Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Missä myytävät pv-varsat?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.4.26 09:34:24

Missä nykyään myydään varsoja? Haussa edullisempi, iso, ~2-vuotias, mieluiten kiltti ruuna. Vähänlaisesti tuntuu olevan tarjontaa. Löytyykö Suomesta edes edullisia hevosia harrastuskäyttöön (kuitenkin kokemusta on myös nuorten viemisestä kansalliselle tasolle) vai pitääkö suoraan suunnata Latviaan?

Re: Missä myytävät pv-varsat?

Päivämäärä:   9.4.26 09:43:40

En ole kovin edullisesti luopumassa. Enkä ruunaa. Pidän mieluummin itse ja myyn 4 plus vuotiaana sisäänratsastettuna tai vasta ehkä jopa 150 hypänneenä. Osta tamma ja tee itse niin saat edullisemmin.

Päivämäärä:   9.4.26 09:44:29

Torissa tais olla joku virolainen halpa

Lähettäjä:  
Päivämäärä:   9.4.26 10:17:11

"Pidän mieluummin itse ja myyn 4 plus vuotiaana sisäänratsastettuna tai vasta ehkä jopa 150 hypänneenä."

No nyt on tosi tekijä linjoilla, joka jo varsasta osaa mihin pystyy!

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   9.4.26 12:27:19

Lähettäjä.

Päivämäärä9.4.26 09:43:40

En ole kovin edullisesti luopumassa. Enkä ruunaa. Pidän mieluummin itse ja myyn 4 plus vuotiaana sisäänratsastettuna tai vasta ehkä jopa 150 hypänneenä. Osta tamma ja tee itse niin saat edullisemmin.

>>>> Jos sinun hevosesi on oriainesta ja ainesta 150 cm tasolle niin se ei kuulu siihen mitä minä etsin, joten turhaan pahoittaa mielensä. Hyvää ja varsinkaan huippua ei tarvitse myydä halvalla, mutta itse etsin tavista 110 luokkiin.

Lähettäjä: Xx 
Päivämäärä:   9.4.26 13:30:55

Varsoja esitellään ja etsitään facen ryhmässä finnish warmblood horses.

Lähettäjä: Mais 
Päivämäärä:   9.4.26 13:48:42

Mikä on edullisempi?

Itse ostin viime syksynä 2v ruunan 4500e. Kiltti, kookas ja rakenne ok. Taisi löytyä Ratsut.fi

Päivämäärä:   9.4.26 14:29:46

Mais, sanoisin, että alle 7t € on edullinen. Toisaalta tällä ei ole kiire, tulee vanhemman hevosen "jatkajaksi", mutta tiedän pysyä kartalla jos sopiva tulee kohdalle. Myyntikanavia vain pohdin. Torissa on jotain, mutta sieltä on aika hankala selata kaikkien lämminveriravureiden yms seasta. Onko jotain fb myyntikanavaa nimenomaan puoliverisille? Ei ole pakko olla FWB.

Toisaalta yksi vaihtoehto olisi jos syksyllä ostaisi Virosta tai Latviasta ja jättäisi sinne talven yli sisäänratsastukseen ja ottaisi sitten keväämmällä kotiin.

Päivämäärä:   9.4.26 20:07:10

"Jos sinun hevosesi on oriainesta ja ainesta 150 cm tasolle niin se ei kuulu siihen mitä minä etsin, joten turhaan pahoittaa mielensä. Hyvää ja varsinkaan huippua ei tarvitse myydä halvalla, mutta itse etsin tavista 110 luokkiin."

Niin mutta siitä 110 hyppäävästäkin saa rahaa 4-5v. aika tavalla eri lailla kuin 2v.

Päivämäärä:   9.4.26 20:20:35

Tottakai. Siksi itsekin etsin 2v, enkä 4-5 -vuotiasta. Toki tuossa välissä olevana aikana on paljon kuluja ja paljon riskejä, mutta itselläni ei ole laittaa kerralla sitä 20 000 e + hevoseen.
Jos olisin rikas, ostaisin suoraan aikuisen 6-12-vuotiaan.

Päivämäärä:   9.4.26 21:55:02

” Toisaalta tällä ei ole kiire, tulee vanhemman hevosen "jatkajaksi", mutta tiedän pysyä kartalla jos sopiva tulee kohdalle.” Eli olet siis perinteinen renkaanpotkija joka kyselee ummetlsmmet ja lopulta ilmoittaa että ajankohtainen ostoaika on kolmen vuoden päästä vappuna jos paistaa aurinko.

Päivämäärä:   10.4.26 13:19:05

Niin kai sen saa tulkita, jos niin haluaa. Toivoisin kuitenkin, että syksyyn mennessä olisi löytynyt sopiva. Mitään kiirettä tai "pakko löytää vain joku"-tilannetta ei kuitenkaan ole.

Lähettäjä: Some 
Päivämäärä:   10.4.26 15:16:56

Kasvattajien omissa somekanavaissa on myynti-ilmoituksia. Yleensä nämä varsat halutaan esille tuovaan kotiin ja sellaiset kodit kyllä tietävät suomalaiset kasvattajat ja osaavat etsiä myytävistä tietoja suoraan kasvattajien (some)sivuilta.

Lähettäjä: shhh 
Päivämäärä:   10.4.26 17:31:53

Mikä tosiaan on edullisempi?

Mullakin 2 v kasvamassa jonka periaatteessa voisin myydä, mutta en alle 7t. Muuten tavis mutta erikoisen helppo luonne mitä arvostan tavistätinä liikettä ja hyppykykyä enemmän.

Päivämäärä:   10.4.26 17:32:27

Ei meidän varsoja kyllä todellakaan missään somekanavissa ole eikä ole väliä vaikka menisi peräseinäjoelle tukin ajoon kunhan maksaa pyydetyn hinnan ja kaupanteko on sujuvaa.

Lähettäjä: Heposia 
Päivämäärä:   10.4.26 18:54:47

Sammalisto mainosti joitain suomessa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.