä kertaa. :D
-Neiti karvaooppeli oli hiukan ihmeissään, mutta koki itsensä hyvällä tavalla tärkeäksi joka on hienon ja täyspäisen hevosen merkki. :)

Katsoin Tori.filtä kasveja ja äkkäsin edullisia perennoja tuosta 25 kilsan päästä, jummi sentään ja tuhlasin loput rahani samantien(51e). ;)
Sain palavaa rakkautta, kuunliljan, isomaksaruohoa, nauhuksia, punaminttua, kurjenmiekkaa, idänunikkoa, hyötyvadelmaa, ainakin näitä muistaakseni, eikä mitään taimiston yksittäispurkkia, vaan reiluja juurakoita kurjenmiekkaakin ainakin kymmenen, kuten palavaa rakkauttakin.
2 sain istutettua toistaiseksi, joten kiirettä pitää.. :D

Muuten on tasaista. Yskä on vihdoin loppunut, 2 kiloa painoa pudonnut ja intoa piisaa kaikkeen. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   29.5.18 06:44:27

Aikamoisen läjän olet Tirsku taimia saanut! Minulla on joskus jäänyt jopa taimet istuttamatta ja kuolleet sitten niihin pikkupurkkeihinsa. Nykyään olen viisaampi, laitan penkin tai istutuskuopan ensin valmiiksi ja vasta sitten ostan taimet.
Kuivaa kyllä on, vettä on saanut raahata taimille kaksin käsin kun letkuliitin sanoi sopimuksen irti talvella eikä sitä ole vielä uusittu.

Onko yllätysvarsa suomenhevonen?

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   29.5.18 12:39:03

Onhan hän, mutta ei saanut ravioikeutta kun Heppalikan silloin vielä ori hänet viimeisenä miehuusvuotenaan salaa väsäsi. :)

Pienikokoinen, mutta muuten perusruskea. ;D

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   30.5.18 07:19:36

Joo, tuo kuulosti niin suomenhevosmaiselta, ettei kauheasti ota pulttia asioista.

Mulla alkaa loma heinäkuun alusta, tiukkaa rutistusta vielä ennen sitä. Olen toki iloinen siitä että töitä on, se ei yrittäjällä ole aina niin varmaa. Hiljaisemmatkin ajat on tullut koettua ja loma toki on palkatonta.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   8.6.18 07:28:12

Mukavaa viikonloppua kaikille!
Täällä idässä on onneksi saatu sateita, maa olikin aivan rutikuiva. Mukavaa kun ei ole tarvinnut koko ajan olla istutuksia kastelemassa.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   8.6.18 11:19:48

Täälläkin on hiukan sadellut, mut maa kastui vaan pinnallisesti.
Avoimet kylät-tapahtumaan lauantaille käytiin tekemässä kolme karsinaa 'pientä kotieläinpihaa' varten.

Mietin ja kääntelin puuläjiä pitkin pihamaatani, enkä keksinyt mitään kukkalaatikkoainesta, sain polveni ja poikkeuksellisesti myös alaselkäni vaan ihan rapakuntoon, selkä/lonkkajumitus vaivaa edelleen. :(

Eilen sit soitin kyläsihteerille ja kysyin saanko käyttää miulle niin 'rakkaaksi' tulleita autonrenkaita ja näin kiikuttanen muutaman pelargoni-istutuksen perusrenkaissa kyläjutskaan. :)

Kylmää on ollut, mutta mieltä lämmittää, että puolet kaaosparkkipaikasta on saatu selvitettyä noin pihasiivousmielessä.
Mopo-ja Sähkispoika järjestivät viikonloppuna ja Trubaduuripoika kävi keskiviikkona ja jätti samalla lapsensa Mummolan tätien huostaan, ovat kai ainakin huomisen kyliksen vielä täällä.

Toinenkin seitsemän ruusun kolo on laitettu ruusutarhaan, mutta kun tietysti työjarruja pitää väkisten tulla, niin peräkärryn, jolla haetaan rajalta multaa, laakeri meni ja uuden saanee vasta ehkä tänään eli viikon tyhjäkäynti rosegardenin osalle iski.

No on tässä sataa työtä, jos yksi haittaantuu liikaa voi paneutua seuraavaan yhtä tärkeään. :)

Innostuin jotenkin myös koripajusta siellä kukkaterapiajutskassa, miekii tahoon sellaisen 'elävän pajumajan'! ;D
No siellä laventelireissulla vaan näin koripajun ja pakkohan se oli ostaa.. Mietin totisesti näin maalla asuvana että jo on aikoihin eletty, kun meikäläinen raahaa OSTETTUA PAJUA taimistolta.. ;)
-Sitten tapani mukaan huutonettiin ja alan kirjoja hamstraamaan.

Juu, alan kirjat saapuivat, kohta tulee koria ja majaa.. mut sitten se realismi:
1. Istuta paju
2. Vuoden-kahden päästä ota pistokkaat ja istuta ne.
3. Leikkaa pajusta samalla 'piiskat' kuivumaan.
4. Kuivaa kuukausia.
5. Liota viikkoja.
6. Jos onnistuit tekemään oikein-> puno kori.

-No niin, ööö, siis istutan sen pajun, ööö, heti kun keksin minne voi perustaa pajutarhankin vielä!
..ja siis mikä pistokas?..mikä on se koriin menevä verso,.. mikä on vuotias-mikä kaksi,.. siis MITÄ? :D
-Tähän hommaan täytyy siis lukea pari kirjaa lisää ja pariin kertaan, mut kunhan hiukan perehdyn, niin saan kyllä sen elävän pajumajani, elävän aidan ja mielettömän upeita punottuja koreja, tuoleja, pöytiä, lintulautoja, köynnöskehikoita, koristehahmoja,-esineitä, kukkapurkkeja, takkapuutelineitä, jne.
http://www.ketunjaljilla.fi/wp-content/uploads/2008/11/DSC03074-300x225.jpg
Voitte sitten ostaa niitä omiinkin pihoihinne, myyn edullisesti. ;) :D xD

Tällä hetkellä tiedän vain mikä on 'pajusiili'.
-Se on se maan tasalla oleva versonpätkäpallo, mikä jää syksyn leikkauksesta pajusta jäljelle odottamaan seuraavaa kasvukautta. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   8.6.18 20:55:54

Voi hitsi, kunpa asuisimme vähän lähempänä toisiamme, Tirsku!
Olis kyllä kaikenlaista puutarhahommaa mitä voisi yhdessä tehdä.

Meillä ei juuri tuota kyläpäivää ole huomioitu, mutta pitäisiköhän huomenna lähteä pikkukyliä kiertelemään iloisessa Itä-Suomessa..

