Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Varsa ei ole hallinnassa

Lähettäjä: fily 
Päivämäärä:   25.2.26 07:21:14

Mulla on 8kk ikäinen tammavarsa, joka tarhaa laumassa mutta on yöt karsinassa. Varsan emä ei ole koskaan komentanut varsaa mistään, päinvastoin väistää sitä. Varsa on pienestä asti komennellut emäänsä ja yrittää sitä myös muille hevosille ja ihmisille. Laumassa onneksi joutuu väistämään muita hevosia.
Varsa nostaa jalat hienosti, on kiva harjailla tallin käytävällä, loimitus on helppoa ja on todella sosiaalinen varsa. Ei ole koskaan juuri pelännyt mitään.
MUTTA taluttaminen on ihan h*lv*ttiä, samoin tarhan siivoaminen kun varsa on tarhassa. Oikeastaan kaikki ulkona tapahtuva toiminta on riski ihmishengelle. :D Niskuroi, hyppii pystyyn, jyrää, yrittää repiä itsensä irti jne. Näiden ongelmien kanssa pärjään, mutta potkiminen. Varsa kääntää surutta pyllyn ja potkii/pukittaa päin, saattaa juosta "kohti" ja ohittaessaan ihmisen potkaisee kohti. Olen saanut jo monta osumaa ja oma mielentila ei meinaa enää pysyä hallinnassa, vaan väkisinkin alkaa jännittää, että mitäs tänään on tiedossa.

Vertaistukea?

Re: Varsa ei ole hallinnassa

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.2.26 07:24:18

Äkkiä kouluttajalle ennen kuin on sen kokoinen että saa oikeaa vahinkoa aikaiseksi. Kerrasta on henki pois kun 1v potkaisee kunnolla päähän.

Lähettäjä: fily 
Päivämäärä:   25.2.26 07:35:06

Mulla on siis ollut varsoja joka vuosi, tämä yksi yksilö tuntuu vaan olevan pikkusen ylimielinen. Mielummin siis kouluttajalle kun pihattoon kasvamaan? Suosituksia kouluttajista?

Lähettäjä: kasv. 
Päivämäärä:   25.2.26 08:31:49

Vierotus ensin ja saatat hämmästyä kuinka ylpeys karisee. Vasta sitten rauhassa katsot tarvitsetko ammattiapua. Ja ehdottomasti hyvään pihattoon jossa varsoja käsittelee ammattilaiset, ei se muuta koulutusta vielä tarvitse. Todennäköisesti ihan hyvä hevonen siitä tulee, on nyt vaan vähän ylpistynyt kun on päässyt niskanpäälle, niin sinulle kuin emälleenkin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.