Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ponille ajo-opetus paikka

Lähettäjäkopu 
Päivämäärä:   4.9.10 20:43:17

Etsin 2v shettikselle ajo-opetus paikkaa Pohjanmaalta.
Oma aika ei riitä nyt opettamaan ponskua kärryjen eteen.
Säpoon saa ottaa yhteyttä.

Re: Ponille ajo-opetus paikka

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.9.10 21:39:05

maksatko sinä sitten sen tallivuokran vai pitääkö itse maksaa?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   4.9.10 22:35:14

Kuinka paljon olisit valmis maksamaan? Meillä on tallivuokra 150e + opetuksen hinta sovitaan erikseen.

Lähettäjä: kopu 
Päivämäärä:   5.9.10 12:53:33

Mä maksan ponin kulut. Max hinta olisi 200-250e/kk.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   5.9.10 13:17:36

Et kai sä todellakaan kuvittele, että joku ilmaiseksi kouluttaa sun ponin? Se on TYÖTÄ, ei kukaan niin hölmö ole, että kuluttaisi vapaa-aikaansa ilmaiseksi!

Meillä ponin ylläpito maksaa 200e/kk ja koulutus siihen päälle. yhteensä n. 400e/kk.

Päivämäärä:   5.9.10 17:58:09

?: Ilmaiseksi en ole ponia minnekkään tuuppaamassa, mutta en myöskään maksa 400e shettiksen ajo-opetuksesta, ennemmin saa poni pysyä kotona.

Lähettäjä: Oho! 
Päivämäärä:   5.9.10 23:51:10

Maksaako joku muka ihan oikeesti ponin ajo-opetuksesta 400?! Kun jopa hevosen, joka kuitenkin syö enempi, saa halvemmalla opetettua.

No, tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Lähettäjä: -n 
Päivämäärä:   6.9.10 00:08:35

Harmi kun mulla ei ole tallia tällä hetkellä, muuten olisin voinu ottaa ponin opetettavaksi pelkkiä ylläpitokuluja vastaan :) Tykkään siitä hommasta niin en ymmärrä miksi siitä pitäisi kiskoa mielettömiä summia rahaa :)

Lähettäjäkarkki 
Päivämäärä:   6.9.10 08:29:13

-kopu - Laitatko mulle säpo ja kerrot minkälainen poika sulla siellä on. Hinta: ylläpito + ajoopetus 100e/kk.

LähettäjäENNIONIHKU 
Päivämäärä:   6.9.10 10:53:16

Mitä sukupuolta poni on ? :)

Päivämäärä:   6.9.10 14:34:04

Poni on ori.

LähettäjäENNIONIHKU 
Päivämäärä:   6.9.10 15:31:05

Voi harmi :(
Jos olisi ollut tamma täältä olisit saanut ajo-opetusta ponillesi :)

Lähettäjä: j 
Päivämäärä:   6.9.10 20:07:51

Lapsille voit saada ponisi ajokoulutukseen, mutta ammattitaitoinen opetus maksaa. Ihan mihin olet valmis panostamaan, itse en kakaroiden opettamaa ponia haluaisi.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   6.9.10 20:20:28

Hehe niinpä. Kukapa sitä ilmaiseksi ruokkisi toise ponia ja samalla vielä kuluttaisi aikaa sen kouluttamiseen. Jotain suhteellisuutta.

Ei muuten 400 eurolla saa hevosta ratsuttajalle koulutettavaksi. Hinnat lähtee tuplasti tuosta! Pelkkä hevosten ylläpito maksaa sen 400e.

Lähettäjä: Oho! 
Päivämäärä:   6.9.10 23:51:19

?// Onneksi puhe onkin ajo-opetuksesta, ei ratsutuksesta... Ja kyllä ainakin täällä saa hevosen ajo-opetuksen alle 400.

Lähettäjä: poni 
Päivämäärä:   7.9.10 08:51:55

wasaborgin tallilla:

http://wasaborgintalli.webs.com/hinnasto.html

Miksi kenenkään pitäisi tehdä halvemmalla?

Lähettäjäkarkki 
Päivämäärä:   7.9.10 09:11:02

Miksi kenenkään pitäisi tehdä halvemmalla?
No minä teen.
Pihatto: (shettis) täysylläpito ja ajo-opetus 100e/kk
Talli: (shettis) täysylläpito ja ajo-opetus 150e/kk
Pakolliset: rokotettu, madotettu, vahinkovakuutettu, kaviot kunnossa ja kengitetty.
Olen sen lisäksi aikuinen ja kokemusta löytyy!

