Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Keskustelua kouluoreista

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   3.5.25 10:06:58

Viriäiskö tänne yleistä keskustelua kouluoreista? Suomessa astuvat ja ulkomaan siirrot. Orien hyviä ja huonoja puolia? Mitä käyttäisit/käytät ja millaiselle tammalle? Ja mitä et ainakaan käyttäisi :)

Re: Keskustelua kouluoreista

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   3.5.25 10:46:08

"Ja mitä et ainakaan käyttäisi :)"

Nämä orit negatiivisine perusteluineen voisi varmaan jättää pois ja keskittyä _kehumaan_ sitä omaa valitaansa.

Lähettäjä: Jani 
Päivämäärä:   3.5.25 11:01:58

Mä oon pitkään mennyt soutaa ja huopaa. Mutta oon ehkä nyt saanut lyötyä lukkoon ja tämän vuoden valinnat osuu Florentinus ja Freestyle.

Mun kriteereissä oli hyvä luonteiset, jälkeläisnäyttöä omaavat orit, jota saa helposti tuoreena suomessa (itse hakien), kokotoive 170-172, hyppykyvystä plussaa.

Me ei siemennetä vielä seuraavaan kiimaan, vaan aloitellaan kesäkuun alussa!

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   3.5.25 15:30:48

Mä olen ajautunut fwb kasvatukseen suokkien ja ponien maailmasta, kun pihassa seisoo loukkaantumisen vuoksi siitoksessa oleva kwpn tamma. Nyt kantavana Sir Sawyer Francisiksesta. Tamman suku ( i. Hermes ei. Delatio) edellyttää tarkkaa orivalintaa.
Ulkomaansiirtoa yritetään. Hesselhoj: lla ( varmaan väärin kirjoitettu) on nyt meidän suosikkioriit, Double Up ( tamman jouhitukko Movetissa testauksessa juuri) ja Delany.

Ehdotuksia otetaan vastaan hyvin liikkuvista hyväluonteisista oreista.

Päivämäärä:   3.5.25 18:04:39

Sarai L

Päivämäärä:   3.5.25 18:06:48

Linkki jäi pois, ori siis Donkey Boyn emälinjalta.

https://www.stalvandesande.nl/hengstenstation//hengsten/Sarai%20L/3/17

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   4.5.25 20:25:21

Onko joku käyttämässä One To Rememberiä tai osaako sanoa siitä jotain? Kiinnostaa tuo hyvä ratsastettavuus, sekä suku Secret-Vitalis.

Lähettäjä: Hanna 
Päivämäärä:   4.5.25 21:51:48

Vaikka Secret on jättänyt hyviä jäljeäisiä, mutta itse en haluaisi sitä tai sen poikiakaan käyttää. Jotenkin en nää sitä meidän tammalle sopivana. En myöskään tykkää vitaliksesta. Joten kaksi hyvän luonteen perittäjää on poissa meidän laskuista..
Mutta valinnanvaraa onneksi löytyy 😀.
Näistä oriasioista ei oikein puolueetonta neuvoa saa.

Lähettäjä: ”” 
Päivämäärä:   4.5.25 22:21:45

Itse pohdin Instertanzia reaktiiviselle tammalleni ulkomaan orien sijaan. Kenelläkään kokemuksia, mitä jättää?

Lähettäjä: [-] 
Päivämäärä:   4.5.25 22:41:37

Escamilloa ja sen siitosoripojat tekevät hyvää jälkeä!

Päivämäärä:   4.5.25 22:42:40

"Onko joku käyttämässä One To Rememberiä tai osaako sanoa siitä jotain? Kiinnostaa tuo hyvä ratsastettavuus, sekä suku Secret-Vitalis."

Secret - Vitalis

Lähettäjä: Sofie 
Päivämäärä:   5.5.25 00:20:44

"" joka kysyit Instertanzista; meillä todella simppeli ja kiltti varsa siitä viime vuodelta. Positiivinen ja utelias, ei yhtään tuhma, yksi helpoimpia mitä meillä ollut.

Uskoisin tämän perusteella sopivan reaktiiviselle hyvin.

Lähettäjä: AB 
Päivämäärä:   5.5.25 14:15:19

Toisessa topicissa keskustelua kilteistä suomalaisista kouluoreista. Siellä useampikin kehuu Instertanzin varsoja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.