Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  tämän vuoden ohjastajien tasonousu

Lähettäjä: heii! 
Päivämäärä:   11.7.26 22:17:03

hei! sama kuin äskönen! ketkä ohjastajat ovat teidän mielestään tehneet hurjan tasonousun? entäpä laskun? ovatko jotkut kuskit pärjänneet aiempaa huonommin- tai paremmin?

Re: tämän vuoden ohjastajien tasonousu

Lähettäjä: ! 
Päivämäärä:   12.7.26 00:15:52

mä oon vähän pettyny minessa iivoseen ja melissa koskelaan, viimevuonna pärjäsivät ihan suht menestyksekkäästi, mutta nyt varsinkin melissalla on taso laskenut, ei aja kauheasti ja kun ajaa niin hädin tuskin pääsee totosijaan, Ruutin Petteri on myös hieno poni, mutta melissa ajoi sillä liian kovan ennätyksen niin siinä meni sekin poni. Minessa ei ole paljoa startannut ja ei hirmuisesti menestystä tullut, jos miettii esim Matilda Korpea jonka kanssa treenaa ja matilda vetelee ennätyksiä ja ajaa suurkilpailuissa hienoja sijoja

Lähettäjä: ….! 
Päivämäärä:   12.7.26 03:51:38

Minessa vissiin hommasi uuden nuoren starttaamattoman ponin vanhan tilalle niin ei sinänsä ihme ettei ole vielä päässyt starttaamaan yhtä paljoa verrattuna viime vuoteen.

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   12.7.26 09:22:45

On tää hieno foorumi ja lajin ympärillä hieno yhteishenki täällä kysytään kuka nostaa tasoa niin tänne tullaan porukalla haukkumaan muita.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.7.26 12:49:22

Plus Matildalla vähän enemmän poneja jolla päästä kilpailemaan toisin kuin Minessalla jolla vain yksi oma poni.

Lähettäjä: Joop 
Päivämäärä:   12.7.26 13:13:04

On hyviä kuskeja,mutta siis moni ei oo päässy edes ekaan starttiin tai osalla on vasta pari starttia

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.7.26 18:48:28

ehkä pitäis enemmän keskittyä siihen jotka nyt ”parantanut” tänä vuonna tai menestynyt paremmin kun edellisinä. turha miettiä keillä ei mene hyvin. silloinkun kokeneilla kuskeilla ei mene hyvin, siihen yleensä syy. esim omalla ponilla vika, ei ole ehtinyt startata tai keskittynyt enemmän valmentamiseen. esim minessahan nyt hankki uuden ponin ja chaline meni hännisille, kuulemma siitostamma hommiin, jos oikein ymmärsin. eiköhän se minessakin sitten jossain vaiheessa taas starttaa, matildaan turha verrata, kun hänellä monia starttaavia poneja ja esim tnt joka aivoimella tasolla ja tainnut nyt myös jotain lainaponejakin ohjastaa.

Päivämäärä:   12.7.26 21:13:40

Miten kellään on sydäntä myydä ponia sellaiseen paikkaan jossa on tuomittu ihmiset eläinsuojelurikoksista huonon hoidon takia?

Päivämäärä:   12.7.26 21:35:00

no ei voi liikaa moittia kun todella hyvin ponit menee, tottakai siis todella väärin mutta nykyään taitaa homma olla paremmin

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.7.26 21:37:04

ai hännisillä eläinsuojelurikos? ei ihme kun Jivekin myytiin pois

Päivämäärä:   12.7.26 21:40:21

mistä elsu tullut? en oo tälläsestä kuullukkaan. mutta ei todellakaan se että ponit menee hyvin oo syy miksi tollainen pitäisi olla huomioimatta ainakin jos oman poninsa heille antaa. ja useinhan hevosurheilun taustalla kokeneet ratsastajat/kuskit kaltoinkohtelee hevosia, silleen ne vissiin saa ne käyttäytymään

Päivämäärä:   12.7.26 21:49:08

Tämä on jo vanhempi juttu, johon liittyi huonoa eläintenpitoa (ponit mm. kurapanssarin alla) ja vaaralliset pitopaikar (kuratarhat, heinät syötettiin kurasta, aidat puutteelliset jne.). Jos siis oikein muistan mitä täällä kirjoiteltiin. Jutun sivujuonteena oli myös asiakirjaväärennös, joka liittyi jonkun eläinlääkärin allekirjoituksen väärentämiseen.

