Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Toimeentulotukea puolisolle?

Lähettäjä: *köyhät* 
Päivämäärä:   18.7.17 22:18:42

Vaikea keksiä otsikkoa mutta tilanne seuraava:
Minä olen yrittäjä, pienituloinen tienaan max ~1100e/kk, asumme minun talossani (talosta velkaa). Avopuoliso työtön peruspäivärahalla eli tulot 500e/kk, työllistymistä ei näköpiirissä.
Olisiko mahdollista että mies voisi saada toimeentulotukea? Tai asumistukea tmv.? Ollaan tosi tiukilla, pienistä tuloistani elätän meitä molempia ja kun suhde vielä on suht tuore tuntuu aika kohtuuttomalta.

Toki kysytään muualtakin, mutta kun ei mitään kokemusta näistä asioista niin kiinnostaisi kuulla jo nyt onko ihan mahdotonta.

  Re: Toimeentulotukea puolisolle?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.7.17 13:58:51

Tukiin lasketaan teidän molempien tulot yhteensä, koska olette aviopari. Jos ne jäävät yhteensä alle rajan, saatte tukea, muuten ette. Eli tod.näk. ette, koska asutte omistusasunnossa ja tulot ovat yli 600 e per hlö.

  Re: Toimeentulotukea puolisolle?

Lähettäjä: *köyhät* 
Päivämäärä:   19.7.17 16:25:29

Avoliitossa ollaan, mutta lienee silti sama :/ Näin arvelinkin ja siksi ei ole haettukaan.

  Re: Toimeentulotukea puolisolle?

Lähettäjä: nohe 
Päivämäärä:   20.7.17 14:15:12

Asumistuki kannattaa kyllä selvittää. Kelan sivuilla on oikeinkin tarkka laskuri.

  Re: Toimeentulotukea puolisolle?

Lähettäjä: ehkäpä en 
Päivämäärä:   31.7.17 01:22:24

Asumistuki ja toimeentulotuki hakuun kelasta sillä se selviää..

  Re: Toimeentulotukea puolisolle?

Lähettäjä: tai 
Päivämäärä:   31.7.17 10:08:09

..sitten mies eri osoitteeseen. Asuuko siellä toisessa osoitteessa tai käytännössä sun kanssa, niin ei väliä, mutta sillä tavalla mies saa toimeentulotukea.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.