Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten voimia..

Lähettäjä: Ulla 
Päivämäärä:   21.10.17 09:22:26

Miten yli viiskymppiset saatte voimia tallin pyörittämiseen?
Minulla on ollut jo muutamia vuosia monenlaisia kipuja ja selkäkin kulumia täynnä.
En taida jaksaa tehdä tätä työtä eläkepäiviin asti ja mietin vielä alanvaihtoa siistiin sisätyöhön, vaikka siivoajaksikin,ellei muuta.
Ulkona kylmään aikaan en tahdo kroppa enään kestää ja tallin lopettamista mietin.

  Re: Miten voimia..

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   21.10.17 10:53:23

Siivoojan homma ei sit ole yhtään sen helpompaa, ala on tosi kilpailtu ja tahti kova. Viiskymppinen kaverini siivosi joitain viikkoja, mutta ei pystynyt. Joidenkin vanhusten luona oli lähelle +30°C ja asukas kipitti perässä valtavassa puheripulissa. Ei kestänyt hermo työskentelyolosuhteita, palkka ei ollutkaan p**kempi ja hän huomasi kyllä miksi.

  Re: Miten voimia..

Lähettäjä: Mimi 
Päivämäärä:   27.10.17 15:33:26

Teen aika vähän tallitöitä, enimmäkseen pidän tunteja. Tuntien pito on ihan ok, tallitöissä tahtoo väsyä. Pahin ongelma on jalkapohjat, jos teen useamman päivän tallia, saan niitä jännekalvon tulehdusoireita. Karsinoita jaksaisin siivota vaikka kuinka paljon ja pidänkin siitä, mutta tarhaaminen tosi rankkaa.
Ruokin myös aina iltaisin. Minulla ei ole koskaan vapaata iltaa, ellen ole matkoilla. Jossain vaiheessa elämää tämä rassasi, nykyään olen jotenkin tottunut ja alistunut.
Olen ollut alalla jo 25 vuotta.

Jaa, mistä voimia? Joskus on ihanaa päästä pariksi päiväksi pois, vaikka laivalle tai kylpylään. Pitkät lomat ovat siitä hankalia, että niiden jälkeen on kamalan vaikea palata töihin. Nyt olenkin alkanut välttää niitä juuri em syistä.

Pidän myös sellaisia puolen päivän lomia. Eli voin istua aamulla takan luona vaikka 3 tuntia ja vain nauttia. Ja sitten taas illaksi töihin.

  Re: Miten voimia..

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   27.10.17 19:54:21

Teen myös jonkin verran viikonloppu- ja iltatalleja.

En ehkä enää kohta kuusikymppisenä jaksaisi ilman mieheni apua...tosin olen yrittänyt kehittää omaa työergonomiaani ja muita työmenetelmiä niin helpoiksi kuin mahdollista :)

"Vie mennessäs, tuo tullessas" auttaa paljon, lisäksi käytän kaikenlaisia apuvälineitä aina siellä missä mahdollista.

Jos ei työ kevene, koeta saada apua jostain! Jo yksi-kaksi päivää viikossa auttaa kummasti :)

  Re: Miten voimia..

Lähettäjä: p 
Päivämäärä:   7.12.17 12:58:12

Koita käydä lääkärillä juttelemassa, voit saada kuntoutusta tms.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.