Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  silmälääkäriin

Lähettäjä: senni 
Päivämäärä:   2.8.17 10:56:08

Onko kolleegoilla neuvoja silmälasien kanssa ? 50+ , aikaisemmin ollut specsaversin lasit, ärsyttää kun linssit on ihan naarmuilla (onko eukko muka liian vauhdikas hevostensa kanssa ?), päätä särkee ja huimaa. Yritin tutkailla pk-seudun tarjontaa ja sitähän on liiankin kanssa. Silmäasema on kotimainen , sen nyt sain selville. Onko linssit kaikilla yhtä heikkolaatuiset , eli ei kestä heppamummon matkassa , vai onko tarkoitus että ne vaihdetaan kerran vuodessa ? Omat n -9 monitehot ja vähän hajataittoakin lasit maksaa tonnin pintaan niin ei haluaisi ihan huonoja hankintoja tehdä.

Eli luotettavaa silmälääkäriä ja optikkoliikettä haeskelen.

  Re: silmälääkäriin

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   2.8.17 22:53:51

Laserleikkaus vaihtoehto?

  Re: silmälääkäriin

Lähettäjä: -3.5 
Päivämäärä:   3.8.17 13:04:18

Mulla 1/16 Instrumentariumista hankitut lasit ja linssit ovat aika naarmuiset, vaikka olen yrittänyt niitä varjella hiekalta tms. Nääkin maksoi yli 600. Seuraavaksi aion testata jotain halpaliikettä, koska jos vaihtoväli on alle 2 vuotta ei tee mieli maksaa noin paljon. Laatu ei kuitenkaan tunnu olevan sen kummoisempi, mulla on kuitenkin se kovapinnoitekin linsseissä.

  Re: silmälääkäriin

Lähettäjä: malla 
Päivämäärä:   5.8.17 11:03:11

Omat kakkulani hankin pienestä yksityistä optikkoliikkeestä. Laatu ja palvelu mahtavaa, hinnat keskitasoa. Löytyisikö sinunkin lähiympäristöstä sellaista? Silmälääkärillä olen käynyt yksityisellä lääkäriasemalla.

  Re: silmälääkäriin

Lähettäjä: Viisseiska 
Päivämäärä:   5.8.17 18:37:21

Joskus aikoinaan minäkin olin pienen yksityisen optiikoliikkeen vakioasiakas. Sitten optikko, tai itse asiassa liikkeen omistava silmälääkäri, möi putiikkinsa ja lähti etelän aurinkoon eläkepäivistään nauttimaan.

Kiersin muutamissa ketjuputiikeissa muutaman vuoden kunnes löysin "sen omani". Nykyään käytän Nisseniä. Täällä tosin silmälääkäri ottaa vastaan Instrumentariumissa. Joten se lääkärin lappunen kädessä sitten Nisseniin valitsemaan poikia. Heillä on mielestäni kohtuullisen hyviä tarjoukisa laseista, eli ostan aina useammat kerralla. Ja laatukin on ihan kiitettävä ---- Tosin saadakseen sitten ne paremmat linssit niihin tajouslaseihin, täytyy pulittaa tietenkin rahaa, mutta edulliseksi se tulee kuitenkin.

Parit halpaketjun lasit olen elämäni aikana tullut hankkineeksi ja tuntenut itseni huijatuksi. Eli ihan halvin ei ole se minun vaihtoehtoni.

  Re: silmälääkäriin

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   6.8.17 07:59:22

Mulla on Specsaversin ilmaiset lukulasit. Ei oo naarmuiset, koska ovat yleensä kotelossaan kaapin pohjalla :D

  Re: silmälääkäriin

Lähettäjä: senni 
Päivämäärä:   11.8.17 15:51:01

Kiitos kommenteistanne !

Tsadaam , sain aikaiseksi marssia silmälääkärille ja sain reseptin päätelaseihin, eli työntaja saa kaivaa kuvetta :) Toki omat lasit hankittava myös, 700 eur menee niihin. Joku sinivalosuoja niihin tulee ettei kännyn sininen valo häiritsisi. Mielenkiintoista, 3 vuoteen kaukonäky oli pysynyt suht samana, lähipuoli nousee +1 --> +2, eli sekin parantanee huimaus yms oireita.

  Re: silmälääkäriin

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   11.8.17 16:57:46

Senni, otathan selvää työnantajasi ehdoista näyttöpäätelasien hankkimisesta!
Vaikka lasien hankinta perustuu direktiiveihin, on työnantajalla mahdollisuus asettaa rajoituksia ostopaikasta, hinnasta yms.

Olen toiminut työfysioterapeuttina yli 30 vuotta ja joskus se hankintaprosessi voi olla mutkien takana eri firmoissa...
Nykyisin työskentelen kuntayhtymän palveluksessa ja juuri vaihtui sopimuskumppani ja tuli aikamoisia tiukennuksia! Joillekin henkilöille ei enää korvata päätelaseja, vaikka ovat aiemmin saaneet :(

  Re: silmälääkäriin

Lähettäjä: senni 
Päivämäärä:   11.8.17 17:22:37

Kiitos huomautuksesta ! Juu saas nähdä kuin käy. Silmäkirurgin teksti kuuluu näin : 'Tarvitsee syväterävät lähilasit päätetyöskentelyä varten, perustelu : poikkeava linssityyppi/hionta' .

Sinänsä siis hankin omat monitehot joka tapauksessa. Oikeesti en tiedä mitä työterveys voisi alkaa pullikoida, mut saamme nähdä.

  Re: silmälääkäriin

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   11.8.17 19:50:01

Uskon, ettei työterveys kieltäydy, mutta niitä ehtoja voi olla...

Useimmiten linssit korvataan rajoituksitta (paitsi esim. tummenevat....), mutta kehyksille on hintaraja. Näin siksi, että designkehykset ovat monesti turhan tyyriitä :)

Minä olen työssäni usein käynyt vielä tarkistamassa työpisteen ergonomian ja katse-etäisyydet, jolloin asiakas saa optimaalisimmat päätelasit. Ja monella yrityksellä on omat kaavakkeensa, johon merkitään laskutusosoite, sekä esimiehen hyväksyminen tulevasta laskusta.

Muistan, kun joku oli maksanut ensin omat päätelasinsa. Ison yrityksen oli yllättävän hankalaa maksaa yksityishenkilölle lasit takaisin.

Ota ennen päätelasien hankkimista varmuuden vuoksi yhteyttä työfysioterapeuttiisi tai työterveyshoitajaasi.

  Re: silmälääkäriin

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   11.8.17 19:54:43

Tässä on vielä esimerkki Ibstrumentariumin lähetteestä. Oman työnantajani aiempana yhteistyökumppanina käytin juuri tätä lähetettä, muitakin on.
Siitä vähän näkee, millaisista asioista puhutaan ja mitä tietoja työnantaja antaa mm. laskutusta varten :)

http://www.instru.fi/docs/instrumentarium_lahete.pdf

  Re: silmälääkäriin

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   15.8.17 19:35:15

Tietäähän tädit, että lasien vahvuus heikkenee pikkuhiljaa, noin 0,5 diopterin vuosivauhtia.

  Re: silmälääkäriin

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.9.17 08:55:49

Ostan vain lasilinssejä, tuon naarmuutumisen takia. Viimeksi optikko sai puhuttua muovilinssit, jotta alaosaan saatiin ikänäköä korjaava alue. No, toisessa linssissä on jo isompi naarmu ja toisessakin pieni...

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.