Lähettäjä: N
Päivämäärä: 6.1.25 13:12:35
Julia: Se, että muut eivät tulkitse Hippoksen päätöksiä kuten sinä, ei tarkoita, etteivät ne olisi tuttuja. Meitä toisia ne eivät vain estä harrastamasta, koska harrastamisen syyt ovat meillä jossain muussa, kuin siinä, että ajettaisiin itse, tai siinä minkä verran palkintoja .aksetaan.
Mulle poni ja sen liikuttaminen ja sen kanssa tekeminen on oman hyvinvointini ja mielenterveyteni ylläpitoa, se, kilpaileeko se edes vai ei on sivuseikka, mukava lisä, mutta poni pysyisi, vaikkei se juoksisi ikinä euroakaan rahaa.
Mulla olisi mahdollisuus ottaa hevonen, on ollutkin.
Mutta tallivuokra nousisi 50 e/kk, rehuihin menee n. 100e/kk enemmän, kengityksen hinta on sama, mutta mun kokemuksen mukaan kenkiä kuluu vuodessa enemmän.
Ell kulut on saman verran, paitsi jos pitää lääkitä, silloin taas käy hevonen kalliimmaksi, koska annokset on isompia. Oman kokemuksen perusteella, ponit on terveempiä kuin hevoset, mutta voi toki olla sattumaa, omalla kohdalla kuitenkin ponin ell kulut jääneet tuntuvasti matalammaksi/vuosi.
Ponia en juurikaan loimita, hevosella loimia kului vuodessa sen verran mitä ponilla on mennyt koko sen mulla olon aikana.
|