Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: p-j 
Päivämäärä:   6.9.17 11:59:00

Ja joku muu linkittää ;).

Kävin ratsastustunnilla (issikka) ja kyllä puree kovaa :D. Saas nähdä jääkö koukkuun vai miten käy ;).
Kovasti yritän ilmoitella koiria näyttelyyn ettei jäisi luppoaikaa... lokakuussa 4x kokoviikonlopun näyttelyt, 2 kotimaassa ja 2 ulkomailla :). Niinhän ne sanoo et vauhti kiihtyy lopun edellä ;).

Käykäähän muutkin raapustamassa :)!

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Tarmokas 
Päivämäärä:   9.9.17 19:48:33

Minua noi issikat kans jotenkin koukuttaa...Kotona kumminkin ihan pro tilanne, shettis 27-v on varsin hyväkuntoinen seuralainen ja raviputtekin on jotenkin löytänyt rauhan ja on oikein mukava maastomopo. Mut ku...

Aussien kanssa keskitytään nyt agilityyn, tottikseen ja paimennukseen. Sitä viimeistä sertiä haetaan tulevaisuudessa...joskus... Nyt siis täällä kaikki tasapainossa...Jos vauhti ei kiihdy:D

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Marie 
Päivämäärä:   9.9.17 22:02:20

Hei pitkästä aikaa! Hieno kesä oli, vaikka ilmat ei niin suosineet. Hevonen oli laitsalla 2kk, ja kun se tuli takaisin ja menin selkään niin eikun taas putosin! Kovasti on taas häntäluu kipeä...
Mutta, tämmöinen idea, mitä ootte mieltä: kunhan molemmat jäädään eläkkeelle miehen kanssa niin haluaisin muuttaa etelään 2-3 kk vuodessa. Ehkä loka-marraskuu tms.niin raskasta toi pimeys... Mallorcalle (joka on tuttu paikka) saisi lennot alle 200e ja kivan kalustettuna kaksion Palmasta vuokralle 800-900e kk. Siellä vielä joulukuussa yli +20C... jos laittaisi vaikka omannasuntinsa vuokralle... Mallorcalla on yksi superkiva ratsastuspaikka ja hyviä golf kenttiä... mutta tää siis tyyliin kahden vuoden päästä.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: p-j 
Päivämäärä:   11.9.17 10:45:59

Mariella mukavat suunnitelmat ;). Kyllä valo ja lämpö kelpais, mutta en usko että olisin itse valmis muuttamaan pois Suomesta.. mies kyllä mielellään lähtisi.

Lauantaina taas ystäväni lainaa hevostaan meidän ihanan open tunnille ja oon kyllä ihan innoissani menossa. En olis itsekään uskonut :). Hevonen ei oo kauheesti mun tyylinen, mutta ehkä juuri siksi saan taas haastaa itseäni.

Tarmokas, kyllä noi issikat koukuttaa nopeesti ;).

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Marie 
Päivämäärä:   12.9.17 22:58:49

Pakko täälläkin kehua: mun valkku ratsasti mun tamman tänään ja se oli niin hieno!!! Se kokoaa jo hienosti, taivuttaa kintereiltään, vaihtaa tosi hyvin ja nyt tehtiin pienen pientä treeniä kohti piruetit tai oikeastaan piruettilaukkaa! Ja tää kaikki hevosella, joka alle vuosi sitten oli elämänsä ensimmäisellä kouluradalla ikinä! Nyt tehdään yksi HeA alle ja ehkä ennen joulua joku VaB luokka. Ja tytär hyppäsintammalla vkonloppuna ja meni tosi hyvin. Olen niin iloinen!

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Pendoliino 
Päivämäärä:   20.9.17 23:24:30

hei taas pitkästä aikaa! Kiva, tämä topiikki elää. Hyvä Marie, tuo hevonen on hieno. Tuo iloa elämäänne. mutta ei tuo putoaminen ole kivaa. Hyvä, ettei mitään pahempaa tapahtunut. P-J:kin jo menossa kohti hevosomistajuutta, ehkä ???? : ). Tarmokkaalla shettis ; ) .

Minulla on elämäni pahin työsyksy takana, ei "asiakkaiden" vaan..... muista syistä. Aion liittyä narsistien uhrit työpaikalla yhdistykseen, jos sellainen löytyy.

Kesä oli ihana ja matkamme Espanjassa aivan loistava, kivaa oli miehen kanssa ja on se vaan erikoista, kun koko ajan on yhdessä tuolla matkalla. Tosin kaikki rahat meni. siirtyminen paikasta toiseen maksoi enemmän kuin kuvittelin. Lähdimme menemään Barcelonasta etelään päin, Valencia oli aivan ihana kaupunki ja Faro Portugalissa. Olen niin reppumatkailija kuin olla voin, tosin yövyn hotelleissa , en teltassa.

Hevosemme vietti ihanan kesän laitumella ja nyt aloitettu taas ratsastamaan. Vanha hepo jaksaa, laidun tehnyt hyvää. Ymmärrän Marieta, tuossa Espanja asiassa. Tuo Portugali hurmasi minut jälleen, samalla tavalla kuin 30 vuotta sitten. Ihmeellinen tunne, tunsin sinne mennessäni, kuin olisin tullut kotiin. Jännä tunne.

Nyt olen elämäni ensimmäistä kertaa kaksi viikkoa sairaslomalla. On outo tunne, mutta jospa se tästä. Oli kyllä kiva palata tänne kuulemaan teidän juttujanne täällä. On kai tämä topiikki ollut jo viitisen vuotta ainakin, välillä häviämme , palataksemme taas uudestaan tänne. Hyvä juttu.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Tarmokas 
Päivämäärä:   29.9.17 21:03:32

Tää syksy on niin tätä...työniloa riittää:).
Pendoliino, juu on ex-raviponi. Puhkuria sairasti tullessaan 10-v sitten, edelleen sairastaa, mutta ei seurustelua tai ruokailua haittaa:D . Varmaan Suomen kiltein kiusanpieru.

Ollaan tuon aussien kanssa treenattu agilityä, sillai x2 viikko. Tarkoittaa käytännössä, että tunti ajetaan treeneihin, tunti treenataan ja tunti takaisin. Kivaa on. Ei ajankäyttö ongelmaa...
Hienolta kuullostaa Marien hevonen:).

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Marie 
Päivämäärä:   29.9.17 23:27:01

Täytyy siunailla teillekin: mun tamma! Oli tänään laiska, pohjetta vasten ja kiemurteleva. Sitten sai laukassa hepulikohtauksen, ja yritti - taas - pudotraa mut. No en pudonnut ja otin pari rumaa ohjasotetta.
Vaan sen jälkeen, heppa oli kuin ihmisen ajatus! Kiva, kevyt, joustava, helppo... ei näitä tammoja ymmärrä...

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: p-j 
Päivämäärä:   3.10.17 15:21:10

Hyvä Marie, näytä sille närhen munat ;)!

Ja tuolta ystävän tallilta löytyi myös mun tyylinen nuori ruuna, jonka omistajaa ei kauheesti ratsastus kiinnosta... joten täti on nyt alkanut liikuttamaan tätä kultakimpaletta :).
Mutta pari seuraavaa viikonloppua taas koiranäyttelyitä tiedossa ;).

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Chip 
Päivämäärä:   4.10.17 23:52:11

Hei taas kaikille! Ja hyvää syksyn alkua. Kirjoitin jossain kohtaan etsintäkulutusta tammoilleni(kaksi tammaa etsii ylläpitoa..),mutta elämä ihmeellistä ja täynnä sattumia.
Löysin oman paikan hevosilleni, eli nämä mummotammat muuttavat nyt minun kanssa omaan paikkaan,semmoiseen josta olen aina haaveillut että on omaa tilaa ja laidunta.Helpotus ja huokaus...onnellinen, onnellinen..kerron lisää kunhan tästä toivun..:)

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Marie 
Päivämäärä:   5.10.17 23:39:50

Kiva uutinen sulle Chip, onnittelut! Mä taas tipuin mun hevoselta (ehkä murtuma häntäluyssa) ja sitten tippui tyttö, olkapää sijoiltaan. Tamma pitää viedä klinikalle, ei ole normaalia sen riehuminen. Niinhän se on aina hevosten kanssa että jos käytös muuttuu, syynä on 99% varnasti että on kipeä.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: p-j 
Päivämäärä:   6.10.17 10:51:14

Näin tämä elämä on ylä- ja alamäkeä vuoronperään varmaan meillä kaikilla... Onnea Chipille uuteen elämäntilanteeseen :). Ja tsemppiä Marielle tamman kanssa! Hyvä että viet tutkittavaksi.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Tarmokas 
Päivämäärä:   8.10.17 13:44:00

Marie: Meillä samansuuntaisia suunnitelmia eläkkeellä...me ensin suunniteltiin lähes kokonaan muuttoa, mutta nyt on rauhoituttu ja ajateltu vaan muutamaa kuukautta...Tammat on kyllä niin..."jotain". Tsemppiä.

Taas tuli sitten ilmoittauduttua koiranäyttelyyn. Se siitä "jossain vaiheessa näyttelyyn":)

Kuulostaa mahtavalta Chip!

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Chip 
Päivämäärä:   26.10.17 22:41:27

Tervehdys taas kaikille. Muutto lähestyy omaan paikkaan, tosin hevoset on jo muuttaneet, ja itse odotan talon vapautumista, joka on viikon päästä. Hevoset muuttivat pari viikkoa sitten jo tallille, siellä on entinen omistaja vielä ja teimme hoitosopimuksen siksi aikaa kun itse tulen. Hyvin ovat alkaneet viihtyä, tosin molemmat mummot pamahtivat hirmu kiimaan, kun siellä oli yksi ruuna...

Lumet tulivat oikein rytinällä tänään, ja tietty ei vielä hokkeja hepoilla. No onneksi nämä kait sulaa, ja viikonloppuna tulee kengittäjä.

Nämä tammat olivat siis ylläpidossa eräässä perheessä, ja nyt kun asiat ovat ohi, niin voin vaan todeta että se oli uskomaton matka..en ole kehdannut edes ääneen sanoa miten kaikki sitten loppujen lopuksi meni, mutta totean vain että kaikenlaista röyhkeyttä näkee elämässään..
Pendoliino, minkälainen narsisti tapaus sinulla oli? Mielenkiinnosta kysyn.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Pendoliino 
Päivämäärä:   9.11.17 14:16:19

Palailen taas, kun on voimia. Oli mukava kuulla teistä ja kuulumisistanne. Niin kivasti kerrotte elämästänne. Hevos- ja koiraharrastuksesta ja elämän muutoksistakin ym. itse Selvinnyt olen, en tosin ilman ystäviäni, perhettäni ja lakimiestäni. Elämäni ensimmäistä kertaa olin sairaslomalla 2 viikkoa yhteensä syksyn aikana. Ratkaisuja on pitänyt tehdä, uusi työpaikka odottamassa, mutta kaukana kotoa, eka haastattelussa tärppäsi. Kotiin viikonlopuksi ja ehkä ajan miehen työpaikkakunnalle keskellä viikkoa , ajaa noin kaksi tuntia. Niin, narkeista, ihan kuin kirjoista lukisi: valtaa, mielistelevä klaani takana, pelon ja mielistelyn ilmapiiri jne. Vanha hepomme voi hyvin, köpöttelemme ja nautiskelemme luonnosta. Voi sitä hevosen ihanaa katsetta, siinä on viisautta. On tämä niin mukavaa, kun tämä tropiikkia elää. Kaikille jaksamista syksyyn tai talveen. Minä alan tekemään opintotehtäviä, hitaasti etenee, mutta etenee kumminkin , nyt tehty kaksi kolmasosaa. On pakko painaa loppuun.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: punaposki 
Päivämäärä:   11.11.17 19:18:41

Tänne on niin hienoa välillä tulla, positiivinen ilmapiiri, ei negatiivista arvostelua yms. Ihan paras ryhmä :)
Työpaikalla on todella raskasta, mikäli henkilösuhteet eivät toimi, kokemusta minullakin. Nykyinen tilanne jo kolmatta vuotta aivan loistava.

Märkä ja pimeä aika verottaa voimia, huomenna onneks isänpäivävierailulle tulossa koko jälkikasvujoukko ja pari puolisoakin.
Hevoset on olleet melko terveinä, pientä jalkavaivaa ponilla, mutta levolla meni ohi. Koiralla suuongelma, hampaanpoisto tehtiin ja myöhemmin vielä pari lisää, ikää ei vielä kymmentäkään.

