Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Maitovarsan liikkeet

Lähettäjä: Hop 
Päivämäärä:   2.7.25 12:37:06

Miten porukan varsat liikkuu? Oma 3kk ikäinen ei ota askeltakaan ravia, ainoastaan kävelee ja laukkaa. Onko muilla ollut tällaista, kyseessä isokokoinen pitkäjalkainen täysin ravisukuinen tammavarsa. Tuleekohan raviaskeleet vielä?
On kyllä reipas ja liikkuvainen, mutta kasvaa tosi reippaasti, pitääkö olla huolissaan jo..

Re: Maitovarsan liikkeet

Lähettäjä: kokemus 
Päivämäärä:   2.7.25 13:55:58

Mitä laajemmat liikkeet, sitä kauemmin kestää niiden kehitteleminen, en olisi huolissani.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   2.7.25 14:30:05

Normaali perusasia pikkuvarsoista jonka pitäisi olla varsanomistajien tiedossa, pikkuvarsa kävelee ja laukkaa, ei ravaa. Näin pääpiirteissään.

Lähettäjä: :D 
Päivämäärä:   2.7.25 14:53:18

"Pitäisi olla varsanomistajan tiedossa"

Ihan sivuhuomiona, että jos kasvatat ekaa varsaa, kaikki ei todellakaan ole tiedossa etukäteen eikä myöskään kaikkea pysty opiskelemaan, vaikka kuinka etsisi tietoa niin kaikesta sitä ei löydä.

Lähettäjä: Yks 
Päivämäärä:   2.7.25 18:28:23

"Ihan sivuhuomiona, että jos kasvatat ekaa varsaa, kaikki ei todellakaan ole tiedossa etukäteen eikä myöskään kaikkea pysty opiskelemaan, vaikka kuinka etsisi tietoa niin kaikesta sitä ei löydä."

Ja aina keksii jotain, mitä ei ole ennakkoon opiskellut, vaikka miten on opiskellut ennakkoon. Just tälläset asiat jää helposti opiskelematta, kun ei arvaa, että se epäilyttää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   2.7.25 18:58:14

Eräskin kokenut ravimies totesi varsaansa katsellessaan masentuneena, että eihän tämä ravaa ollenkaan, taisikin tulla laukkahevonen. Vaan hieno ravi tuli ja pärjäsikin oikein mukavasti, valitettavasti vaan jouduttiin lopettamaan vammautumisen takia kesken lupaavasti alkaneen uransa.

Päivämäärä:   2.7.25 23:56:10

Lähettäjä: Mä
Päivämäärä: 2.7.25 14:30:05

Normaali perusasia pikkuvarsoista jonka pitäisi olla varsanomistajien tiedossa, pikkuvarsa kävelee ja laukkaa, ei ravaa. Näin pääpiirteissään.

----

wtf :D No kyllä hyvinkin monet pikkuvarsat ravaa :D ihan kuten ihmisillä, osa lähtee suoraan kävelemään, jotkut konttaa ja kolmannet ryömii. Hyviä tulee kaikista.

Lähettäjä: Lulu 
Päivämäärä:   3.7.25 00:16:51

Jotkut pikkuvarsat kyllä peitsaa kun ei jalat mahdu alle ravissa.

Päivämäärä:   3.7.25 15:28:28

Viime kesäinen varsani oli tuollainen. Valitettavasti liikkumisen haasteita edelleen. Todella iso kylläkin. Kiron olen pyytänyt hoitamaan kun peitsaaminen herkässä edelleen, ravia hyvin harvoin esittänyt. Kiron jälkeen on alkanut ravaamaan selvästi enemmä. Iso ravi mutta tahti sekoaa jonkin verran! Käynti edelleen vaihtelevaa, peitsiherkkää. Katsotaan mitä tulee.. en kyllä ihan normaalina pidä tällaista. Useita varsoja olen kasvattanut.

Päivämäärä:   3.7.25 15:44:30

"en kyllä ihan normaalina pidä tällaista. Useita varsoja olen kasvattanut."

Ei se normaalia vuotiaalla enää olekaan, tämänkesäisiä tässä ilmeisesti tarkoitetaan.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   3.7.25 15:52:23

Peitsi yhtään vanhemmalla (~3kk) ei ole hyvä merkki. Ihan pikkuinen saattaa vähän peitsata, kun jalat ei ihan toimi vielä niinkuin haluaisi. Vanhemmalle varsalle se on huonompi merkki.

Oma varsa meni useita kuukausia vain käyntiä ja laukkaa. Ja hyvälaukkainen ratsu siitä tuli. Laukka oli sille mieleinen ja helppo askellaji.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.