Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Suokkivarsan myynti

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   24.12.25 17:36:33

Minulla on mukava suomenhevostamma, ei ole kantakirjattu, ihan harrastekäytössä. Olisi mukava teettää sillä varsa, jotta sen suku jatkuisi. Itse en kuitenkaan varsaa tarvitse, meneekö tuollainen tavallinen suomenhevosvarsa kaupaksi miten? Ja miten noita sukuja pitäisi osata katsoa, että valitsee hyvän oriehdokkaan suvunjatkajaksi?

Re: Suokkivarsan myynti

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   24.12.25 18:37:20

Minkä jalostussuunnan nimiä tamman suvussa on? Minkälainen emälinjan tuotanto?

Lähettäjä: Jaha 
Päivämäärä:   24.12.25 19:04:24

Riippuu ihan hinnasta, että meneekö kaupaksi. Jos varsan rakenne suht ok, niin saat 1000-2000€ suvusta riippumatta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   24.12.25 19:17:31

Alle kulujen pitää myydä, jos myydä meinaa. Ei mene hyvän sukuisetkaan varsat kaupaksi.

Päivämäärä:   24.12.25 20:02:11

Ei tänä aikana varsoista pääse eroon ihan sama mitä laittaa pyyntihinnaksi. Todella kovasukuisia varsojakaan ei edes kysellä vaikka ilmoituksessa on, että tarjoa!

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   24.12.25 20:29:52

Kannattaa myös muistaa, että kaikki ostajat eivät etsi ravivarsoja.

Päivämäärä:   24.12.25 21:53:34

Ei mene ratsuvarsatkaan kaupaksi. Hienoja varsoja hienoilla suvuilla seisoo markkinoilla, vaikka pyynnit ei päätä huimaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   24.12.25 22:51:45

Suokkiratsuvarsojen ongelma on se, että keskimääräinen suokkiratsuharrastaja haluaa valmiin hevosen.

Lähettäjä: Dark Jedi 
Päivämäärä:   24.12.25 23:06:25

Riippuu tammasta. Tänäpäivänä taitaa kaikki varsottamiset olla ihan vaan rakkaudesta lajiin.

Mä haeskelen hiljaisesti nuorempaa hevosta kun nuo vanhat herrat lähentelee kolmeakymmentä. Muodikkaat ravisuvut ei kiinnosta. Eikä hienosukuiset, hienot ratsuvarsat. Mä haluaisin sellaisen vanhan ajan monitoimipollen joita vielä 80- luvulla oli. Joka vähän juoksi raveissa, jolla tehtiin töitä, hoitajatytöt ratsasteli ja jolla pystyi tekemään ajelutuksia joulunavauksissa ja laskiaisriehoissa. Eli sellainen kaikki käy tyyppi joka ei ole huippu missään mutta jolla voi tehdä kaikkea. Ja kokoa noin 150- 155cm, mielellään työhevostyyppinen. Tuollainen tamma ja samanmoinen ori isänä olisi se millä minulle varsa myytäisiin. Tiedän, olen äärimmäisen harvinainen ostajana.

Muutamaa ravivarsaa olen kysynyt kun taustalla oli tuttuja tammoja ja yhdellä isäori oli mieleinen. Eivät myyneet tälläiselle puskaharrastajalle.

Mä voisin ostaa suoraan emän alta mun mieleisestä harrastetammasta varsan. Esimerkiksi niin että katsoisin yhdessä tamman omistajan kanssa sopivan isän.

Lähettäjä: Toivo 
Päivämäärä:   25.12.25 11:43:01

Varmaankin juuri tilausvarsan tekeminen voisi olla aloittajan tapauksessa hyvä vaihtoehto.

Lähettäjä: Piia 
Päivämäärä:   25.12.25 14:45:22

Edulliset varsat tekee varmasti kauppansa. Jos olet valmis myymään tekokuluilla noin 2-3t niin ostaja löytyy mutta 5-6t varsan täytyy olla jo jotain erityistä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.