Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Meneekö pienet hevoset kaupan

Lähettäjä: Koolla väliä? 
Päivämäärä:   8.1.25 10:03:13

Minkä korkuisia hevosia pidätte ns pieninä? Kaupataanko 160cm säkäisiä vain pienille ratsastajille, näkyykö näitä 160cm isoilla radoilla? Vaikuttaako hevosen koko myyntiin, vaaditaanko/halutaanko nykyään hevosen olevan 170cm säkä että se menee kaupan

Re: Meneekö pienet hevoset kaupan

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.1.25 10:07:50

Jos olisin hevosta ostamassa niin sellainen yli 150 cm mutta max. 160 cm hevonen olisi etsinnässä.
Edesmennyt suokki oli 155 cm ja juuri sopiva tällaiselle 169 cm persejalalle.
Oli helppo nousta selkään jne.

Päivämäärä:   8.1.25 11:14:53

EI MENE ainakaan pienet suomenhevoset.

Lähettäjä: No 
Päivämäärä:   8.1.25 12:18:24

Kyllä pienille (myös piensuokeille) on omat ostajansa. Ostin just syksyllä sph:n.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   8.1.25 13:09:05

160cm riittäis kevyesti mulle, varsinkin suokki. Ei tunnu löytyvän budjetissa ~10k kilttiä alle 10v harrasteratsua, jolla ei käyttöä haittaavia vikoja.

Päivämäärä:   8.1.25 14:07:07

Kyllä 160 senttinen pv on niin pieni, että koko on arvoa laskeva seikka. Kohta joku kommentoi, että "minä ainakin haluaisin" ja "kyllä mulle kelpais". Varmaan, mutta jos puhutaan hevosen arvosta, se olisi ihan toista jos hevonen olisi 10 senttiä korkeampi.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   8.1.25 18:12:25

Kyllä aina ostajia löytyy. Itse olen 156 cm pitkä ja mulla on lyhyet jalat niin 160 tai alle on tosi passeli ratsu. Tällä hetkellä omistan 155 cm puoliverisen ja etsinnässä on pian seuraava. Maksoin hevosesta ihan saman hinnan mitä muutkin saman tason hevoset maksoivat, ei se liikkeissä häviä yhtään isommilleen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.