Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsuttajaa ponille

Lähettäjä: *-* 
Päivämäärä:   10.7.10 10:52:32

Hei!
Suositelkaapas hyviä,pienikokoisia ratsuttajia herkälle ja säpäkälle welshille. Kärkkäisen Annaa on suositeltu mutta hänelle on aivan mahdoton jono.

Re: Ratsuttajaa ponille

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   10.7.10 10:56:47

Mistä päin Suomea etsit?

Päivämäärä:   10.7.10 11:10:03

Varsinais-suomen alueelta

Lähettäjä: anna 
Päivämäärä:   10.7.10 11:22:39

juu kärkkäisen anna on kyllä hyvä, hänellä vaan aivan liikaa hevosia koulutettavana.. onhan sitten näitä ihan osaavia "harrasteratsuttajiakin" jotka saavat ihan siistiä jälkeä.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.7.10 11:23:58

http://www.hevosopisto.fi/index.phtml?page_id=123133&navi_id=123133&

Ypäjän Hevosopistolla mielestäni hintakin kohtuullinen, kun oppilaat opettajan neuvoessa ratsastavat.

Päivämäärä:   10.7.10 11:29:15

Onko kellään kokemusta tuosta Ypäjästä? Ja millaisia mahtavat otaa opetukseen,tällä ei ole kuin roikuttu selässä,haluan että oikeasti osaava ihminen tekisi alkutyöt ponin kanssa.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   10.7.10 11:29:46

Eikös Kotimäen tallilla ole joku ponikokoinen ratsuttaja?

Lähettäjä: hyvä 
Päivämäärä:   10.7.10 15:48:41

juu lotta lehtonen ja sitten myös pirita petäjä on joskus ratsuttanut poneja kotimäellä

Lähettäjä: wpb 
Päivämäärä:   10.7.10 16:10:09

Itse odotin sen vuoden että sain sinne minne halusin , herkkääkin herkempi w täälläkin, ja edellisellä kaudella laitoin valmistavaan opetukseen sitten muualle lh-ihmiselle.

Lähettäjä: ämmä 
Päivämäärä:   10.7.10 16:34:45

Minkä kokoisia ovat kärkkäisen anna, lehtonen ja noi mitä tuossa mainittiin? Paino ja pituus suunnilleen
Ajattelin että voisivatkohan olla sopivan kokoisia settikselle? settis ratsasuttajat on vähissä..

LähettäjäSaara 
Päivämäärä:   10.7.10 17:33:28

Hei

Minä voisin ottaa koulutukseen aika edulliseen hintaan, ainakin syksyyn asti pitäisi talliin sopia.
Tähän asti olen kouluttanut omia nuoria poneja, mutta nyt ajattelin "uskaltaa" tarjota apua muillekin.
Olen n. 157cm/52kg.
Hevosella olen kilpaillut kansallisella tasolla kenttää ja esteitä, koulua aluetasolla. Valmentaudun ja kehitän itseäni tietenkin edelleen.
Tällä hetkellä omia nuoria on koulutettavana n. 133cm kevyt nf sekä pieni kokoinen fwb (xx-rist.), lisäksi welsh b- ori, jonka kanssa vasta aloitellaan.

Olen 19-vuotias. Koulutukseen voisin ottaa tallipaikkaa+pientä korvausta vastaan (omistaja maksaa tietenkin myös vuolut/kengitykset tms.). Tallipaikka+korvaus n. 300e/kk - ihan vain koska en vielä niin kokenut ole, niin en varsinaista palkkaa voi mielestäni vielä paljoa ottaa ja tallivuokra vielä ainakin syksyyn asti vain 240e. Tallimme on Pohjois-savossa.

Lisää voin kertoa sähköpostilla.

Lähettäjä: shettiksille 
Päivämäärä:   10.7.10 18:25:02

http://koti.mbnet.fi/hevoset/nita.htm

Taitaa A-sektion Welsh olla pienimmästä päästä, joita Anna Kärkkäinen on ratsuttanut ja oripäivilläkin esittänyt. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Lähettäjä: jh 
Päivämäärä:   10.7.10 20:05:32

http://www.laajantalli.fi

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.7.10 20:16:25

Anna on alle 50-kiloinen, joten pystyy hyvin menemään shettiksellä. Ja Annalla on paikkoja vapaana jo loka-marraskuulla, juuri omalle ponilleni paikan varasin!