Hevoset siirtymässä vuodenvaihteen tienoilla uuteen talliin, kesästä asti sitä on rakennettu, nyt jo loppusuoralla. Viisi vierasta on mahdollista ottaa, tai kuusikin, mikäli uutta omaa ei innostuta hankkimaan. On ollut hienoa seurata rakennuksen etenemistä, varsinkin kun en rakentamisesta mitään ymmärrä, monimutkaista hommaa, vaikka vain hevostallia tehdään. Vanha talli eli navettarakennus jää paikoilleen, heinävarastoksi ainakin ja kai sille pikkuhiljaa uutta käyttöä keksitään.

Mukavaa lukea teidän kuulumisia, niin hienosti Chipin asiatkin selkisivät.
Tsemppiä kaikkiin toimiinne.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: punaposki 
Päivämäärä:   11.11.17 19:19:10

Tänne on niin hienoa välillä tulla, positiivinen ilmapiiri, ei negatiivista arvostelua yms. Ihan paras ryhmä :)
Työpaikalla on todella raskasta, mikäli henkilösuhteet eivät toimi, kokemusta minullakin. Nykyinen tilanne jo kolmatta vuotta aivan loistava.

Märkä ja pimeä aika verottaa voimia, huomenna onneks isänpäivävierailulle tulossa koko jälkikasvujoukko ja pari puolisoakin.
Hevoset on olleet melko terveinä, pientä jalkavaivaa ponilla, mutta levolla meni ohi. Koiralla suuongelma, hampaanpoisto tehtiin ja myöhemmin vielä pari lisää, ikää ei vielä kymmentäkään.

Hevoset siirtymässä vuodenvaihteen tienoilla uuteen talliin, kesästä asti sitä on rakennettu, nyt jo loppusuoralla. Viisi vierasta on mahdollista ottaa, tai kuusikin, mikäli uutta omaa ei innostuta hankkimaan. On ollut hienoa seurata rakennuksen etenemistä, varsinkin kun en rakentamisesta mitään ymmärrä, monimutkaista hommaa, vaikka vain hevostallia tehdään. Vanha talli eli navettarakennus jää paikoilleen, heinävarastoksi ainakin ja kai sille pikkuhiljaa uutta käyttöä keksitään.

Mukavaa lukea teidän kuulumisia, niin hienosti Chipin asiatkin selkisivät.
Tsemppiä kaikkiin toimiinne.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: punaposki 
Päivämäärä:   11.11.17 19:19:51

Ohoh, innoissani painelin nappulaa pariin kertaan :)

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: pendoliino 
Päivämäärä:   14.11.17 23:05:55

Ei haittaa, vaikka pariin kertaan tuli. Minulla nyt edessä muutaman viikon harjoittelu opiskeluuni liittyen ja sitten siihen uuteen työpaikkaan. Katsotaan nyt, miten lähtee menemään. Aluksi varmaan yksinäistä, mutta voinhan sitten kirjoitella enemmän tänne topiikkiin tunnelmia ja ajatuksia. Nyt taas valvon ja sauna odottaa, pitää varmaan lähteä sinne. Hyvää viikon jatkoa kaikille.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Marie 
Päivämäärä:   18.11.17 18:32:24

Tervehdys taas. Pimeää on kuin sanonko missä, mutta sisulla mennään läpi tämän ajan! Tammalla hammasongelmia, olen konsultoinut useaa hevoshammas ell, ja kaikki sanoo vähän eri. Nyt vähän katsellaan miten kehittyy. Olen ratsastanut hackamorella, tamma toimii hyvin myös sillä. Ja ylläri, käteni on vakaampi ja parempi,kun pitää olla varovainen ettei vaan ota liian kovaa.
Toinen lapsi on koko syksyn kaukana Aasiassa opiskelemassa, toinen lähempänä. Vaikuttavat tyytyväisiltä ja onnellisilta> äiti on onnellinen.
Töissä erikoista: myöla on ehdottomasti maailmankaikkeuden huonoin pomo - joka privaattihenkilönä on mukava ja hauska ihminen! Mutta pomona sekava, epäjohdonmukainen, kykenemätön mihinkään suunnitteluun, asioita salaava... mutta kuten sanottu, ei-työympyröissä hauskaa seuraa. No, mä lopetan työn kohta että ei niin väliä. Mutta erikoinen tapaus...

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: p-j 
Päivämäärä:   20.11.17 09:23:56

Harmaat terveiset täältä eteläkärjestä. Minäkin olen käynyt ratsastamassa muutaman kerran silloin tällöin. Nämä ilmat vaan on niin haastavat että mielummin käpertyy kotiin kun pakko ei ole enää lähteä ;). No kait se pian kylmenee...

Neljä työpäivää ja sitten vaihteeksi Latvian suuntaan. Viikonloppu ajamista ja koiranäyttelyitä. No huvinsa kullakin, vaan kyllähän se työt voittaa :). Olisin kyllä mieluusti osallistunut ratsastustunnille...

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Pendoliino 
Päivämäärä:   20.11.17 23:23:11

terve taas, iloa etsimme tähän pimeyteen. Periaatteessa pidän marraskuun pimeydestä. Harjoittelupaikkani on aivan ihana, olen sen ansainnut.

Tänään työpaikan palaveri, joka oli sovittu. Lakimieheni puhui yhden kerran ja se oli "entiselle" esimiehelleni, kyllä johtajan on johdettava asianmukaisesti ja tasavertaisesti. Tämä näytös ohi. Seuraavaa odotellessa. Olen sitä mieltä, että julkisella puolella liikaa esimiehiä. Onneksi on elämän kokemusta, muuten pää leviäisi. Onneksi ei ole syntynyt kultalusikka suussa niin ei liien helposti säry.
Poikani kävi tyttöystävänsä kanssa, tyttö ihastui tallielämään, vaikka oli käynyt vain lapsena tallilla. Sain siis eläinrakkaan miniäehdokkaan perheeseen , ihanaa. Poikani ratsasti myös ja täytyy sanoa, että olisi luonnonlahjakkuus, jos viitsisi harrastaa. Kävi alle 10 vuotiaana alkeiskurrssin ja hyppäsi 80 radan ja sen jälkeen ratsastanut kahdenkymmenen vuoden aikana pari kertaa ja kun hyppäsi selkään, niin hevonen kulki ihmeen hyvin. Ei pelännyt hevosen höyryjä, eikä puhkimisia ym. Rohkeasti ratsasti eteen jne. Ihanaa on myös, kun tyttöni ovat lähentyneet ja ovat nyt yhdessä matkoilla.

Maria, meillä auttoi hammasongelmiin, kun ratsastuksen jälkeen pesimme hepon hampaat eli ruiskulla vaan suuhun vettä, suihku hampaiden taakse ja suihku kohti suun aukkoa, vesi valui ulos ja puhdisti hampaat. Ensin hevonen protestoi, mutta sitten hyväksyi asian normaalina hoitotoimenpiteinä. Se oli errään vanhan eläinlääkärin neuvo.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Chip 
Päivämäärä:   27.11.17 18:36:30

Uudessa kotona asuttu nyt kolme viikkoa. Paljon kaikenlaista totuttelemista tähän uuteen olomuotoon heppojen kanssa elämiseen saman pihapiirin alla on jo mahtunut...toki ei tämä vierasta minulle ole, siis tallin pitäminen, mutta edellisestä kerrasta on vähän aikaa ja silloin oli mies vielä elossa. Mutta asiat kyllä luontuvat vanhasta muistista, kaikki paitsi tämä järkyttävä KURA JA JATKUVA VESISADE!!

Kyllä koittelee vähän hermoa kun kaikki on jatkuvasti kurassa ja hevoset oikein piehtaroivat tuossa kuralillussa...huh, eikö vois tulla pakkanen ja lunta, please?

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: p-j 
Päivämäärä:   29.11.17 08:37:15

Aivan kamalaa alkaa olla tämä sade :(... Mietin juuri että pitäiskö lähteä valoon viikoksi.. mutta toisaalta en halua jättää koiria tähän kurjaan säähän hoitoon myöskään..
Tallilla on varmaan vedenpaisumus.. ehkä pitää viikonloppuna käydä katsomassa.

Viime viikonlopun saldona Latvian muotovalio ja ROP Baby ;). Nyt sitten seuraavaa maata kiertämään ;).
Onko Messariin tulijoita?

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Marie 
Päivämäärä:   29.11.17 13:38:43

Kiva kun ootte taas olleet täällä. Sama, tää pimeys ja sade... vaikka luinka yritän ja päätän etten anna sen vaikuttaa mielialaan - se vaikuttaa silti!
Meillä onneksi lämmin maneesi ja hiekkatarhat, mutra ulkona ratsastustiet ovat pelkkää mutavelliä. Tätäkö tämä tulee olemaan Suomessa ilmastonmuutoksen myötä?
Hevesen kanssa taas vaikeeta, olen maailmankaikkeuden huonoin ratsastaja...
Onneksi kohta on joulukuu ja joulukonsertteja ja joululounaita tiedossa!

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: punaposki 
Päivämäärä:   3.12.17 21:42:03

Huikeeta p-j että valloititte Latvian, tuntui varmaan kotimatka lyhyemmältä.

Pimeetä täällä länsirannikolla myös ja vettä / räntää tulee vähän väliä.
Jouluvaloja olen laitellut, kohentaa mielialaa.
Koko nuoriso-osasto tulossa joulunviettoon, kahdeksan hengen kattaus vaatii vähän järjestelyjä, onneks saadaan lomalla olevilta ystäviltä yösijaa käyttöön. Ihanaa kyllä olla isolla porukalla, muistelevat aina lapsuuden jouluja, itse mietin että mihin kaikki vuodet katosivat.

Hienoa Chip että on hommat alkanu luistamaan, onhan se erilaista kun pollet kotosalla. Meillä myös tytär onnellinen kun on vihdoin viimein hevosten kanssa samassa paikassa.
Tsemppiä Marie, paistaa se päivä taas, niin ratsastuksessa kuin muutenkin.

Joulukonsertissa tuli jo käytyä, kyllä kirkossa musiikki soi ihan eri lailla kuin missään muualla. Elokuviin pitäis vielä hankkiutua, Tuntematon vielä näkemättä.
Mukavaa joulunalusaikaa kaikille puumille ja miksei muillekin.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: p-j 
Päivämäärä:   4.12.17 10:20:16

Kiitos punaposki :). Kyllä tuntuu mukavalle kun saa tulosta ;).
Ja suosittelen ehdottomasti Tuntematonta :). Vaikuttava kokemus...

Marie.. älä lannistu, tiedän niin tunteen... On huonoja aikoja ja hyviä aikoja... useimmiten niistä huonoista juuri oppii eniten! Tsemppiä vaan hevosteluun ja ota apuja vastaaan silloin kun tuntuu että et itse pärjää. Se ei ole heikkoutta vaan viisautta :).

Tää syksy on kyllä vienyt taas uskon tähän meidän Suomen ilmastoon :(. Kyllä niin tekis mieli lähteä evakkoon.. Toisaalta hevos-/ koiraystävät Ruotsissa Skånessa painivat saman ongelman kanssa...
Toivotaan että viimein viilenee ja pysyy myös pakkasella.

Ihanaa Suomen 100-vuotis itsenäisyyspäivää Puumat <3!

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: punaposki 
Päivämäärä:   6.12.17 12:11:20

Parin sentin lumikerros tulla tupsahti maahan ja mittarissa pari astetta pakkasta.
Aivan loistava Suomi 100 vuotta sää.

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille !

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Tarmokas 
Päivämäärä:   9.12.17 19:28:43

Kiitos vaan Punposki:).Lumi tuli ja meni...toisaalta onneksi. Piti tuon kansalliseläimen kanssa lähteä päivän kunniaksi reippailemaan,niin ei pihalta päästy pois kun kamalat lumipallot kavioissa.No,kansalliseläin sai viettää juhlaapäivää laiskotellen:D. Tänään sitten tosi kiva ja reipas reissu.

Oli kyllä aika hyvä ajoituskin, vain pari ripsausta vettä niskaan matkalla.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Marie 
Päivämäärä:   13.12.17 23:41:41

Tuli mieleeni: lähetättekö muut joulukortteja? Kun radiossa snortiin että se on katoavaa kansanperinnettä. Minä lähetän n. 40 korttia, määrä on vähentynyt kun suvun vanhuksia on kuollut. Kymmenisrn vuotta sitten lähetin yli 70 korttia. Valitsen tosi tarkkaan minkä kortun kenellekin, taidekortteja, hauskoja kortteja, perinteisiä joulukortteja, osan korteista teen itse - ihan vastaanottajan persoonan mukaan! Aikaa ja rahaa menee mutta tämä on tärkeä osa mun jouluvalmistelua! Eikä
Väliä vaikken saisi yhtä paljon kortteja itse, tärkeintä on muistaa!
Tamma on ollut ihan mahdoton kolme päivää, sätky ja toooodella hankala maastossa, hyppii, riehuu, pukittaa - myös taluttaessa! Sitten taas maanantaina: ona rauhallinen itsensä! En ymmärrä, hormonitko rouvaa häiritsee vai mikä?
Olin miehen kanssa Turussa. On se vaan niin kiva ja kaunis kaupunki! Paljon nähtävää ja koettavaa!
Muutoin aika menee joulun odotuksessa

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Tarmokas 
Päivämäärä:   14.12.17 22:45:41

Juu lähetän. Tosi vähän. Niille joille lähetän, toki mietin tarkkaan millaisen kortin. Muuten en ole kauheasti jouluihminen, ruoka ja laiskottelu tärkeintä.

