Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  ORIASEMA suosituksia

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   1.4.26 08:33:23

mihin viette tammat Pirkanmaalta? Entä Satakunnasta? Tarvis olla asema, joka hoitaa ulkomaan tuore spermalla siemennykset

Re: ORIASEMA suosituksia

Lähettäjä: lop 
Päivämäärä:   1.4.26 11:50:12

Ordenojalle tai K-Top Stablelle.

Lähettäjä: lop 
Päivämäärä:   1.4.26 11:58:19

ReProsta kuullut myös hyvää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   1.4.26 13:32:11

Ordenoja hyvä

Lähettäjä: J 
Päivämäärä:   1.4.26 18:46:08

Ypäjä RePro hyviä kokemuksia :)

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   1.4.26 21:54:49

Profivet Valkeakoski

Lähettäjä: Sipe 
Päivämäärä:   2.4.26 00:05:32

Sundsvik ehdoton ykkönen minulla.
Suosittelen.

Lähettäjä: tt 
Päivämäärä:   2.4.26 00:12:26

Toimivalla tuoreella voi kyllä siementää ihan kotonakin kun vaan löydät eläinlääkärin joka hommaan sitoutuu. Olen siemennyttänyt menneinä vuosina puolentusinaa tammaa kotona ja hyvin on onnistuneet kun on ollut hyvä eläinlääkäri ja itse jaksaa ajella hakemaan lähetyksen kentältä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   2.4.26 16:22:28

"Lähettäjä: tt
Päivämäärä: 2.4.26 00:12:26

Toimivalla tuoreella voi kyllä siementää ihan kotonakin kun vaan löydät eläinlääkärin joka hommaan sitoutuu. Olen siemennyttänyt menneinä vuosina puolentusinaa tammaa kotona ja hyvin on onnistuneet kun on ollut hyvä eläinlääkäri ja itse jaksaa ajella hakemaan lähetyksen kentältä."

Satakunnassa aina huono tilanne tällä hetkellä. Alueen huippu siementävä ell pitkällä saikulla rikä paluuta töihin näy. Toinen niin ylityöllistetty, että hyvä kun saa parin viikon päähän ajan. Se ei näissä hommissa paljoa lohduta.

Lähettäjä: Kepardi 
Päivämäärä:   3.4.26 18:47:51

RePro Ypäjällä ehdottomasti

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   3.4.26 21:23:36

Sammaliston oriasema, Tampereen motarin varressa.

Lähettäjä: tt 
Päivämäärä:   3.4.26 21:38:54

Tietämättä missä päin Satakuntaa olet, Kallelan Oriasemalle ei ehkä ole mahdoton matka ja siellä on ainakin erittäin osaava eläinlääkäri.

Päivämäärä:   4.4.26 04:30:52

Kallelaa en suosittele jos et ole joku nimekäs miljonääri. Muuten tuppaa tammojen ultraukset unohtumaan... Itse hain pois tästä syystä. Tamma kyllä tiinehty kun oli supertiinehtyjä. Oli sentään muistanut siementää... Vahinkoja sattuu varmasti kaikille mutta tämä ei edes yrittänyt korjata mokaa vaan lähinnä tiuski ja antoi hyvin tehokkaasti kuvan ettei tavisten hevoset niin kiinnosta.

Päivämäärä:   4.4.26 04:32:07

Ja toisena vuonna kausi loppui jo heinäkuussa eikä viitsinyt enää elokuussa siementää.

Päivämäärä:   6.4.26 19:14:36

Myös täältä suositus kallelan oriasemalle. Taitava ell, ystävällinen henkilökunta ja hevoset hoidetaan hyvin. En ole miljonääri joten en kaipaa miljonäärin kohtelua. Mulle riittää kun hevoset tiinehtyy ja hommat hoidetaan asiallisesti.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   6.4.26 19:34:26

"Muuten tuppaa tammojen ultraukset unohtumaan... Itse hain pois tästä syystä. Tamma kyllä tiinehty kun oli supertiinehtyjä."

Omituinen yhtälö.

Päivämäärä:   6.4.26 22:02:45

Niin siis en minäkään olisi kaivannut muuta tietoa kun sen että onnistuiko siemennys eli oliko tamma ovuloinut vai ei... Että pitääkö siementää uudestaan vai ei. Tätä en koskaan saanut muuten tietää ku arvaamalla kun tamma ei tullut uudestaan kiiman ja seuraavana vuonna syntyi varsa.

Päivämäärä:   7.4.26 03:57:46

Jos sun tamma oli siellä kallelassa, niin olisiko pitänyt vaan soittaa ja kysyä? Kyllä mulle on kerrottu siemennys ja ovulointi päivät jos oon kysynyt.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   7.4.26 08:37:28

Mitähän piste selittää, eihän ne kaikki tiinehdy vaikka kuinka ”onnistuisi” siemennys, siksi tarvitaan ultra n. 2 vko siemennyksestä ja mielellään muutaman kerran vielä jälkikäteenkin :D

Päivämäärä:   7.4.26 08:49:00

Niin piste selittää sitä että tosiaan ei muistettu ultrata YHTÄÄN KERTAA SEN JÄLKEEN KUN OLI HEITETTY SIEMENET SISÄÄN! Olen kasvattanut kymmeniä hevosia ja osaan itsekin siementää etten kaipaa neuvoja milloin pitää ultrata. Tiedän kyllä mutta Kallelassa en tätä palvelua saanut vaikka siitä maksoin.

Lähettäjä: Asiakas 
Päivämäärä:   7.4.26 09:35:55

Ordenoja ehdottomasti. En vaihtaisi oriasemaa toiseen.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.4.26 09:58:49

"Toimivalla tuoreella voi kyllä siementää ihan kotonakin kun vaan löydät eläinlääkärin joka hommaan sitoutuu. Olen siemennyttänyt menneinä vuosina puolentusinaa tammaa kotona ja hyvin on onnistuneet kun on ollut hyvä eläinlääkäri ja itse jaksaa ajella hakemaan lähetyksen kentältä."

Satakunnassa aina huono tilanne tällä hetkellä. Alueen huippu siementävä ell pitkällä saikulla rikä paluuta töihin näy. Toinen niin ylityöllistetty, että hyvä kun saa parin viikon päähän ajan. Se ei näissä hommissa paljoa lohduta"

Meidän alueella sellainen tilanne, ettei ole osaavaa ell. joka pystyisi hommaan sitoutumaan. Lisäksi siemen paketit pitää hakea noin 100km päästä, ja itselläni on sellainen työ josta ei aina voi irtaantua pakettia hakemaan tai eläinlääkäriä avustamaan tamman kanssa. Siksi oriasema on ainut vaihtoehto meille tässä kohtaa, vaikka parastahan se olisi jos tamman saisi kotona pitää.

Lähettäjä: Liisa 
Päivämäärä:   7.4.26 13:31:07

Ordenoja.

Päivämäärä:   7.4.26 13:52:33

Ordenojan tuolla sijainnilla valitsisin

Lähettäjä: muu 
Päivämäärä:   10.4.26 12:56:28

Sundsvik on ehdoton ykkönen!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.