Lähettäjä: ämmä 
Päivämäärä:   10.7.10 22:04:21

onko jossain kuvia kun anna ratsastaa settiksellä?

Lähettäjä: mie 
Päivämäärä:   10.7.10 22:12:06

Ypäjä on siitä hyvä, että on hevosilla on selkeä etukäteen suunniteltu liikuntaohjelma, jota myös noudatetaan niinkuin on sovittu. Tekijöitä on paljon, joten jos joku on vaikka kipeänä, niin hevosen hoito ja liikutus ei siitä kärsi. Jos tulee ongelmia niin asiat kerrotaan, eikä piilotella ja vaan kerätä rahoja tekemättömästä työstä..

Ihan kaikki tehdään opettajan johdolla, ja hevoset oppivat kolmen kuukauden koulutuksen aikana liikkumaan liinassa, irtohyppäämään sekä kantamaan ratsastajaa kaikissa askellajeissa sekä kentällä että maastossa. Selkään mennään helpon hevosen kanssa jo toisen viikon lopulla, eli ratsastusta ehtii kertymään kolmessa kuukaudessa ihan mukavasti.

Jatkokoulutukseen en Ypäjälle veisi oppilaiden tehtäväksi, silloin ratsastajien tasoero jo vaikuttaa turhan paljon. Mutta alkeiskoulutukseen veisin, ehdottomasti.

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   11.7.10 10:16:58

Itse vein oman ponini Annalle ratsutettavaksi ja olen erittäin tyytyväinen. Mietin muitakin vaihtoehtoja, esim ypäjää mutta totesin että mielummin itse opetan ponin satulaan ja ratsastajan painoon ja jätän sisäänratsastuksen muiden tehtäväksi. Näin pääsin ns. budjettivaihtoehdolla. Kahden viikon jälkeen poni tulikin kotiin askellajit osaavana rohkeana ponina jonka kanssa oli siittä hyvä jatkaa eteenpäin:)

Päivämäärä:   11.7.10 10:55:01

Opistolle tuskin poneja otetaan, ei ainakaan ennen ole otettu. Itse en sinne veisi, olen hommaa hyvin läheltä seurannut (remppalinjan siellä käynyt). Opistossa ei ole mitään vikaa, ainoastaan siinä, että hevosen yksilöllisyys kärsii. Etenemisen on oltava hyvin varovaista, kun hommaa tekee kokemattomat ratsastajat. Ja heissä on hyvin monen tasoista.
Annan tavasta laittaa nuoria pidän todella kovasti. Siellä pelottomat ja rennot hevoset on sisäänratsastettu parissa viikossa, herkät ja arat taas saavat niin paljon aikaa kun vain tarvitsevat, vaikka puoli vuotta. Yksilöllisyys näkyy kaikessa hänen tekemisessään ja silloin näitten nopeasti oppivienkin mielenkiinto pysyy hyvin yllä, kun edetään sopivan ripeästi. Niitten kanssa ei junnata turhia toistoja vain varmuuden vuoksi, ja siksi Annalta tulee innokkaita ja yhteistyöhaluisia nuoria.

Lähettäjä: tutteli 
Päivämäärä:   11.7.10 17:22:06

Mannisen Marja on myös hyvä ratsuttaja ja asuu varsinais-suomessa. Ei kylläkään shettiskokoa, mutta isoille poneille.

Lähettäjä: C 
Päivämäärä:   11.7.10 17:40:56

Kokemuksia on sekä Kotimäen että Ypäjän ratsutuksesta. Ypäjä oli ihan hyvä, mutta tottakai taso riippuu senhetkisestä oppilaiden tasosta. Kotimäkeä en voi muuta kuin kehua, sovittu homma on tehty hyvin ja ajatuksella. Etukäteen tietää kuka työn tekee ja työn laadun. Hyviä, toimivia ratsuja tuli niin isoista kuin pienistä! Suosittelen todella lämpimästi!

Lähettäjä: up 
Päivämäärä:   9.8.10 13:42:46

uppia

Lähettäjä: : 
Päivämäärä:   9.8.10 13:46:55

Mitä hintaluokkaa on ratsutus Kärkkäisen Annalla per kk?

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   9.8.10 13:48:48

Ratsutus 250€/kk (sis. alv.)

Hoitomaksu kotitallillani 400€/kk (sis. alv.)

