Lähettäjä: Henna Ahonen-Väisä
Päivämäärä: 1.8.25 16:40:21
Tuli tämä keskustelu Polestarin ig:ssä vastaan, joten pakko oli tulla etsimään tämä keskustelu ja kommentoimaan 😅 Ihan tälleen omalla nimellä.
Yleinen käytäntö on, että siemenlaatikko palautetaan. Asia on tammanomistajan vastuulla, jos tamma siemennetään kotona. Ulkomaalaisista tilauksista en tiedä, sellaisia me ei olla tehty kotona, mutta kotimaassa lähtökohtaisesti laatikot palautetaan (pl. muutama asema, mutta aina kannattaa varmistaa erikseen). Laatikossa siemenlähetyksen mukana tulee selvät ohjeet, miten laatikko palautetaan, ja paljonko oriasema veloittaa, jos laatikkoa ei palauta.
Sanoisin, että kun itse ostin laatikolle kotiinkuljetuksen, se maksoi oliko ~30€. Tämän summan ei pitäisi ylittää varsaa yrittävän henkilön kipukynnystä. Pieni summa kokonaiskustannuksissa siis.
En ole nähnyt kommentteja, missä ko. oriasema mollaisi asiakkaitaan (onko sellaisia kommentteja edes oikeasti olemassa?), mutta itse ainakin olin erittäin tyytyväinen tänä kesänä heidän palveluunsa. Ja laatikonkaan palautus ei vaatinut suurta ponnistelua 😅 Kauppareissulla postiin ja that's it. Voisihan oriasemat laskuttaa muiden kulujen ohessa myös laatikon, ajatuksella että niitä ei palauteta, vaan aina ostetaan uudet. Mutta ihan jo ekologisuudenkin kannalta arvostan sitä, että jokaista lähetystä varten ei osteta Kiinasta uutta boksia.
|