Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aikuisia poninomistajia?

Lähettäjä: Shet,russ,mount 
Päivämäärä:   11.12.20 20:04:58

Heippa! Onko täällä aikuisia jolla poneja? Shettiksiä, mountteja tai russeja lähinnä ajattelin. Oletko niin pieni, että voit ratsastellakkin vai ajatko ja puuhaat muuten vain?
Kiinnostaa, koska meillä kaveriponin hankinta edessä ja pienikokoisena mietin että pystyisinköhän käydä itsekin tulevan ponin selässä.. Kokemuksia ja tarinoita, kuviakin katselen mielelläni :)

  Re: Aikuisia poninomistajia?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.12.20 08:07:49

Et pysty

  Re: Aikuisia poninomistajia?

Lähettäjä: Hel 
Päivämäärä:   14.12.20 16:59:06

Olen aikuinen ja toteutin nuoruuden haaveeni, ostamalla oman raviponin vuosi sitten.

Aikuinen shettis tuli hommattu. Hänen kanssaan aloitettiin raviura kesäkuussa. Kohtuullisesti menestyi täällä pohjoisessa. Nyt on startti tauolla.
Olen todella pieni kokoinen, jonka vuoksi pysyttelen poneissa aina. Voin huoletta ratsastella.

  Re: Aikuisia poninomistajia?

Lähettäjä: KH 
Päivämäärä:   14.12.20 17:05:26

Aikuinen poni harrastaja. Alunperin ostin ponin seuraponiksi, hurahdin ajeluun, astutin ja nyt kasvatit juosseet kilpaa, pari syntymässä ens kesänä ja toinen tammakin tuli ostettua.

Pääasiassa ajelen näitä ja touhutaan maasta, tuttujen lapset sillontällön ratsastelee.

  Re: Aikuisia poninomistajia?

Lähettäjä: Ponitäti 
Päivämäärä:   14.12.20 19:04:42

Tuli ostettua puolivuotias shettistamma fwb varsan kaveriksi ja siitä se sitten lähti. Opeteltiin ponin kanssa yhdessä ajolle ja kaksi kesää kierretty raveissa. Vuosi sitten ostin shettisruunan ja sekin nyt opetettu ajolle. Ensi vuonna radoille. Omia kuskeja ei perheessä ole, lapset jo aikuisia, mutta hyvä ravikuski on löytynyt.
Pieni olen, mutta en mene ponin selkään. Liikutan kärryiltä, kävelytän ja juoksutan irtona. Etsinnässä on nyt reipas ponityttö ratsaille. Saisi vaihtelua treeneihin. Ponit on vieneet kyllä mennessään täysin d

  Re: Aikuisia poninomistajia?

Lähettäjä: Ponit 
Päivämäärä:   15.12.20 22:26:27

Welsh a sectio, joka oikein silakka mallia. Ratsastetaan, ajetaan valjakkokärryillä ja juoksutettaan. Tällä hetkellä tiinenä, joten liikutetaan vain maastakäsin. Täti kuskit painon puolesta sopivia selkään, jalan pituus hivenen pitkä. Ei ole vaikkuttanut ponin meno haluihin, joten muutamaan kertaan viikossa ratsastettu ponia kuunnellen.

  Re: Aikuisia poninomistajia?

Lähettäjä: Satu 
Päivämäärä:   18.12.20 18:55:40

Se riippuu siitä miten pieni olet. Minun mielestä monte painorajat on liian isot. 65kg russin selkään on 10kg liikaa. N. 50 kiloa painava voi helposti ratsastaa oli sitten lapsi tai aikuinen. Itse olen aina myös ratsastanut russeilla mutta shettikselle olen liian iso. Minulla on ollut omia poneja vuodesta 2001 ja yksi russi vieläkin. Täytän kohta 38v ja valitettavasti mietin nyt poni harrastuksen lopettamista koska en saa enää tse ajaa kilpaa.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.