Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kuollut koira kävi hyvästelemässä

Lähettäjä: sunny 
Päivämäärä:   30.3.17 14:51:41

Koirani jouduttiin lopettamaan vähän aika sitten. Äsken keittiönpöydän ääressä istuessani se tuli keskustelemaan. Näytti miten voi juosta ja leikkiä ja oli terve taas. Innoissaan esitteli, että kaikki lelutkin on siellä mukana. Olin kertonut, että sen lempipuuhaa oli lenkit, mutta se korjasi, että parasta sen elämässä oli hetket, kun tultiin illalla aina takaisin kotiin. Kerroin sille monta kertaa, miten sitä rakastin ja kuinka mieheni häntä rakasti. Se kertoi monia monia hetkiä, milloin oli ollut onnellinen meidän kanssa.

Moitti hieman minua, koska hautapaikka ei ollut ihan pihassa, vaan paikassa minne se ei ollut saanut mennä. Hyväksyi sen sitten, kun kerroin että siitähän se näkee ihan ensimmäisenä milloin ajetaan kotipihaan. Muistutti minua vielä vuosia, vuosia pihalla viereksineestä luusta. Sanoin, etteihän siinä ole ollut mitään syötävää enää vuosiin! Ei haittaa, haluaa sen silti mukaansa. Voi sitä kannella ja järsiä kun meitä odottelee kotiin. Kävin viemässä sen arkkuun mukaan.

  Re: Kuollut koira kävi hyvästelemässä

Lähettäjä: sunny 
Päivämäärä:   30.3.17 15:07:33

Sen jälkeen näin monta kertaa näyn missä edesmennyt isäni taputtaa kädellä reittään, niin kuin koiraa kutsutaan. Ovat ilmeisesti siellä sitten yhdessä.

  Re: Kuollut koira kävi hyvästelemässä

Lähettäjä: sunny 
Päivämäärä:   30.3.17 15:37:40

Miksi tämmöistä ilmiötä kutsutaan? Onko netissä jotain sivustoja, missä voisi keskustella vastaavaa kokeneiden kanssa? Eikä tarvitse linkata mt-sivuja. ;)

  Re: Kuollut koira kävi hyvästelemässä

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   30.3.17 16:44:21

Minulle on kerran käynyt noin yhden kissani kanssa. Se oli jouduttu lopettamaan melko äkillisesti sairauksien vuoksi 18-vuotiaana.
Istuin tietokoneella, kun tunsin tutun tassun tönäisyn. Katsoin alas ja näin kissan siinä... Ikävä oli varmaan molemminpuolinen :(
Toista kertaa en sitä nähnyt, muuten kuin unissani. Kuten muitakin edesmenneitä kissojani.

  Re: Kuollut koira kävi hyvästelemässä

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   30.3.17 22:50:59

Minua vastaan juoksi kenneltiloista koira muiden mukana kuten aina oli juossut, mutta löysin hetki siitä hänen ruumiinsa petipaikaltaan jo kylmenneenä.

Nämä ovat niitä normaaleja rajatieto/henkimaailmakokemuksia.
Herkistymme niille koko ajan enempi ja pikkuhiljaa, muutamassa sukupolvessa, alkaa sumuverho meidän ja henkimaailman välistä hävitä kokonaan.

http://www.henkinenkehitys.fi/

Tuolta sivustolta löydät teitä lähinnä olevan yhdistyksen ja sen ohjelmaa, sieltä löytyy kaikenlaista aihetta sivuavaa.

..ja kyllä meissä 'mummoissakin' on rohkelikkoja, jotka uskaltavat kertoa kokemuksistaan, joskin myös niitä 'silmät ummessa-kulkijoita' jotka tahtovat mitätöidä muidenkin kokemukset. :)

  Re: Kuollut koira kävi hyvästelemässä

Lähettäjä: kokemus 
Päivämäärä:   31.3.17 21:13:29

Viimeinen koirani sai lähtöpiikin korkeassa 16 vuoden iässä.

Koirille ja ihmisille tulee määrättyjä tapoja vuosien varrella, minulla on tapana lukea illalla vuoteessa ja koirallani oli tapana tulla ennen nukkumapaikkan menoa käydä painamassa päänsä patjan reunalle, jossa se sai rapsutuksia hyvän yön toivotukseksi.

