Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Rautalangasta ulkomaisen orin käyttö

Lähettäjä: IiriS 
Päivämäärä:   25.4.25 13:02:31

Meneekö siis näin:
Olen valinnut otin, ilmoitan sinne että haluan tätä käyttää. Maksan maksut. Ell kotona ultras milloin Siemennys olisi ja kaksi-vrk ennen tilaan spermat. Haen ne kentältä ja ell siementää. Hae Hippoksessa tammakohtaisen luvan orille.

Mitä muuta mun pitäisi tajuta?

Re: Rautalangasta ulkomaisen orin käyttö

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   25.4.25 16:14:23

Valitset oriin.

Maksat oriin maksut ja valitset tilauspäivän.

Yrität saada lastin kotiin (Suomeen). Todennäköisesti se ei tule kuitenkaan tai tulee sadan mutkan kautta myöhässä.

Lopulta saat sen perille, mutta tamman kiima meni jo.

Toista kolme edellistä kohtaa x kertaa.

Jos tärppää, ilmoitat Hippokselle ja maksat maksut.

Ei se sen vaikeampaa ole. Mutta tosiaan itsellä erittäin huonoja kokemuksia kuljetuksista. Luvattiin, että tulee paikkaan X. Menivät paikkaan Y. Seuraavalla kerralla menivät paikkaan B. Kolmannella kerralla osasin varautua ja tilasin paikkaan Ö, josta hankin jatkokuljetuksen tallille. Siemen oli onnettoman huonolaatuista joka kerralla, joten ei saatu tiineeksi vaan piti vaihtaa kotimaiseen.

Päivämäärä:   26.4.25 20:53:10

Et tarvitse lupaa jos et rekkaa fwb rekisteriin

Lähettäjä: kokemus2. 
Päivämäärä:   26.4.25 20:55:51

Kolme tammaa siemennetty ulkomaan tuoresiirrolla ja aina on paketit tulleet ongelmitta perille.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   26.4.25 22:07:42

Riippuen missä tamma asuu. Eli siirrot kentältä se suurin ongelma. Suurten oriasemien lähetykset vielä toimii. Suomen kysyntä ei näytttele kummoista roolia liikevaihdosta joten ei ehkä ole aivan ykkäkohteita sensonkiaikana.
Voi sujua tai sitten ei. Suunnitelma b kannattaa miettiä.

Päivämäärä:   26.4.25 23:00:48

"Suomen kysyntä ei näytttele kummoista roolia liikevaihdosta joten ei ehkä ole aivan ykkäkohteita sensonkiaikana."

Isojen oriasemien kysytyimpiä oreja ei tosiaan välttämättä eteläisemmän Euroopan sesongin aikaan saa, jotkut oriit myös valmentautuvat ja kisaavat, joka voi aiheuttaa ongelmia saatavuuteen. Kannattaa tosiaan miettiä plan B ja vielä ehkä C:kin, joko saman aseman toinen ori, pakastevaihtoehto tai kotimaan ori.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   27.4.25 19:24:36

Missä tammasi on? Eli voitko noutaa paketin itse Vantaalta vai tarvitsetko Suomen sisällä siirron? Onko El. Tietoinen toimitusaikataulusta, jotta osaa mitoittaa tilauksen ajankohdan?

Päivämäärä:   27.4.25 19:28:15

"Lähettäjä: kokemus2.
Päivämäärä: 26.4.25 20:55:51

Kolme tammaa siemennetty ulkomaan tuoresiirrolla ja aina on paketit tulleet ongelmitta perille."

On paljon kiinni kuljetusyhtiöstä ja lähtömaan jakelukeskuksesta.

Lähettäjä: kokemus2 
Päivämäärä:   27.4.25 21:09:40

^ Asemat paljon ulkomaan siirtoja lähettävät VDL, Van Uytert ja Sprehe, kuljetusyhtiöt heidän käyttämänsä, en enää muista kuka käytti mitä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   29.4.25 16:17:33

Pitää myös rekisteröityä Traces järjestelmään sukusolujen maahantuojaksi ja saada id-numero siihen hommaan, muuten ei lähetetä spermaa miltään EU-oriasemalta.

Lähettäjä: IiriS 
Päivämäärä:   29.4.25 18:41:34

Asun ihan Helsinki-Vantaan kentän lähellä eli paketin nouto ei ole ongelma. Saksasta tarkoitus ori ottaa ja tuore tavaraan. ..eli tehdäänkö tuollainen rekisteröinti ruokaviraston sivulla vai missä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   30.4.25 08:45:26

ei ainakaan minun tarvinnut tehdä mitään traceseja. toki riippuu varmaan siitä, kuka siementää. meille tuli oriasemalle mutta minä hoidin itse tilaukset, oriasema oli vastaanottajana

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.