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   9.6.18 21:26:47

Ei muuta kuin mänet Gerda taimistolle, ostat koripajun ja sitten katsotaan saadaanko kumpikaan sitä koria.. ;D

Selkäni oli KAAMEA koko yön, en voinut, heräämättä, edes jalan asentoa vaihtaa juilasi niin vimmatusti jostain kankun nurkilta, tuntui kuin olisi pienestäkin heilahduksesta mennyt kaikki sijoiltaan. :( :(
Oli tuskainen yö ja tosi vähän jäi nukkumiselle, menin puoliltaöin ja kuudelta oli herätys.
-On ihan PAKKO saada painoa alas jotta paikat jaksaa pitää muorin koossa seuraavat 40 vuotta..

Kyläpäiväs oli hiljaista, mut kaksosia elokuulle odottava Suutarilikka talutteli poniansa muksut kyydissä hyväntuulisena monta kierrosta, 13 ja 14v siskotkin muutaman, heh, sit läks kotiinsa taluttaen toista kilsaa taas poniaan, kokkaamaan kakkuja kun viettävät jotakin juhlaa huomenna, ehkä olen ylpeä tyttäristäni vähän joka viikko. :)

Mutta olen tyytyväinen myös vanhimpaan poikaani, Trubaduuripoju tuli kyläbileisiin, auttoi kyytimään pässit, pukit, koirat ja linnut kotiin+myös rengaskukkasetit ja jäi vielä pariksi tunniksi siivoamaan pihaakin. <3
-On mieltä ylentävää mennä nyt ulkovessaan navetan päätyyn, kun on vastassa siisti ovenetunen ja rengastrion huipulla hehkuvat pelargoniat ja orvokit. :)

Aina siis jotain hyvää, jos hankaluuttakin, olen hyvin rauhallisesti hiippaillut tämän päivän, vaikka jotain sentään sai tehtyäkin, selkä on vielä kestänyt jotenkin, joskin väliin muistutellen olemassaolostaan.
Eikä muuten saanut miäs sitä laakeria ja eilen illalla haki vaan saavilla, joka oli paalipiikeissä, multaa rengasjutskiin.

Huomenna toivon selän asettuneen ja että jo yön antaisi nukkua.
En tiiä raahaudunko Suutiksen juhliin, kun ovat hieman etiikkani vastaiset, mutta kuten yleensä:

'Huomenna on uusi päivä' ja 'Joka päivälle on omat murheensa ja ilonsa'. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   9.6.18 22:08:56

No voi hitsi tuon selkäkivun kanssa. Olet kyllä varmaan ihan oikeassa siinä, että painon väheneminen saattaisi auttaa kipujen kanssa. Itsekin tässä mietin, että pitäisi saada kuntoa paremmaksi ja painoa alas, vaikka ihan ok kunnossa olenkin ja ylipainoakaan ei ole mitenkään kamalan paljon.

Mene vaan tyttäresi juhliin, vaikka teema ei olisikaan ihan mieleen. Juuri kerroit että olet heistä ylpeä, joten juhliin vaan! Ja nyt jäin miettimään, mikä on sellainen teema joka sotii etiikkaasi vastaan..?

Huhuu, mitäs muille kuuluu?

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   9.6.18 23:08:20

Tämä uusi mies niinkuin 'vanhempien sukulaistensa vuoksi, jotka eivät ymmärtäisi' niinkuin edellyttää liittymään valtionkirkkoon, kasteen ja ehkä tulevaisuuteen uumoiltujen häiden takia, häntä lapsineen.
-Spiritualistejä on joka uskontokunnassa salaa tai julkisesti, miehenikin on ev.lut aina ollut, itse olen eronnut kirkoista 20-vuotiaana ja lapseni ovat seuranneet väestörekisteriin.
Kaikilla on uskonnonvapaus, mutta kun koen jotekin kuin 'olematonta painostusta ilmassa' ja vielä kun miehensäkään ei järin taida kirkossa käydä, niin oloni on itsellisenä 'amazonina' ärsyyntynyt kohdatessani ns.'kaavoihin kangistumista'. :(

Tytär tavallaan tajuaa ja ilmoittikin ettei minun tarvitse mennä ja kertoi ihan vapaaehtoisesti liittyvänsä eikä hommassa ole mitään 'pakkoa'..
-Joo, joo, oma asiansa jne, mut silti, ihan kuin 'vanhat sukulaiset' voisivat päättää millainen jonkun aikuisen eronneen äijän seuraavan muijan pitäisi olla. :(
En kuitenkaan tiedä vielä menenkö vai enkö..

Ei kai tästäkään saisi näin julkisesti kertoa, mutta olisi kiva tietää onko tällainen kovinkin yleistä ja miten siihen ovat muut asennoituneet?

*Asiasta toiseen hankalaan, eli ympäristölautakunnan kevätkatselmukseen.*
Soitin sinne ja kysyin tilanteesta, viim.tarkastuspvä olisi 15.6.
-Pyysin etteivät tulisi vaan lähettäisivät suoraan sen 'siivouskehotuskirjeen', kun rahat eivät salli rakentamista vaan pelkän siivouksen..?

<3 He suostuivat! <3

Eli 'sain siivousaikaa' syyskuun loppuun saakka!
Stressitaso laski varmaan 70% ja into siivota nousi 200%. :D

*Elikko-oikeusjutusta uskaltauduin viimein kaksi viikkoa syyttäjän numeropaperia pyöritelleenä kysymään, ei ollut vielä käsitelty, mutta ehkä hän 'otti sen nyt lähemmäksi' ja minulla vaan jatkuu piinaava ahdistus siltä osin pimentämässä aurinkoa. :(

-Toivon että Luoja vieläkin viitsisi armahtaa vaeltajaansa..

Kyllä tämä tästä, koska sen on pakko, 'se mikä ei tapa se vahvistaa',
'asioilla on tapana järjestyä' ja
'Luoja antaa aurinkonsa paistaa niin pahoille kuin hyvillekin'. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   13.6.18 19:26:42

No niin, taas ollaan tultu kuntouttavasta, syöty suklaata, maksetty työkkärit bittiavaruuteen ja aiotaan mennä tsiikailemaan kukkapenkkejä.. ;D

-Jee, kaikki on siis tasaista.
Selkä/kankku ahdistaa eniten öisin, ehkä ongelma jossain iskias-nurkilla majailee.