Jonkin ajan kuluttua koirani koulemasta,eräänä iltana tunsin, että lemmikkini tuli tutulle paikalleen sanomaan hyvät yöt, mutta en nähnyt sitä, ainostaan tunsin. Kissa nukkui jalkopäässä sängyssä, ja mietin tunnettani epäillen, että ikävä tekee tepposet minulle, mutta jos tuo kissa reagoi, asia on totta. Eikös kisuli tuijottanut sitä paikkaa mihin koiran pää oli painautunut, nousi paikaltaan ja tuli katsomaan kaveriaan lähemmin, selvästi ilahtuneena.

Kissalla oli tapana tervehtiä herkkänä hetkenään koskettamalla käpälällä koiran päätä. Näin se teki siinä, mutta kun ei tavannutkaan mitään, se oli hämmästynyt ja nuuski tarkkaan paikkaa kuin olisi hakenut kaveriaan, mutta meni sitten takaisin paikalleen.
Vaikka en mitään nähnyt, silittelin kuviteltua pään kohtaa, ja toivotin hyvää matkaa koiralle, sanoin mielessäni, että sen täytyy mennä.
Kissa seurasi katseellaan koko ajan, mitä se sitten näkikin, ja kun tämä luoksemme tullut koira haki nukkumapaikkaa niinkuin ennenkin, kissa katse seurasi sitä herkeämättä.

Kissa ei reagoinut koko tapahtuman aikana minuun. Kissan käyttäytyminen seuraten iltatilanne meni kuin oli mennyt lukuisia kertoja vuosien varrella, ainoastaan kolmatta huoneessa olijaa ei näkynyt. Tämä vierailu tapahtui vain kerran.

Olen sitä mieltä niin ihmisen kuin eläimenkin kuoleman jälkeisestä elämästä, että näin elämä jatkuu jossain ulottuvuudessa ja jossain muodossa, mutta ihmiset eivät joko uskalla sitä ajatella, tai höpsöksi leimaantumisen pelossa näistä asioista puhua, tai sitten asia ei kiinnosta kaiken muun tämän hetkisen elämän kiireissä.
Mutta tällainen kokemus minulla oli.

  Re: Kuollut koira kävi hyvästelemässä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   31.3.17 22:27:54

Ihania tekstejä!

Kuinka Sunnyt pystyit keskustelemaan koiran kanssa? Oliko se jotenkin vaan että ymmärsit sitä?

  Re: Kuollut koira kävi hyvästelemässä

Lähettäjä: sunny 
Päivämäärä:   31.3.17 23:45:20

. alkuun se näytti kuvia, missä juoksi ja pomppi ja leikki ja näytti hampaansa, että ne on kunnossa taas. Näytti kaikki lelunsa. Sitten juteltiin ihan sanoillakin. Välillä näytti lisää kuvia eri tapahtumista, mistä oli tykännyt. Pystyin ihan kyselemään siltä asioita ja se vastasi, mm. mikä oli sen ehdoton suosikkipaikka. Hauskinta mitä se sanoi, oli että potkaisisin persuuksiin meidän toista koiraa, kun niillä oli ollut rähinöitä. Sille pyynnölle nauroin vaan, enkä luvannut. 

Tuli sitten tuon mun ekan kirjoituksen jälkeen toisenkin kerran, kun olin laittamassa ruokaa. Juteltiin taas niitä näitä ja jopa sanoin sille, että näinhän tämä on paljon mukavampaa, kun nyt ymmärretään toisiamme paljon paremmin. Se toinen rettelökoira retkotti keskellä oviaukkoa ja tällä kertaa koira röyhkeästi hyppäsi sen päälle ja yli, ja me kummatkin naurettiin kun se ei huomannut mitään. Hauskuuteltiin myös ulvomalla yhdessä, miten sillä oli aina onnellisimmillaan tapana ulvoa.

Aivan mahtava kokemus!

  Re: Kuollut koira kävi hyvästelemässä

Lähettäjä: tätönen 
Päivämäärä:   2.4.17 08:04:08

Ei ne hyvästele, vaan lohduttavat. Ne pysyvät matkassa aina, välillä huomaan kun edesmenneet tervehtivät ja lohduttavat. Uskon että ne ovat ulottuvuudessa joka ympäröi meitä.

