Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Ratsuoripäivät arkipäiville

Lähettäjä: Jopu 
Päivämäärä:   19.11.24 12:17:14

Mitäs mietteitä herättää, ensi vuoden ratsuoripäivät ovat 2.-4.4 eli keskiviikosta perjantaille. Hevoskasvatus -instagramista bongattua, äkkiä en löytänyt muualta vielä tietoa enempää.

Ponioripäivät pidetään 24.-26.4 torstaista lauantaihin, itse olisin kannattanut tällaista myös ratsuoreille. Työn puolesta viime vuodet olen päässyt paikalle vain viikonloppuna ja näin on myös ensi vuonna.

Tapahtumanahan tuo on ollut harmillisen tynkä ja kaksipäiväisyys toiminee hyvin.

Re: Ratsuoripäivät arkipäiville

Lähettäjä: :) 
Päivämäärä:   19.11.24 13:01:09

Mikä tapahtuma on ponioripäivät ??

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   19.11.24 13:30:48

"Mikä tapahtuma on ponioripäivät ??"

No mikähän veikkaisit :D

Päivämäärä:   19.11.24 15:21:01

:) Eikös ponit ole aiemminkin olleet erikseen, mielestäni ihan tuolla nimikkeellä. Toki jos mietittiin sitä että mitä "tapahtumaa" siinä on niin ei sen enempää kuin ratsuoripäivissäkään. Mielestäni tapahtuma on kuitenkin korrekti ilmaisu näistä, ei niitä konsertiksi tai hartaushetkeksi voine kutsua.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   19.11.24 16:52:27

Ponioripäivillä on kuitenkin vähintään neljä kertaa enemmän osallistuvia oreja joka ikinen vuosi kuin surkuhupaisassa ratsuoripäivissä, jossa hyvä jos kymmentä oria saa paikalla :D

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   19.11.24 21:22:50

Poneista valtaosa on paikalla vain yhden päivän, niin la-su olisi parempi niille. Ratsuorit on koko viikonlopun jos eivät jätä kesken, niin töissä käyvät ehtivät näkemään edes kerran.

Päivämäärä:   19.11.24 22:39:30

Näemmä halutaan, että tavikset ei voi kirjata ratsuoreja. Ei kaikilla ole mahdollisuutta ottaa ainakaan useampaa arkivapaata, vaikka olisi taitoa itse viedä (sh-)ratsuori kirjoihin.

Päivämäärä:   20.11.24 07:42:00

Kieltämättä harmittaa vähän, tosin oreja ei minulla ole esittää vaan olen tammanomistaja. Nuorempana työt oli joustavampia ja oripäiville pääsi ongelmitta viikollakin, nykyään ei ainakaan toistaiseksi mahdollista.

Se on kiva, että ovat edes tuossa huhtikuun alussa eikä myöhemmin. Järjestämistä taitaa rajata opiston tilojen käyttöaste, viikonloppuisin on varmaan aika paljon tunkua halleihin ja kisakausikin käynnistyy helmi-maaliskuussa. Ehkä ei vaan saatu sovitettua viikonloppuun ja viime vuosien vähäisen orimäärän takia ajateltu että ei kannata varata tiloja tähän kovimman käyttöasteen aikana.

Itse sekoilin tuossa alkuun ja katsoin että ovat kaksipäiväiset :) Ihan totutusti päivien määrä sama, eri viikonpäivät vain.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   20.11.24 08:55:49

Ponioripäivien ajankohdan täytyy olla useampi päivä, mikäli vuonohevosia on mukana. Niiden osalta testit kestävät kolme (vai neljä?) päivää. Jos vuoniksia ei ole, on oriit olleet juuri noina kahtena päivänä.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   20.11.24 13:49:00

Kyllä, mutta tarkoitin että ponioripäivät pitäisi päättyä la-su. Vuonikset voi tulla sitten to/pe paikalle, mutta koska kaikki muut rodut ovat vain yhtenä päivänä paikalla, ei niitä töissä käyvänä näe torstaina tai perjantaina. Ratsuoreissa suurin osa jos ei kaikki? palkitaan viimeisenä päivänä, jolloin ei haittaa yhtä paljon jos ei pääse arkena paikalle.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   20.11.24 13:56:24

Niin paitsi nyt ratsuorit ovat kokonaisuudessaan arkipäivinä, ke-pe. Ponioreilla päättyy lauantaina.

Päivämäärä:   21.11.24 08:16:39

Itselle hyvä asia. Arki paljon halvempi ottaa vapaaksi kuin viikonloppu. Ja viikonlopuille monesti sovittu jotain muuta.

Lähettäjä: jippo 
Päivämäärä:   21.11.24 09:38:42

Ehkä sunnuntaista tulee liian kallis päivä. Ylityökorvaukset jne.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.