Hoksasin vasta tänä vuonna, että valoihminen kyllä olen. Meillä on joka puska ja ikkuna valaistu jo joulukuun alusta:).

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Marie 
Päivämäärä:   23.12.17 16:09:10

Ihanaa ja rentouttavaa joulunaikaa kaikille puumilleœ

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Tarmokas 
Päivämäärä:   23.12.17 17:23:09

Kiitos samoin.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Pendoliino 
Päivämäärä:   25.12.17 17:21:27

Hyvää jatkuvaa joulunaikaa kaikille. Kiva lukea kuulumisianne. Itsekin välillä aktivoituu, kun muiden touhuista lukee. Joulukorteista. Yleensä päätän aina lähetttää, joskus ehdin, joskus en. Tai siis saan aikaiseksi. Mutta jos joulukortit lähettämättä, niin lähetän sitten kevätkortteja. Täällä nyt pakkasta ja lunta ja kun joulun viettoon olemme tulleet vielä pohjoisemmaksi, niin hiihtokelit olisivat loistavat, mutta kun univelkaa tullut, niin ne olisi nukuttava ensin pois. Meitä vain kolme paikalla nyyh, kolme lasta tekee työtä. Mutta lepäilen ja yritän urheilla. Uusi työ aloitettu ja vaikuttaa kivalta ja johtokin asialliselta. Alkuhavainto; vain normaaleja työpaikkaan kuuluvia vaikeuksia, ei narsistista piirteitä havaittavissa, hyvä näin. Lakimieheltä iso lasku, per.... ammattiliitto...ammattiliittoon maksettu kolmekymmentä vuotta maksuja, mutta eivät auta ja siellä istuu aika monta lakimiestä minunkin kuukausittaisella rahalla maksettuna. Mutta elämä on. Täytyy keskittyä positiiviseen. Montako tuntia tarvitsette yössä unta?. Minä pärjäilen vähällä, mutta kun loma alkaa , niin pitää nukkua kolme yötä 10 tuntia vähintään yössä, ja sitten vasta alkaa helpottaa. Lopuksi Chipille tsemppiä talven pimeydestä selviämiseen, Marielle, kyllä se taas kohta alkaa hevosen kanssa helpottaa, onhan sinulla se tuki siitä valmentajasta, joka viimeksi auttoi pahimman yli? Toivon näin, muistan hyvin, kun viimeksi auttoi menemään eteenpäin. Punaposkelle mukavaa yhdessäoloa lasten kanssa. Tarmokkaalte valorikasta talvea joulun jälkeenkin. P—J:lle onnittelut koiramenestyksestä. Jännä seurata iloa noista koiranäyttelyistä, vaikken niistä paljoa ymmärrä. Kuuntelen ja iloitsen mukana. Minulla myös opiskeluystävä, jolla kenneli ja on kai myös koiratuomari. Hyvää joulun aikaa toivottaen , täällä pakkanen lauhtunut, oli yli 11 astetta päivällä ja nyt 7-8 astetta.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: p-j 
Päivämäärä:   29.12.17 10:09:17

Perjantaiksi sorvin ääreen... mutta ei ole kovin paljon tekemistä kun lähes kaikki ovat lomalla ;).

Sataa sataa sataa... eipä juuri mieltä ylennä.
Olemme irtisanoneet vuokralaiset ok-talostamme ja jos ei mitään ihmeellistä tapahdu niin muutamme sinne takaisin kesään mennessä. Talo on valitettavan huonossa kunnossa sisältä näiden tuttujen vuokralaisten jäljiltä.. toivon ettei käräjille tarvitse mennä :(. Mutta remonttia on tehtävä. Tämä siis myös syy irtisanomiseen...

Olin tunnilla tapanina ja sunnuntaina taas ratsastamaan :). Olen kyllä ihan tykästynyt tuohon pikkuruiseen miehenalkuun <3. Harmi ettei omistaja tunnu tuntevan samoin.. ei ainakaan näytä siltä... mutta ehkä alkaa käymään useammin kunhan ilmat paranee.

Hyvää Uutta Vuotta!

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Pendoliino 
Päivämäärä:   30.12.17 06:40:42


Voi, onpa harmillista tuo asunnon sisäosien kunto. Normaali kuluminen on normaalia, mutta sen ylimenevä on piittaamattomuutta toisen omaisuudesta. Heräsin yhtä äkkiä nyt, syksyn työkuviot näköjään puskevat pintaan, mutta aika auttaa kaikkeen, näin uskon. Onneksi on elämänkokemusta. Muutama päivä sitten ratsastin pimeässä metsässä, hyvällä lampulla tosin valaisin tietä vanhalle hevoselle. Oli kuin satumetsässä olisi. Uskomaton tunne. Hyvä ja valaiseva lamppu kannatti ostaa, vaikka maksoi melko paljon. Aina kun mörköjä on metsässä, niin näytän hevoselle ne, niin rauhoittuu kovasti. Rakastan hiljaista tallia aina iltaisin. On niin rauhoittavaa olla siellä. Nyt lukemaan kirjaa hetkeksi ja sitten vielä nukkumaan takaisin. Nyt luen Marko Kilven kirjaa, Elävien kirjoihin. Ihan mielenkiintoista.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14

Lähettäjä: punaposki 
Päivämäärä:   31.12.17 18:54:24

Eletään kuin viimeistä päivää, ollaan vuodenvaihde maaseutukodissa eli tyttären luona. Hevosten ja koiranhoitoa illalla, nuoripari lähti ystävien luo.
Ilotulitteet paukkuvat jo, mukavasti lunta maassa, mukava aattoilta täällä maalla

Sukulaistyttö antoi kaksionsa vuokralle kun muutti Helsinkiin, kämppä meni täysremonttiin, siis ihan kaikki oli uusittava keittiön kaappeja myöten. Remontti tuli maksamaan yli 15 tuhatta. Sitä p*skan määrää ei vois kuvitellakaan, ellei olis itse nähnyt. Ymmärrän todellakin p-j sun murheen.

Ihana retki Pendoliinolla, voi voi kun olis hevonen millä mennä.

Hyvää alkavaa vuotta kaikille.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Marie 
Päivämäärä:   1.1.18 23:34:10

Hyvää uutta vuotta kaikille! Kyllä aikuiset naiset on parasta mitä on! Mukava lukea teidän juttuja!
Karmeat kelit... muistan kun lapset oli pieniä niin meilläkin maalla oli lunta... nyt ei varmaan 5-6 vuoteen ole ollut yhtään lunta... ruoho vaan viheriöi jouluaattona. Ilmastonmuutos?
Meillä kanssa vuokralainen yhdessä asunnossa. On ollut sama jo 8 vuotta. En tiedä missä kunnossa asunto on mutta vuokransa on maksanut säännöllisesti. En ole mikään yyybersiisti itse (kuten edesmennyt äitini joka imuroi jalkakäytävän talon edesssä...) Mutta välillä kyllä ihmettelee millaisissa sikoläteissä ihmiset elää. Luulisi että edes oman mukavuuden ja viihtyisyyden takia siivoaisi.
Hevosen kanssa menee eestaas. Mun persoona ei kertakaikkiaan ole ratsastajan! Haahuilen selässä mitä sattuu ja sitten välillä taas touhuan liikaa. Multa puuttuu herkkyys, tarkkuus, nopeus ja johdonmukaisuus mitä ratsastaessa tarvittaisi. Mutta näillä mennään! Onneksi mun valkku on niin ihana, eräs Suomen parhaista ja lahjakkaimmista nuorista kouluratsastajista. Ja nuoresta (alle 30) iästä huolimatta tosi hyvä ope! #kiitollinen
Kiinnostavaa: tapasin mun vanhan ja kokeneen ratsastuksenopettajan ja todettiin molemmat, että ihmisen luonne ja persoona paljastuu täysin kun hän ratsastaa! Puheissa ja muuten voi esittää rooleja, mutta hevosen selässä tosi luonne paljastuu! Kiinnostavaa ja vähän kamalaa...
Koirista: aviomies haluaisi hirveästi koiran. On eläinrakas jne. Mutta: ei kertakaikkiaan tajua koiria - eikä hevosia - on spontaani, yllättävä, epäjohdonmukainen jne persoona jota eläimet vieroksuu tai pelkää. Mies on huumorintajuinen, ironinen ja hauska, mutta kun just niitä ominaisuuksia eläimet ei tajua. Enkä raaski millään sanoa miehelle...
Nyt voi jo sanoa että kevättä kohti mennään;) Kaikkea hyvää puumille alkaneelle vuodelle!

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Pendoliino 
Päivämäärä:   2.1.18 14:09:35

😀😀😀😀😀 Minun mies haluaisi Kaukasian koiran, huh, ja Hih!!!! Mies antaa koiralle kaiken periksi, hoitaa kuin vauvaa ja jos hevonen tekee topin, niin sitten antaa hevosen päättää, minne haluaa mennä . Tästä kaikesta huolimatta niillä on erikoinen ja lämmin suhde hevosen kanssa. Hevonen seuraa katseellaan, jos mies putoaa selästä maastossa niin pysähtyy ja menee katsomaan, mitä tapahtui. Mutta ei kaukkaria meidän perheeseen. Ihana tuo presakanaria sekoitus, mutta ei enempää laumanvartijakoiraa. Minulle on tullut uudestaan vaihevuosioireet, huh!! Lumi on kyllä ihanaa, sitä ei näköjään ole enää jokapuolelle Suomea. Minulla on erilainen kevät, tunnin matka Helsinkiin ja lentokentälle. Voi kun osaisi hyödyntää pienillä irtiotoilla, matkoilla. Vuokralle laittamisesta ja vuokralaisista, niissä meillä on ollut tuuria, velkainen yksiö ja kaikki vuokralaiset pitäneet hyvin asuntoa. Elämä on kyllä muuten potkinut. Onneksi ei tuossa asiassa. Arki alkaa kohta ja pendoliinoelämä eli matkan kulku, arjeksi kauas kotoa ja sitten viikonlopuksi kotiin. Kaikkeen sitä joutuu, kun niillä ihmisillä on valtaa, joiden ei pitäisi olla johtajia. Täydellistä ihmisten verorahojen tuhlaamista, ennenaikaista eläköitymistä, sairaslomia, pahaa mieltä, taistelua itsensä kasassa pysymisestä , kaikkea tälläistä tehdään ja aiheuttaman julkisella rahoituksella Suomessa. Liian monessa paikassa. Positiivista on, että tuossa uudessa työyhteisössä taitaa olla keskustelukulttuuri voimassa vaikeuksia selvitettäessä. Hyvä nähdä toisenlaista johtamista ja toimintatapoja. Kohta aurinko paistaa ja kevät tulee. Tsemppiä jokaiselle myös omiin tavoitteisiin pääsemisessä hevoharrastuksessa ja armollisuutta itseämme kohtaan toivotan myös, on muuten vaikeata minullekin joissakin asioissa. Taipuvainen olen syyllistymään asioista, joihin en ole syyllinen.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: p-j 
Päivämäärä:   9.1.18 09:53:20

Saatiin vihdoinkin vähän pakkasta tänne eteläkärkeen ja kyllä sitä ollaankin nautittu ulkoilusta :). Lunta ei ole kuin nimeksi, mutta se riittäkööön. Kuiva keli on ihanaa vaihtelua.

Tuo Marien kuvaus miehestään on hauska... suosittelen jotain kovin helppoa koirarotua kuten labbista (ei metsästyslinjaa) tms. jos päätätte ottaa. Ei mitään raketteja ja reaktiivisia rotuja. Chihuahua ei mielestäni sovi useinkaan ensikoiraksi, koska se alkaa helposti pelkäämään arvaamatonta ihmistä ja esim. lapsia, jotka liikkuvat nopeasti ja arvaamattomasti. Toki yksilöllisiä eroja on paljon.
Pentu tosin saattaa oppia nopeasti lukemaan uutta omistjaansa ja jos se on fiksu niin se pärjää tämän kanssa... aina ei toki käy näin.