Lähettäjä: Niin.. 
Päivämäärä:   7.9.10 09:18:14

Mieti ihan oikeasti tarkkaan kenelle viet. Opetuksessa luodaan pohjaa koko ponin elämälle ja siihen kannattaa sen parin kk:den aikana satsata.

Toisen tekemät virheet on myöskin vaikeita korjata ja uudelleen opettaa toimivaksi.

Haastattele ihmistä, mieti oikeasti hänen juttujaan, kysele taustoista ja kokemuksista ja mielummin pyydä näyttöjä, ihan oikeasti.

Nimim. Virheiden paikkailija.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.9.10 09:18:48

Näiltä hevosihmisiltä kannattaa kysyä kyllä ihan ensimmäisenä. Älä vaan anna varsaasi kenenkään tohelon käsiin, vaan ota selvää minkälaiseen paikkaan olet viemässä ! Ja selvää myöskin siitä, kuka tai ketkä sitä olisi ponisi kanssa tekemässä, koska kukaan ei yksin eikä kaksinkaan sitä kokonaan pysty tekemään ! Ja vielä sekin, että älä maksa satkua enempää näille taviksille, mutta jos ihan alan ammatti-ihmiselle viet, niin se lysti kyllä sitten tulee kalliiksi, jopa sen 400 euroa/kk. Pitkäjänteistä ja malttia vaativaa touhua se opetusvaihe on, joten ei kannata uskoa, että ihan parissa viikossa homma on selvä. Meidän ponit on ollut opetuksilla alan ammattilaisella ja pari kuukautta siinä meni, mutta kyllä oli toimiva poni kummallakin kertaa =) Hyvästä työstä kannattaa maksaa !!

Toivottavasti löydät ponillesi hyvän paikan ja olehan tarkkana kuin porkkana, kelle viet !

Lähettäjä: poni 
Päivämäärä:   7.9.10 10:24:57

karkki: Montako ponia olet opettanut ajolle? Montako henkilöä sinulla on käytössä ja kuinka opetat ponin ajolle?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.9.10 10:33:48

Sen vielä haluaisin lisätä, että kaikista parashan on sellainen opetuspaikka, jossa kengitys hoituu samalla ja ehdottomasti ammattilaisen tekemänä ! Sielä ne osaa katsoa millon tarvii vuolasta ja näin päin pois :)

Päivämäärä:   7.9.10 10:52:59

Tällä hetkellä on kaksi paikkaa vaihtoehtona ja molemmat opettajat ovat aikuisia.
Katson kyllä tarkasti minne poni menee.

Lähettäjäkarkki 
Päivämäärä:   7.9.10 11:50:38

poni- Meitä tällähetkellä 2 yli 30v ja p-kortillinen kuski. Hevosperuskoulun käyny 2004-2005. Ratsastusmerkkit perus,aikuis,ja c-merkki. Kokemusta yli 25v, omia 3 shetland ja welsh B. Kolmas (poni) ajo-opetus menossa. Ammattikengittäjä käytän muuten vuolen (5v kokemus) säänöllisesti ja irtokenkiä saan aina laitettu.
En ole ammattitreenaaja enkä ammattikengittäjä enkä muutakaan hienuuksia. En tee tätä työkseen, olen kotona töissä, enkä pyri maksimoimaan voittoja.

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   7.9.10 16:46:43

On kokemusta näistä satasella "kouluttavista" likoista. Tuloksena poni, joka ei enää suostunut tekemään mitään. Sillä oli mm. ratsastettu ja hypätty (poni 2v).

Täällä ainakin ratatallilla hevosen pito maksaa 670e/kk ajo-opetuksineen.

Lähettäjä: shetu 
Päivämäärä:   8.9.10 14:15:42

Missä päin karkki pitää tallia? Voisin olla jossain vaiheessa kiinnostunut...

Lähettäjä: jepjep 
Päivämäärä:   8.9.10 14:21:30

Wasaborgin tallin hinta on erittäin edullinen sekin. En minäkään alle 300 euron ottaisi ajo-opetukseen, koska ainakin itse tekisin sen kunnolla. Alvit tottakai tulee siihen päälle, koska hyvin harvoin tällä alalla ne tälle työn tekijälle käteen jäävät. Lisäksi jo ylläpito hoitoineen on vähintään se 150e/kk järkevästi.