Hoitomaksu muualla 550€/kk (sis. alv.)

Nämä Annan kotisivuilta

Lähettäjä: misu 
Päivämäärä:   9.8.10 13:49:32

Entä T.R. talli?

Lähettäjä: nyt ja aina 
Päivämäärä:   9.8.10 14:12:14

kotimäen porukka on tuonut monta vuotta kaiken rotusia poneja suomeen ja ratsuttanut ne ennen myyntiin laittoa.
heillä varmasti eniten kokemusta ponien koulutuksesta.

Lähettäjä: hakusessa 
Päivämäärä:   9.8.10 21:41:09

kuinka moni ratsuttaja mahtaa huolia oriin talliinsa?? tässä ongelma!

Päivämäärä:   9.8.10 22:42:10

Ypäjälle ainakin otetaan oreja.

LähettäjäR.A. 
Päivämäärä:   10.8.10 09:00:09

Meillä olisi mahdollisuus ottaa pikkuponeja ratsutettavaksi löytyy pienikokoinen osaava ratsastaja. Kilpailee welsh poneilla itse koulupuolella ja valmentautuu paljon myös aluevalmennuksissa mukana.

Lähettäjä: ori 
Päivämäärä:   10.8.10 09:35:08

Jos haluaa ammattimaisesti koulutetun ponin niin Annalle tai Lotalle.

Tulokset puhuu puolesta.

LähettäjäR.A. 
Päivämäärä:   10.8.10 10:06:09

Tuohon edelliseen lisäys:
Myös kilpailutus- sekä valmentautumis mahdollisuus poneille on mahdollista. Meillä "huolitaan" myös oreja ;) Omia Welsh B oreja löytyy tallista useita myös astuvia jalostusoreja.

Lähettäjä: shettis 
Päivämäärä:   10.8.10 11:36:33

Kuulin joskus, että Hesan alueella on joku ammattilainen joka olis ratsuttanut shettiksiä. Pitääkö paikkaansa?

Päivämäärä:   10.8.10 11:54:09

R.A : minulla poni jolla ei ole selässä oltu,tällaisia ette varmaan ota??

Lähettäjäjonna 
Päivämäärä:   10.8.10 12:14:14

Minäkin otan ratsutettavaksi poneja. Aikuinen, kokenut ratsastaja, jolla kokemusta sekä nuorten hevosten että ponien ratsutuksesta. Etelä-Suomessa vaikutan. Lisää sähköpostitse.

Päivämäärä:   10.8.10 13:24:20

http://koti.mbnet.fi/hevoset/nita.htm

Lähettäjä: ^^ 
Päivämäärä:   10.8.10 13:32:20

setukoille...

LähettäjäR.A. 
Päivämäärä:   10.8.10 15:39:10

hakusessa:
Onko ponisi kanssa tehty vielä mitään ? Ikä , rotu? Voit laittaa myös säpönä.

Päivämäärä:   10.8.10 15:56:43

R.A. sai s-postia

Lähettäjä: jonna 
Päivämäärä:   10.8.10 19:28:47

Myös minä huolin oreja, kooltani olen 155/48, isompikokoisia shettiksiäkin olen ratsastanut.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   10.8.10 19:51:11

R.A// minkä kokoinen? ja missä päin suomea?

jonna// missä? (etelä-suomi on iso)

Lähettäjä: ann 
Päivämäärä:   11.8.10 20:46:15

Mäki laittelen poneja vaikka aikuinen olen :) sisäänratsastuksesta He A/Va B-tasolle asti. Shettiksetkin käy. Oreja otan kans mielelläni. Olen 162cm ja 46-kiloinen. Lounais-Suomen alueella.

Päivämäärä:   11.8.10 20:52:24

odottelee vastausta R.A. :lta

LähettäjäMartza 
Päivämäärä:   11.8.10 20:52:59

Tuleeko joku teistä kotitallille säännöllisesti Saloon ratsuttamaan? Kyseessä keväällä 2011 satulaan totutus ja kevyt ratsastuksen alkeiden opettelu ja n 130cm russitamma.

LähettäjäR.A. 
Päivämäärä:   13.8.10 08:48:32

Lohjalla asustelemme ja kasvattelemme welshejä :) Pienikokoinen todella hoikka ratsastaja 156cm. Käy shetikoille hyvin ja pystyy niilläkin kisaamaan, myös meidän omalla shetulla menee vielä, että 19v pappa pysyy hyvässä kunnossa ja mieli virkeänä.

