Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Imettävän tamman liikutus

Lähettäjä: Tamma 
Päivämäärä:   5.8.25 19:36:50

Varsa kohta 3 kk ja ajattelin kk sisään ottaa tamman kevyeen liikutukseen, varsa mukaan kentälle. Elävät laumassa joten jossain vaiheessa myöhemmin varsa voi jäädä totuttelemaan laumaan jäämistä siksi aikaa. Liikutukset alkuun vaan pari kertaa viikossa käyntiä lyhyissä pätkissä. Herättäjänä tämä ajatuksia puolesta tai vastaan? Varmasti moni ajattelee että tammalla riittävästi työtä varsassa. Itse mietin, että pieni liikunta ei pahaa tee tammalle joka liikkunut aina paljon ja tehnyt töitä mielellään.

Re: Imettävän tamman liikutus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.8.25 19:44:56

Ihan on oma asiasi. Minä säästelisin tamman imetykseen energiat vielä pari kk jotta varsa kasvaa hyvin, sitä varten se tamma on. Mutta jos kiire ja minä minä vie voiton niin ei voi mitään.

Lähettäjä: kompataan 
Päivämäärä:   5.8.25 19:54:27

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 5.8.25 19:44:56

Ihan on oma asiasi. Minä säästelisin tamman imetykseen energiat vielä pari kk jotta varsa kasvaa hyvin, sitä varten se tamma on. Mutta jos kiire ja minä minä vie voiton niin ei voi mitään.

👍👍👍

Lähettäjä: Xxxxxx 
Päivämäärä:   5.8.25 23:42:49

Meillä on useimmat tammat alkaneet liikkua ratsain imetyksen aikana. Varsat jää talliin kavereiden kanssa. Emät nauttii ja palautuvat hyvin. En ole ikinä nähnyt tässä mitään ongelmaa. Toki jos olisi joku hoikkumaan taipuvainen niin sitten ei. Yli 20v tehty näin. Ei ongelmaa varsalle eikä tammalle. Päinvastoin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.