Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lisää russilähtöjä!

Lähettäjä: pony 
Päivämäärä:   24.11.12 10:20:50

Ennen kuin kukaan tulee kommentoimaan, ettei poneja ole tarpeeksi eikä niille kannata ikinä yhtään mitään järjestää, niin laitanpa tähän alle Porin 2012 toteutuneet (ja tulossa olevat) B-ponilähdöt:

21.4. avoin ryhmä
15.6. p. 2.35,0
29.6. ryhmä 2.12,0 ja hitaammat
14.7. avoin ryhmä
26.7. p. 2.35,0
12.8. p. 2.25,0
12.10. p. 2.00,0
26.10. p. 2.25,0
27.10. p. 2.10,0
9.12. p. 2.35,0
28.12. p. 2.25,0

Porista on lisäksi peruttu vuoden aikana 3 ravipäivää (niin, jotkut valittaa niinkin pienestä että B-poneille järjestetään lähtöjä, jotka "kuitenkaan ei tuu täyteen", mutta kun joskus joudutaan perumaan ihan koko ravit...) joten en tiedä, oliko näihin myös suunnitteilla ponilähtöjä.

Alkuvuodesta Porissa ei järjestetty ponilähtöjä, mutta sitä lukuunottamatta on päästy kilpailemaan lähes joka kuukausi, parhaimpina kuukausina suht samantasoisissa sarjoissa jopa kaksikin kertaa.

Tässä esimerkkiä, josta MONI muukin rata voisi ottaa mallia! On käsittämätöntä, etteivät muut radat kykene järjestämään enempää lähtöjä B-poneille! Missä vika?? Porissa toiminta ainakin on vilkasta ja sillä alueella asuvien on helppo panostaa B-ponehin, koska niille kerran on lähtöjä. Tosin Teivo ja Metsämäki voisivat myös parantaa tarjontaansa, niidenkin radoille riittäisi B-poneja nykyistä useammin!

Re: Lisää russilähtöjä!

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   24.11.12 10:53:28

b-ponilähtöjä on ollut jonkun verran tarjolla mutta niitä on jouduttu monet perumaan , onko järkeä pitää kun niitä ei ikinä tule kasaan...

Lähettäjä: -.- 
Päivämäärä:   24.11.12 14:56:07

Hei ihan oikeesti. Miksi aina pitää selittää että pitää lopettaa B-ponien lähdöt kokonaan? Ei se vie sun shettislähtöjä pois. Musta on ainakin hienoa että Pori järjestää B-ponilähtöjä! "Ikinä" tule kasaan. Oman russini lähtö on peruttu 3 vuoden aikana yhden kerran. _yhden_ kerran. Ja startteja on ollut kuitenkin n 25. Joten herätys ja valoja päälle taas?!

Päivämäärä:   26.11.12 12:10:44

Juu kyllä pitäisi mahtua molempien kategorioiden lähtöjä! Ei shettis-ihmiset voi ajatella, että tulevaisuudessa järjestettäisiin vain heidän A-poneilleen lähtöjä.

Ja KAIKKI radat voisivat ottaa Porista mallia, siellähän on lähes joka kerta järjestetty samana päivänä sekä A-ponien että B-ponien lähdöt! Eli molemman kategorian ponit on päässeet juoksemaan kilpaa! Ei ole ollut pois keneltäkään ja russtikin on saaneet niitä kauan kaivattuja lähtöjä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   26.11.12 12:13:43

vaikka olen ''shettis ihminen'' niin en minä ainakaan ajattele että b-lähtöjä ei saisi tulevaisuudessa järjestää , omapa on ongelmanne kun ette saa lähtöjä kasaan...!

Päivämäärä:   26.11.12 14:00:52

Se on kumma että Keski-Suomen pohjoispuolella ajetaan jopa setukoiden lähröjä neljällä ponilla mutta russeille ei tehdä samoin etelässä. Tai neljä ponia on kyllä liian vähän kun jos siitä jää yksi kaksi pois niin sitten on mielenkiintoista. Mutta olisi vaikka kaikkiin lähtöihin viisi ponia rajana.

Lähettäjä: russ 
Päivämäärä:   26.11.12 14:01:52

Russit on niitä OIKEITA raviponeja, sellainen kannattaa hankkia jos haluaa harrastaa raviponiurheilua!

