Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Varsan tunnistus

Lähettäjä: kysynvaa 
Päivämäärä:   16.10.24 16:43:10

Jos varsa ei ole kokonaan vaihtanut varsakarvaa pois, ja tunnistaja tulee tunnistuskäynnille niin mitä haittaa siitä on, jos väri ei ole se mikä tulevaisuudessa tulee olemaan?

Re: Varsan tunnistus

Päivämäärä:   16.10.24 16:44:43

Tarkoitan että tunnistetaan esim. Tummanruunikoksi ja vanhempana on esim ruunivoikko.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   16.10.24 16:50:49

Ei mitään. Sävy voi muuttua vielä moneen kertaan, useimmista nyt sentään perusvärin näkee. Minulle tunnistaja tänä syksynä sanoi, että sellaisesta viimeisen päälle hifistelystä sävyjen kanssa ollaan muutenkin siirtymässä siihen suuntaan, että rautias on rautias, kun kaikki eivät kuitenkaan ole aikuisena sen sävyisiä kuin tunnistusiässä. Sävyjä (ja joskus niitä perusvärejäkin) voi sitten esim. näyttelyissä myöhemmin täsmentää. Joskus varmuus haetaan geenitestillä.

Päivämäärä:   16.10.24 16:53:35

Okei, hyvä tietää. Kiitos

Lähettäjä: .- 
Päivämäärä:   19.10.24 08:39:21

Tummanruunikko ja ruunivoikko on kyllä eri värejä ja jos mahdollisuus voikkoväriin on, niin sen voi geenitestata ennen tunnistaja tuloa. Muuten ei niin väliä onko tummanruunikko vai pelkkä ruunikko, kun väri on kuitenkin se ruunikko.

Lähettäjä: Tiitu 
Päivämäärä:   19.10.24 11:13:55

Loppujen lopuksi siru on ainut mikä ratkaisee

Lähettäjä: Sapuska 
Päivämäärä:   19.10.24 15:04:17

Mulla ruunikossa varssassa oli sen verran montaa eri ruskean sävyä, että tunnistaja päätti tunnistaa ihan vaan ruunikoksi ilman sen suurempia tarkennuksia että mikä ruunikko.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   20.10.24 00:30:43

Ottaako tunnistaja itse yhteyttä vai pitääkö se tilata paikanpäälle? Nimim tunnistaja ei vastaa yhtottoihin

Lähettäjä: sese 
Päivämäärä:   20.10.24 00:39:21

Normaalitilanteissa tunnistaja ottaa itse yhteyttä kun suunnittelee kierroksia sille suunnalle (olettaen tietenkin että omistajan osoite on myös varsan pitopaikka, tai tunnistaja ennestään tietää missä henkilö pitää hevosiaan). Mutta toki yhteydenottoihin pitäisi vastata, koska on esim. tilanteita joissa tarvitaan tunnistus nopeammin, tai ihan vaan pitää ilmoittaa missä ne hevoset ovat jotta tunnistaja osaa ottaa sen huomioon.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.