|
Lähettäjä: Annie
Päivämäärä: 23.8.10 16:25:24
Nimimerkille - tiedoksi, että ei minusta niistä shetlanninponeista ole tullut sen suurempaa villitystä kun aiemminkaan.
Itse olen 20-vuotias, ja minulla on kolme shetlanninponia.
Shettikset ovat vaan se "minun rotuni", ja tottakai jokainen poni on minulle rakas ykslönä. Se "elämäni hevonen" vaan sattui olemaan shetlanninponi, jonka tapasin kahdeksan vuotiaana ja jonka sain ostettua omakseni 13 vuotiaana kerättyäni ja säästettyäni rahaa.
Shettis on kiva harrastusponi, sillä voi ajaa, ohjasajaa, lenkkeillä, ohjasajaa, uittaa, harrastella agilityä ja ystävien lapset käy tuolla välillä ratsastamassa ja pienemmät saa nauttia talutusratsastuksesta.
Minä itse en kummemmin ratsastamisesta ole ikinä välittänyt, vaikka pienempänä kyllä lenkittelin ponejani ratsastaenkin mutta kasvoin niistä ulos 15 vuotiaana. (Olen yhä melko pienikokoinen, mutta koska ratsastus ei ole se "mun juttu" ja pienempiäkin ratsastajia löytyy, niin..)
Kaikille poni ei ole vain urheiluväline, että siirrytään sitten suurempaan poniin kun kasvaa ulos. Itse en ikinä ajatellutkaan myyväni ystävääni!
Tottakai olen kanssasi samaa mieltä, että vähän voisi miettiä minkä kokoinen ihminen shettiksen selkään menee. Treenattu ja paljon ratsastettu shettis (= jolla siis lihaksiston kuuluisi olla kunnossa) jaksaa varmasti työskennellä jopa 50kg ratsastajan kanssa, mutta kun kolme vuotiailla tai nuoremmillakin shettiksillä ratsastetaan täysillä 50kg ratsastaja selässä, se on minusta ehdottomasti väärin!
Lisäksi on pakko myöntää, että shettismestaruuksien kuvia kun katselin muutama tyttö oli aivan liian iso ponin selkään. :/
|