Kaapelitehtaalla on sunnuntaina 14.1. pentunäyttely jossa esillä kaikki rodut, tervetuloa tutustumaan ;).

Oi olen saanut niin positiiivista palautetta vuokraheppani toiselta vuokraajalta sekä opettajalta jonka tunneilla molemmat käymme :). Olen nyt ratsastanut tätä pikkumiestä oikeastaan vain viikonloppuisin, mutta tekemämme työ on huomattu. Toki toivon että myös omistaja nousisi selkään ja huomaisi eron... mutta hyvä näinkin. Lauantaina taas tunnille :).

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Pendoliino 
Päivämäärä:   13.1.18 07:03:40

Taas erikoinen vuorokausirytmi. Menin nukkumaan jo klo: 00 ,suurin piirtein. Heräsin nyt ja kohta nukuttaa. Viikolla en taas malta mennä nukkumaan aikaisin ja ehkä jää yöuni liian vähäiseksi. Onneksi työkämppä on lähellä työpaikkaa, joten kävelen töihin ja yritän samalla herätä. Tänään tallille. Mies kävi viikolla hevosen luona. Hevonen ratsastettu viikolla, sekä irronnut kenkä laitettu paikalleen. Hyväntuulinen on hevonen. Vanha, mutta onnellinen. Uskomatonta, että ollaan jo tammikuussa ja valon määrä alkaa lisääntyä. Nautitaan elämästä.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Marie 
Päivämäärä:   14.1.18 20:26:24

Olin matkalla pentunäyttelyyn kun liukastuin ja kaaduin... suoraan kyynärpäälle! Verta tuli ihan kiitettävästi vaikka paksu takki päällä! Ja nyt NIIN kipeä ja turvonnut. Elättelen toivoa että ois pelkkä täräys ja ruhje, mutta kyllä tää valitettavasti murtumalta vaikuttaa. Sapettaa niin paljon! Ihan on toimintakyvytön koko käsi. Eipä paljoa tartte että elämä sotkeutuu...

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Chip 
Päivämäärä:   15.1.18 19:34:35

Voi Marie..miten kävi, oliko murtunut? Itsellä oli kyynärpäässä pieni murtuma pari vuotta sitten ja kesti ihmeen kauan toipuminen, vaikka oli aika pieni murtuma.
Parantumisia kuitenkin.

Meillä maalla elämä on asettunut mukavaan malliin, mummohevoset ovat niin pirteitä ja ihanaa nähdä ne tuossa pihassa. Molemmilla oli tullessaan ylläpidosta kintereet aika pahasti auki ( johtui kuivikkeiden vähyydestä siellä, asiasta huomautin monta kertaa ja vein itse kuivikkeita että jos ei talossa ole varaa..mutta...) yllättävän kauan kestänyt saada ne parantumaan.Muuten kaikki on mennyt oikein kivasti, hyvää talven jatkoa puumille :)

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: p-j 
Päivämäärä:   16.1.18 14:30:52

Voi ei Marie :( toivotaan ihmettä ettei olisi murtumaa...
Näyttelyssä oli karmea meteli ja tosi paljon koiria. Ja kun lähes kaikki on ensikertalaisia niin ihmetystä riittää ;).
Mun "kojootti" oli paras uros, mutta hävisi sitten nartulle... mutta siis palkinto saatiin ja se on aina kivaa :).
Poltin muuten ranteeni tuolla näyttelyssä tosi kuumalla kahvilla.. On oikein komia punainen viiru lähes koko ranteen ympäri :(. Että onnettomuuksien päivä...

Lauantaina ope taas tallilla ja päästiin jo pikkumiehen kanssa vähän harjoittelemaan väistön alkeita :). On se vaan niin ihana kaveri <3.

Tänään tuulee ihan kauheesti ja pakkasta täälläkin etelässä -6. Hui, kylmää!

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Pendoliino 
Päivämäärä:   19.1.18 13:58:58

Olen matkalla työpaikkakunnalta kotiin. Halpaa on linja-autolippu, alle 7 euroa ja matka kestää 4,5 tuntia. Tänään yritän ennättää tallille. Haluan pimeään metsään ratsastamaan. Hyvän otsalampun kanssa. On niin rentouttavaa. Nyt on taas kaikki lapseni Suomessa. On ne ulkomaan hevoshommat raskaita, onneksi tyttö tajusi lähteä ja jospa ne opiskelukin alkaisivat nyt lähivuosina maistua paremmin. Nyt siis meidän perheessä mietitään, mihin päin pitäisi lähteä. Ihastumista myös ilmassa eli tyttö löysi kivan miehen melkein heti, kun palasi Suomeen. Toivotaan, että hyvin alkanut satu jatkuu....lisäksi pitäisi löytää opiskelupaikka.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: punaposki 
Päivämäärä:   20.1.18 12:37:37

Pakkanen -14 täällä länsirannikolla, koko lailla sisätiloissa taitaa tämä päivä mennä, koiralenkkejä lukuunottamatta.

Ihastuksia täälläkin, poika toi tyttöystävän näytille, ei ole pitkään aikaan kotiin asti tyttöjä tuonut. Oikein mukava ja fiksun oloinen tyttö olikin, opiskelee samassa paikassa. Poika teki avustajan hommia pienellä palkalla pari vuotta ja nyt tuntuu että opiskelu maistuu.
Viime vuosi oli minulle ja koko perheelle mainio vuosi, paljon hyviä asioita tapahtui, tai tapahtui jo edellisen vuoden syksystä alkaen.

Nyt näyttää siltä että sama buumi jatkuu, keväällä meistä tulee isovanhempia, ihka ensimmäinen lapsenlapsikin on tulossa.

Olikin pari tosi hankalaa vuotta, lähinnä työpaikan henkilösuhteissa, mutta kun sain järjestettyä työasiani uudelleen, alkoi iloinen vaihe. Olen sinnikäs ihminen, joku olisi jo lannistunut, minä muutin suuntaa ja onnistuin. Mottoni onkin että jos murhe on kestänyt jo kauan, ei onni ole enää kaukana.
Hevosasiatkin, lähinnä tallin osalta, alkavat olla loppusuoralla.

Pukekaa lämpimästi päällenne ...

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Marie 
Päivämäärä:   21.1.18 20:40:43

No, murtuneella kädellä mennään Vähintää 2kk toipuminen... harmittaa niin vietävästi, vaan ei auta!
Olen kuitenkin niin onnellinen, että meidän tallilla on paljon huipputaitavia ratsastajia, hevosen liikutuksesta ei tule ongelmaa. Mutta onpa hankalaa elämä yksikätisenä: pukeminen, peseytyminen, tukanpesu(!) , normaalit kotiaskareet... huh!
Mutta kai tämä tästä. Ihania talvipäiviä teille kaikilleœ

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: p-j 
Päivämäärä:   22.1.18 10:52:15

Tsemppiä Marie!!!!

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Marie 
Päivämäärä:   5.2.18 15:27:37

Tervehdys, ykskätisenä mennään yhä... olen niin onnellinen että hevonen on isolla tallilla! Taitavia ratsastajia riittää sitä liikuttamaan ja teinit kävelyttää, mähän en saa yhdellä kädellä sille edes suitsia!
Ystävältäni leikattiin myös käsi (tulee ikää, tulee kremppaa, sanoi mummini;) ja hän kipuilee paitsi kättään, myös sitä, ettei miehensä osaa tehdä kertakaikkiaan mitään kotitöitä, edes kahvia keittää, on aina ollut niin passattu. Meillä onneksi mies osaa ja on innostunut ruuanlaittaja, siivoaa, täyttää ja käyttää tiskikoneet ja pesukoneet jne. Helpottaa elämää.
Kävelyllä voin onneksi käydä, tänäänkin maailman kaunein talvipäivä ja aurinko paistaa. Että kevättä kohti kuitenkin!
Lapset ne ovat suurin ilo! Ja onnea punaposkelle lapsenlapsesta, mullakin suuri toive päästä mummoksi joku päivä!

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Tarmokas 
Päivämäärä:   14.2.18 19:19:15

Tsemppiä Marielle, entistä ehompana sitten taas ratsimaan:).
Punaposkelle onnea lapsenlapsesta, meillä on aloitettu suvunjatkaminen niin ajoissa, että eka lapsenlapsi menee armejaan ja toinen ripille ensi kesänä. :D

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: pendoliino 
Päivämäärä:   27.2.18 20:06:43

Talvilomalta terveisiä. Vuokatissa oltiin ystävien luona. Tyttö huolsi hevosen ja mikäs vanhan herran on hyvällä tallilla olla. Taas on talvi ja hevonen oikein hehkuu. Metsälenkillä ollaan käyty ja hyvin jaksaa minut kantaa, kun rauhallisesti mennään ja nautiskellaan luonnon kauneudesta. Katsoitteko olympilaisia? Mietin tässä, pitäisikö lähteä eka kertaa lahden kisoja katsomaan ensi viikonloppuna.

Kevät on selkeästi tulossa, vaikka pakkanen on kova. Näin uskon. Mitä Puumien kevättalveen kuuluu? Toivottavasti Marie olet jo kuntoutumassa käsivammasta.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: p-j 
Päivämäärä:   2.3.18 10:10:57

Terveiset Suomen etelästä ja vähän Alicantestakin. Käytiin viikon lomalla miehen kanssa ja kyllä teki hyvää :).
Pakkaset paukkuvat kovina täälläkin ja koirat ovat vähän yskässä.. jännitksellä odotan päästäänkö lähtemään Narvan näyttelyyn kahden viikon päästä... No jos ei niin ei, sairastupaa en lähde viemään.
Ensi viikolla kaksi koiraa ortopedille tutkimuksiin, nivelrikkoa epäillään :(. Se sitten myös määrittää näiden osalta tulevaisuuden jalostuskäyttöä ajatellen.. Peukkuja pitelen että olisi jotain muuta, mutta pessimistinä olen jo varautunut kahteen nuoreen eläkeläiseen..

Tallillekin pitäisi ehtiä.. sinne on tulossa uusi ope vierailemaan ja olis kiva nähdä millainen tyyli hänellä on. Vanhassa ei tosin mielestäni ole mitään vikaa, ihan superhyvä. Mutta joku aina tahtoo uutta ja se on ihan ok, uudet näkemykset antavat itsellekin uutta perspektiiviä ;).

Ihanaa kevään odotusta :)!

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Pendoliino 
Päivämäärä:   10.3.18 11:15:19

Ihanaa, kevät tulee. Töissä ja nyt kotona. Etelästä päin eilen tultiin. Toinen tyttö asui luonani kuukauden, oli tallilla töissä työpaikkakaupunkini lähellä. Yksiössä asuttiin, Hi! Sitten eilen tuli Helsingissä asuva tyttäreni työpaikkakunnalle rescue koirineen ja lähdettiin porukalla ajelemaan kotiin. Nahisteltiin autossa ajovuoroista🙂. Yksi sanoi, en ole ajanut vuoteen, minä sanoin, en jaksa ajaa, porukan paras ajaja sanoi, että väsyttää. No sitten lopputulos oli, minä ajoin 1/3 osan ja yksi ajoi 2/3 osaa ja ” ajokokemukseltaan ” olematon” tyttö istui takapenkillä. Nyt tytöt kotona ja mukavalta tuntuu. Keväällä mietin, haenko pitkäaikaisempaa työtä työpaikkakunnalta. Niin, koti kaukana, mutta työ kivaa, työkaverit tosi ok, johto asiallinen. Vastapuolena ajatuksissa sitten, koti lähellä, ”sairas” johto työpaikalla , työpaikalle lyhyt matka ja palkka parempi ym. Keväällä mietitään asioita.....Nykyinen johto kehoittikin hakemaan jatkoja työlleni, oli ihana kuulla, että työpanokseni ja sopeutumiseeni työyhteisön ollaan todella tyytyväisiä, mutta olenko valmis asumaan erillään miehestäni. Hänellekin olisi siellä työpaikkoja, mutta ei halua hakea uusia työpaikkoja ” vanhana ukkona” . Tässäpä siis miettimistä. Hevonen vielä hyvässä kunnossa ja ihanalla tallilla. Niin, monta asiaa mietittävänä, myös taloudellinen tilanne, kallista on kahdessa paikassa asuminen. Palkka nyt 200 euroa huonompi, kuin siellä entisessä. Voi kun olisi asuntovelaton, niin palkkaa se on sekin, että on kiva lähteä töihin ja kiva tunne , kun lähtee pois työstä. Tuntuu taivaalliselta. Ihmettelen jo sitäkin, että kaikki sanovat päivää/huomenta toisilleen, eikä työpaikalla huudeta työkavereille ym. Nyt on onneksi nuoret lääkärit nostaneet keskusteluun huonon kohtelunsa vanhempien lääkäreiden taholta. Milloin me muut ammattiryhmät uskallamme nostaa esille esim: ikärasismin työpaikoilla. Tuolla uudessa työpaikassani on kaiken ikäisiä ihmisiä töissä ja se on hyvä.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Pendoliino 
Päivämäärä:   2.4.18 11:16:48