Aina on riskinä opetusvaiheessa myös tavaroiden hajoaminen (valjaat, kärryt), kuka maksaa sitten jos jotain särkyy?

Lähettäjäkarkki 
Päivämäärä:   9.9.10 07:39:30

shetu/ laita säpo.
jepjep/ voi olla että menin lupaa liian halvalla.... :)

Lähettäjä: shetu 
Päivämäärä:   9.9.10 14:04:31

Karkille laitettu säpöä :)

Mä kuvittelisin, että vakuutus korvaa jos vehkeet (valjaat, kärryt) hajoaa...tai ainakin jos poni rymistelee ne jonkun auton päälle ym. niin meillä vakuutus korvaa ainakin sen vastapuolen vahingot. Vai miten on??

Lähettäjäajo-opetusta 
Päivämäärä:   16.9.10 15:29:06

Pirkanmaalla otetaan poneja ja muita varsoja ajo-opetukseen. Aikuisten opetukseen, ravivalmentajan ammattitutkinto on ja vuosien kokemus varsojen ajo-opetuksesta. Rauhalliset ja asiantuntevat opettajat.

Hinta shetlanninponit 200 e/kk, isot ponirodut 250 e/kk ja hevoset 350 e/kk sis.tallipaikan ja perusruokinnan/hoidon.

Tallimme on yritys, joten verotuspuoli ja vastuuvakuutus kunnossa.

Lähettäjä: huh 
Päivämäärä:   16.9.10 16:50:09

Mikään vastuuvakuutus ei korvaa omille tai toiselle osapuolelle (kouluttaja) aiheutuneita vahinkoja. Ainoastaan kolmannelle osapuolelle, esimerkiksi juuri vieraan auto.

LähettäjäTuuli 
Päivämäärä:   16.9.10 21:13:34

En tahdo puuttua teidän arvosteluihinne, enkä myöskään tulla arvostelluksi, mutta meillä myös ponin ajo- ja ratsastusopetusmahdollisuus. Vaikutan Pohjois-Karjalassa.
Ikäni olen hevosten ja ponien kanssa toiminut ja opettanut monen monta ponia ajolle ja ratsastukseen. Tallillamme työskentelee minun päätoimisen yritykseni ohella myös muita yhtälailla kokeneita käsittelijöitä kuin minä.
Mikäli kiinnostuit, ota rohkeasti yhteyttä. Mahdollisuus myös nähdä opetusporukkamme aiempaa työnjälkeä sillä tallissamme asuu useita meillä opetettuja ja opetuksessakin olevia poneja.

Lähettäjä: karkki 
Päivämäärä:   17.9.10 08:24:12

-Tuuli Hyvä!!
Suomi on pitkä ja leveä maa :) enemmän ajo-opetuspaikkoja ja hoitopaikkoja tarvitaa.
Hintataso vaihtelee toki paljon...
Ja vakutukset pitää olla kunnossa niin ponin (omistajan) kun yrittäjän/tallin!!
Varmin tapa minun mielestä on hankkia y-tunnus ja siihen vakutus.

LähettäjäTuuli 
Päivämäärä:   17.9.10 18:43:28

Jep. Yritykseni kaikki toiminta on vastuuvakuutettua, joten mikäli toimintamme opetusponin kanssa aiheuttaa vahinkoa ulkopuolisille tai, mikä tärkeintä, opetettavalle ponille (ts. sen omistajalle) korvaa sen vastuuvakuutus. Myös itselläni on henkilökohtainen kattava vakuutus tapaturmien varalta. Ponikohtainen vastuuvakuutus ei tosiaan korvaa käsittelijälle, omistajalle tms. aiheutuneita vahinkoja.
Hinnoissa tosiaan eroa. Meillä hinnassa näkyy luonnollisesti se, että toimintamme on vakuutettua ja opetus tapahtuu vahvalla kokemuksella. Hintaa en sen enempää täällä lähde puimaan - se joka haluaa ponillensa asiantuntevan koulutuksen ottaa yhteyttä ja on valmis keskustelemaan hinnasta. :)

Päivämäärä:   18.9.10 09:44:09

ylös... ja tänne vielä lisää vapaita asiallisia ylläpito paikkkoja tai opetus paikkoja.
nim.merk. ajo-opetusta ja Tuulin lisäksi.

Päivämäärä:   20.9.10 09:13:34

lyfter

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.