Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Shettisten omistajat

Lähettäjä: ponitäti 
Päivämäärä:   6.3.17 14:32:35

Onko jollain shetlanninponi ns.vieraalla vai onko kaikilla omassa pihassa? Lähinnä kiinnostaisi tietää käyttekö joka päivä itse ja miten olette saanut ajan riittämään ponille työn, perheen yms. lisäksi.

  Re: Shettisten omistajat

Lähettäjä: Viiskutonen 
Päivämäärä:   6.3.17 18:33:03

Minulla on shettisruuna ihan pihassa pihakoristeena, ruohonleikkurina ja seuralaisena toiselle hevoselle. Lenkillä käy koirien mukana.

  Re: Shettisten omistajat

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   6.3.17 20:25:32

Meillä on 24v minishettis ylläpidossa iäkkään suokkitamman bestiksenä. :)

  Re: Shettisten omistajat

Lähettäjä: 1.*** 
Päivämäärä:   6.3.17 21:30:16

Onko jokin ero siinä, onko kyseessä shettis, russi, suokki, pv tai jokin muu? 😀

  Re: Shettisten omistajat

Lähettäjä: sv 
Päivämäärä:   6.3.17 22:13:02

"Lenkillä käy koirien mukana."

Ihana. :-D Tuli niin symppis mielikuva.

  Re: Shettisten omistajat

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.3.17 23:06:38

"Onko jokin ero siinä, onko kyseessä shettis, russi, suokki, pv tai jokin muu?"

Tässä on muuten hyvä pointti... Kavio-otuksen hoitoon menee kyllä sama aika, oli rotu mikä tahansa. No, jos tarkkoja ollaan, niin onhan shettiksessä vähemmän pintaa harjattavaksi kuin vaikka suokissa ;)

Minulla on kaksi ponia kaverin pihassa, ja hyvin aika riittää, kun sen laittaa riittämään. Joka päivä käyn itse, joinakin päivinä parikin kertaa, mutta hyvin riittää aikaa muuhunkin.

  Re: Shettisten omistajat

Lähettäjä: SP 
Päivämäärä:   7.3.17 12:53:30

Mulla on omassa pihassa. Oli kaksi mutta toisen juuri menetin. Uuden hankin kyllä kunhan sopiva osuu kohdalle.
Ja on siinä sellainen asenteellinen ero onko se shettis vai joku isompi. ;) Ponitäteyden ydin on juuri siinä. :D

Oma aika ei siinä mielessä riitäkään, että liikuttaminen jää liian vähälle. Mutta perushoito sujuu hyvin ja nimenomaan sen takia tykkään kun ponit omassa pihassa. Ne on perheenjäseniä.
Jos olisi vieraalla niin jäisi ehkä se suhde ohuemmaksi. Toisaalta ehkä keskittyisi sitten ehkä siihen liikuttamiseen ja tekemiseen enempi silloin kun sinne tallille menisi? Mutta en oikein usko että sopisi mulle noin muuten, kun olen tosi tarkka kaikesta ja tykkään hoitaa itse.

  Re: Shettisten omistajat

Lähettäjä: Nih 
Päivämäärä:   7.3.17 15:26:16

Shettis pihassa. Täälläkin lenkkeily koiran mukana pääsääntöisesti, mutta myös juoksuttaen ja ohjasajaen :)

  Re: Shettisten omistajat

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   7.3.17 20:37:13

Minäkin lenkitin välillä edesmennyttä shettistäni kuin koiraa.
Lenkitys herätti hilpeyttä ja tuijotusta ohikulkijoissa.

  Re: Shettisten omistajat

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   10.3.17 15:57:09


Mulla kanssa kaksi miniponia pihassa nelikymppinen oon.Parhain juttu mitä oon tehny kun oon ottanut nuo,ihania perheenjäseniä.En voisi pitää vieraalla olen niin tarkka noiden hoidosta ja minkälainen se suhde sitten olisi jos eivät olisi kotosalla, se on niin ihanaa aamulla itse ottaa ne ulos ja kuulla aamuhörinät.Meillä kanssa ponit lähtevät lenkille koiran kanssa.

Taidan SP tunnistaa sinut luen blogiasi, luin sitä jo ennen kun itse päädyin ottamaan nuo ponit.Olen pahoillani menetyksestäsi, todella surullista tuli itsekkin itkettyä vaikka en edes tunne sinua.

  Re: Shettisten omistajat

Lähettäjä: SP 
Päivämäärä:   13.3.17 15:46:36

^ Kiitos! <3

  Re: Shettisten omistajat

Lähettäjä: täti 
Päivämäärä:   14.3.17 05:20:54

SP:lle osanottoni, Blogisi on ihana, olen seurannut sitä jo pitkään <3

  Re: Shettisten omistajat

Lähettäjä: SP 
Päivämäärä:   5.4.17 13:35:32

No nyt mulla on taas 2 ponia pihassa. :) 5 viikkoa ehti toinen olla yksin, tai oli sillä toki pari kuttua seurana kuten on ollut koko ajan. Uuden ponin kanssa ystävystyminen sujui ihan heti. Ihmeellinen juttu että löytyi juuri sellainen poni kuin halusinkin, ja vielä Suomesta.

  Re: Shettisten omistajat

LähettäjäTirlittan 
Päivämäärä:   5.4.17 19:58:22

Onnittelut SP. :)

  Re: Shettisten omistajat

Lähettäjä: SP 
Päivämäärä:   7.4.17 14:21:52

^ Kiitos!

  Re: Shettisten omistajat

Lähettäjä: Cccc 
Päivämäärä:   12.4.17 16:35:28

Minulla on kaksi shettistä kotitallissa. Toinen ollut meillä jo 17 vuotta, nyt sillä ikää 30. Toinen on vasta 5v. Perheenjäseniä ovat ja kyllä sitä persoonallisuutta löytyy paljon enemmän, kuin hevosessa.

  Re: Shettisten omistajat

Lähettäjä: Odotellaan 
Päivämäärä:   17.4.17 20:59:01

Myös meillä ollut 10 vuotta poniori pihassa, mukavaa lenkkiseuraa ja lapsenlapsi kilpailee koulua ja esteitä, joten hyötykäyttöönkin hänestä on :D

  Re: Shettisten omistajat

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   22.4.17 07:35:02

Minulla on shettis vieraalla ja käyn 5-6 viikossa. Jää paljon enemmän aikaa liikutukseen ja ponin kanssa tuohuamiseen, kun ei tarvitse huolehtia omasta tallista. En ole varma, ottaisinko omaan pihaan, jos se olisi mahdollista. Hoito ei vieraalla tietenkään ole 100% samanlaista kuin omassa tallissa, mutta liikunta on tärkeä perustarve ja siitä en haluaisi tinkiä.

Joskus ihmetellään, mitä aikuinen tekee pikkuponilla, kun en kasvata niitä tai edes treenaa poniraveihin. Yhtään isompaa en haluaisi!

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.