Mitä puumien pääsiäiseen on kuuluu? Ja mitä muuta kuuluu? meillä oli hiljainen pääsiäinen ” mökkitontilla” , joksi sitä edelleen nimitämme, Hih, Lapsista yksi kotona, mutta halusi olla kahdestaan poikaystävänsä kanssa ja se hänelle suotiin. Lievä , inhottava flunssakin vaivasi vähän, mutta loma on loma joka tapauksessa. Vanhan heppani kanssa on tullut imppausongelma takaisin. Hevosen paras ystävä siirrettiin toiseen tarhaan ja imppaus alkoi. Kyllä hevonen osaa kaivata omaa ystävää. Hevonen kengitettiin ja vielä laitettiin tilsakumit. Lunta näköjään riittää edelleen. Mutta kevät on tulossa. On myös ollut ihana olla normaalissa työpaikassa, nyt sen oikein ymmärtää, mitä xxxxx voi olla, kun tuolla luonteenlaadulla on valtaa työpaikalla. On ensiarvoisen tärkeää, että ympärillä on ihmisiä ja niitä on ollut.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Marie 
Päivämäärä:   2.4.18 21:29:28

Heips puumat! Ihanasti meni pääsiäinen, sain lapseni takaisin maailmalta, oli siellä 8 kuukautta. Samanlainen, fiksu poika tuli takas, sydämeni suli. Oltiin kaikki yhdessä mökillä koko pääsiäinen, myös pojan tyttöystävä ja tyttäreni. Uskomattoman ihanat ilmat ja niin huikeat kuutamoyöt... kyllä on etuoikeus asua näin kauniissa maassa. Poika oli kovasti kaivannut saunaa;)
Pendoliino sulla monta miettimisen paikkaa, ja toisaalta ilo olla hyvässä työpaikassa. Se on suuri arvo!
Mullakin on uusi työpaikka, tai sijaisuus. Ravimaailman toimija, todella kiinnostavaa ratsuihmiselle!
Heppani oli kisoissa vuokraajan kanssa hyvin meni, tamma käyttäytyi hienosti! Ja huraahuraa, huomenna pääsen hevosen selkään, 9 viikkoa on kulunut! Mulla on ”Palau satulaan” taunting man valkun kaa. Jännittää!!

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Tuula 
Päivämäärä:   4.4.18 14:06:56

Ns eksyin tälle palstalle ja en voi olla kirjoittamatta tänne minäkin.
Lähinnä Pendoliinon tarinan vuoksi, itsekin julkisella töissä ja joutunut narsistisen esimiehen mielivalllan kohteeksi.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Tuula 
Päivämäärä:   4.4.18 14:16:57

...Jatkuu kun lähti liian aikaisin
Pari vuotta itsekseni otin vastaan tätä huonoa kohtelua kun ajattelin että ei se ole niin vakavaa tai tarkoita mitään
Viimein minulle riitti ja kerroin tämän esimiehen esimiehelle ja koko yksikön johtajalle.
Nyt on ehkä hieman rauhallisempaa mutta olen varma ettei tämä tähän jää.
Samoin meitä on muutama työpaikalla joihin tämä kohdistuu , kaikki sellaisia jotka ovat paremmin kouluttautuneita ennen töihin tuloa kun tämä narsisti, teemme työmme hyvin ja keskitymme työntekoon , emme juokse hyvä- veli pikkupiireissä vapaa-aikoina ja uskallamme asiallisesti sanoa jos olemme asiasta eri mieltä tai tiedämme olevamme oikeassa.
Tämä esimies on kateellinen kaikesta mitä toisella on enemmän tai paremmin kuin hänellä. Esim minulla naisena ajokortissa enemmän kirjaimia kuin hänellä niin sekin oli paha asia.
Kun nostin tämän kiusaamisasian esille ja epätasa arvoisen kohtelun muihin verrattuna on minulle tullut n 10 ihmistä sanomaan että ovat huomanneet saman asian.
Kukaan ei vaan uskalla sanoa tälle narsistille että lopettaa silloin kun tilanne on päällä

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Tarmokas 
Päivämäärä:   7.4.18 19:36:52

Tsemppiä Marie:). Kuulostaa hienolta myös teidän pääsiäinen. Meillä samanoloista menoa. Joskus olen miettinyt, olenko jotenkin vinksahtanut, kun jälkikasvun kanssa on edelleen kivaa ja vietetään aikaa yhdessä.
Mulle on aina ollut hienoja esimiehiä. Siksi olenkin vaihtanut työpaikkaa vaan kahdesti:D. Täytyy olla tyytyväinen.
Heppa rintamalla eletään noitten ruskeitten rupsukoiden kanssa semmoista letkeää arkea. Ei kiehuta tai kuohuta.
Koiruuden kanssa sitten vähän enemmän aksöniä. Ihan ostettu urheilulisenssi. Ihan urhelijaksi vielä :D....

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Pendoliino 
Päivämäärä:   20.4.18 21:06:17

Kevättä kaikille puumille. Mitä kevääseen kuuluu? Meillä hevonen melko mukavassa kunnossa. Tyttökin palannut Suomeen ja ratsastelemaan nyt hevosella. Mietinnässä nuorella opiskelupaikka. Mikä? Taas kiva työviikko takana ja jaksan olla kiitollinen normaliuudesta. Normaalista johdosta ja normaaleista työkavereista. Vähitellen toivun entisen työn kaltoinkohtelusta, mutta niille ei mahda mitään. Niin se on . Mutta ajatukset tulevaan kevääseen. Kohta on kesä ja nautin kevään etenemisestä ja lisääntyvästä linnun laulusta.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Pendoliino 
Päivämäärä:   28.4.18 22:38:25

Sopivia vappuhulinoita puumille. Meillä ehkä erilainen Vappu tulossa. Anoppimursi lonkkansa ja leikkaus ei mennyt ihan niin hyvin.... lisäksi osa vappuporukoistamme on ottamassa vappua vastaan Välimerellä ja osa pohjoisessa. Katsotaan nyt, kevät etenee, vaikka jäät on vielä järvessä. Tultiin juuri iltalenkiltä ja koira erityisesti nautti kevään hajuista. Niin tyytyväinen ja terve rescue ihanainen. Minulla töitä enää vähän viikkoja ennen lomien alkua, on kiva palata kotiin. Missä työskentelen ensi vuonna, aika näyttää, onneksi tuo opiskelu , joka on nyt tauolla tuo kuitenkin mahdollisuuksia eri paikkoihin. On ollut ihanaa työskennellä nyt normaalissa työyhteisössä, jossa sanotaan päivää, ei nöyryytetään ja keskustellaan asioista jne. Minulle luxusta. Oletteko pulmat kevät ihmisiä? Minulle käy kaikki vuodenajat. Valoisuus on kuitenkin mukavaa.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Marie 
Päivämäärä:   4.5.18 22:13:16

Hei kaikki! Vaput on juhlittu ja oltiin myös ystävän tyttären ihanista häissä. Kyllä tuli hyvä mieli nuorten energiasta ja positiivisuudesta. Miten he osasivatkin pitää niin hauskoja ja koskettavia puheita, ja kun paikalla oli monta ammattimuusikkoa niin sitäkin lajia riitti.
Olen taas vaihteeksi töissä, teen yhden keikan kesäkuun loppuun asti. Ihan kiinnostavaa, hevosalan liittyvä paikka. Tytär muutti täälläkin kotiin, elokuulle asti sitten lähtee taas maailmalle. Saas nähdä miten kaksi aikuista naista mahtuu saman katon alle, ainakin kylpyhuone on täynnä purkkeja ja purnukoita;)
Hevonen on ollut älyttömän kiva, ratsutus on vienyt sitä tosi paljon eteenpäin ja se on äärettömän kiva ja herkkä ratsastaa nykyään. Ja kun valoa riittää iltaisin. Ja laitsapaikankin varasin juhannukselta.
Erittäin kiva pendoliino että olet löytänyt työpaikan jossa viihdyt! Työ on kuitenkin niin iso osa elämää.
Ihanaa kevättä kaikille puumille!

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Tarmokas 
Päivämäärä:   5.5.18 22:29:41

Terveisiä taas täältä lounaiskolkasta:)
Meillä elellään semmosta haastetta, kun tämä paikka ostettiin oli se anopin ja appiukon "eläkeläispaikka".
No joo, piha oli siihen malliin tuunattu, että...Keräilen siis koko kevään semmoista tavallaan hyvää stressiä, että paikat edes vähän pysyisi kunnossa...Kun aikaa ei ole kuopsutella pitkin päivää. Ja vähän muutakin harrastusta on:D. Ja työ.
Kopsut onneksi on rentoja rupsukoita, ovat jo vihreellä, meillä on sen verran tota ruohottunutta peltoa, että vihreetä riittää koko kesäksi, vaikka jo aloitetaan. Yöt vielä sentään sisällä.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: p-j 
Päivämäärä:   8.5.18 10:02:23

"Etelän" terveiset :). Aurinko paistaa ja ihanasta lämmöstä nautitaan.
Kevään viimeinen ratsastustunti oli viime lauantaina ja nyt jo tavallaan harmittaa ettei ole enenpää tälle harrastukselle aikaa.

Huomenna matka käy Tanskaan näyttelyihin. Vähän jännittää kun ekaa kertaa myös kaverin aikuinen koira mukana... Onneksi tuntui tulevan sentään toimeen omani kanssa ;). Meitä on kolmen naisen porukka ja yhden kanssa olen pari kertaa reissannut, toinen on aika uusi tuttavuus.

Oikein ihanaa kesän alkua Puumat, nauttikaa nyt ainakin tämä viikko lämmöstä.. jos sitä ei vaikka meille enenpää tänä kesänä suoda ;).

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   15.5.18 10:48:27

Puumille ja muillekin on lämpöä nyt suotu enemmän kuin viime kesänä yhteensä. Itse asiassa tällaiselle vanhemmalle puumalle, yli 60v, riittäisi vähempikin. Etenkin kun pitäisi jaksaa töitäkin tehdä ja ulkona meinaa pökertyä hetken touhuttuaan. Eläkeheppakin viettää päivät varjossa torkkuen ja ötökät jo tulleet oloa kiusaamaan.
Kohtuu kaikessa on minun mottoni.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Pendoliino 
Päivämäärä:   24.5.18 01:12:24

Kevät etenee. Kesä tulossa. Elämä muuttunut. Anoppiin, siis se maailman paras, kuoli leikkauksen jälkeisiin komplikaatioihin. Suru kova, mutta lohduttaa, kun hän sai elää pitkän ja onnellisen elämän. Hautajaiset olivat kauniit ja hänen näköisensä. Mutta elämä jatkuu...töitä vielä reilu viikko, on ollut tosi kiva työpaikka. .. kesä alkaa. Hevonen pääsee laitumelle...niin , onko viimeinen kesä, tätä kysymystä kysymme joka kevät. Tänäänkin oli ollut reippaana maastolenkillä , yli 5 km. Mies oli ratsastanut ja pelännyt, kun vanhus höyrynnyt eteenpäin elämänhaluisena. Kesällä tulee täyteen 27 vuotta. Mikä viisas katse on hevosella. Aika hauska juttu, mies ja tyttö samaan aikaan ratsastamassa. Toinen vaativan tason vuokrahepalla ja toinen meidän omalla vanhuksella, joka reippaana menee tuttua maastolenkin.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Marie 
Päivämäärä:   2.6.18 23:31:10

Oltiin parissakin lakkiaisissa. Ihan tulee kyynel silmään kun katsoo nuorta iloa ja tulevaisuudentoivoa. Ihana päivä!