LähettäjäTuuli 
Päivämäärä:   26.11.12 14:23:05

No minua alkaa kyllä kieltämättä enemmänkin keljuttaa se, että sarjoja kyllä on tarjolla, mutta poneja ei ole niihin riittävästi. Eli ihan turhaan ruinaatte lisää lähtöjä ennen kuin on riittävästi poneja näihin nykyisiinkin sarjoihin.
Alkavat B-ponilliset olla jo liian "ronkeleita" sarjojen suhteen kun niitä on jo liikaa tarjolla. Näin minä asian näen.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   26.11.12 15:16:11

^olen kanssasi samaa mieltä !!

Lähettäjä: /*\ 
Päivämäärä:   26.11.12 15:17:19

Minusta sarjatarjontaa ei ole liikaa. Mutta ehkä vähän huonosti sijoiteltuina.
Nopeille russeille ei välttämättä kannata tarjota sarjoja keskellä talvea, monet nopeista on tauolla.
Samoin kannattaisi miettiä niitä oman alueen poneja ja tehdä sarja röyhkeästi suoraan niiden mukaan. VARSINKIN talvisin.
Kesällä lähdetään helpommin reissuun pidemmällekin, mutta talvisin harvat jaksaa ajaa 6h per suunta yhtä starttia varten. Varsinkin, jos sarja ei ole ns. nappisarja.

Päivämäärä:   26.11.12 16:39:36

"No minua alkaa kyllä kieltämättä enemmänkin keljuttaa se, että sarjoja kyllä on tarjolla, mutta poneja ei ole niihin riittävästi. Eli ihan turhaan ruinaatte lisää lähtöjä ennen kuin on riittävästi poneja näihin nykyisiinkin sarjoihin."

Aloitusviestiin laitoin Porin toteutuneet lähdöt. Olisiko nuo Tuuli mielestäsi toteutuneet, jos poneja ei olisi riittävästi? Onneksi Porissa ollaan kanssasi täysin eri mieltä ja ensi vuonnakin on tarkoituksena tarjota (toivottavati) yhtä runsaasti russilähtöjä!! Toivoisin vain että muutkin lähiradat (mm. Teivo, Metsämäki) innostuisivat järjestämään nykyistä tarjontaansa enemmän B-lähtöjä.

Päivämäärä:   27.11.12 16:53:06

Lähettäjä: -.-
Päivämäärä: 24.11.12 14:56:07

Hei ihan oikeesti. Miksi aina pitää selittää että pitää lopettaa B-ponien lähdöt kokonaan? Ei se vie sun shettislähtöjä pois. Musta on ainakin hienoa että Pori järjestää B-ponilähtöjä! "Ikinä" tule kasaan. Oman russini lähtö on peruttu 3 vuoden aikana yhden kerran. _yhden_ kerran. Ja startteja on ollut kuitenkin n 25. Joten herätys ja valoja päälle taas?!

tultas hitaan b-ponin kaa kyllä poriin mutta täälätä oulusta on _hieman_ pitkä matka poriin..

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   27.11.12 18:28:05

Ouluun ainakin on suunnitteilla lisää B-ponilähtöjä!

LähettäjäTuuli 
Päivämäärä:   28.11.12 21:06:13

No, Porin alue on sitten todetusti poikkeus. Toki olet siinä oikeilla jäljillä, että tästä päätellen muidenkin lähiratojen voisi olla järkevää järjestää lähtöjä. Mutta toisaalta, kiitos vaan - Porilaiset vie muualta Suomestakin osallistujat... ;) Voi hyvinkin olla, että Porin alueelle on jo muodostunut hyvä B-poniporukka, mutta turhapa on vieriratojenkaan tarjota lähtöjä kun Porissa kerran on hyvä tarjonta - ei ihmiset välttämättä lähde "merta edemmäs kalaan". Ajatelkaas siltä kannalta.

Lähettäjä: Sonja 
Päivämäärä:   29.11.12 11:52:43

Tuuli: oletko oikeasti sitä mieltä, että B-poneille tulisi tarjota koko maassa 1 sarja/vuosi, kunnes siinä on 16 osallistujaa, sitten seuraavana vuonna 2 sarjaa/vuosi, kunnes siihen tulee 16 osallistujaa jne. Sarjamäärityksien järkevyydestä, sijainneista ja kilpailukalenterista viis.

Mitä ihmettä?

