|
Lähettäjä: janni
Päivämäärä: 1.7.26 14:55:51
Mitä "ihmeellistä" orin sitten tulisi jättää? On olemassa hevosjalostusta ja -kasvatusta. Usein ajatellaan että nämä ovat sama asia, mutta todellisuudessa eivät ihan kuitenkaan.
Jos tehdään omasta harrastetammasta ajatuksena saada itselle seuraava harrastuskaveri, se harvoin on niin suuresti parempaan laatuun tähtäävää. Halutaan kilttejä, tasaisia, toimivia. Niin kuin fiksua onkin, sellaisilla hevosilla on kiva harrastaa.
Lähtökohtaisesti jalostusoriksi hyväksytty hevonen ei voi huonoimmasta päästä olla, toki oreihin kannattaa tutustua huolella ja miettiä mitä itse oikeasti on haluamassa. Minusta täällä on ollut ihan hyviä ehdotuksia, en ihan ymmärrä väitettä siitäkään että mahdoton saada, pikaisella silmäyksellä mitä vilkaisin niin Euroopan sisällä liikkuu tavara mainituilla. Tietysti on "helpomminkin" saatavilla olevia (ja tuoreella), siitä en ole eri mieltä.
Kiva, että on eri oreja ehdotettu. Itse perehdyn mielelläni sukuihin jne., ja näistä keskusteluista nousee välillä nimiä esiin jotka vieraampia ja näin on mahdollista taas laajentaa horisonttiaan.
Mitä oreja piste itse nostaisit tuon Decurion lisäksi esille tässä? Hyvä vaihtoehto kyllä.
|