Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Maitovarsan myynti. Millaisia sopimuksia?

Lähettäjä: Pohdintaa 
Päivämäärä:   2.8.26 23:48:51

Millaisilla sopimuksilla olette myyneet maitovarsoja, jotka siis vielä emän alla? Maksetaanko varausmaksua(ja kuinka suurta) vai koko varsa kerralla? Mitä jos varsalle käy jotain, vakuutuksen voi kaiketi ottaa vain rekisterissä omistajana oleva taho? Mutta toisaalta jos varsasta on vasta maksettu varausmaksu, niin omistajuushan ei vielä siirry? Auttakaa selkeyttämään tilanne/ajatusta.

Re: Maitovarsan myynti. Millaisia sopimuksia?

Lähettäjä: lilla 
Päivämäärä:   3.8.26 01:44:08

Koko kauppa koko varsasta tai ei ollenkaan.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   3.8.26 02:31:50

Maksoin koko kaupan ja omistajuus siirtyi.
Erillinen sopimus siitä miten hoidetaan vieroitusikän asti ja kuka maksaa mitäkin.

Lähettäjä: !! 
Päivämäärä:   3.8.26 10:29:12

Varsa maksetaan kerralla ja vaaranvastuu siirtyy heti maksusta ostajalle. Meillä varsan hintaan sisältyy hoito 8kk ikään saakka ja jos ostaja haluaa myöhäisemmän vieroituksen, sekin järjestyy. Jos ostaja haluaa vieroituksen aiemmin, en hyvitä sitä hinnassa. Kaikille varsoille on vakuutukset saatu, joille ostaja on sellaisen halunnut ottaa. Kaikissa tapauksissa vakuutusyhtiö ei ole kysynyt edes omistajuutta (tai ainakaan kysymystä ei ole tullut minulle asti), mutta parissa tapauksessa on kauppakirja toimitettu vakuutusyhtiölle ja se on riittänyt. Ei siis tarvitse olla rekisterissä omistajaa vielä vaihdettu. Se on tehty tunnistuksen yhteydessä sitten.

Lähettäjä: Zäbädäi 
Päivämäärä:   3.8.26 22:07:11

Millaisilla hinnoilla suvukkaat este pv-maitovarsat on liikkuneet?

Lähettäjä: ~/ 
Päivämäärä:   4.8.26 08:48:22

No liikkuu varmaan 5-7 välillä mutta oma nto 8 ja se 8-10 ois itseni saatava

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.8.26 11:13:29

Kaikki pyytää nuppusistaan vähintään sen 10te, mutta ei ne sillä liiku.

Lähettäjä: Hepsu 
Päivämäärä:   4.8.26 13:09:44

Kun summa maksettu kokonaisuudessaan varsan omistajuus siirtyy.

Lähettäjä: Heij 
Päivämäärä:   4.8.26 15:45:07

Sama juttu, en enää myy varausmaksulla vaan koko kauppasumma ja omistajuus siirtyy. Varsa meillä väh 6kk ikään saakka. Sopimuksesta riippuen sitten siihen tai vähän pidempään hoito sisältyy. Ja nimen omaan perushoito, ylimääräiset hömpät sitten lisämaksu.

Lähettäjä: Kop 
Päivämäärä:   4.8.26 17:49:57

Meillä menty varausmaksu (väh.500) ja loppu kun sovittu muutto (6-8kk). Hoidan kulut vieroitukseen asti ja molemmilla 'vaaranvastuu', ostajalla tuo varausmaksuosa ja mulla loppu. Sen verran mukavaa että ois koti vieroituksesta valmiina niin en oo vaatinut koko summaa. Kerran on peruuntunut, yleensä onnistunut kaupat.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   4.8.26 20:07:04

Kysyn nyt tässä samassa keskustelussa, että kuinka yleistä on ostaa varsa jo kohtuun, eli vaikka nyt tehdä kauppoja kesän 2027 varsasta? Millaisia hintoja ja sopimuksia (jos tamma luo tai varsa kuolee?). Vai onko yleisempää ostaa jo syntynyt varsa?

Lähettäjä: kyllä 
Päivämäärä:   4.8.26 23:17:57

Meillä on myös menty varausmaksulla, joka on ollut 1500-2000€. Varsa hoidetaan normaalisti siihen asti kun vieroitetaan ja tehdään lopullinen kauppakirja, jossa maksetaan loppusumma. Varsa on minun nimissä ja jos sattuu kuolemaan minun luona, varausmaksu palautetaan, jos ostaja peruuttaa kaupan, varausrahaa ei palauteta. Näin olen tehnyt aina ja kertaakaan ei ole kauppaa peruttu.

Lähettäjä: lilla 
Päivämäärä:   6.8.26 10:40:10

Tuossa ollaan ongelmissa, kun varsa sairastuu ja sitä joutuu kalliilla hoitaa. Kaikki mahdolliset vaihtoehdot pitäisi mioettiä ja kirjoittaa ylös, ja siolti sattuu jotakin mitä ei ole hupmioitu, kuten hevosten kanssa on tapana.

Lähettäjä: Kop 
Päivämäärä:   6.8.26 11:27:03

Meillä hoidan kasvattajana varsan kaikki kulut sovittuun vieroitus/muutto asti.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.8.26 13:28:20

Olen ostanut 3kk ikäisen varsan ja sovittiin että kauppahinta sis ylläpidon 7kk ikään asti. Minun vastuulla oli varsan kuljetuskulut sekä mahdolliset yllättävät ell kulut. Myyjä vastasi normaaleista ylläpitokuluista (myös vuolut, madotukset jne) ja rekisteröintikuluista. Jos varsa olisi kuollut ennen vieroitusikää, olisi myyjä hyvittänyt ylläpitokuluja 150e/kokonainen kuukausi. Ja maksoin siis koko kauppasumman heti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.