Jos shettiksien kanssa olisi aikoinaan tehty näin, ei niitäkään olisi edelleen kuin se kaksi pihanperän maskottia juoksemassa keskenään kerran vuoteen. Kasvuvaihe on aina haasteellinen - rodusta ja lajista riippumatta.

Toki shettiksien etuna on se, että niissä piireissä porukka vaikuttaa kovastipaljon suvaitsevaisemmalta - harrastajia kannustetaan allround-ponien hankkimiseen. Sen sijaan russipuolella kuulee kasvavassa määrin tyrmistyttävää taivastelua ja vähättelyä siitä, kuinka ei ole järkeä kilpailuttaa "suvuttomia" poneja, olisi muka eläinrääkkäystä ajella ratsulla joskus kilpaa myös raveissa ja että kyllä fiksu hankkii eri ponin ratsastus- ja raviharrastuksiinsa.

Tämä ilmapiiri jos joku on omiaan tappamaan lajia (Tuulin ehdottaman sarjapolitiikan ohella).

</aamuavautuminen> :)

Lähettäjä: akuliina 
Päivämäärä:   29.11.12 12:05:38

Lainaa:

Toki shettiksien etuna on se, että niissä piireissä porukka vaikuttaa kovastipaljon suvaitsevaisemmalta - harrastajia kannustetaan allround-ponien hankkimiseen. Sen sijaan russipuolella kuulee kasvavassa määrin tyrmistyttävää taivastelua ja vähättelyä siitä, kuinka ei ole järkeä kilpailuttaa "suvuttomia" poneja, olisi muka eläinrääkkäystä ajella ratsulla joskus kilpaa myös raveissa ja että kyllä fiksu hankkii eri ponin ratsastus- ja raviharrastuksiinsa.

Tuosta olen niin ERI mieltä. Vaikka puhutaan ravi- ja ratsusukuisita niin kai siinä ponin hankinnassa painaa eniten se, että mikä tulee sen päälaji olemaan. Jos haluaa ensisijaisesti ponin ravikäyttöön, etsii sen sukuisen yksilön jolla on mahdollisuuksia kehittyä ravipuolella ja siinä sivussa voi harrastaa ratsastusta tai vaikka valjakkoajoa ja todennäköisesti poni menestyy mös niissä. Jos taas haluaa ratsuponin niin etsii sellaisen poni, jolla olisi edellytystä siihen ja sitten jos sillä haluaa ajella niin senkun ajaa vaan kilpaa mutta menestystä ei välttämättä ole odotettavissa. Mutta ei se ole sen vähättelyä eikä vähäpätöisempää. Ihan sama pätee settiksiin, tai vaikka suomenhevosiin.

Lähettäjä: B-ponit 
Päivämäärä:   29.11.12 13:00:17

"mutta turhapa on vieriratojenkaan tarjota lähtöjä kun Porissa kerran on hyvä tarjonta"

Ohhoh mitä kommenttia...! :/

"kyllä fiksu hankkii eri ponin ratsastus- ja raviharrastuksiinsa."
Itse olen sitä mieltä, että jokainen hankkikoot, mitä haluaa, mutta sitä en ymmärrä että hankitaan "helpolla" (=enemmän tarjontaa) edullinen ratsuponi ja kun se ei kehitykään niin pettyneenä myydään pois ja hankitaan tilalle hevonen tai toinen parempi ravisukuinen poni. Pitäisi ymmärtää omat tavoitteensa ja toiveensa, jos haluaa menestyä pelkissä raveissa, niin sitten hankkii juoksijan, jos ykkössarjoihin nousu ei ole päätavoite, niin sitten voi ratsullakin harrastaa. Ja siitähän on jo näyttöjä, että ykköstason ravurirussi voi olla myös oikein toimiva ratsu, ongelma on enemmänkin siinä, että ykköstason ponia toivovat hankkivat ihan jotain muuta, mistä haaveilevat.

Ongelma on toki myös ne, joita ärsyttää kun toinen ratsusukuisellaan harrastaa... Näiden henkilöiden pitäisi keksiä jotain muuta tekemistä, kuin toisten asioista kiukuttelu ;)

"Ouluun ainakin on suunnitteilla lisää B-ponilähtöjä!"
Hyvä, pääsee pohjoisen russitkin starttailemaan ahkerammin!

