Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hevosen ajo-opetus ( ei varsa )

Lähettäjä: Ajohaaveet 
Päivämäärä:   30.6.25 08:00:18

Hei! Minulla 5-vuotias suomenhevonen, jolla tiettävästi ajo-opetuksen alkuvaiheita tehty nuorempana. Hevosesta riippumattomista syistä opetus jäänyt nuorempana kesken rutiinin lisäämisen osalta. Hevonen pitää kärryt perässä, osaa lähteä liikkeelle ja pysähtyä. Itseltä puuttuvat apukädet, joita vielä kaipailisin, jotta voisi saada ajoa varmemmaksi, esim. ajaa toisen hevosen kanssa. Olisiko suosituksia järkevistä paikoista, joissa hevosta osataan lukea ja jonne viedä kertaamaan opittuja asioita sekä hakemaan varmuutta? Ensisijaisesti paikan pitäisi löytyä keskeltä Suomea tai ei ainakaan aivan Suomen ääripäistä.

Re: Hevosen ajo-opetus ( ei varsa )

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   30.6.25 09:48:03

Ei riitä, että sillä hevosella ajaa joku muu, vaan sinun pitäisi itse saada varmuutta ajamiseen. Onko alueella esim. ravikoulua, jossa voisit käydä harjoittelemassa?
Kuulostaa sillä, että hevonen osaa kyllä kaikki tarvittavat asiat ja ei olisi kuin alkaa ajamaan, mutta oma uskallus ja rohkeus puuttuu.

Päivämäärä:   30.6.25 14:38:28

Lueppas uudestaan : minulta puuttuvat apukädet. Se oli se ongelma. Haluan, että asiat tehdään huolella ja maltilla, en niin että sävellän yksin omassa tallissani menemään ja otan riskejä, joita voi tapahtua vaikka irtipäästämisessä, vaikka asiaa olisi harjoiteltu aiemmin. Minulla ei ole ainoatakaan hevosihmistä tähän nyt kotitallille säännöllisesti kaveriksi. Olen kyllä hevosilla ajanut työksenikin, että en ole itselle ravikoulua hakemassa, vaan hevoselle rutiinia.

Päivämäärä:   30.6.25 14:51:46

"Apukäsiä" saa rahalla, jos ei ole ystäviä tai läheisiä jotka saa hommaan kahvi- tai kaljapalkalla.

Päivämäärä:   30.6.25 14:53:10

Sitä rutiinia kotona yksin toimimiseen ei nimittäin saa sillä, että hevosen vie jonnekin muualle jonkun muun ajettavaksi.

Päivämäärä:   30.6.25 15:00:45

No niin, unohdetaanpas täällä kysely sitten kokonaan. Ajattelin, että kasvatuspuolelta voi saada järkeviäkin vastauksia, mutta erehdyin. Tiedän itse, mitä hevoselleni tässä vaiheessa haluan ja haluan, että näkee elämässään muutakin kuin nämä maisemat.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   30.6.25 20:27:07

Paavolan Juha-Matti ehdottomasti. Kaustisella, sen varmaan tiedätkin.

Lähettäjä: Hippi 
Päivämäärä:   30.6.25 22:23:01

Onko Ypäjä keskellä? Kysy Kalalahti valjakoilta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.