Päivämäärä:   12.7.26 22:44:13

Löytyy kyllä ihan googlesta koko juttu jos vähän viitsii ettiä

Lähettäjä: Haista ***** 
Päivämäärä:   13.7.26 00:18:24

Haistakaa paska en tiedä eikä kyllä kiinnostakkaan mitä tommoset paskiaiset kirjottaa tänne tollasta paskaa heti kun amanda pärjäs niin tullaan kirjoittelee tommosta ja kuulin kun amanda sano äidilleen että tosi kova ikävä Jiveä mutta jotenkin niin että parempi näin Jivellekkin

Mutta mikä siinä että ei voi sanoa päin naamaa ehkä ootte vaan niin inhottavia toivon et sil joka kirjoitti noin inhottavasti niin ymmärrät et ei ehkä kannata kirjoittaa mitä tahansa ja et pilkka osuu omaan nilkkaan jos tuntuu siltä menkää sit vaikka stalkkaa toisia ja kirjo telkaa pahaa toisista toivottavasti tulee hyvä mieli en tunne mitenkään hännisiä mutta mua harmittaa niitten puolesta jotka joutuvat tän juoru palstan uhreiksi

KASVAKAA AIKUISIKSI

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   13.7.26 00:22:34

Niin pä ihan oikeesti käykääpä kysyy jos on pokkaa

Päivämäärä:   13.7.26 00:29:17

siis se että puhutaan siitä että joku tehnyt eläinsuojelurikoksia on vakava asia mistä ihmisten on hyvä tietää, ainakin jos aikoo heille poninsa myydä. ei ketään täällä paskaa puhu vaan puhutaan asioista mitä on tapahtunut, kyllä amanda pärjää hyvin ja todella kokenut kuski että ratsastaja. ja tuskimpa amanda vastuussa ponien hyvinvoinnista ja elinympäristöstä.

Lähettäjä: :( 
Päivämäärä:   13.7.26 00:48:52

Turha tähän on amandaa yhdistää, hän on lapsi. Aikuisen vastuulle nämä elsurikokset menevät. Lapsella ei ole siinä samanlaista vastuuta eikä se ole hänen vikansa. Amanda on nuori taitava ohjastaja jolla menee todella hienosti eikä hän ansaitse mitään lynkkausta täällä.

Lähettäjä: No niin 
Päivämäärä:   13.7.26 12:50:58

AMANDA ON TODELLA TAITAVA KUSKI OLETTE VAAN KATTEELLISIA!!

Päivämäärä:   13.7.26 15:17:08

ei kukaan sanonut mitään pahaa amandasta

Lähettäjä: Mitä 
Päivämäärä:   13.7.26 22:46:42

Amanda on paras kuski mitä oon nähnyt ei ajattele itseään vaan poniaan aina

Lähettäjä: 12 
Päivämäärä:   13.7.26 23:26:07

Ei oo kukaan Amandaa haukkunu

Lähettäjä: Juuso 
Päivämäärä:   14.7.26 00:58:57

Juu mut usein kuulee et amandaa vähätellään

LähettäjäMinessa 
Päivämäärä:   15.7.26 14:35:14

Moi koko hötönetin kansalle munkin puolesta. Jos tuntuu siltä, että mun ”taso” ohjastajana on laskenut, niin se on täysin okei. Koen kuitenkin, että on tyhmää tulla spekuloimaan sitä tänne. Hippu lähti tosiaan Hännisille siitostammaksi ja sieltä tuli sitten nuori kilpailematon mulle treeniin. Siinä ensimmäinen syy starttien vähyydelle tälle kautta. Hipun kanssa koko viime kauden loppu ja tämän kauden ensimmäinen startti meni hieman penkin alle. Sekin on mulla tiedossa ja lähdettiinkin korjaamaan asiaa heti. Jos nyt heppaa osaa täällä spekuloijat käyttää, niin voi ihan käydä vilkasemassa tän kauden viimesimpiä startteja Hipun kanssa. Siellä mm. 3 PoniChampionista, joka oli kova lähtö.

Kiitos myös kaikille, jotka toi esille sen, miten paljon huonompi oon ohjastajana kuin Matte. Tiedostan senkin itse! Mattella kuitenkin enemmän poneja ja hän on ajanutkin kilpaa mua pidempään. Oon ystävänä tositosi ylpee siitä miten hienosti Matte on pärjännyt tällä kaudella. Jotenkin uskon, että Matte tai kukaan muukaan meidän tiimistä ei kuitenkaan ajattele, että oon huono kuski, koska en oo pärjännyt tällä kaudella yhtähyvin kuin muut. He tietävät kaikki haasteet, joita tässä taustalla on ollut ja oon älyttömän kiitollinen siitä että saan olla mukana ponien treenissä, apua kun sitä tarvitaan ja että mulla on paikka tallilla, jossa on okei olla voittamatta joka starttia. Uskaltaisin jopa väittää että Irina ja Matte olivat molemmat ylpeitä mun ja Hipun kolmossijasta Vermossa!