Lähettäjä: akuliina 
Päivämäärä:   29.11.12 14:24:49

Juuri samaa tarkoitin kuin ^.

Lähettäjä: Luulen 
Päivämäärä:   29.11.12 15:00:56

Taitaa ne russikasvattajat eniten elämöidä ratsutussien kelpaamattomuudesta.

LähettäjäSonja 
Päivämäärä:   29.11.12 22:04:10

"-- en ymmärrä että hankitaan "helpolla" (=enemmän tarjontaa) edullinen ratsuponi ja kun se ei kehitykään niin pettyneenä myydään pois ja hankitaan tilalle hevonen tai toinen parempi ravisukuinen poni."

Tämä on tietysti aivan toinen keskustelu, jossa olen kirjoittajan kanssa samaa mieltä. Vaikka eipä sekään huono ajatus ole, että esimerkiksi kiltin ja kokeneen ponin kanssa opettelee itse kilpailutilanteessa toimimista, ja vasta sen jälkeen alkaa rakentaa vaikkapa nuoresta ponista itselleen harrastuskaveria tavoitteellisempaan toimintaan.

Itse viittasin kuitenkin aiemmassa tekstissäni nimenomaan siihen porukkaan, joka jaksaa vuodesta toiseen kiertää innostuneena raveissa ja iloita poninsa 2.30-alituksesta. Ja että heitä ei ole mitään syytä mollata.

Mielestäni B-poniraviurheilun kasvamisen ja kehittymisen kannalta (koko raviurheilusta puhumattakaan) kaikki harrastajat pitäisi toivottaa lämpimästi tervetulleiksi. Itse asiassa nämä monitoimiponit ovat käytännön syistä kaikkein tehokkaimpia sillanrakentajia esimerkiksi ravi- ja ratsastusurheilun välille.

Lisäksi harvalla on varaa pitää montaa ponia eri lajeja varten (ja ne kellä on: käyttäkää hyvän tähden rahanne johonkin vähän fiksumpaan..). Siksi on ikävää pakottaa harrastajat tekemään ehdoton lajivalinta jo alkuvaiheessa, koska uskokaa tai älkää, kaikki eivät silloin todellakaan valitse sitä ravisukuista raviponia. Näin starttaavien ponien määrä pienenee entisestään

Niin kauan kun yli 2.30-aikainenkin poni on terve ja menee mielellään, on naurettavaa vaatia sitä netissä tai missään muissakaan yhteyksissä pois radoilta.

Henkilökohtaisesti katselen ja myös esittelen radan katsomossa uusille ravivieraille paljon mieluummin hissuksiin korvat pystyssä puhdasta ravia menevää russia kuin ns. ykköstason (mikä se edes on) kilpuria, jonka askellajia ei tunnista kukaan, kun poniparkaa piiskataan hampaat irvessä menemään kovempaa kuin se fysiikkansa puolesta pääsee - tärkeintähän kaikessa on aina voittaa, mieluiten ylivoimaisesti ja SE-ajalla...

Lähettäjä: hei 
Päivämäärä:   29.11.12 22:31:57

Kuka on vaatinut jotain ponia pois radoilta? Olen nähnyt yhden russin jota käskettiin joka askeleella ja siitä voisin sanoa että se ei ainakaan siinä kunnossa kuulunut radoille mutta muuten jokainen saa harrastaa millä haluaa. Ymmärrän kyllä sen näkökulman että jos haluaa joskus myös menestyä ja poniravit on päälaji niin silloin valitsee mieluimmin kehityskelpoisen ponin koska ainakin itse haluan myös nähdä ja saada työlleni jotain tulosta enkä vaan hakata päätä seinään. Tänne tarvitaan lisää aloittelevia russeja koska niiden lähdöt menee helpoimmin peruun kun suurin osa hankkii valmiiksi nopean ponin vaikka sen voisi itsekkin nuoresta rakentaa.

LähettäjäSonja 
Päivämäärä:   29.11.12 23:15:15

"Kuka on vaatinut jotain ponia pois radoilta?"
En viitsi netissä nimiä huudella, mutta ei tässä viestiketjussa tietääkseni kukaan. Tämä keskustelu hitaista B-poneista lähti liikenteeseen ihan ohimennen sarjatarjontaviestini loppuun heittämästäni kommentista.