  Re: Kuollut koira kävi hyvästelemässä

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   2.4.17 13:00:53

Mä olen nähnyt erittäin rakkaan kissani unessa.
Kai unikin lasketaan, kun se oli niin todentuntuinen. Osku tuli syliin kehräämään.
Kaikki oli hyvin.

  Re: Kuollut koira kävi hyvästelemässä

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.4.17 18:45:12

Itse olen ollut näille kokemuksille herkkä aina. Lapsuuden kesät vietettiin yhdessä kennellissä, saunamökissä aina nukuimme. Tuossa mökissä oli joskus koiria pidetty ja aina öisin kuului, kun joku raapi ovea, käveli käytävällä ja aina silloin tällöin tuntui, kun joku iso koira tuli sänkyyn viereen nukkumaan. Aina hetken pyöri siinä ja sitten kävi maate. Välillä kuului läähätystä, vaikka yhtäkään koiraa ei siellä ollut. Alkuun nuo kokemukset pelotti, mutta sittemmin niihin tottui.

Yhtenä kesänä tuossa samaisessa paikassa oli hyvin erikoinen aamu, nukuttiin siellä ekaa yötä, enkä tiennyt yhden lempikoirani menneen ikiunille. Heräsin aamuvarhain koiran ulvontaan. Heti mökin edessä oli puu, jonka takaa aurinko loisti kauniin utuisesti ja näin tuon lempikoirani siinä istuen ulvomassa. Katselin sitä hetken ja menin ulos, höpötin koirallekin jotain. Taloon mennessä kerroin talon omistajalle, että heräsin tuon kiran ulvontaan, hänen silmänsä laajenivat ja oli hetken hiljaa, kunnes totesi sen olevan mahdotonta, sillä koira on kuollut..

Kerran olin äitini luona yökylässä silloisen koirani kanssa. Heräsin keskellä yötä koirani jumalattomaan pelkohaukkuun, koira tuli ihan minun lähelle ja jatkoi pauhaamista karvat pystyssä. Katsoin mitäs se näkee ja eteisestä meitä kohti käveli musta, ison koiran hahmo, joka jäi jonkin matkan päähän meistä istumaan ja tuijottamaan. Säikähdin todella paljon ja menin peiton alle piiloon samalla koirasta kiinni pitäen.. Välillä kurkin näkyykö tumma hahmoa enää. Lopulta koiranikin lopetti haukkumisen ja hahmo oli poistunut. Jonkin ajan päästä tästä tuo minun koirani lopetettiin.
Tuon koiran olen usein tuntenut tulevan nukkumaan omalle paikalleen polvieni väliin.

Yksi rakas kissamme jouduttiin yllättäen lopettamaan ja tuntuu, että se välillä täällä käy kylässä ja tapahtuu sille tyypillisiä juttuja. Tassu tuntuu välillä jalalla, kun se tapansa mukaan painaa tassun siihen ja pyytää rapsutuksia. Öisin se välillä tulee sänkyyn.

Kerran aamuyöstä menin vessaan ja meidän sohvalla istui täysin tumma ihmishahmo. Lapsemme heräsi samalla myös, tuli luokseni ja puhui jotain ja sitten kysyi minulta, että äiti, kuka sohvalla istuu. Laitoin valot päälle ja kerroin ettei kukaan. Valojen sammuttua hahmo näkyi siinä taas. Sen jälkeen ei olla häntä nähty.

Välillä vähän hulluksi tuntee itsensä..

  Re: Kuollut koira kävi hyvästelemässä

Lähettäjä: S. Helga 
Päivämäärä:   3.4.17 10:43:09

Minä näin isäni hautasiaan edeltävänä yönä. Kävelin saunan pukuhuoneeseen, jossa hän sanoi, että kaikki on hyvin nyt. Aamulla äiti ihmetteli, miksi olin seissyt saunassa koiran kanssa ja molemmat tuijottaneet jotain.

