Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Varsan rekisteröinti

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   6.6.25 09:40:25

Miten pitkään teillä on mennyt varsomisilmoituksen tekemisestä siihen, että varsan tiedot löytyy heppa-järjestelmästä? Eli milloin tietää onko esim. nimi hyväksytty.

Joillakin kasvattajilla on ollut kuvia ja videoita varsoista koko nimen kanssa niin mietin, että onko niillä jo muka rekisteröinti niin pitkällä, että nimet hyväksytty vai olettaako kasvattaja vain että nimiehdotus menee automaattisesti läpi 🤔

Re: Varsan rekisteröinti

Lähettäjä: Sohvapöytä 
Päivämäärä:   6.6.25 14:07:20

Suomenhevonen käytännössä heti, lämminverisellä meni pari päivää.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.6.25 14:52:55

Nimi on hyväksytty varmasti vasta siinä vaiheessa kun passi on tehty. Tuskin siis vielä yhdelläkään tänä keväänä syntyneellä.

Varsan tiedot (myös nimiehdotus, ellei se ole selvästi nimeämissäännön vastainen) ilmestyy Heppaan yleensä päivissä sen jälkeen kun varsominen on ilmoitettu.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   6.6.25 21:35:43

Hmm, oman varsan ilmoitin noin viikko sitten eikä sen nimeä kyllä Hepasta löydy. Tamman kohdalla vain tieto että varsonut ja päivämäärä. Eli ilmeisesti varsomisilmoitus on kuitenkin mennyt perille.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   8.6.25 09:45:59

Oletko maksanut orin omistajalle varsamaksun?

Minun varsan tiedot tuli ilmoituspäivänä näkyviin.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   8.6.25 22:29:40

Näkyykö varsan tiedot Hetassa vain kirjautuneena vai myös kirjautumatta?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   8.6.25 22:29:57

*Hepassa

Lähettäjä: = 
Päivämäärä:   9.6.25 09:18:43

Kestääkö ”ei rekisteröidyn hevoseläimen” tietojen tuleminen kauemmin? Oma varsa on ilmoitettu jo lähes kolme viikkoa sitten, OmaTallissa näkyy tamman tiedoissa että on varsonut ja tiineys/varsamaksu maksettu, mutta varsan nimeä ei ole missään. Hepan kautta tietoja ei löydy ollenkaan. Muistelisin että aiempi FWB varsani tuli hyvin nopeasti nimen kanssa tilaan ”rekisteröinti kesken” tms. Eli onko näissä roduttomissa joku isompi viive?

Kai sinne Hippokseen kuitenkin varsomisilmoitus on mennyt kun tamman tiedoissa tuo varsomispäivä kuitenkin näkyy. OmaTallissa ilmoitus näkyy edelleen muokattavissa, mielestäni täytin ilmoituksen niinkuin pitikin, mutta nyt alkaa epäilyttämään olenko itse laittanut jotain väärin.

Lähettäjä: = 
Päivämäärä:   9.6.25 09:23:32

Kävin vielä OmaTallissa katsomassa ja näköjään nimiehdotuksen voisi vielä muokata, mutta muihin sarakkeisiin ei enää pysty tietoja vaihtamaan. Ehkä tässä ei auta kuin odotella. Sitten tietenkin mätkäistään jotkut viivästymismaksut jos olen itse jotain sössinyt…

Lähettäjä: Kossu 
Päivämäärä:   9.6.25 09:37:32

Osalla tämän vuoden varsoistani tuli nimi ja tiedot näkyviin parissa tunnissa ilmoituksesta, osalla taas meni viikkoja. Vaihtelee siis.

Lähettäjä: Entä jos 
Päivämäärä:   9.6.25 09:37:59

Mitäpä jos varmistaisit hippoksesta tilanteen. Itse otin nöyrästi puhelimen kouraan ja soitin, kun olin epävarma omasta varsomisilmoituksesta.

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   9.6.25 09:50:46

H: Eihän tällä ole mitään tekemistä varsamaksun kanssa, miksi olisi?

Joskus on tullut parissa päivässä, joskus kestänyt muutaman viikon.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.6.25 10:58:25

Onko isäorin siitoslisenssi ollut voimassa?

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   9.6.25 11:04:32

Kyllä orilisenssi on ollut voimassa, koska muutoin astutuskirjanpitoa ei voi tallentaa Heppaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.