Erehdyinkin haahuilemaan takapihalle..
..Suutarilikka poikkesi 'opettamassa' viikolla 15v:lle raivaussahan käyttöä, eli lopuksi innostuikin ajamaan itse toista tuntia ja takapihalle ilmestyi selvästi rajatut kukkapenkit ja autot ja muutama muu puuhöskä. :)
Kukkapenkit olivat balsamin, vuohenputken ja nokkosen vallassa, mut nyt pääsee fiksusti viereen perkaamaan, ah, niin lyhyeksi ajetulta nurmikolta, luksusta kuin ulkovessan valo. ;D

No, eksyin siis toissapäivän iltanakin sinne tossuttelemaan ja näin n.15m pitkän peräpenkin nokkosineen. :O
Siellä se on ollut muutamia vuosia, parina talvena kärrättiin siihen karsinoiden lannat ja sitten on nokkonen rehottanut.
Soitin sitten Suutikselle, (klo 21)että kuhan joutaa niin olis kiva..
-Milloin pitäs olla, kysys
-Niin pian kun mahdollista tietty..
-Tulen heti, jos Äijä jää lapsenvahdiksi..

Mitä suurinta autuutta;
Koko takapiha ajettu lyhyeksi, nokkosia lähti elikoille neljä kottikärryllistä peräkukkapenkiltä, vuohenputkea ja balsamia pari kärryä penkin takaa pihlajien katveesta.
-Ehdottelin liki puoliltaöin jotta tytär raaskisi irrottautua raivaussahasta ja hipsiä kotia kohti. :D
Mahtaa kaksosista tulla pienkonefriikkejä, kun saavat sitä metakkaa nauttia kehtolaulujen sijaan.

Eilen perattiin keltaisia juuria kolme kärryllistä juhannuskokkoon, ja vielä riittää perattavaa.
-Taidan siis tästä lähteä katsomaan tilannetta.. jokainen poisnypätty juuri on voitto. ;)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   15.6.18 13:18:50

Juhannus tulee!
-Oletteko valmiit, miten vietätte? :)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   17.6.18 08:36:05

Raivaussahalla tulee kyllä nopeasti jälkeä ja antaahan se siistimmän vaikutelman kun ei puskat rehota pihalla.
Täällä on vähän sairasteltu, joten katsotaan miten toivutaan. Juhannus menee varmaan aika arkihommissa, eläimet hoidettava kuitenkin ihan normaalisti.
Jos laittaisin rappusten peiliin juhannuskoivut ja ensimmäinen saunavasta olisi kiva tehdä.
Meillä puhutaan vastasta, miten teillä muilla?

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   17.6.18 14:22:00

Ai Juhannus?

-Kyllä se menee niin, että ajan sellasen pienen maratoonin Keski-Norjaan hakemaan yhden asuntovaunun TERJELLE. Kun se mokoma ei nyt jäänytkään sinne Kanarialle vaan on täällä taas. Eikä sillä ihmisellä ole e-korttia eikä sellaista autoakaan millä sen yhdeksänmetrisen vaunun saa liikutettua, niin hän nyt tottakai kysyi meiltä että voisko kapteeni jotenkin auttaa.

Kapteeni olisikin lähtenyt, mutta sitten tämä mummo sanoi että ehei. Niin kauan kun tuo auto on minun nimissäni niin minä pikkuisen päätän mihin sillä mennään ja keitä kuskataan. Varsinkin kun kyse on Terjestä. -Sillä oli jo reittisuunnitelma ja aikataulu ihan tarkkaan tiedossa.

Ehdotin, että minä lähden kuskiksi, vaan se ei käynyt Terjelle. Hän oli sanonut että se Miitta aikoo takuulla ajaa sen minun vaununi ojaan tai rotkoon ja tappaa minutkin.

En olisi ajanut häntä rotkoon, mutta olisin muuten ajanut sen pään pyörryksiin ottamalla kaikki liftarit kyytiin ja pysähtynyt ottamaan valokuvia missä milloinkin joten Terjeltä menee automaattisesti reittisuunnitelmat tolkuitaan ja mielenrauha siinä samalla.

Nyt minä lähden sitten kapteenin kanssa kahdestaan. En aio saastuttaa sitä vaunua vaan nukun teltassa tai vaikka autossa.

Pieni reissu siis tulossa: 4000 km ja neljä päivää. Jess. :D

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   17.6.18 20:53:19

Voihan Terje... on se melkoinen veijari.
Kiva kuulla Miitasta! En kyllä ihmettele ettet ehdi kirjoittelemaan, aikamoinen on tuokin ajoreissu. Onneksi kesäyönä on valoisaa ajella.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   17.6.18 22:33:09

Voi Terje sentään, ;D , onneksi on tuttu matkaseuralainen, ah, uusi 'häämatka', niin romanttista.. <3

Minun suvussani on ollut vihta, toivottavasti ei ole ollut, eikä tule 'vihtahousua'. ;)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   20.6.18 19:27:26

Aiemmin kysyin mitä ruusuja teillä on, nyt utelisin syreeneistänne, olisiko niitä?
..ja jos niin millaisia, milloin kukkii, mikä väri ja tuoksuvatko enempi vai vähempi?

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   20.6.18 22:34:18

Meidän syreeniparat kituvat kuivuudesta. Yksi valkoinen kukkii ja tuoksuu heikosti, mutta sekin on kitukasvuinen. Tämä yksilö on sellainen ihan tavallinen syreeni, mutta hiukan tuossa haaveilen vartetusta isommasta ja tuoksuvammasta liilasta syreenistä.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   21.6.18 10:46:47

Täälläkin on vaan niinkuin yksi 'oikea', se lienee se lila unkarin-tai jotain kun kukkii kesäkuun alussa ja tuoksuu vahvasti, se kuten heiveröisempi kaverinsa yhden koivun juuressa olivat täällä kun muutettiin, eli yli 20v jo meidän aikana ja kun tämä oli 15v tyhjillään, niin ties kuinka vanha onkaan. :)

Näin kukkakurssilla sellaisen puoliympyrän muotoisen syreenikaaren joka varjosti ulkokalusteryhmiä, hyvään aikaan olin kun alkoivat kukkimaan, lyhyen aikaahan se toki kestää, mutta on ihastuttavan kesäisen tunnelman nostattaja.