Jatkossa voi tulla vaikka igssä tai ihan raveissa kysymään, puhun asioista mahdollisimman avoimesti ja vastaan kyllä kysymyksiin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   15.7.26 15:24:35

Suosittelen että kaikki lopettaa hötönetin käytön, tämä on ihan sairasmielinen kiusaamispalsta mistä ylläpito saa rahaa kävijämäärän mukaan.
Siksi näitä herjaamisia ei poisteta.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   15.7.26 15:47:56

minessa leveilee yhellä kolmossijalla..

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   15.7.26 16:28:23

....

ja muut

Lopettakaa jo!!
Aivan järkyttävää kiusaamista.

Kaikki ohjastajat ei välttämättä koskaan ole kolmen parhaan joukossa, mutta kaikki ei vaan voi olla. Hyvällä omallatunnolla voi Minessa olla ylpeä saavutuksestaan.
Ja kuinka hienon vastauksen kirjoitti teille kaikille arvostelijoille. Voi olla siitäkin ylpeä. :)

Lähettäjä: 🙌 
Päivämäärä:   15.7.26 17:40:53

Mun ponin paras sijoitus on 3. ilman laukkaa. Olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen. Harrastus tämä on.

Päivämäärä:   15.7.26 17:43:56

joidenkin täällä pitäs miettii kaks kertaa ennenku kirjottaa..

Päivämäärä:   18.7.26 13:30:30

Hyi

Lähettäjä: ä 
Päivämäärä:   18.7.26 14:34:23

wild princess alisuoritti.. oletin sen top5 sakkiin

Päivämäärä:   18.7.26 16:04:58

Se ei oo hetkeen ihan ollu parhaimmillaa

Lähettäjä: yy 
Päivämäärä:   18.7.26 19:21:09

aattelin iha samaa.. alkuvuodest poni oli parhaimmistoo mut nyt aika huonos virees

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   19.7.26 00:22:08

Alkaako olemaan wild princesille liian vaikeita nuo lähdöt

Lähettäjä: ., 
Päivämäärä:   19.7.26 00:22:47

Mietin vaan sitä,että eihän starttien määrä kerro Ootko kokenut?

Lähettäjä: Ii 
Päivämäärä:   19.7.26 00:36:06

Starttien määrä kertoo onko kokenut kuski kilpailuissa. Startti on aina eri, kuin hiitti tai kotona ajelu.

Lähettäjä: Ööm 
Päivämäärä:   19.7.26 00:44:38

No Ei kyllå kerro :)

Lähettäjä: Ööm 
Päivämäärä:   19.7.26 00:46:20

Eli jos mulla on 100 starttia niin on kokenut ja mulla ei ole vaikka yhtään peli silmää ja en oo ajanut esim. Vaikeilla poneilla. Kun taas se kenellä ei ole montaa starttia niin sillä voi olla parempi kilpailu silmä kun sillä kokeneella mukamas ja sitte se on voinu ajaa vaikeita hevosia. Mä olen ainakin eri mieltä

Lähettäjä: Ii 
Päivämäärä:   19.7.26 01:41:45

No kyllä se sarttien määrä nyt vaan kertoo onko kokenut kuski kilpailussa. Se ei kuitenkaan tarkota, että onko hyvä vaiko ei. Sen kertoo sitten muut tilastot.

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   19.7.26 02:08:11

kyllä se starttien määrä kertoo. miusta ihan tyhmää aina kun hehkutetaan "olen ajanut vaikeita poneja" ei tuo ainakaan kerro mitään. kaikki ponit on erilaisia. Kuskia valitessa tsiigaisin tilastot ja kysyisin valmentajalta jos on ajanut sen ponia tms..
Pelisilmä ei kerro että osaa ajaa vaikeita poneja, se kertoo siitä että osaa muuttaa tarvittaessa varustusta ja osaa kokonaisvaltaisesti arvoida ponia, sen meneväisyyttä ja raviaskelta.
100 starttia ajanut voi olla silti ihan kokematon, eikä kaikilla ole eikä ikinä tule olemaan "pelisilmää".

Päivämäärä:   19.7.26 02:10:07

ihan varmasti jos on paljon startteja on kokenut kuskikin. voi myös vähemmän starttaava olla yhtä kokenut tai kokeneempi kun joku jolla enemmän startteja. ihan henkilökohtaista miten menee

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.