  Re: Kuollut koira kävi hyvästelemässä

Lähettäjä: jana 
Päivämäärä:   4.4.17 12:09:48

Aina kun muistelen ja ikävöin edesmennyttä hevostani se tulee lohduttamaan minua ja kertomaan että kaikki on hyvin. Samoin rakkaat pois menneet koirat ja kissat, myös ihmiset. Saan myös neuvoja ja varoituksia, viimeksi pimeällä ajaessani autoa kun peura oli ylittämässä tietä.

  Re: Kuollut koira kävi hyvästelemässä

Lähettäjä: sunny 
Päivämäärä:   4.4.17 12:19:27

Ihana, kun kerrotte omia kokemuksianne!

Kokemus oli todella todentuntuinen ja pelkäsin, että nyt se suru on sekoittanut mun pään. Mutta kokemus oli niin lohduttava, että päinvastoin pääsin asian yli yllättävän nopeasti. Mieli on hyvin levollinen, vaikka ikävä fyysistä koiraa on edelleen iso. Mutta ei läheskään niin iso ja lohduton, mitä se voisi olla.

  Re: Kuollut koira kävi hyvästelemässä

Lähettäjä: Jannica 
Päivämäärä:   6.4.17 02:43:55

Osaan hyvin samaistua näihin tarinoihin enneunia näkevänä. Onko muilla sellaisia, monesti kaiketi liittyvät yhteen?

En ole itse kokenut mitää näin hienoa, mitä täällä kuvailtu, mutta ennen vanhan kissamme kuolemaa pari vuotta aiemmin kuollut velikolli oli enneunessa. Se istui oven takana avatessani ulko-oven, ei puhunut mitään, katsoi vain minuun pitkään ja lähti pois. Ymmärsin heti tuosta, että lähdön hetki oli lähellä, oli tullut hakemaan siskoaan. Kaksi viikkoa sen jälkeen kissavanhus nukkui kotona rauhallisesti pois. Jäi jotenkin levollinen olo, kun sai varoituksen etukäteen.

Myös omaisten kuolemasta olen nähnyt samankaltaisia enneunia. Muuten en näe koskaan unia, näitä tulee kerran pari vuodessa. Aina en ymmärrä tarkoitusta, mutta useimmiten se on selkeä.

  Re: Kuollut koira kävi hyvästelemässä

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   10.4.17 14:20:30

Aivojen tuottamaa harhaa

  Re: Kuollut koira kävi hyvästelemässä

Lähettäjä: t 
Päivämäärä:   11.4.17 07:00:17

Kyllä nämä harhat ovat tosia :) Lapsesta saakka olen tiennyt tapahtumia ja äitinikin tiesi. Itse näen asioita hereillä. Siskoni tietää unessa. "pahan" eli surun tulemisen aavistaa ennalta, vaarasta on varoitettu useasti. Ja lohduttamassa käydään yllätäen. On turvalllista elää kun tiedän että minusta huolehditaan.

  Re: Kuollut koira kävi hyvästelemässä

Lähettäjä: v 
Päivämäärä:   14.4.17 09:28:54

Moni on kertonut kuolleen ihmisen viipyvän kotonaan pitkään, ja kai se sama pätee eläimiinkin.

  Re: Kuollut koira kävi hyvästelemässä

Lähettäjä: mira 
Päivämäärä:   17.4.17 18:24:10

Mulla meinasi itku tulla lenkillä, kun vastaan tuli nainen rattaiden kanssa jossa ehkä kolmevuotias lapsi, lapsi hihkui ja huitoi ja katsoi minusta sivuun ja kun tuli kohdalle niin kiljui "äiti katso, tanssiva koira! Edesmenneellä koirallani o!i tapani nuorena innostua vastaantulevista ihmisistä ja hyppiä kahdella jalalla kuin kenguru :)

  Re: Kuollut koira kävi hyvästelemässä

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   17.4.17 18:38:18

Niin, lapset näkevät henkiolentoja ja nykylapset ehkä myös aikuisena.
On olemassa niitä indigo-ja kristallilapsia ja enemmän niitä nykyään syntyy, heidän pitäisi saada maapallon elämä pelastettua, ei käy heitä kateeksi..

  Re: Kuollut koira kävi hyvästelemässä

Lähettäjä: Kiitos 
Päivämäärä:   22.4.17 21:26:46

teille tarinoistanne, ne lohduttavat <3

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.