"Olen nähnyt yhden russin jota käskettiin joka askeleella ja siitä voisin sanoa että se ei ainakaan siinä kunnossa kuulunut radoille"
Tästä olemme varmasti kaikki samaa mieltä.

"jos haluaa joskus myös menestyä ja poniravit on päälaji niin silloin valitsee mieluimmin kehityskelpoisen ponin"
Eipä tässä kukaan ole suositellut hankkimaan kehityskelvotonta ponia tai mitään muutakaan ponia. Lähinnä olen yrittänyt puolustaa niidenkin ihmisoikeuksia, jotka starttaavat hitailla ja/tai ei-ravisukuisilla poneilla. :-)

LähettäjäTuuli 
Päivämäärä:   30.11.12 22:07:53

No en nyt ihan noin räikeästi tätä sarjatarjonnan epäsuhtaa sentään tarkoittanut. Minusta vain on ihan turhaa ruinata enää LISÄÄ lähtöjä. Toki pikkuhiljaa täytyy kokeilla "kepillä jäätä", mutta menee jo hölmöilyn puolelle tarjota kerta toisensa jälkeen sarjaa, jos niitä menee jopa n. puolet peruutukseen. En minä ainakaan jaksa hakata päätä seinään, ja tarjota lähiradalle b-sarjoja, kun ne juuri ja juuri lähiponeja _ruinaamalla_ on perinteisesti saatu kasaan. Olen nyt optimistinen tällä hetkellä, että ensi vuonna saisin tarjottua lähiradalla YHDEN b-ponisarjan, joka tulisi myös järjestymään - tavoite voisi olla vaikka 8 ponia. Omasta tallista kaksi, olkoot sitten vaikka ratsuja ja menkööt 3 minuuttia.. ;)

Lähettäjä: rsdst 
Päivämäärä:   30.11.12 22:12:31

Joka radan tulisi tarjota ainakin kolmasosa russisarjoja. Sit kun niitä sarjoja olis vaikka menis peruunkin niin ihmiset uskaltaisi ostaa niitä poneja!! Jos jossain Joensuussa on tiedossa 1 lähtö / vuodessa niin kuka sinne ostaa russin??? Tuulilla on ihan väärä periaate.

Päivämäärä:   3.12.12 13:16:07

Itse en ymmärrä lainkaan sitä, että mitä haittaa on radalle, jos ponilähtö menee peruun?
Ei ainakaan ole rahallista menetystä, säästyy jopa rahaa, kun ei tarvi palkintoja maksella ;)

Tärkeää tosiaan olisi niitä lähtöjä tarjota, jolloin ponejakin viitsittäisiin ostaa lisää, kun niille olisi kilpailumahdollisuuksiakin.

Kannattaa miettiä sarjan tarjoamisen ajankohtaa. Jonnekin radalle, johon ei yleensä helposti saa b-poneja, ei varmasti kannata tarjota sarjaa keskelle talvea. Monet ei lähde pidemmälle kisamatkalle talvikeleillä. Jos vaikka sattuu vielä tuollainen myrsky kuin oli viime viikon lopulla, ei varmasti tule poneja pidemmältä.
Kesällä taas lähdetään varmasti helpommin pidemmänkin matkan päähän starttiin. Samoin kesällä on enemmän starttaavia poneja, talvisin monet on tauolla.

Sarjamääritys on myös yksi tärkeä tekijä. Joka radalle ei sovi samat sarjat. Kannattaa miettiä sarjat tosiaan lähialueiden ponien mukaan. Vaatii toki sarjan laatijalta enemmän vaivaa.

Jos samana viikonloppuna on kaksi lähes identtistä sarjaa eri radoille, melko varmasti ainakin toinen perutaan. Hyvin voi mennä molemmat peruun, jos sattuu ponit jakautumaan ihan kahtia. B-poneissa tämä vaikuttaa vielä laajemmin, mitä a-poneissa. Jopa Oulun ja Helsingin samat sarjat peräkkäisinä päivinä, voi jakaa ponit niin, ettei lähtöjä tule kasaan.

Toki MYÖS ponien valmentajien/kuskien/omistajien tulisi vähän miettiä, miten vaativia sen sarjan suhteen ollaan. Jos kelpuutat ponillesi vain nappisarjan, ei kannata valittaa sarjojen vähyydestä. Jos taas ilmotat ponisi mille takamatkalle tahansa, mille matkalle tahansa, lähes mille radalle tahansa ja vielä jopa vähän ylisarjoihin, eikä silti pääse starttailemaan kuin harvakseltaan, voi minun puolesta jo vähän valittaakin.
Ei saa olla sarjojen kanssa turhan tarkka.

