Lähettäjä: Ressi
Päivämäärä: 25.7.25 09:40:26
Testin varsan ajatellen omaa hevosharrastustani, kun valmiit hevoset nykyään kalliita. Varsa-aika ollut tosi ihanaa ja palkitsevaa huomata kehitys. Itselläni ei ole ollut mitään erityisiä tavoitteita, vaan hyvällä mielellä menty hevosen ehdoilla. Ressi ja paineet alkaneet jo hevosen ollessa 2v., kun tallilla käy valmentajia ja kasvattajia. He ovat kehuneet hevostani ja olleet kiinnostuneita suvusta ym. Kehuttu laadukkaaksi ja mielenkiintoiseksi. Joo, se on kiva kuulla, kun olen amatööri"kasvattaja". Mutta mulle ehdotellaan ja neuvotaan hevosen viemisessä eteenpäin. Pitäisi viedä vaikka minne näytille ja ratsutusta aloitella, että menisi ikäluokka kisoihin ym. Itselläni on kyllä tavoite saada hepasta kiva kisaharrasteheppa..aikanaan. Olen vähän introvertti ihminen ja tykkään puuhastella yksikseen. Ratsutustakin olen miettinyt ammattilaiselle ja olen siis aina ollut valmentautua, että en tarkoita sitä, etten apua ottaisi vastaan tai olisi jotenkin ylimielinen neuvojen suhteen. Haluaisin vain rauhassa edetä ja tehdä. Mutta painostus ja odotukset muilta ahdistaa. On myös yritetty ostaa hevosta. Hevonen kuitenkin koko iän käsitelty mun toimesta ja on ihan ikäisensä tasolla. Voin vain kuvitella miten selän takana jupistaan, että mulla on liian hieno heppa mun tasoiselle. Talliakaan en halua vaihtaa,koska puitteet mahtavat ja ihmiset ovat mukavia. Eivätkä varmasti pahaa halua neuvoillaan.
|