Vartetut jalosyreenit eivät kai kaikki tuoksu vahvasti ja liekö puistosyreeni liki tuoksuton..??
Tuoksuvia ovat kuulemma (Syringa vulgaris) Moskovan kaunotar, Andenken an Ludwig Späth ja Sensation, tuo keskimmäinen on tumma ja kestävin, jos sitä jostain saisi.
Täällä 'Beauty of Moskow' maksaa n.25-30e, mutta sorruin vielä tilaamaan vaikka jo päätin etten enää 'tuhlaa' rahaa kasveihin ja postikuluihin. ;D
https://www.viherpeukalot.fi/images/products/67307-9bb23cd7_prpage.jpg

Viherpeukaloilla on vielä sellainen tumma (Charles Joly) myynnissä, mut kestoarvio on vaan vyöhykkeelle lll, mut jos Gerda olet nopea niin pääset kokeilemaan kuinka teillä menestyisi. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   21.6.18 10:59:54

Perus Pihasyreeni olisi lila ja kestävin ihan jopa Lappiin saakka. :)
<hhttp://www.haikalanpuutarha.com/sivu/wp-content/uploads/2017/04/Pihasyreeni-360x360.jpg>

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   21.6.18 11:01:22


Yritänpä uudelkeen, ärsyttävää. ;D

http://www.haikalanpuutarha.com/sivu/wp-content/uploads/2017/04/Pihasyreeni-360x360.jpg

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Ope 
Päivämäärä:   21.6.18 17:05:27

Hirveän hitaasti syreenit lähtevät kasvuun, meillä on unkarinsyreenipensasaita, puistosyreeni ja sitten sellainen myöhemmin kesäkuussa kukkiva, niistä 2/4 On jo kuolleita. Haluaisin vaalean punaisin kukin kukkivan syreenin. Nykyään niitä näkee harvoin, lapsuuteni kotikaupungin 1800- lukujen puutalojen pihoilla niitä näki. Mitään ulkomaanihmettä en haluaisi, kun ne on helposti poisnukkuvia.
Meillä erilaiset luumu-, kirsikkapuut, vaahterat ja haavat tuntuvat muutoin menestyvän tontilla parhaiten.
Sitä olen hämmästellyt, että osa ruusuista, jotka ovat olleet isoja ja upeita kuolivat kaikki 10-vuoden iässä mm. Neilikkaruusut. Eriväriset juhannusruusut ovat sitkeydessään ja kauneudessaan suosikkejani nykyään ja yksi valtava ruusupensas, jossa on näyttävät ja isot ihan vaaleampi :laiset kukat, kukkiikin melko pitkään.
Hyvää juhannusta kaikille!
Minulla aika menee lähes kokonaan nykyään heppojen valmennuksiin ja omat tammat kisaavat. Tätä olen niin monta vuotta osoittanutkin.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   21.6.18 18:16:53

Hienoa Ope, tavoitteet ovat saavuttamista varten. :)
Kokeile vaikka tätä lajiketta, voisi vaikka tuoda muistoja.
https://kukkatarha.fi/syreeni-pink-perfume

Unkarinsyreeni ei muuten tuoksukaan ja siinä on harvemmat kukkatertut, meillä on sellainen siellä mistä tänne muutettiin, eli täällä on varmaankin se piha-versio. :)

Täällä alkoi se 'juhannuskeli' eli vettä satelee. :D

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   22.6.18 21:43:33

Hyvää juhannusta mummolan väelle!

Meillä laitetaan juhannuskoivut ja tulet vasta huomenna, tuulee niin paljon että saattaisivat olla pian Venäjällä.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   22.6.18 22:43:31

Meiltä jäi kanssa myterin takia kokko odottamaan.
Hyvät juhannukset ja myrskyt kaikille. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   26.6.18 15:35:22

Höh ja taas HÖH!
-Taimisto ilmoitti että just ne 'Moskovan Kaunotar'-syreenit jäävät pois tilauksestani ja ne kun olivat tilaukseni ainoa syy. :(
Kyl nyt nyppii, mut tilasin sit tilalle Alppikärhöä, kun jos ei köynnösruusut kasvakaan niin ehkäpä se kärhö kasvaa sielläkin, kun se on kasvanut yli kymmenen vuotta jo takapihankin penkissä.

Meil oli kolme kevätyllätyskoiranpentua tänään el.lääk.tarkastuksessa ja muuten ok, mut kun ovat olleet aina pihalla, niin korvissa oli alkavaa hiivatulehdusta, näillä helteillä ei olisi kuvitellut.
Ihania karvapalloja, ikää kymmenen viikkoa ja painoa n.15kg. ;)
-Mut lääkkeet, tarkastus ja polttoaineet Heppalikalle tekivät 200e, ja siitäkin jäin puolet velkaa.
Tyyristä hupia työttömälle, toivottavasti edes yksi menisi kaupaksi asti.. :/

Ensimmäinen muu kuin 'Hansa'- tai villiruusu aukesi tänään, istutin sen viime tai edellisvuonna kukkapenkkiin.
Se näyttää just tältä:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/59/Rosa_Mundi.JPG

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   27.6.18 20:09:14

Pentuasiassa tapahtui hauska käänne, Heppalikka kun ei pidä isoista koirista, hällä on kaksi silkkiterrieriä, niin hänen avomiehensä rakastui karvaisimpaan pentuun ja se matkasikin illalla heille! :D

No miulle se tietää satasien menetystä, mutta saapahan terrierit ja pari lastenlasta turvallisen ja ison vahtikoiran. :)
Pubivävy oli hehkuttanut kuulemma jopa facessa 'uutta vauvaa', ihanan hellyyttävää, mut Heppis totesi sen olevan miehen ensimmäinen oma koira ja ikää on hällä pian 40v.

Samaan syssyyn kuulin sitten vastakkaisia uutisia, koska vanhimman lapsen 9v koira jouduttiin tänään lopettamaan pahenevien ontumisien takia. He eivät kai uutta koiraa nyt hankikaan, kun Sähkisvävy haluaa ehkä joskus lintukoiran metsälle, kun ja jos joskus ehtii jotain edes harrastamaan. :(

Täystuhopapukaijoistani se vanha punainen on ollut vähän 'toisaikainen' jo muutamia päiviä, hänen vaimonsa kuoli vanhuuteen jo yli kymmenen vuotta sitten, olisikohan tälläkin jo aika koittanut..?
-En tiiä miten tuo nuorempi sit selviää, toivottavasti ihmiseura estää masentumasta vallan.

