Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  kuopat kylkien takana

Lähettäjä: suokki 
Päivämäärä:   15.1.26 23:23:34

Olen huomannut, että nyt 13 v -kääntyneelle ruunalleni on tullut talven aikana kuopat molemmin puolin sinne kylkikaarien taakse. Onko kyse vain laihtumisesta, vai onko jollakin vastaavaa kokemusta? Olen nyt lisännyt täysiravintoa ruokaan. Voisi myös antaa matokuurin. Mutta jos on kyse madoista, eikö samassa tarhassa olevilla olisi myös samaa tilannetta? Hevosen vireystila ja ratsastettavuus on sama kuin aiemminkin.

Re: kuopat kylkien takana

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.1.26 00:17:04

Ihan normaalia, jos hevonen muuten hyvässä lihavuus kunnossa. Jos niitä kuoppia ei ole on hevonen yleensä on lievästi kaasuuntunut.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.1.26 09:20:07

Niinsanotut "nälkäkuopat" ne ovat ja kohta josta hevosen laihtumisen usein ensimmäisenä näkee. Kohdassa on vähän painaumaa aina, kuuluu rakenteeseen ja avorunkoisella hevosella helpommin nähtävissä. Lisää ruokintaa, kevättalvi on aikaa jolloin hevonen laihtuu jos lisäystä ei tehdä.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   16.1.26 12:18:06

En halua pelotella, mutta mun yhdelle hevoselle tuli kyseiseen kohtaan vain toiselle puolelle kuoppa. Jonkin ajan kuluttua siltä löytyi vatsasta kasvain ja se oli sen hepan menoa. Klinikalla olen huomannut, että joillain hevosilla näkyy kuopat jos mahassa on hiekkaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.