Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Verenpainetauti ja lääkkeet

Lähettäjä: Ammi 
Päivämäärä:   1.1.18 19:14:17

Jouduin sairaalaan rintakipujen takia muutamaksi päiväksi pari viikkoa sitten, tehtiin sydämen ultra ja varjoainekuvaus. Diagnoosi oli ilmeisesti alkava sepelvaltimotauti tai verenpainetauti. Sain verenpaine- , kokestrolilääkkeet . Olin vain niin riemuissani päästessäni jouluksi kotiin etten ehkä ihan kaikkea tajunnut kysyä. Nyt verenpaine mennyt tosi alhaiseksi 103/75 alhaisimmillaan, mutta sudämensyke pahimmillaan 90.

Onko muilla kokemusta verenpainelääkityksestä, voisinko olettaa etteivät sovi taikka annostus väärä? Nitrosuihketta olen ottanut ahdistavaan oloon noin kerran päivässä. Olo on melko heikko tai väsähtänyt.

  Re: Verenpainetauti ja lääkkeet

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   1.1.18 19:44:43

Ei tuo verenpaine hirmu alhainen ole... Paljonko oli korkeimmillaan? Ollut ilmeisesti sen verran korkea, että lääkitys on aloitettu heti. Oikean annostuksen löytäminen voi kestää vähän aikaa. Lukemia tärkeämpi on oma olo. Jos tuntuu huimausta tms. ota yhteyttä lääkäriin.

Itselläni on ollut verenpainelääkitys jo yli 20v, kertaalleen vaihdettu, kun elimistö alkoi tottua edelliseen lääkkeeseen, nyt syön kandesartaania.
Verenpaineeni heilahtelee lääkityksestä huolimatta todella paljon. Kun olen nukkunut hyvin ja rentoutunut, voi lukemat olla 96/66, tällöin huimaa ylösnoustessa. Jos taas olen nukkunut levottomasti ja vielä hermostunut jostain, ei 175/105 ole mikään harvinaisuus...:(

  Re: Verenpainetauti ja lääkkeet

Lähettäjä: Ammi 
Päivämäärä:   1.1.18 23:14:38

Sairaalassa ollessa olivat korkeat , en muista tarkalleen, mutta ainakin 165/100. Marraskuussa mittasin viikon seuranta jakson työterkun kehotuksesta silloin vaihtelivat 120/80 ja 155/96 välillä ja olin jonossa sydämen ultraan. Nyt kahtena päivänä olen ottanut verenpainelääkettä vain puolikkaan niin on vähän tasaisempi olo. Mutta en nyt tiedä, pitänee yrittää saada yhteys johonkn lääkäriin huomenna.

Olen elänyt melko aktiivista elämää tuonne 18.12, saakka joskus nyt viime viikkoina ollut ahdistuksen tai puristuksen tunnetta rinnassa ja käsivarsissa. Ja nyt en yhtäkkiä jaksa kuin 20-30 min kävelyn koirien kanssa, ratsastusta en ole vielä edes kokeillut.

Sydänvaurioita taikka kohtausta ei ollut, varjoainekuvauksissa löytyi pieni alkava tukis (30%} jolle ei tehty mitään ja joka ei kuulemma selitä rintakipuja. Keuhkokuvat tai rgt puhdas. Pystyn juoksemaankin pienen pätkän , mutta sen jälkeen tuli tosi voimaton olo. Hämmentää.

  Re: Verenpainetauti ja lääkkeet

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   2.1.18 13:08:42

Mitä lääkkeitä sait?

  Re: Verenpainetauti ja lääkkeet

Lähettäjä: Kysyvä 
Päivämäärä:   2.1.18 14:12:22

Millä verenpainerajoilla olette saaneet lääkkeet?

  Re: Verenpainetauti ja lääkkeet

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   2.1.18 14:23:18

Aikoinaan oli korkeimmillaan 215/124... Sukurasitus,nääs. Ei ruvettu edes seurailemaan :)

  Re: Verenpainetauti ja lääkkeet

Lähettäjä: Ammi 
Päivämäärä:   2.1.18 19:02:12

Lääke ramipril hexal ja kolestrolilääke atorvastatin vaikkei ikinä ole ollut kolestroliarvot koholla. Dinit (nitrosuihke ) rintakipuun.
Tänään en ole jaksanut mitään, nukkunut koko päivän. Sitten lähdin tallille ja kävin kävelemässa ratsain n 30 min, vähän puhallutti, mut nyt olo ihan ok.
Lääkäriaikaa en saanut, mutta sydänhoitajan juttusille huomenna.

  Re: Verenpainetauti ja lääkkeet

Lähettäjä: Elli 
Päivämäärä:   3.1.18 14:22:53

Statiineilla saattaa olla mitä ihmeellisimpiä sivuvaikutuksia.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.