Kuntouttavassa pyöriteltiin stressinhallintaa ja sen kasvimaan retiisipenkkiä sain harventaa, mutta tillit ja persiljat eivät meinaa itää ollenkaan, vaikka lehtikaaleista on keittiö jo tehnyt vihersmoothieta. :)

Juhannus meni ja miul ei itsellä ole maassa yhtään vihanneksen tai juureksen siementä. :(
Taidan mennä ihan nyt tältä istumalta laittamaan hösseliksi sen hyötynurkkaukseni kanssa, tiedän etten kauaa jaksa, lautapino ja kattopeltejä kun pitää siirtää istutuslaatikoiden tieltä, mut jokainen raahattu lauta on eteenpäin.. ;D

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Ope 
Päivämäärä:   27.6.18 21:13:09

Juhannuksen parhaat naurut tulivat halvalla: näin kuvan, jossa isäntä ja hänen rakas lemmikkipapukaijansa olalla grillasivat yhteistuumin broileria. Sen siivittämänä käytiinkin kotona keskustelu, että papukaijat ovat nykyään harvinaisia lemmikkejä.Aika vaativia ovat isot papukaijat, mutta kai ne paljon antavatkin. Ei ole kyllä mitään ajatusta millainen on ihmisen ja papukaijan suhde. Pitkäikäistä sakkia ilmeisimmin ovat.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   28.6.18 11:38:38

Se lienee vähän kuin koira, paitsi fanaattisemmin yhden ihmisen lemmikki.
Papukaijat, isot siis, syövät luonnossakin jonkun verran lihaa ja siksi esim.broileria on suositus antaa toisinaan kotioloissakin proteiinin tarpeeksi. ;)
..tai kananmunaa.
Äänekkyytensä vuoksi eivät sovellu kuin omakotitaloon ja elsu-määräykset vaativat huoneenkokoisen häkin, siksi meilläkin olivat irti omassa huoneessaan ja välillä karkasivat muuallekin.

N.60v punainen vihersiipiara, Pertsa, oli kuollut sitten yöllä, onneksi tuo parikymppinen söi äsken näppärästi paahtoleipää, mutta hiljaista on.
Huumoriin puetut hyvästit 20v yhteiselolle:
https://www.youtube.com/watch?v=cfFfyV0HpZE

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   29.6.18 18:19:12

Terve taas, te 'maan hiljaiset'. ;D

Nyt lähdin kirjoittamaan hyvin vähäpätöisestä jutusta, katsoin viime yönä pari romanttista elokuvaa Netflixistä, toinen kertoi Täydellisestä osumasta-deittisovellus ja sen tekijät ja toinen nuoresta popidolista joka tippui keikkabussin kyydistä ja taidelukiolainen joka ajoi illat pizzataksia pelasti pariksi päiväksi kadulta.
Ihan ok omassa kategoriassaan. :)

Kyselenkin teiltä mikä on suosikkielokuvanne romantiikan saralta ja miksi, kolmekin saisi esitellä?

Itse pidän harlequin-elokuvista, Barbara Cartland-filmeistä ja seikkailujutskista kuten Errol Flynnit aikoinaan.

Kotimaisissakin komedialliset ovat mukavia, kuten
Sadan miekan mies,
Lumikki ja 7 jätkää,
Sinut minä tahdon,
Juurakon Hulda
ja aika monet Ansa/Tauno-filmit. :)

Täällä satelee ja on koleaa, mutta viileää voi välttää vaatteita lisäämällä, joten keli on aivan upea. :)

-Saavutuksistani mainittakoon 'itseni ylitys', en ole vuosiin hypännyt yhtään pomppua mistään mihinkään ja eilen hyppäsin hyppynarulla 3+9 kertaa!
(..ja vielä tänään kävelen. ;D )

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   30.6.18 09:12:44

Pertsalle kepeät mullat.
Minä tykkään myös kun välillä on viileämpää, sadettakin heinäpelto kaipaa.

Minun ehdoton elokuvasuosikkini on Englantilainen potilas, olen katsonut sen aika monta kertaa ja edelleen menen tietyissä kohdissa kananlihalle.
Lapsuudessa tuli katsottua vanhempieni kanssa näitä vanhoja suomalaisia elokuvia ja ne ovat kyllä aivan ihania kaikessa naiiviudessaan.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Elli 
Päivämäärä:   2.7.18 07:18:32

Voih pakko kertoa että onpa mukava lukea Tirlittanin puutarhasuunnitelmia! Meillä on syreeniä vanhaa lilaa ja valkoista. Lilaa olen koittanut lisätä ympäri tonttia aina kaivelemalla uusia taimia puskan juurelta ja eipä niitä juuri kuolemaan saa. Sitkeitä ovat onneksi!

Mukavaa viikonjatkoa mummoille, minä riennän töihin :) loman alkuun on enää kaksi viikkoa!

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   2.7.18 17:09:26

Hyvä Elli, kun kirjoitit noista syreeneistä. :)
En ole uskaltanut edes ajatella koskea tuohon 'perinnepuskaan', mutta tosihan on ettei sitä 'emäpuskaa' vahingoita jos miekin kokeilisin jotain sieltä reunalta napata..
-Ajattelin siis testata, kerron sit kuin ämmän kävi. ;D

..ja kun mainitsit sen valkoisen, niin aloin muistella jossain kompostin kulmilla koivun juuressa, täällä, muutettuamme n.20v sitten sellaisen nähneeni ja siellä muuten on, tosin heikkokasvuinen, syreeni.
Väristä en näin varmaksi tiiä, mut jospa tuon sen 'valoon' ja katson jaksaisiko lähteä kasvuun. :)

Muuten olen melko nuutunut riiska, ihan voimaton kaveri. :(
Olemus siis ulkona olevan harmaan taivaan kaltainen, MUTTA tuuli puhaltaa, eli mikään ei ole pysähdyksissä. :)

Pennut(2) menivät kaupaksi ja rahatkin kuin katosivat liki samantien, ostin uudet pyöröt, mut ne on niinkuin kosteina paalattu apilapellosta ja painavat ihan sikana, eikä oikein hepat tunnu tykkäävän.

Toteutin pentupennosilla yhden kyteneen haaveeni, monen mielestä aivan tyhmä, mut mie niiiiin tykkään isoista pupuista. <3
Sainkin vielä puoleen hintaan ihanan lutuisia ranskanluppavauvoja, kai he vain poikia ovat, mut ihan sama.
Kooltaan nyt samankokoisia kuin Suutarilikan aikuiset kääpiöpuput. :D

Tuhlasin myös Mopopojan kaveriin, kun kuulin hänen valittaneen että äitinsä kehottaa kesätöihin, kun ei kuulemma 'mitään tee'.
Tarjosin 5e tunti ja 10 tunnin päivää, no se kelpasi ja näin hän Mopopojan kanssa eilen korjasi kanojen kesäkopin eli kanat pääsivät ulos.
Pojat myös siirsivät ne kattopellit sieltä hyötytarhani nurkilta pois, likkojen kanssa siirsimme silloin viimeksi osan laudoista jo muualle.