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: A-E 
Päivämäärä:   3.6.18 14:08:24

En ole puumiin aikaisemmin kirjoittanut, aika mukavia tekstejä, kun vähän silmäilin. Hevostelu jatkuu minunkin kohdallani ,mukava vuokrahevonen, kiltti ja tällaiselle 60 ja rapiat sopiva. Ratsastuskoulussa kävin aiemmin, omaa hevosta en ole koskaan omistanut ja hevosiinkin tutustuin vasta liki viisikymppisenä. Onnellinen olen, kun tämän hevosmaailman löysin. Yksinäisyys kuitenkin välillä riivaa, kun erosta jo kymmenen vuotta. Loma lähenee, mutta viime vuosien tapaan vähän tuntuu tylsältä suunnitella yksin lomailua. Aikuinen lapsi, jolla jo omat menot. Välillä, kun ahdistaa niin mietin miten kiitollinen saan olla, kun olen terve ja niin paljon hyvää ympärillä. Mutta olisihan se kiva käsikkäin ihastella kesää.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Pendoliino 
Päivämäärä:   5.6.18 00:53:42

A-E , Tervetuloa joukkoon kirjoittelemaan. Tämä topiikki on hauska. Välillä on pitkiäkin taukoja, ettei kukaan kirjoita, sitten välillä innostumme taas kirjoittelemaan. Tämä topiikki on kuitenkin elänyt jo kauan, 5 tai 7 vuotta suurin piirtein. Tervetuloa mukaan, kirjoittelemaan kaikesta maan ja taivaan välillä. Hevostelemme kukin tavallamme ja erilaisuus on sallittua. Meidän hepomme on päässyt laitumelle ja voi sitä iloa. Tänä vuonna tyttäreni oli viemässä hevosta laitumelle ja ja kertoi, miten onnellisia hevoset olivat kun pääsivät laitumelle. Muusta, niin minä sain vakituisen työpaikan, mutta kaukana kotoa. Otin työpaikan vastaan ja nyt kai sitä matkustetaan eläkeikään asti, jos terveenä ollaan. On ollut ihanaa olla normaalissa ja terveessä työpaikassa, jossa on vain normaaleja työpaikan ongelmia. !0 vuotta olin aika sairaassa työyhteisössä ja nyt osaa arvostaa normaali työpaikan iloja ja haasteita. Kesä on alkanut ja minä olen lomalla. Huomenna lähdemme asuntovaunulla länsirannikolle, ajelemaan. viikonloppuna Jyväskylässä sitten vanhojen opiskelukavereiden tapaaminen, ihanaa jutella 1980 luvun juttuja, me sisäpppiliatoksessa opiskeluajan kasvaneet melkein 60 v. naiset. Ihanaa nähdä, voi sanoa korkkarit kattoon!!!! Hyvää kesää kaikille puumille.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Marie 
Päivämäärä:   5.6.18 23:27:03

Tervetuloa A-E! Jos lomasi on alkamassa, oletko miettinyt aikuisten ratsastusleiriä? Kekkolan kartanossa on ihania, ja myös Ypäjällä sennuleirit! Ja ratsastusloma ulkomailla on poikaa, niitä on varmaan joka maailmankolkassa.

Mutta muuten: olin Saaga S elokuvan ensi-illassa ja koko sydämestäni suosittelen! Se oli paitsi dokkari huippu-urheilijasta, kuninkuusravivoittajasta Saaga S tammasta, myös elokuva unelmien tavoittelusta. Elokuva tulee Finnkinon teattereihin eri puolille Suomea 25.7., menkää katsomaan!

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Pendoliino 
Päivämäärä:   6.6.18 00:09:59

Kiitos elokuvavinkistä. Pitää mennä katsomaan. Toivottavasti A-E keksit mukavan loman. Minä aluksi lepään ja sitten mietin , mitä teen lomalla. Rahatilanne pitää ottaa huomioon. Kahdessa paikassa asuminen maksaa, mutta näin se vaan on nyt.

Mitä puumien kesän alkuun kuuluu? Mukava, jos jaksatte kirjoitella. Mitä suunnitelmia kesälle?

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: punaposki 
Päivämäärä:   11.6.18 20:28:47

Ihana kesä edessä, lomaa heinäkuu. Pikku reissuja kotimaassa, lähinnä muissa kaupungeissa asuvien jälkikasvujen luo. Toivon että tuo mieskin malttaisi edes muutaman päivän retkelle lähteä.
Uutta pientä vauvaa tietenkin käydään tervehtimässä niin usein kun kotihommista irti päästään.

Miten p-j koirien ortopedit silloin maaliskuussa meni, ovatko jalostukseen sopivia?
Saga S pätkä täytyy kyllä käydä katsomassa, on niin upea hevonen.

Nuorin tytär sai opintonsa, toisen AMK tutkinnon, päätökseen ja koulutusta vastaava työpaikkakin on jo valmiina. Hän teki jo koulun ohella osaviikkoisesti töitä ja nyt täyttä päivää. On tosi hienoa ettei tarvi toimeentuloa jäädä murehtimaan.

Tervetuloa A-E joukkoon mukaan. Olen kuuskymppinen, osittain maatalousihminen ja päivätyössä muulla alalla yrittäjänä. Hevosia perheessä kaksi, oma lopetettiin yli kaksi vuotta sitten. Aikuisia, omillaan asuvia lapsia 4, yksi koira ja sama aviomies ollut jo lähes 40 vuotta. Ei siis ole puumanaolosta tietoakaan :)
Täällä on mukava välillä käydä lukemassa muiden kuulumisia kuulumisia ja välillä kirjoitella omia juttujakin.
Mukavaa kesän alkua kaikille ...

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: p-j 
Päivämäärä:   12.6.18 11:10:30

Tervetuloa joukkoon kirjoittelmaan A-E! Täällä aihe on vapaa :). Hevosellisia, hevosettomia... kaikki ovat joukkoon mahtuneet. Otsikko ei ehkä ihan kuvaa meitä, mutta se on hauska ja saa varmaan jatkossakin olla paikallaan ;).

Punaposki, kiitos kysymästä.. sairastimme ensin kennelyskän (4/6 oireili) ja pääsimme ortopedille vasta huhtikuussa. Vanhemmalla todettiin spondyloosis ja muitakin muutoksia eli jalostuskäyttö loppui siihen... tämä on ollut voitokkain koirani tähän asti (5,5v.). Toisella onneksi ei nivelrikkoa vaan olan ligamenttien vaurio joka on levolla ja kipulääkkeellä ja hoidolla parantunut nyt niin että normaali lenkkeily on sallittu. Tämä ei purennan takia ole juuri jalostusainesta...

Reissuja heitelty Tallinnaan ja Riikaan ;). Liettua vuorossa elokuussa.. töitäkin pitäisi vähän ehtiä tehdä, mutta lomaa odottelen jo :).
Lämmöstä on todellakin saanut nauttia, nyt on tuuli kääntynyt ja pitkähousut palanneet jalkaan... Toivotaan kuitenkin vielä lämpöä myös kesään!

Lomaa odotellen :).

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Pendoliino 
Päivämäärä:   19.6.18 08:44:06

Mukava lukea kuulumisianne. On se kumma, kun nyt on vaan laiskottanut ja en ole saanut juuri mitään aikaiseksi. Miten noitten näyttelykoirien kanssa, jos joku "vika" todetaan, niin vieläkö käydään näyttelyissä. Olen ymmärtänyt, että näyttelyt ovat myös sosiaalinen tapahtuma, jossa samanhenkiset ihmiset tapaavat toisiaan ja tapa päästä myös arjesta irti. Minusta on jotenkin hauskaa seurata , miten innostuneita ihmiset ovat koiranäyttelyistä. Mikä se on , se kipinä, joka johtaa näyttelyinnostukseen. Samaa ihmettelen golfista, kerran kävelin golf kentän ohi ja sanoin ystävälleni, että mikähän tuossa golfissa on , mikä viehättää ihmisiä? kentältä tulli mies, joka oli kuullut kommentini, mies kertoi puolen tunnin ajan "golf harrastuksesta", häntä oli hauska kuunnella, kun hän niin innostunut oli asiasta, Minusta ei siltikään tullut golfin harrastajaa. Minulla oli ennen tuo opiskelu, jota ei monikaan ystäväni ymmärtänyt, miksi sitä huvikseni harrastelin. Nyt ei sitten yhtään huvita opiskella, ja tutkinto kesken ja kesken jääkin varmaan, jos ei nyt jostain ilmesty innostusta jatkaa. Kolme neljäsosaa tehty, mutta....
Tytölleni on ottamassa uutta koiraa, taas ottaa
Hevoselämää. Hevonen niin nauttii laitumella olosta ja siellä on niin ihana käydä. Voisin tuijotta tunteja laitumella olevia hevosia. Todella hieno paikka. Korkealla mäellä. Ihana talon paikka olisi lähellä laidunta, 20 minuuttia kaupunkiin.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: p-j 
Päivämäärä:   19.6.18 12:06:51

Pendoliino, kyllä se varmaan on se kilpailuvietti koiranäyttelyissäkin ;). Ja toki myös tuo sosiaalinen puoli. Olen saanut aivan valtavasti mukavia ystäviä näiden vuosien varrella.
Toki myös "viallista" koiraa voi näyttelyttää. Mulla tosin toi homma perustuu vähän siihen että pojat sitten ovat jalostuskäytössä ja tienaavat sillä näyttelykulut. Eli jos ei astutuksia niin ei rahaa... Sairasta koiraa en missään nimessä halua käytettäväksi jalostukseen, joten eläke ja mahdollinen kastraatio on lähes ainoa vaihtoehto. Mutta jos on hieno koira niin kyllähän sitä voi omaksi ilokseen käydä viemässä palkinnot toisilta ;).

Täällä sataa vihdoinkin! Aika paljonkin... mietin että toivottavasti en ole jättänyt tavaroita levälleen pihalle ;). No kyllähän se kesä kuivaa minkä kastelee...
Harmi jos juhannus on sateinen ja kylmä.. asumme osittain asuntovaunussa koko kesän. Vuokrasin osakkeen eteenpäin ja omakotitalomme olikin ex-vuokralaisten jäljiltä asumiskelvottomaksi pissattu koirien toimesta :(. Nyt sitä sitten remontoidaan koko kesä...

Hyvää Juhannusta anyway :).

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Tarmokas 
Päivämäärä:   29.7.18 01:27:55

Sillai kaikki lomilla:)

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Chip 
Päivämäärä:   22.8.18 22:33:28

Moikka kaikille "mummoille"! Kesä on ollut ihanan kuuma ja haastava kuivuineen kaikkineen, mutta itsellä ensimmäinen kesä täällä maalla kesää viettäessä heppojen kera. Tallissani on neljä hevosta, kaksi omaa kaksi vierasta.

On ollut kaikenlaista, mutta yhteenvetona sanoisin, että en kadu päivääkään tätä päätöstäni muuttaa tänne maalle, on mukavat naapurit, ja homma on toiminut mukavasti.Heinistä olen hiukan huolissani, varannut olen, mutta toivottavasti riittää, ja ovat kevääseen saakka hyviä.
Miten muilla kesä on vierähtänyt?

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Pendoliino 
Päivämäärä:   22.8.18 22:58:38

hei vaan kaikille. Tulkaa taas kesälomilta kirjoittelee.

Kesä meni hyvin ja kivasti. Sopivasti löhöilyä, ihmisten tapaamista ja hevosen katselua laitumella, aina niin ihanaa. Matkusteltiin: Tällä kertaa kohteena Kroatian kautta Montenegroon ja sieltä Albaniaan ja Italiassakin käytiin pyörähtämässä. Sitten vielä matkustin tyttöjeni kanssa Bulgariaan, kun mies meni jo töihin. hyvä reissu. Nyt olen paahtanut yli 12 tuntisia työpäiviä, mutta jospa se helpottaisi. Olen siis taas kaukana kotoa, mutta järjellisen johtajan alaisena ja normaalissa työyhteisössä. Ratkaisuja oli pakko tehdä. Miehen kanssa nähdään viikonloppuisin. Uskalsin tehdä myös lisälainaa, Ostimme mökin mökkipaikkamme vierestä, kun se tuli myyntiin. Moni kauhistelee, että noin vanhoja ihmisiä ja noin paljon lainaa. Päätimme vain uskaltaa. pitkä maksuaika, mutta nyt oma rauha ja oma niemi. koiramme vain meni sekaisin. Kymmenen vuotta oltiin kieletty menemästä sille tontille ja yhtä äkkiä siell' ollaankin ja vielä yövytään siellä. Koira varmaan ajatteli, että huh huh. hevonen on jälleen piristynyt laitumella. Toinen tytöistäni on muuttanut työpaikkakunnalleni opiskelemaan ja nyt asumme hetken yksiössä kahdestaan, hieman haasteellista ; ).Viikon päästä saan oman vuokrakodin. Olen alkanut taas huolehtia tytöstä, milloin tulet? No tänään tyttö laittoi viestin, että on tulossa tänne ja on ollut Vermossa raveissa, niin ajomatkan päässä , kun on rata. Tälläistä minulle kuuluu. Entäs muille?

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: p-j 
Päivämäärä:   23.8.18 11:27:05

Mukavaa kun porukka palailee pikkuhiljaa "kesälaitumilta" :). Itsekin ensimmäsitä viikkoa sorvin ääressä. Onneksi saa palata vähän niinkuin omaan tahtiin lomalta ja tehdä muutaman lyhyemmän päivän niin jaksaakin paremmin.

