Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nuori heppa

Lähettäjä: Ressi 
Päivämäärä:   25.7.25 09:40:26

Testin varsan ajatellen omaa hevosharrastustani, kun valmiit hevoset nykyään kalliita. Varsa-aika ollut tosi ihanaa ja palkitsevaa huomata kehitys. Itselläni ei ole ollut mitään erityisiä tavoitteita, vaan hyvällä mielellä menty hevosen ehdoilla. Ressi ja paineet alkaneet jo hevosen ollessa 2v., kun tallilla käy valmentajia ja kasvattajia. He ovat kehuneet hevostani ja olleet kiinnostuneita suvusta ym. Kehuttu laadukkaaksi ja mielenkiintoiseksi. Joo, se on kiva kuulla, kun olen amatööri"kasvattaja". Mutta mulle ehdotellaan ja neuvotaan hevosen viemisessä eteenpäin. Pitäisi viedä vaikka minne näytille ja ratsutusta aloitella, että menisi ikäluokka kisoihin ym. Itselläni on kyllä tavoite saada hepasta kiva kisaharrasteheppa..aikanaan. Olen vähän introvertti ihminen ja tykkään puuhastella yksikseen. Ratsutustakin olen miettinyt ammattilaiselle ja olen siis aina ollut valmentautua, että en tarkoita sitä, etten apua ottaisi vastaan tai olisi jotenkin ylimielinen neuvojen suhteen. Haluaisin vain rauhassa edetä ja tehdä. Mutta painostus ja odotukset muilta ahdistaa. On myös yritetty ostaa hevosta. Hevonen kuitenkin koko iän käsitelty mun toimesta ja on ihan ikäisensä tasolla. Voin vain kuvitella miten selän takana jupistaan, että mulla on liian hieno heppa mun tasoiselle. Talliakaan en halua vaihtaa,koska puitteet mahtavat ja ihmiset ovat mukavia. Eivätkä varmasti pahaa halua neuvoillaan.

Re: Nuori heppa

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   25.7.25 13:09:12

Niinpä, totea vaan kaikille neuvojille, että "Kattellaan...", tee niinkuin itse haluat ja unohda koko juttu.

Lähettäjä: MK 
Päivämäärä:   25.7.25 14:01:02

Kuten pilkku yllä totesi, koeta unohtaa muiden puheet. Sinä ja vain sinä hevosen omistajana päätät millä aikataululla hevostasi koulutat. Ota ostopuheet kohteliaisuutena ja ole ylpeä hienosta nuorestasi.

Tunnistan kyllä kuvaamasi paineet. Itsellänikin oli niitä reilusti ensimmäisen nuoren kanssa, mutta sittemmin olen oppinut, että hyväksi harrastehevoseksi voi tulla tosi montaa eri reittiä, ja paineet ovat kadonneet. Eri ikäkausijutut kannattaa mielestäni ottaa positiivisena kannustuksena tehdä asioita nuoren kanssa, mutta jos joku (tai vaikka kaikki) jää välistä, niin sitten jää. Ei siihen maailma kaadu, ja mieluummin hitaasti ja harkiten kuin hosuen ja riskillä.

Lähettäjä: 08 
Päivämäärä:   25.7.25 15:08:39

Se, että ammattilaiset kehottavat osallistumaan ikäluokkakilpailuihin kertoo siitä, että sulla on valtavan laadukas nuori hevonen. Ole ylpeä! Kuitenkaan niihin ei ole mikään pakko osallistua edes tulevaisuuden kilpahevosella. Mä olen kasvattanut monia hevosia ja ratsuttanut, eikä ikinä olla menty ikäluokkakilpailut päätavoitteena - jos hevonen on silloin valmis niin sitten osallistutaan, mutta jos ei, niin sitten ei vaan ole. Teet vaan omassa rauhassa, omalla tavalla ja valitset itse omat valmentajat. Älä välitä muiden mielipiteistä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.