Kanakoppi vaan korjauksena 'turposi', kun tämä 'ongelmaheppani' oli potkinut seinät päreiksi ja koppi on pikkutallin jatkeena eli sit meni niin isännän kuin Sähkispojankin työpanos koko iltapäivältä, kun piti uusia karsinan lautaseinää pari neliötä ja siihen päälle laittaa levyt että jos hiukan seinät pysyisivät ehjinä pidempään. Eka heppa joka on ollut jalkatyön puolesta noin 'tehokas'. ;)

Törsäsin myös vähän lankoihin, ostatutin sävysävyyn sopivia sukkalankoja yllättäen 'syreeni' oli värisävy, kirjavaa, vaaleaa ja tummempaa lilaa, sit pe heti testasin yhtä kaaripitsijutskaa, mut se meni vähän pilalle, ne värijutut teki siitä sekavan ja eikä se pitsikään ollut kivan näköistä, 25cm yritin, mut puran sen kun en halua tehdä sellaista mikä ei oikeasti saa innostumaan. :(
Itsessään värit ovat ihan ok, yhdistää kantsii max kahta ja jotenkin toisin.

Toinen aivan ihanan aurinkoinen setti odottaa kutojaa, keltainen ja kirjava Aurora:
http://www.kaleva.fi/lukijalta/kuvat/192373/
Mut en aloita ennenkuin päätän lisäänkö vaan tylsästi keskelle keltaista resoria suoran pätkän kirjavaa sileää, kun noissa 'valmiiksiajatelluissa' raitalangoissa on se vika ettei omalle luovuudelle jää tilaa.

Vaan lienee viisainta pysyä toistaiseksi ulkona, kun on SE vuodenaika, kutoa ehtii mummo yhden jos toisenkin silmukan pitkinä ja pimeinä syys-ja talvi-iltoina. :D

Joo ja loput rahat menikin sitten velkoihin söpösti. :D
Olisi se vaan huisaa jos olisikin rotukoiria, toista tonnia pentu, jee, voisi ostaakin jotakin oikeasti. :)

Paitsi senkin puolen miinus tuli perjantaina koettua. :(
Suutarilikan huskypentu jäi silloin aiemmin auton alle ja he ostivat uuden, eikä siitä taida olla kuin reilu puoli vuotta ja nyt hänet piti lopettaa perinnöllisen rakennevian takia(maksashuntti).
Neiti sai matkaseurakseen meidän 15 ja puoli-vuotiaan bassetin, eli jotain hyvää, ei tarvinnut lähteä yksin, kuopattiin ruumiitkin samaan hautaan.

Suutarilikan perhe päätti yksimielisesti että ei enää huskyja. Jos ja kun joku niin ainakin sekarotuinen tulevaisuudessa. Likalla on edelleen meillä aikoinaan, 8v sitten, syntynyt kaksirotuisensa joka näyttää ihan dingolta ja nauraa hampaat irvessä. :)

Jopas taas tuli jaariteltua, sitä se teettää kun ei polvet oikein kestä tuota liikkumista ja työntekoa.
Eilen sen 'talkoilutohinan' seassa tuli syötyä ja liikuttua liikaakin ja illalla oli tyhmä ja raihnas olo, morkkis ja kolotus. :(
Ajattelin silloin että itsehän toimeni päätän ja se pitää muistaa.
- Tänä aamuna noustessani päätin muistaa sen asian, eli harkita jokainen liikkeeni ja tekoni siihen malliin ettei illalla ole kaduttavaa.

Kello on nyt ohittanut viisi ja kaikki toistaiseksi ok.. :)

-Toivon teille samaa, hyväksyttävää päivää omilla ehdoillanne. <3

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   2.7.18 17:16:18


ps. Pakko kertoa vielä että sain ostettua mehiläistarhurilta 3 kiloa ihan tuoretta mehiläisvahaa, jos tunkisin sinne pötköön kuuman puikon ja langan perään tulisi valmis kynttilä, mut hipsin lähipäivinä metsään ja rapsin pihkaa kyytiin ja kokkailen mm. pihkasalvaa. :)
Koklaan myös muutamaa muuta yrtti/lääkevoidetta väsätä. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   2.7.18 18:32:35

Onpas ollut huonoa tuuria huskypentujen kanssa, tosin auton alle jääminen ei taida olla rodusta kiinni. Niiden rodullisten pentujen kasvattamiseen menee kyllä rahaa, näyttelytulokset, kokeissa käynnit ja terveystulokset maksavat melkoisesti. Toisaalta kukaan ei osta rotupentua ilman näitä näyttöjä.
Mukavasta sekarotuisesta yhdistelmästä saattaa hyvinkin jäädä kasvattajalle melkein vastaava summa viivan päälle.
Minulla ei siis todellakaan ole mitään sekarotuisia vastaan, kunhan eivät ole näitä pentutehtaiden pikkukoirayhdistelmiä.

Tuollainen vanha liila syreeni muuten kasvaa meidän kesäpaikalla ja se on ollut olemassa jo vähintään 50 vuotta. Taidan käydä sieltä muutaman taimen kotiin.

Onkos Tirsku nuo ranskanlupat ihan lemmikkejä? Jotkuthan niitä ruuaksikin kasvattavat, minulta saattaisi kyllä moiset söpöläiset jäädä syömättä...huh.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   2.7.18 18:51:54

-On se ranskis ja belgianjätti niinsanottuja liharotuja, mutta vielä on saanut kutomalla tumput ja Lidlistä jauhelihaa ettei ole tarvinnut hyödyksi käyttää. ;D

Harmi lienee lyhyt elinikä, kun harvoin pääsevät kuuteen vuoteen.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Ope 
Päivämäärä:   3.7.18 17:12:17

Tuo Pentutehtailu on kyllä kauheaa ja siitä saatavat rangaistukset aivan mitättömiä, kuten monista muistakin rikoksista. Vankeusrangaistukset tulevat niin kalliiksi valtiolle.
Oma tervein ja hyväluonteisin koirani on ollut kahden kääpiöseurakoirarodun risteytys. Harmi, kun tällaisia ei enää mistään saa. Kumpikaan näistä mix. rodusta ei sellaisenaan ole hyvä.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   3.7.18 17:58:12

Minuakin on väliin 'pentutehtailijaksi' tituleerattu, mutta en ole vielä yhtäkään pentuetta rahan takia järjestänyt.
Vahinkojen sattuessa olen hoitanut pennut, madottanut säännöllisesti, sirututtanut ja virallisella eläinlääkärillä tarkastuttanut, antanut mukaan hoito-ohjeet, sukutaulunkin jopa siltä osin kuin se on tiedossani ja yhteystiedot ongelmia varten.
Pennuillani on jopa elinikäinen palautusoikeus, joten eivät puolestani jää heitteille allergioiden ja avioerojenkaan kohdalle osuessa.

Olen aikoinaan paperipentujakin maailmalle saattanut, mutta kyllä 'se' piittaamaton pennuillarahastaminen vähenisi kummasti jos hinnat tulisivat oikeilla kasvattajilla lähemmäs tavallisten ihmisten ostokykyä. :(
Kuka ostaisi tietentahtoen 'huonon' pennun jos liki samalla rahalla saisi oikean?