Kesä oli kuuma, asuntovaunussa etenkin.. Onneksi koirat pysyivät olemaan apukeittiössä ja pesuhuoneessa työpäivien ajan. Muuten olisi pitänyt ottaa töihin mukaan. Nyt seinät korjattu ja maalattu, toiseen makuuhuoneeseen jo laminaatti asennettu. Odotellaan korvausrahoja ex-vuokralaisilta ennenkuin päästään taas eteenpäin. Kyllä onkin ollut hankala projekti, mutta onneksi nyt tuntuu että ollaan voiton puolella.

Ratsastamaan en ole ehtinyt, enkä oikein kaivannutkaan, koko kesänä. Hevosia on saanut katsella omalta tontilta naapurin puolella. Samoin lehmät laiduntavat aivan näköetäisyydellä :). Ei uskoisi että on täällä aivan sivistyksen keskellä...

Uusi koiranpentukin tuli hankittua.. uutta rotua, portugalin podengo sileäkarvainen pieni. Aivan ihastuttava tapaus <3. Josko hänestä nyt sitten näyttelykoira tulee... sen aika näyttää. Mutta kaverina hän on jo meidän sydämet valloittanut.

Syksy tekee tuloaan... yöt ovat viilenneet ja kesävieraat kaikonneet.
Ihanaa sadonkorjuuaikaa kaikille!

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Pendoliino 
Päivämäärä:   28.8.18 20:26:34

Hyvä,, täällä piristystä kesän jälkeen : ) . Yes, nyt alkaa vähän helpottaa työssä ja työajat tasaantuu. Hevonen tulee laitumelta ja tallivuokra nousee normaaliksi. Tuolla on todella edullista pitää laitumella hevosta ja mikä paratiisi laidun on, ihan kuin Sveitsin alppiniityillä olisi. Niin ihana reittikin mennä sinne. Uudessa tuvassa, mökillä ollaan viikonloput. niin ihana rauha, viikon kaupunkielämän jälkeen. Sunnuntaina saan oikean vuokrakodin työpaikan läheltä, aamu-uniselle ihmiselle todella hyvä. joka päivä jaksan ihmetellä työpaikan normaliutta, 10 vuotta sairaassa työyhteisössä on jättänyt jälkensä. Eli ihastelen tavallisia asioita, esim sitä, että ihmiset hymyilevät ja sanovat päivää aamulla ja työpisteessä nauretaan yhdessä. Osaan arvostaa tätä.

Torstaina ajan Tampereelle katsomaan ystäväääni ja aamulla takaisin, Lyhyet matkat joka suuntaan, paitsi kotiin useamman tunnin ajomatka, mutta on laulettava vaan "oon reissunainen". kotona siis koira kulkee miehen mukana työpaikkakunnalla. Toiveena tietysti olisi, että saisin mieheni muuttamaan tänne kanssani, mutta tuon ikäisen miehen päätä ei niin vaan käännetä. Eli minä matkustan.

iloista syksyä kaikille ja olisi kiva kuulla monista monista : ) "puumista" ja heidän kuulumisistaan.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Tarmokas 
Päivämäärä:   30.8.18 22:08:47

Kivaa, että jotkut asiat pysyy ja saadaan vielä uusiakin mukaan:).
Meillä on tuo koiruus vienyt minulta ajan ja rahat... On niin ihanan monitoiminen, että harrastusskaala vaan laajenee. Nyt agilitynn lisäksi tottista, paimennusta, hakua ja jälkeä.

Tulosta sen verran, että BH( käyttäytymis)-koe suoritettu.

Kopsut laitsailee...edellisinä vuosina nuo kolme reilun kokoista laidunta riittäneet ihan hyvin. Nyt evästävät pihanurmikolla. Äijä ei tykkää:D.
Ihana nuori nainen jatkaa raviputten koulutusta, suhde syvenee ja homma toimii. Ihme juttuja kuitenkin edelleen ilmenee, ei ihme, ettei irronnut raviuraa. Varsinainen vellihousu, mutta nyt jo luottaa meihin kahteen ratsastajaan. Mun kanssa tietää reissut menevän vaan lompseilen:).Toinen ratsastaja opettaa ja edellyttää jo muuta.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Hyy 
Päivämäärä:   21.9.18 01:58:05

Eksyin tänne. Elämä on vähän heitellyt, mutta hengissä ollaan.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: pendoliino 
Päivämäärä:   24.10.18 06:40:17

Heippa taas kaikille<1

Syksy edennyt jo pitkälle ja kohta aletaan valmistaua jouluun. Olen viikon lomalla ja kivalta tuntuu, sillä meidän uudella mökillä olemme olleet, joka kuukausi maksetaan mökkiä, mutta käyttöä on ollut. Onneksi uskallettiin vielä tässä iässä otta velkaa. Töissä on edelleenkin ollut mukavaa ja niin NORMAALIA, tätä osaa arvostaa työ@!#$ jälkeen. Hevonen elelee edelleen onnellista vanhuuttaa ja on tietenkin tallin vanhin asukas. Ratsastellaan silloin tällöin ja hyvin jaksaa kantaa maastopollena metsälenkeillä. Lapset maailmalla ja enemmän pitäisi nähdä. Pitäisi vaan jaksaa matkustaa, ei heitä paljoa ole täällä "kotipuolessa" näkynyt. Aina kadehdin ystäviäni, joiden lapset käyvät usein. Meillä on ihan hyvät välit lapsiin, mutta silti tuntuu, että ovat niin kaukana ja eivät juurikaan ilmesty kotiin, kun kuulma aina on niin paljon "tekemistä". Mitä puumat ajattelette eläkeiästä ja milloin se teillä koitttaa, onko suunnitelmia, Minulla siihen on vielä aikaa, vähän yli 7 vuotta , kun on tuo eläkeikä aika lähellä 65 vuotta, Se aika, jos terveenä pysyy pitäisi jaksaa käydä tuolla kaukana töissä, Mies ei halua muuttaa minun työni perässä ja siksi tämä kahden kodin tai oikeatsaan kodin ja kahden kämpän elämä jatkuu eteenpäin.. Kallista se on, säästöön ei jää, mutta .... Tulkaa kirjoittelemaan, vaikka lyhyesti, niin saadaan tämä topiikki taas aktivoitua. Missä Maria, Missä Tarmokas, Punaposki, Hyy, Chip, P.J ja monet muut, jotka on olleet vuosien aikana täällä kirjoittelemassa ja joskus maailmaakin parantelemassa. Hevosjuttuja, ratsastusjuttuja, koirajuttuja, perhejuttuja, harrastusjuttuja, elämän mietintäjuttuja jne. kaivataan. :) ; )

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: p-j 
Päivämäärä:   24.10.18 13:08:30

Täällä ollaan :). Aina välillä käyn katsomassa josko joku olis herätellyt ketjua henkiin :).
Ratsastus on jäänyt nyt kokonaan, olen sen sijaan aloittanut joogan. Sitä voi harrastaa itsenäisesti kotona, eikä tarvitse pimeästä ja sateesta välittää ;).
Koirat vievät sitten lopun ajan... ja ulkoilua tulee niiden kanssa ihan tarpeeksi.

Töissä suuria muutoksia, oma työpaikkakaan ei ole selviö. Aika näyttää mihin suuntaan mennään, mutta en oikein osaa edes stressata. Eläke ei ihan vielä häämötä, joten sitäkään ei tule juuri ajateltua. Olen kai muutenkin vähän tällainen hetkessä eläjä :).

Kiva olis kuulla miten muilla elämä kuljettaa, käykäähän rustaamassa joku rivi :).
Nyt kahville :).

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Chip 
Päivämäärä:   24.10.18 23:06:28

Heippa kaikille! Meillä täällä maalla on mennyt ihan ihan hyvin, varsaa odotellaan keväällä,olen aika onnellinen tällä hetkellä, vaikka syksy ja pimeys on tullut, mutta päätökseni lähteä tänne maalle on ollut oikea,ihanaa viedä nuo rakkaat naamat illalla talliin, ja aamulla nähdä ne uudestaan.Elämää.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Pendoliino 
Päivämäärä:   27.10.18 01:09:51

Chip, miten toteutit haaveesi muuttaa maalle? Mietitkö pitkään. Miten jaksat sen, että olet hevosissa kiinni ja kaikki lähdöt oman kodin ulkopuolelle on suunniteltava?
P-J. Sinä osaat nauttia elämästä ja tehdä aina sitä, mikä tuntuu hyvältä. Me ollaan nyt oltu kotona pitkästä aikaan ja tallilla on syksy näkynyt. Eilen kävellessäni hepan kanssa, katsoi vanha hepo joka ruohotupsun, mutta mikää ei enää kelvannut. Hevonen oli pettyneen näköinen ja katsoi ympärilleen ihan kuin sanoakseen, kyllä se on uskottava. Kesä on ohi. Kotona olen yrittänyt vähentää tavaraa, se jos mikä on vaikeaa. Yhden huoneen olen saanut suht koht siistiksi, mutta yksi huone on kuin varasto ja siinä riittää töitä. Voi, on niin paljon tavaraa, mutta en millään raaski luopua. Olen siis tyypillinen keräilijä ja se piirre ärsyttää minua valtavasti. Ihanaa tänään käväisi poikani, on se niin mukavaa, kun lapset käväisivät. Kova on opiskelu tahti ja kovat ovat myös työn vaatimukset, kohdata loukkaantuneita ikäisiään, joiden koko elämä on muuttunut autokolarin jälkeeen. Lähipiirissä myös vakavasti sairastuneita, elämän yllätyksellisyys on tullut todeksi ja muistutan aina itseäni, että jokaisesta päivästä olisi nautittava. Tyttöni miettii hevosalalle palaamista ja ok, mutta silti äidin mieleipide on, että nykyinen koulu on käytävä loppuun. Sinne on vaikea päästä ja opiskelupaikka on siellä ja lisäksi nykyinen koulu tukee hevosalaakin, jos sinne palaa. Olen yrittänyt sanoa tytölle, että hevosalallakin on osattava brändätä itsensä ja saada ihmiset vakuuttumaan ammattitaidosta ja erilaisesta koulutuksesta on hyötyä. Toivottavasti äidin oppi menee perille. Kolmen lapsen kanssa opiskeluasiat sujuivat kuin tanssi ja tiesivät tarkkaan, mitä halusivat ja myös pääsivät sinne. Yhden kanssa selitän ja selitän, että koulu kannatta käydä loppuun. Omasta mielestäni ajattelen vain lapseni parasta. Ei ne huolet kokonaan loppuneet, kun lapset kasvoivat täysi-ikäiseksi : ) !!! Joulu on tulossa ja nyt näyttää, että lapsista osa on tulossa jouluksi ja lainatyttökin taas jälleen mukana joulun vietossa. Kotijoulu? mökkijoulu? No, katsotaan. Huomenna tupaantuliaiset nuoruuden aikaisten ystävieni luona, 8 naista ikähaarukka 56-57 vuotta ja ystävyyttä takana yli 35 vuotta, se on elämän tärkeä voimavara.
Tämä on sitä elämän eliksiiriä,

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: punaposki 
Päivämäärä:   4.11.18 13:26:48

Hui kauheeta, marraskuuta mennään jo lujaa ja pimeys ottaa vallan.
Asiat kutakuinkin mallillaan, pollet ok, koira samoin. Jotain jalkavaivaa lämpösellä oli, ehkä sateen jälkeen tarhassa liukastunut.
Ompelukoneet minulla surraa jatkuvasti, tänäänkin aloitin mutta peitetikkimasiina tekee hyppytikkiä. En sitten millään saa sitä kohdilleen, olen sen vasta ostanut eli opettelu menossa, kyllä ottaa päähän kun ei osaa.
Lapsenlapselle siis pääasiassa ompelen ja itselleni, vaatetta saa kaupastakin, mutta pysynpähän puuhassa. Ompelu on niin terapeuttista ja hyvänmielen tuottavaa, siis jos koneet toimii. Siinä myös tavarat lisääntyy, kankaita kertyy hyllyyn enemmän kuin ehtii neuloa. Muuton aikana laitoin paljon tavaraa Kontti kierrätykseen, nyt olis taas sama edessä.
Nuoriso meilläkin poikkeillut, kova homma heidän ruokkimisensa, mutta siitäkin jää hyvä mieli. Murheet eivät todellakaan lopu täysi-ikäisyyden kohdalle, yksi neljästä minullakin on kohteena.
Eläkeikä on yrittäjälle melko liukuva käsite, olen suunnitellut 65 asti ahkeroida, pienituloisena yrittäjänä on eläkekertymä jäänyt kovin pieneksi. Ystäväpiiristä on nyt juuri kaksi eläköitynyt ja pienen kateuden piston olen itsessäni huomannut.
Nyt reippaasti kohti joulukuuta ja loppuvuotta koko puumalauma :)

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Voitko 
Päivämäärä:   6.11.18 02:14:22

Pitkästä aikaan tänne kirjoittelen.