Tätä pitäisi rakentaa hyvällä mielellä ja yhteisymmärryksessä. Ei näin kuin täällä on tehty. Ei sais valittaa, kun pitäisi vaan kiltisti ottaa vastaan kaikki se mitä annetaan. Ja jollei anneta ollenkaan, niin "ihan sama, ole hiljaa, äläkä vaan valita". Jokaisen tulisi saada harrastaa sillä ponilla kun haluaa. Jollei se poni sitten ole se ME-poni, ni entäs sitten?! Jonkun on pakko aina olla viimeinen, jonkun on aina pakko olla vähän hitaampi kuin voittajan.
Toki kaikkien pitäisi muistaa tuoda starttiin VAIN KILPAILUKUNTOINEN poni.

Päivämäärä:   3.12.12 13:27:49

"Joka radan tulisi tarjota ainakin kolmasosa russisarjoja."

itsekin muistelin jotain tän tapaista, oliko SPRY:n toive, tms.? No oli mikä oli, niin ei kyllä ole tapahtunut! Esim. Teivo, Turku, Vermo -radoille aivan varmasti riittäsi tulijoita, eikä tarvitse kenenkään " _ruinaamalla_ on perinteisesti saatu kasaan" -menetelmällä täyttää lähtöjä! Pohjoisessakin alkaa olla russeja, siitä alueesta en itse niin hyvin tiedä, mutta hyvä jos siellä ollaan positiivisemmalla mielellä liikkeellä ja halutaan B-lähtöjä järjestää.

"Vaikka eipä sekään huono ajatus ole, että esimerkiksi kiltin ja kokeneen ponin kanssa opettelee itse kilpailutilanteessa toimimista, ja vasta sen jälkeen alkaa rakentaa vaikkapa nuoresta ponista itselleen harrastuskaveria tavoitteellisempaan toimintaan."

Juu ihan totta! En ollut itse tätä puolta asiasta ajatellutkaan, mutta näin ajateltuna kuulostaa ihan järkevältä. :)

Päivämäärä:   3.12.12 13:39:22

"Jos samana viikonloppuna on kaksi lähes identtistä sarjaa eri radoille, melko varmasti ainakin toinen perutaan. Hyvin voi mennä molemmat peruun, jos sattuu ponit jakautumaan ihan kahtia."

Muistaakseni alkuvuodesta oli parikin tapausta, jossa lähtöjä oli samana tai peräkkäisinä päivinä, mutta molemmat lähdöt päästiin ajamaan. Muistelisin myös että tänä vuonna on ollut tasan samalla sarjamäärityksellä samana päivänä lähdöt, mutta hieman eri puolilla Suomea (oliko Kokemäki ja Seinäjoki, muistaako joku?), joten molempiin riitti hienosti poneja :) Eli kun sarja on kohdillaan, poneja alueella sopivasti (esim. etelässä), niin ei ole mahdottomuus saada lähtöjä kokoon.

Ei tietenkään ole ideaalitilanne, että kaikki lähdöt on laitettu samalle ajanjaksolle ja sitten on kuukausi taukoa, mutta oli nyt vain pakko mainita näistäkin onnistumisista, ettei kaikille nyt jää samaa mielikuvaa, mitä Tuulilla valitettavasti on.

Päivämäärä:   3.12.12 13:51:30

Tarkoitinkin kirjoituksessani, että parempi mahdollisuus saada sarja kasaan, kun samaan aikaan ei ole toisella radalla samaa sarjaa. Ei toki missään nimessä ole mahdottomuus saada molempia ajettua!

Jos on rata, johon muutenkin on vaikea saada b-poneja, kannattaa silloin ainakin yrittää sovittaa sarja sellaiseen väliin, ettei samanlaista sarjaa olisi toisella radalla samoihin aikoihin.

Päivämäärä:   3.12.12 14:01:46

/*\: Juuri näin :)

Lähettäjä: öhöm 
Päivämäärä:   3.12.12 16:25:04

Nytkin on peräkkäisinä päivinä niinkin lähekkäis kuin Porissa ja Seinäjoelle hitaat sarjat ja molemmat tuli kasahan!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.