Miksi kasvattajat eivät voisi pitää pariakin narttua ja vuorovuosittain teettää pentuja, onko kyseessä verotus vai eivätkö koirat enää pysty lisääntymään normaalisti?
Ahnaan Kennelliitonkin luulisi suosivan 'aktiivikasvattajia', kun sitenhän liitto vaan rikastuu.

Asiasta toiseen: Onko jollain teistä suomenpystykorvaa, lapinkoiraa tai vastaavaa maamme omaa rotua?
Jossain todettiin niidenkin rotuina huvenneen ja kypsyttelin jo ajatusta että jos saisin eläimiä pitää hankkisin varmaan kannatuksen vuoksi sellaisen. :)
-Tiedän heillä olevan taipumus 'herkkähaukkuisuuteen'(suom.turhaankin räksytykseen) mutta silti voisi kantaa kortensa kekoon. :)

Täällä sataa ja on jotenkin koleaa ja hämärää.. -ah, siis mystinen 'Suomen kesä'.
Olen ollut puhelimessa koko päivän ja se jos mikä flegmatisoi ihmisen lätyksi.
Tekisi mieli tehdä joku puku, vaikka sellainen 50-luvun kellohelmamekko. ;D
Mahtaisivat kuntouttavan vetäjät miettiä olisinko vielä sairaalahoidonkin tarpeessa kuntoutumisen lisäksi jos ilmestyisin sinne joku kiva prinsessamekko päällä..
-Hmm.. tuolla olisi kyllä 5m kiiltävää verhoa, minttua ja keltaista, poistuneita värejä, mut nätisti laskeutuvaa, vai mitä? ;)
https://www.jotex.fi/grace/grace-kangas-5-metrin-valmispala/1049971-33

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Gerda 
Päivämäärä:   3.7.18 21:49:17

Voi että, sellainen pikinokkainen pystykorva olisi kyllä ihana. Josko saisin vaikka joskus saalistakin kun haulikon kanssa metsässä syksyllä kävelen ;)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

Lähettäjä: Talvi 
Päivämäärä:   4.7.18 06:57:26

Metsästyskoirien otto vain pihalle räksyttämään ei palvele etenkään koiraa, eikä edes rotua, millään tavalla. Lappalaiskoirien tilanne taas ei ole uhanalainen. Ja mielestäni nämäkin koirat ansaitsevat aktiivisen elämän ja paljon liikuntaa, pelkästään oleilemaan ja ihmettelemään ei tällaisia käyttökoirarotuja ole luotu.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   5.7.18 17:14:48

Ehkäpä ei nekään kaikki niin fanaattisia metsästäjiä ole, etteikö kotielämäkin kelpaisi..? ;)
-Mut ei mitään hätää, en jouda nyt näin rahatta aattelemaan minkään hankkimista.

Enkä taas mitään muutakaan: Narttu kaivautui tarhasta ja likat löysi väärän uroksen kanssa, Suutarilikan kaksoset meinasivat tulla liian aikaisin ja joutui osastolle estoon, aloin laiharin ma, pojan likkakaveri oli kokenut perheväkivaltaa ja ilmoitin tylysti Nollalinjan neuvosta asuinpaikkakunnan sossuille jne..
-Eikä muuta sitten tarvittukaan, kuume nousi ties mihin, en päässyt kuntouttavaankaan eli tänään sain ruusuun toisen tippa-antibiootin Arvauskeskuksella, huomenna takaisin ja taas lääkärille, jos saa jatkaa suun kautta otettavilla.

Ehkä tietenkin parempi potea näitä mystisiä psykosomaattisia kuin olla mitään parantumattomaksi luokiteltua, mutta en vaan tahtoisi sairastella yhtenään. Olen hypännyt muutamana vuonna liki enempi terkkarilla kuin 50 edelliseen vuoteen yhteensä.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   6.7.18 22:32:30

No niin, joku muistaa kertomani laventelishown..?
-Nyt tuli uusi hässäkkä. ;D
Oli paketti taas postiennakolla kasveja, sanoin että ei kai, mitä olen unohtanut?!
Mies kävi hakemassa.

Paketissa oli kolme alppikärhöä, pari syysleimua ja 40 liljansipulia, -TAAS, TAAS??
Hain sen edellisen jo aiemmin, nyt on sit 6 kärhöä ja 80 sipulia!
-Luulin sössineeni jotain, mut missään ei ole toista tilausta syreenisettiin.
Laitoin selvityspyynnön, sapettaa eniten ne liki 30e postikulut. :(

Tiiän ainakin mitä on työvuorossa kunhan saan kanyylin pois kädestäni..
-> Istutan LILJOJA, punaisia, keltaisia jne. ;D
..Lilja, ruusu, kirsikkapuu.. ;)
https://www.youtube.com/watch?v=giaZxyaN_l0

Tulehdusarvo ei ollut laskenut tarpeeksi ja ilmeni että sainkin 2n tai puolentoista sijaan yhtä, joka oli liian 'mietoa' asiaan, tänään sain kakkosta ja jos huomenna pääsen alle 30 'saan' taas siirtyä mussuttamaan tabuina.
Tajusin tämänkin tapana nöyryyttää meikäläistä tiellä kohti parempaa ihmistä.
Paruin ja kiruin keskiviikkona aamuyöstä alkaen älytöntä turhautumistani ja kyselin syytä 'tyhjältä'.
Vastasihan se 'Tyhjyys'. ;)
Nyt täytyy vaan sekä tiedostaa että työstää asia ja päästä siitä eteenpäin. :)

Jouduin kuitenkin antamaan palautetta omahoitajalle ainaisesta hosumisesta, hän on 10v ollut töissä ja tämä muka eka hiukan arvosteleva palaute, hän on vain 'tehokas ja ripeä', mielestäni ei ihan niin, koska tehokkuuden ja hosumisen raja on potilaan ahdistuksessa hyvin häilyvä.
Pelkäsin mennä tänään kun hän eilen kiireellä tiputuksen sijaan yritti manuaaliruiskulla voittaa aikaa, mutta kun tuntui kuin saisin rytmihäiriön ja sanoin siitä joutui hän hidastamaan tahtia. :(
Onneksi hällä oli kiire muualle ja joku rivihoitaja tiputti bioottini tänään.