Minulla on edelleen Nf-risteysponi, jolla ratsastan pari kertaa viikossa. Nyt ole ollut vuoden eläkkeellä mutta 64v ei ole haitannut harrastustani. Ponikin on jo 18v mutta kivasti pärjättiin oman tallin estekisoissa (esteet matalia mutta radalla 9 estettä ).

Koiratkin vanhoja mutta vielä seurallisia.

Ihanaa olla eläkkeellä ja suunnitella päivänsä miten haluaa. Ponin olen siirtänyt lähemmäksi kotiani ja kesäisin olen pyöräillyt tallille melkein päivittäin. Matkaa vain 7km mutta muutama ylämäki kuitenkin kohentaa kuntoa kun kesähelteessä polki.

Kiva oli pitkästä aikaan lukea muiden kuulumisia.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Voikko 
Päivämäärä:   13.11.18 01:14:36

Tuli nimimekki väärin.
Siis Voikko ei voitko.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Pendoliino 
Päivämäärä:   19.11.18 23:10:47

Mukavaa, kun eloa täällä. Täältä työpaikkakunnalta kirjoittelen ja muutto taas edessä, vuokraasuntoni menee putkiremonttiin ja muutan tällä kertaa omakotitalon alakertaan, yhteinen keittiö vuokraisännän kanssa, heh heh, oma suihku ja vessa sentään, siellä asustelen pari kuukautta ja koko ajan etsin edullista yksiötä. Voihan se olla, että aika usein ajelen ystäväni mökille Kangasalle, siellä yksityisyyttä ja hyvää seuraa. Matkaan tosin menee yli tunti, mutta..... Miestäni olen yrittänyt houkutella muuttamaan tänne työpaikakunnalle, mutta ei ole vielä tuottanut tulosta se asia. Hevonen voi hyvin ja olen jo alkanut ostaa muutaman joululahjankin, lapsia useampi kotona tänä jouluna ja laijatyttönikin tulee. hevosjuttuja tulee jouluna juteltua varmaan. Se on niin, että pian ollaan tammikuussa ja päivät pitenee. Yli huomenna töissä kehityskeskustelu ja uusi johtajani vähän yli 30 v. Nyt siis johdetaan nuoruuden innolla ja toivottavasti myös taidolla.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Marie 
Päivämäärä:   25.11.18 23:37:32

Iltaa pitkästä aikaa! Mukavaa että tämä ketju on yhä hengissä! Ja aika mukavasti tuntuu asiat kaikilla olevan, se on kiva kuulla.
Mulla on kiirettä töissä, meni hetkeksi lomittamaan yhteen paikkaan, ja nyt olen ollut siellä jo 8 kk ja työt jatkuu vaan;) kiitollinenhan sitä saa olla, yli 60-vuotiaana.
Hevonen voi hyvin, vähän sillä oli silmäongelmaa ja jouduttiin tiputtamaan silmätippoja 6 tunnin välein, oli aika show! Nyt - kopkop - pitäis olla kunnossa. Muuten hevonen on ihana, mun pitäis vaan oppia ratsastamaan...
Molemmat lapset on maailmalla, mua vähän pelottaa, kun toinen matkustelee vaarallisissa maissa. Mutta mitäs teet, aikuisia ovat.
Jouluksi kaikki tulevat kotiin, tai mennään maalle, odotan sitä kovasti!

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: punaposki 
Päivämäärä:   28.12.18 21:35:48

Tervehdys kaikille puumille :)

Syksy livahti ohi melkein huomaamatta, kaikenlaista hoppua on ollut.
Ihana joulunaika perheen kanssa jatkuu vielä vuodenvaihteen yli, aikuiset lapset ja lapsenlapsikin ovat käyneet, kummipojan perhe myös.
Olen tehnyt valtavat määrät ruokaa, hyvin on maistunut ja kokkaajalla hyvä mieli.
Nämä välipäivät olivat myös vapaat, joten lepäämiseenkin jää sopivasti aikaa.
Hevoset voivat hyvin, koira samoin.
Marien tuska silmätippojen laitosta hevoselle on tuttu tunne ja oikeasti hankalaa.
Työparini on ollut pitkään poissa ja sijainen on todella yhteistyökykyinen, mutta tutun ihmisen kanssa työskentely on niin paljon helpompaa. On siis loppuvuosi aiheuttanut pienen stressin, minkä toivon parin viikon sisällä helpottavan työparin paluun myötä.
Kiva juttu että Voikko käyt meidän juttuja välillä lukemassa, meillä myös NF poni, ikää 17 vuotta, oma kasvatti. Poneilla on kyllä ponien jutut, tämäkin temppuili välillä meidän "tallitytölle" vaikka ovat tunteneet toisensa aikojen alusta asti.
Nyt kohti uutta vuotta, muistakaa toimia varovasti rakettien kanssa.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

LähettäjäHyy 
Päivämäärä:   29.12.18 02:33:43

Olipa kiva nähdä tuttuja jutskaamassa täällä! Oma tieni kulki erilleen perheestäni ja samoin poneista. Tosin tyttö edellelleen kyselee mammalta apuja. Olen siis puolituinen ponimummo! Olen tietoisesti koittanut välttää tätä hööteenettiä. Tyttärellä on hiano ja fiksu ponhi..jotkut saattavat muistaa, että tuo tytteli tuli emänsä sisuksissa Suomeen Irlannista.Paljon on mahtunut tuohon väliin. Kasvatusosiota olen myös tietoisesti vältellyt..paitsi kun viimein alkoi ahdistamaan, nii. Oli pakko kerran jopa kirjoittaa sinne. Jätämpä tarinan kesken....

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Huolestunut 
Päivämäärä:   7.1.19 15:49:32

Olen itse 60+ikäinen,mutta edelleen "hevoshullu".N.kolme vuotta sitten tuli lv-tamma myytyä ja on koko ajan harmittanut.Tamma on jo iäkäs eli 17v,mutta silti haluaisin sen ostaa takaisin,mutta nykyinen omistaja ei siihen suostu? Mitä minä tiedän on ollut ns.huonossa hoidossa,eli kesät talvet ulkona,ilman sääsuojaa.Ja hevonen on tottunut olemaan yöt tallissa meillä,jolloin on tykännyt levätä rauhassa.En ymmärrä tälläistä hevosten pitoa? Onko kukaan samaa mieltä?

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Tarmokas 
Päivämäärä:   19.1.19 17:01:17

Heippa taas kaikille! Pitkästä aikaa "muistin" tulla taas tänne:) Olen juttuja käynyt lukemassa,mutta itsellä niin tasapaksua eloa, ettei siitä juuri mitään irtoa....Toki tässä iässä hyvä, että näin on.
Isännyys jäi syksyllä eläkkeelle, joten tämän huushållin ja piha-asukkien osalta homma on pelittänyt mun kannalta vallan mainiosti. Pari viikko sitten isännyys kehitti itselleen kunnon keuhokuumeen,lepäili viikon tipassa sairaalassa, joten sain täällä häärätä yksinhuoltajana. Jos olisi ollut pysyvämpi tilanne, niin ehkä miettisin jotain karsintaa harrastuksissa tai osapäivätöitä:D. Ihan mielenkiintoinen kokemus.

  Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: marie 
Päivämäärä:   20.1.19 00:55:54

Mulla on nyt työt ja harrastukset hevosia ja vähän tökkää. Tykkään hevostouhuista mutta tykkään miljoonasta muusta asiasta, niin että vähän on nyt liikaa hevosia elämässä. Mutta tää on väliaikaista, onneksi. Ideaali olisi että työksi tekisin jotain ihan muuta ja hevonen olisi ihana harrastus.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   4.5.19 16:51:45

up

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Chip 
Päivämäärä:   14.5.19 23:51:57

Hyvää toukokuuta kaikille! Onpas mennyt aikaa kun tänne on kirjoiteltu. Miten kevät on Teillä alkanut? Itse ilmoitan ylpeänä ilouutisen etä meille syntyi äitienpäivänä varsa !Olen onnesta soikeana.Pirteä , suloinen oripoika.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Marie 
Päivämäärä:   18.5.19 19:40:31

Lämpimät onnittelut chip! Varsat on ihaninta maailmassa!

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: Voikko 
Päivämäärä:   27.5.19 20:05:47

Varsat on suloisia. Aikoinani sain ostaa ponitamman kun se ei ollut tullut kantavaksi 11v ikään menneessä. Kuinka ollakaan 6kk ostopäivästä se pyöräytti orivarsan olkipehkuille ja aamulla kurkki polvenkorkuisena "leluheppana" tamman kintereen takaa. Ihanaa aikaa oli. Tamma oli astutettu Suomen voitokkaammalla valkoisella poniorilla mutta luultu ettei tullut kantavaksi.

Nyt minulla on ollut Nf poniruuna (19v) nelivuotiaasta asti ja on ollut kiltti ja hyvin peruskoulutettu. Sillä vielä viime kesänä osallistuin tallimme estekisoihin (estekorkeus 40cm) ja ei pudotellut puomeja ja saatiin palkintokin (itse jo 64v).
Kolmesta koirastani yksi lopetettiin (17v) ja ikävää oli useampi viikko. Vielä 16v ja 19v koirat Ilona, jokainen päivä on niiden kanssa kultaista aikaa.

Kiva lukea kuulumisia. Olen ollut eläkkeellä pari vuotta ja saa pitää elämänrytmin miten haluaa. Tallilla tulee käytyä melkein joka päivä turisemassa lähes samanikäisten kanssa ja maastoilemassa.

Mutta kuuloillaan taas.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: pendoliino 
Päivämäärä:   23.6.19 00:36:50

hei, palailen taas ja nostan samalla tätä topiikkia, Pidetään tämä hengissä.

Kesälomalla olen, entinen työpaikkani, työpaikkakiusaaminen, ei jätä minua minua rauhaan vieläkään, vaikka olen lähtenyt sieltä kohta 2 vuotta sitten. Entinen pomonihan uhkasi tuhota minut. Mutta elämä jatkuu, Onneksi on uusi työpaikka.
Katsotaan, miten vanhan esimiehen valheet menee läpi.

Hevonen elää edelleen ja ratsastetaan kolme kertaa viikossa. Nyt laitumella papppa hevonen, kolmekymppiset lähestyy.
.

Velkaantunut olen edelleen. Kesäpaikka hankittu eli hyvä syy käydä töissä, mutta elämä on opettanut, ei kaikkia asioita kannata miettiä, entä jos.... Kaikki lapset maailmassa. Ymmärrän Marieta, kun lapset reissaavat vaarallisissa maissa. En minäkään pidä ajatuksestam että tyttöni lähdössä Irakin kurdialueelle jossain vaiheessa oman työkaverinsa kanssa. Mutta minkäs teet...aikuisia ovat. Äidin on vaan opittava, että elämä kantaa.

Nautitaan elämästä, vaikka se välillä vaikeata onkin ja välillä helppoa.

  Re: Yli 50v. puumaikäiset hevosharrastajat (vol14)

Lähettäjä: p-j 
Päivämäärä:   26.6.19 12:09:16

Hei, löysin takaisin :)!

Kiirettä on pitänyt niin töissä kuin kotirintamallakin. Työpaikka säilyi muutoksessa ja itseasiassa työtehtäviä ja vastuuta tuli vain lisää. No onneksi on selvitty. Ihan mielenkiintoista olla vaihteeksi ison konsernin palveluksessa ja tavata uusia ihmisiä. Tosin kaikkien tietokoneohjelmien vaihtuminen ei kauheesti innostanut, mutta siitäkin on selvitty :).

Onnea Chip varsasta! Meidänkin naapuriin syntyi äitienpäiväaamuna issikka-varsa :). Todella suloinen tapaus <3. Mukavaa terassilta seurailla kasvua :).

Koirat kasvaa ja titteleitä edelleen metsästetään :). Baltiaa koluttu ristiin rastiin ja vielä pari kolme reissua sinne syksymmällä.
Kesäloma häämöttää ja se vietetään miehen ja koirien kanssa vaunuillessa ensin Kalajoelle ja sieltä kohti Ruotsia ja Norjaan. Tarkoitus käydä Lofooteilla ja yhdistää reissuun pari-kolme näyttelyä ja ajella Tukholman kautta kotiin :).
Toivotaan että säästymme kommelluksilta ;).

Oikein ihanaa kesää Puumat :)!

   Ylös ⇑   


Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.