Lähettäjä: shettiksille 
Päivämäärä:   13.8.10 10:32:09

Pariksi kuukaudeksi vapaa paikka shettiksen sisäänratsastukselle tai eteenpäin viemiselle Länsi-Suomessa Pohjanmaalla. Ratsastaja 148cm/39kg. Kilpaillut he-B-A-tasolla.

Päivämäärä:   20.8.10 15:32:34

up

Lähettäjä: ann 
Päivämäärä:   21.8.10 20:04:17

Martza: Riippuu siitä oletko valmis maksamaan sen verran että peittää matkakulut (mulla salon keskustaan n.35km matkaa) ja jäisi vähän käteenkin? Tämän takia otan yleensä vain "omalle" tallille.

LähettäjäMartza 
Päivämäärä:   21.8.10 23:58:25

Kyllä minä maksan sellaiselle, joka tekee töitä ja edistyy :) Ja omalle tallillekin saapi ottaa, ellei ihan ryöstöhintaa ota :D Kyselin vaan näiltä paikallisilta pieniltä ratsuttajilta ja todennäköisesti heillä ei ole tilaa keväällä. Mulla on oma kenttä sun muut kuitenkin täällä ja lapsoset vähän pieniä roudata mihinkään pitkälle mukaan katsomaan, mutta mietitään. Kun kuitenkin tahtoisin nähdä edistyksen itsekin :)

Ja meillä talli on n 15 km Salon keskustasta pohjoiseen.

LähettäjäM 
Päivämäärä:   1.9.10 09:58:34

Täällä myös yksi, jota voisi kiinnostaa ponin/pienten hevosten ratsutus. Olen aikuinen ja pienikokoinen. Tuloksia itse tehdyllä hevosella HeA/130cm. Kokemusta nuorista hevosista, sisäänratsastuksesta jne. Oulun seutu.

Lähettäjä: kas 
Päivämäärä:   1.9.10 12:22:01

Tietääkö kukaan mitä maksaa koulutus kotimäellä? Hakusessa kouluttaja vaikealle ja hyvin herkälle ponille.

Lähettäjä: upi 
Päivämäärä:   1.9.10 23:17:01

up

Lähettäjä: shetu 
Päivämäärä:   3.9.10 18:27:50

Nitalle en enää veisi shettistä kun on kasvanut aika tavalla. Taitaa niin pituutensa kuin painonsakin osalta olla jo turhan iso shettiksille. Isompia esteponin alkuja ehdottomasti veisin :)
ja olen käsittänyt että samalla tallilla ratsastaa ja kilpailee myös erittäin pienikokoinen aikuinen joka laittelee koulupuolen poneja. Kannattaa varmaan kysellä!

LähettäjäLilth 
Päivämäärä:   5.9.10 21:39:31

Meilläkin olisi shettis ratsuttajaa vailla.
Ponilla on ratsastettu, osaa "perusasiat", mutta vielä olisi hiomista ja opetettavaa..

Ypäjällä ollaan, mikäli tätä kautta löytyisi ratsuttaja ponille :) Säpöllä saa yhteyden (en käy aktiivisesti täällä) ja tietty jotain palkkatoivetta säpöön mukaan. Omalta tallilta en ponia pois anna.

Päivämäärä:   5.9.10 22:17:12

Annalle veisin, vaikka sitten joutuisikin vähän jonottamaan. Ihan ehdottomasti paras etenkin herkille poneille. Ja ottaa myös oreja.

LähettäjäAx 
Päivämäärä:   6.9.10 08:38:26

Shettikselle: laitapas sähköpostiin lisää tietoa, kiitos!

Lähettäjä: isoponi 
Päivämäärä:   6.9.10 12:24:26

Mahtaako kukaan etsiä projektiponia jota haluaisi laitella ja sitten vaikka nauttia omista tuloksistaaan parinkin vuoden ajan jos haluaa siis kisata?
Kysessä jo sisäänratsastettu poni jolla pääsisi jo ensikaudella kisoihin ja valmennuksiin.
Tätä ponia ei myytäisi alta pois vaan tosiaan saisi käyttöön pitemmäksi aikaa.
Sopii kokonsa ja rakenteensa puolesta aikuiselle ja on erittäin kiltti ja sosiaalinen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.