Hupi ei loppunut siihen, en saanut auton ovia auki parkissa. :o
Mies kun oli kiukkunen kun joutui menemään sähkövävyn kyydissä to ja pe töihin, niin eipä ollut viitsinyt kertoa meikäläiselle lukkopesien hänen käytössään rikkoutuneen jo keväällä! :(
Köpöttelin sitten kylällä muumiämpäri kassinani(ämpäri-alma) hissukseen ostoskeskukselle, sieltä onneksi sain kyydin takaisin Arvaukseen, aikaa meni liki 5 tuntia, kun odottelin miehen ja vävyn töistäpääsyä.
Joku taisi laittaa poliisin perääni, kun palattuani istuin taas pysäkillä, poliisit ajoivat siihen varmaan tutkimaan, mut kun olin 5min vaan puhelimessa ja sit katselin rauhallisesti ympärilleni, tutkivat kysymäti toiset 5 mintsaa ja lähtivät pois. ;D
Liki tunnin kuluttua miehet tulivat rautakoukkuineen ja toivoin ettei tarvitsisi ikkunaa rikkoa.
Mies katsoi että takaoven nuppi oli hiukan koholla ja pahkeinen renkutti hetken voimaperäisesti ovea ja SE AUKESI!
Siis minua otti päähän, en tiedä olisiko voimani todellakaan riittäneet, mutta kun en tajunnut edes kokeilla, kestämättömän noloa.
Koko päivä meni niinkuin hukkaan.

Kyllä sain kuulla pilkkaa äijiltä vartin verran, mut ehkä tavallaan kumpikin sai taas muistutuksen siitä että minäkin olen vain nainen ja mies on tärkeä omalla paikallaan.
Ihania he kumpikin ovat ja aina vaan löytyy lisää syitä tykätä heistä enemmän. :D

Että semmoinen oli tämän 'Kiljusen perheen kaupunkimatka'.

Hyvät viikonloput kaikille. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   7.7.18 13:22:46

Haloisen kaikki syreeniekspertit ja muut mummot. :)

Näppäimistö on pölyn peitossa, eli en ole käyttänyt kotikonetta sitten viimeisestä.

Terje sai sen vaununsa.
3940 km neljän päivän aikana. Nukuttiin kolmen tunnin pätkissä keskellä päivää milloin missäkin. Esim. hakkuuaukean laidalla, rekkamiesten parkkipaikalla, hiekkamontun laidalla. Autosta meni joku dieselpartikkelsuodatin, moottori on vähän hätätilassa.

Minulta meni hermot vain kerran: Siellä kun asensin niitä asuntovaunupeilejä paikalleen ja mies oli setvimässä viimeisiä paperihommia vaunuliikkeen myyjän kanssa Terje soitti yhteen syssyyn miehen puhelimeen. Minä sit vastasin siihen, että kapteeni on tuolla hoitamassa asioita, mikä nyt.

"Mitä sinä tähän asiaan sekaannut, sinä olet siellä kustannetulla lomalla enkä minä saanut olla mukana!"

Sieltä tuli tulvimalla tekstiä. Kävelin sen puhelimen kanssa sisälle liikkeeseen ja näin mieheni kassajonossa ja sanoin, että Terje on maanisessa vaiheessa.
Ja taas se puhelin soi.

Juoksin ulos, ja huusin niin, että varmasti koko Åndahlsnes kuuli, että Miitta kertoi jollekin suurinpiirtein näin:

"Lopeta soittaminen, mikä sinua vaivaa. Me olemme ajaneet tänne yötäpäivää, jotta saamme sinun vaunusi kotiin, Tämä ei ole mitään kustannettua lomaa, tämä on palvelus sinulle ja toivo, että auto kestää paluureissun."

-Kyse oli jostain tuhannen lasinpesunesteestä mikä ei saanut maksaa enempää kuin kotona.

Päästiin kotiin. Syötiin yksi ainoa lämmin ateria Inarissa, muuten mentiin vain kylmäkaappisyötävällä ja leivällä. Ei ollut aikaa.

Hän oli vaatinut että se pestään siellä mistä ostettiin, mutta hän sitten käytti viisi päivää sen pesemiseen täällä kotipisteessä.

Tässä tullaan kohokohtaan:
-Hän oli havainnut, että vessa on kakskytsenttiä liian lyhyt ja se pitää palauttaa takaisiin!!!!!!

Ja tämä on ihan oikeasti totta.

Onneksi tuo auto ei jaksa sitä reissua toista kertaa. :)

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   7.7.18 13:41:44

"Hän oli vaatinut että se pestään siellä mistä ostettiin, mutta hän sitten käytti viisi päivää sen pesemiseen täällä kotipisteessä.

Tässä tullaan kohokohtaan:
-Hän oli havainnut, että vessa on kakskytsenttiä liian lyhyt ja se pitää palauttaa takaisiin!!!!!!"

Tässä pieni tarkennus, eli kaikki mikä on nimeltään _se_ tarkoittaa sitä helkkarin asuntovaunua.

Nyt minä lähden telttailemaan, tralalanndei... Vuoden tapahtuma:

< https://www.midnattsrocken.no/>

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   7.7.18 17:37:31

Olet Miitta telttailusi ansainnut ja Terje tyytyköön vessaansa!
-Muuttakoon sinne vaikka kokonaan.. ;D

Mä pääsin tipasta, tulehdus 25, pyysin jopa itse tippaa vielä tälle päivälle kun se on niin tehokas, mut ei, kun ei, kun lääkäri oli tehnyt suunnitelman. Paras lääkäri se niistä kuitenkin oli.
Mielestäni säärihaavakin pienenee aina sen tipan aikana.. hmm??

Aattelin tarjota englantilaisen 'kello viiden teen' huomenna niille lapsille jotka joutavat poiketa. :)
Ei muuta kuin leipomaan sconsseja ja hedelmäkakkua..

Ensin menen kyllä ihan oikeasti ulos tekemään jotain, jestas on hienoa kun on kaksi kättä käytössä. :)

Kepeää jalkaa kaikille lauantaitansseihin.

  Re: Uutta ja vanhaa LX

LähettäjäMiitta. 
Päivämäärä:   8.7.18 07:09:16

No mutta hyvä Tirsku, että positiiviisella kannalla mennään. Jospa ne lääkkeet joskus ovat ihan totta. ;D

Minä telttailin...tai sitten en. Päädyin ASUNTOVAUNUUN. Meillä on sellainen Solifer vuodelta -88, täyttää ihan hyvin kaikki tarpeet.

Terje ei ole koskaan tyytyväinen. Hänen pitäisi asustaa ihan oikeasti siinä vaunussaan, mutta se on boikotissa koska se vessa on liian pieni.

Minulla on epäilys siitä, että hän on vain seuraa ja huomiota vailla.

- Eikö täällä mummolassa olisi ketään yksinäistä mummoa joka tahtoisi intensiivisen ja erittäin hyvässä kunnossa olevan rikkaan ja nuukaluonteisen miehen? Vain viiskymppinen. Kalastaa ja marjastaa, polkupyörailee tosi paljon.

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.